Brennabori tehase "Bora" jalgratas
#1

Vaadates jälle ühte aida nurgast tehtud fotot hakkas silma üks ratas. Silma hakkas ta sellepärast, et lapates siinset foorumit salvestusid mällu järgmised detailid:
Kumerad raamidetailid, tagumise porilaua kleidisaba punutise augud...

Tänu neile märkasin, et väikse Školniku ja võrri Riga juures on veel üks salapärane ratas:
http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/PET_1306.JPG

Lähemalt pole veel seda ratast uurinud, kuid ehk suudab selle pildi pealt keegi öelda millega tegu?

Mingi hetk astun sealt uuesti läbi ja võtan ratta välja ja uurin detaile lähemalt.
Vasta
#2

Tundub, et saksa brennabori tehase mudel BORA.
Vasta
#3

Brennabori tehase "Bora" naisteratas tõenäoliselt 30-nendate keskpaigast või teisest poolest. Esiratas vale, muud ei ole näha. Samas on ilusad triibud raamil ja algsed poriplekid. Tore asi.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#4

Lisaks esirattale on vale vähemalt üks pedaal ja ketiratas. Bora (nagu väga suur osa Brennabori toodangust) kasutas ketirattamustrit, milles oli neli sõõri, siin on küljes aga tavaline "täht".

Kui Sa vaatad raami esiosast (sildi alt) raaminumbrit, siis võin öelda valmistamisaasta.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

OK Arvasin, et Bora kuid ei julgenud pakkuda, mine tea mis see esimene täht veel olla võib.

Eks siis peab minema ja kolama veel seal kuuris ringi ning kindlasti peaks olema kuskil ka n.ö. originaal veljed ja pedaalid.
Miski on ajendanud neid vahetama... vot ei tea mis, see kes seda tegi on manalateed läinud.

Aga kas on kuskil mingi kataloog või pildiseeria sarnasest rattast, et teaks mida juurde otsida.

Millal ma sinna kanti satun... vot ei tea.
Vasta
#6

Sai siis ratas uuesti üle vaadatud ja ega seal midagi väga head vist pole.
Rattad + keskjooks on hilisem N-Liidu päritolu.
Sadul on kuidagi imelik YK märgisega ja seda kuju pole ma siin foorumis veel kohanud.
Pakiraam on huvitav.
Raami nr on 1886120 ja paikneb sadula juures

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora1.JPG

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora2.JPG

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora3.JPG

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora4.JPG

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora5.JPG

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora6.JPG

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora7.JPG

http://www.chryslerclub.ee/hmm/Jalgratas/Bora/Bora8.JPG

Paistab, et ratas on juppidest kokku laotud ja tekkis tunne, et see Bora silt on sinna lihtsalt ette needitud...
Vasta
#7

Numbri kohta Valdo ütleb, et kusagil 1938 aastal välja lastud. Sadula YK on ukrainale viitav, meeste harkovi sadul. Plekist pakiraam lisaseade mingilt tootjalt, vb isegi tootja kiri peal. Eks kõik jalgrattad pandigi osadest kokku ja sildid neediti või kruviti külge. Põhituumik tundub ikkagi algne olevat. kas mitte vanameister valdogi pole oma tegemistes siin Borat kajastanud? Ei viitsi otsida, Valdo on aga tuntud oma tagasihoidlikkuse poolest...
Vasta
#8

(03-08-2012, 23:05 PM)CHRhmm Kirjutas:  Sadul on kuidagi imelik YK märgisega ja seda kuju pole ma siin foorumis veel kohanud.

Tüüpiline N.Liidu 1960ndate lõpu ja 1970ndate alguse sadul. Kui mina laps olin, kasutati neid massiliselt.

(03-08-2012, 23:05 PM)CHRhmm Kirjutas:  Pakiraam on huvitav.


Tüüpiline 1930ndate teise poole lisaseade - nähtud palju. Saksa naisteratastel oli pakiraam reeglina lisaseade, st tehases pandi seda külge harva.

(03-08-2012, 23:05 PM)CHRhmm Kirjutas:  Raami nr on 1886120 ja paikneb sadula juures

Njah. Brennabori raaminumber asus üldjuhul ees (vt nt http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31141), aga ju siis sellel asus taga. Kuna raaminumbri suurus haakub ilusasti 1938.a. Brennabori toodanguga (vt http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/brennabor.pdf), siis ma kaldun arvama, et see silt ja raam kuulusid ikka juba alguses kokku. Mul on endal ka paar naisterahva-Bora "laipa", kahjuks aga hetkel kättesaamatud lähemaks uurimiseks.

(03-08-2012, 23:05 PM)CHRhmm Kirjutas:  Paistab, et ratas on juppidest kokku laotud ja tekkis tunne, et see Bora silt on sinna lihtsalt ette needitud...

Pigem vast siiski Bora ise paljude vahetatud tükkidega - sadul, rattad, kogu keskjooksu värk jne. Porilauad, tagahelkur, leistang jm pisiosad näivad olevat õiged. Bora juures igatahes kasutati vahel 1930ndate lõpul porilaudade kaunistamisel laia rohelist triipu.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Aga olgu, enne kui Valdo jõuab...tema meeste Bora ca 1935
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31141
Selle postituse ajal ei olnud veel kõigil Boradel Brennaboridele tüüpilised ketirattad, aga eks me kõik areneme vaikselt.
Võid vaadata vee Exacte ja Titane, samuti Brennabori kaubamärgid. Aga miks ja kuidas ta neid kasutas, kes sellest oskaks rääkida või tahaks fantaseerida?[/align]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne