Jawa väntvõlli laagrid
#1

Oskab ehk keegi tark inimene ära põhjendada, miks on teatud perioodil toodetud Jawa 250 559 mudeli mootoritel siduripoolel ainult üks väntvõlli laager?! Kas annab midagi juurde või oli tehases laagrid otsas?! Kõigil teistel 250-stel on ikka kaks laagrit siduripoolel, vahetükk siis kahe laagri vahel. Üks illustreeriv pilt ka:
   

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#2

Hilisematel 559-tel pandi teine laager juurde, sest primaarketile mõjuva veojõu õlg oli liiga suur.
Vasta
#3

Jah, aga 353-del oli ka kaks laagrit, vahepeal oleks katsetatud, kas üks laager ka kestab või mitte...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#4

Loodus paneb asjad nagu vaja,inimene nagu mõistus lubab(tihti katse eksimise meetotil)
Vasta
#5

J. Dočkal Kirjutas:Кривошипно-шатунный механизм всех предшествующих двигателей рабочим объемом 250 см3 устанавливали на трех шариковых подшипниках: одном справа (со стороны генератора) и двух слева (со стороны передней передачи). В первых сериях двигателя мотоцикла мод. 559/02 было только два подшипника коленчатого вала, по одному с каждой стороны. При использовании этого варианта упрощалось производство, однако других преимуществ он не имел. В последних сериях двигателей опять стали устанавливать кривошипный механизм на трех подшипниках.
Antud lõigus on muidugi see väike faktiviga, et tegelikult kasutati vasakut üksikut laagrit ka mudelil 559/04 ja kuni oktoobrini 1966, mitte ainult 559/02 esimestel seeriatel.

Väljavõte ühest artiklist:
Александр Астапов, "Мото" №9/1999 Kirjutas:Хоть и казались цифры на ценниках заоблачными (а зарплата у немногих переваливала за 100 р.), спрос на уже ставшую культовой машину не падал. По-прежнему "Яву" приходилось "высматривать" в продаже, дабы вовремя подгадать момент появления очередной партии в магазине. Спрос упал потом, в 1965 году, когда на заводе резко ухудшилось качество литья цилиндров, и новенькие мотоциклы стали "сыпаться". Ушел целый год на исправление дефектов, и сбыт алых машин наладился. Не без участия, кстати, журнала "За рулем", чьи сотрудники активно помогали чехам в деле борьбы с "производственными ляпами" конструкторов и технологов. "Ляпов", правда, находилось немного: к серьезным, помимо злосчастных "котлов", можно отнести разве что "рацпредложение", в соответствии с которым некоторое время "Явы" выпускались не с тремя, а двумя коренными подшипниками на коленвалу. Надежность, сами понимаете, упала сильно, и слава Богу, что чехи вовремя одумались.
Vasta
#6

Seega siis tuleb siduri poolse väntvõlli otsa tihendi vahetamiseks alati karteri pooled laiali võtta.

Mida se "labyrinth seal" seal laagrite vahel endast kujutab. Ja mille poolest erinev on, kui "Seal ring dia 62/25x10"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne