mingi naistekas
#1

tänane päe tekitas mu garaashi kolm jalgratast juurde.
üks neist on mulle täitsa tundmatu. raamil kiri lloyd. siinse foorumi otsing selle nimega jalgratastest miskit ei näi leidvat. tagajooks komet, raaminummer tundus sadulamuhvil olevat, aga välja kaevata seda esialgu ei jõudnud. porikate "vardad" on vinklid, esiporikal pesitseb üks imelik loom ka.
fotokat käepärast polnd, moblaga paar klõpsu sain enne kui aku lõppes. asjatundjad võiks hakatuseks neidki pilta vaadata ja omi teadmisi, oletusi või vihjeid jagada.
[Pilt: 21094373d42860_t.jpg]

[Pilt: 210945517354fb_t.jpg]

[Pilt: 21094561bc0695_t.jpg]
Vasta
#2

kuna asjatundjad pole seda teemat lugema sattunud või siis pole viitsind nii mõttetu asja kohta sõna võtta, siis jätkan ise.
mitte, et fotoka oleks ellu äratanud, aga no mobla akusse sai voolu ja klõpsisin veel veidi.
et siis jutt ikke sellest aparaadist:
[Pilt: 2110650340ee84_t.jpg]

lisan seie nüüd kaootilises järjekorras mõned tähelepanekud, mida minu tönts vanainimese silm teha suutis.
hakatuseks muidugi raaminummer, pilt on udune, aga nummer igatahes peaks olema 788190 või midagi taolist. seega siis väljamaa massin igatahes, ilmselt ehk sakslane?
[Pilt: 211064854f27d7_t.jpg]

raami sadulatorul on miskine pilt ka olnud. aru suurt mõmmigi ei saa.
[Pilt: 211064934e39b7_t.jpg]

emaillierungil on vist mingi garantii olnud? mis email ja kus? mis selle asja peal täpsemalt kirjas olla võiks? igatahes seuke pisike jutt on ülemise raamitoru pääle värvitud
[Pilt: 211057455bc229_t.jpg]

sadul on lepper
[Pilt: 21105727bed22b_t.jpg]

ai pagan, just meenus, et sildiaukude vahe jäi mõõtmata
[Pilt: 211058250794fa_t.jpg]

esiotsas on seismajäämise abivahend olnud. kui see sääduse pärast pandud asi, siis vist õige napilt sõjaeelne masin? ja samalt pildilt võib ka märgata seda jupstükki mis kahvli ühe toru kaheks minemise kohta katab. mis selle vidina õige eestikeelne nimi üldse on? no igatahes need "püksid" on alumiiniumist. pole seukest varem näindki. a palju nüüd mina jalgratastest ka tean.
[Pilt: 211058531f9fdd_t.jpg]

porikad on ilma mingi profiilita, lihtsad ümarad. sama malli on ka veljed. mõlemad on olnud värvitud ja keskel veidi teist karva kaunistustega. silmatorkamise eest hoolitseb seuke tavaline helkur ja porika otsa punast on lisanud keegi helkuri väes kahtlev persoon.
[Pilt: 21105895e4892e_t.jpg]

[Pilt: 21105671a86564_t.jpg]

[Pilt: 2110565904d550_t.jpg]

[Pilt: 21105665ae0c0f_t.jpg]

ketikaitsmel näikse olevad ka meesteka raamile sobiva kinnituse tarbeks mulgud sees. kaks kärbest ühe stantsihoobiga. hammakas vist laiatarbekaup, kuigi minu majapidamises esimene taoline.
[Pilt: 21105683a88dd5_t.jpg]

[Pilt: 2110569186f4b5_t.jpg]

järgneb kohe pildilimiidi täitumise pärast.
mantlid näikse originaalid veel all olevat. igatahes on need välismaal tehtud ja nime poolest continentalid. mõõt mõlemil olnud 28x1.70. kirja järgi tegu mingite balloonidega, a mis sääl täpselt kirjas on, seda ma õigesti aru ei saa.
[Pilt: 21106383f3fcda_t.jpg]

[Pilt: 211060139eb399_t.jpg]

[Pilt: 211059338ac712_t.jpg]

seismajäämise põhjus võiks olla kohtumine seinaga või miskit muud taolist. a veljed on ümmargused. kas kahvel võib iseenese tarkusest ka nõnna läbi vajuda? kui sobilik oleks asi lihtsalt uuesti sirgeks väänata? sõiduvõimeliseks tegemiseks igatahes oluline esisild paika saada.
[Pilt: 21106115867c24_t.jpg]

ehh, eks seda va auguvahet katsun siis uuesti mõõta. sääl nagis pilta rohkem, ei hakka peris kõiki seie linkima, eks siis huvilised uuri ise edasi.

naiivselt loodan, et ehk asjatundjad märkavad teemat ja viitsivad ehk sõna sekkagi öelda.
Vasta
#3

Hea ülevaatlik kajastus, isegi väga hea!
Aga asjatundjaid on meil vähe, väga vähe, õieti polegi teisi. Valdo on aga Valdo ei räägi kui ei tea rääkida. Kahju, et pole Torpedo jooksu ja aasta numbrit. Vahetult sõjaeelne ilmselt ei ole, sellised veljed olid üldjuhul varajasematel ratastel. Eks see Lloyd peaks asja paika panema, kuid sellise suure numbri juures peab seal mingi nõks olema. Üks nõks oli omal ajal selline, et suur tootja (näiteks meil Eestis 20-ndate lõpus 30-ndate alguses levinud variandi puhul Opel) tarnis oma rattad juppidena kohale, kohapeal pandi kokku ja mingi X-nimi (näiteks Opeli puhul meil Sport, Matador jne) ilma viiteta tegelikule tootjale. Aga see siin nende emaileerimise kirjade jms ei pruugi üldse see asi olla. Sellise ketirattaga ratastega meil mõned mehed justkui tegeleksid...
Kahvli krooniks olema hakanud seda alumiiniumseeliku alust ja ka seda katet vist kutsuma?
Vasta
#4

Mul ühel tuttaval on naiste Adler. Kahvel täpselt samamoodi kõver. Uurisime ja jõudsime järeldusele, et sellisena ta vabrikust välja on tulnudgi. Nii, et kae järsku on õige asi.
Ega see loomake esiporikal järsku Express-Werkele ei viita?
Vasta
#5

Mul on naiste Omegal (ise pean seda Saare toodanguks) selline mumm porilaua küljes. Nüüd tean ,et loom oli kunagi seal.
Kettiratta muster on sama,või väga sarnane ``Golden Sterling`` ja Alright``. Mõlemad saksatüüpi rattad.
Vasta
#6

(20-07-2012, 21:48 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  Mul ühel tuttaval on naiste Adler. Kahvel täpselt samamoodi kõver. Uurisime ja jõudsime järeldusele, et sellisena ta vabrikust välja on tulnudgi. Nii, et kae järsku on õige asi.
Ega see loomake esiporikal järsku Express-Werkele ei viita?

Kõvera hargiga ratas tehasest? No mehed...Tuleb ikka sirgeks tagasi paenutada ja soovitav on täpse läbimõõduga puks treida sinna sisse. Sealt need hargid ju murduda tahavad, eriti peale kaksipidi paenutamist.

Tervitab Veteran.
Vasta
#7

(21-07-2012, 07:07 AM)Veteran Kirjutas:  
(20-07-2012, 21:48 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  Mul ühel tuttaval on naiste Adler. Kahvel täpselt samamoodi kõver. Uurisime ja jõudsime järeldusele, et sellisena ta vabrikust välja on tulnudgi. Nii, et kae järsku on õige asi.
Ega see loomake esiporikal järsku Express-Werkele ei viita?

Kõvera hargiga ratas tehasest? No mehed...Tuleb ikka sirgeks tagasi paenutada ja soovitav on täpse läbimõõduga puks treida sinna sisse. Sealt need hargid ju murduda tahavad, eriti peale kaksipidi paenutamist.

Tõesti, selliseid "täpselt samamoodi kõveraid" esiharke vahel jalgratastel leidub. Vahel on nad isegi veel rohkem S-kujuliseks muutunud. Mis salapärane üleloomulik jõud neid painutanud on - seda minu väike lapik pea tõrgub mõistmast. Aga ju siis see esihark "kõige nõrgem lüli" kuhugi vastu või otsa sõitudel on olnud, vb on ka esirattad peale pauku vahetatud või rihitud või on nad juba sünnist nii kõvad olnud, et nendega kannatab vabalt kuhugi vastu põrutada, nii et kahvel kõver (mitte ainult raami sisse käiv toru kahvli krooni kohalt vaid ka hargi harud). Ja raamidel ka ei paista viga olevat, kuigi tõesti,raam on juba hulga tugevam konstruktsioon.

Porilaua märk ilmselt Expressile ei viita, kaldun arvama, et sellised suurte munadega hurdakoerad või libahundid olid nn "lisavarustuse"elemendid. Expressi koerlasele viitaks vast ikkagi juures olev E-täht.

Nagu Ilmar mainis, siis haakuks mõneti inglise nimedega saksa ratastega, nimetatud Allright ja Golden Sterling, vb ka mitte. Minul neid rattaid olnud ei ole ja mina neid ei tunne. Raaminumbrid on neil nimetatutel ilmselt oluliselt väiksemad, kas muid sarnaseid detaile selle Lloydiga on, ei tea. Lloydil üks huvitav nüanss on vändakinnituse poldid, õigemini nende "pead". Kusagil on nähtud komplekte/kastikesi või siis paberkandjal pilte? erinevate tootjate vändakinnituse poltidest ja mutritest. Aga see ei vii tõenäoliselt ka kuhugi edasi...


Ja eks veidi iseloomulikud (kuigi mitte eriti ebatavalised ja erilised) on ka raamikaela muhvid - välja- või sisse lõigetega. Ka ülemine kantidega kahvilmutter jne. Need lubaksid mingi teise tuntud ratta vastavate detailidega sarnasusi otsida ja võrrelda, kuigi sarnaseid on kasutanud nii mõnigi tootja.
Ja muidugi see vesipilt raami sadulatorul, sealt tuleks kriminalistidel vastust otsida. Eks raami esisilt oli ilmselt samasugune. Ka numbrit võiks uurida, on seal ikka kõik korras, ega midagi vussitud ei ole?
Vasta
#8

(17-07-2012, 22:52 PM)diesel Kirjutas:  üks neist on mulle täitsa tundmatu. raamil kiri lloyd. siinse foorumi otsing selle nimega jalgratastest miskit ei näi leidvat.

Nii uskumatu kui see ka ei tundu, siis siinne foorum ei olegi maailmas kõige täiuslikum lloydi jalgrataste alase info kandja. Seega tasuks otsida ka mujalt, näiteks

http://www.scheunenfun.de/datenbank-lloyd.htm


Vasta
#9

Tänud ksf Kass, et et rahvas ei arvaks, et ma nagu vähe linnuga või midagi oleks, siis selgitan. Ma kõveraid harke olen näind küll. Too mis Adleril all oli, oli sellise elegantse joonega kui nii öelda saab. Lenksu toru sirge, kahvel mõlemalt poolt ühtemoodi kõver, hästi ei usu, et niimoodi täpselt vastu seina saab sõita? Ehk miski sirpkahvli noorem õde? Meie foorum vast ongi selleks, et neist asjust arutada. Ilmselt enamus meist on nooremad kui need rattad mida me korjame. Ja tõde on ilmselt kusagil olemas.
Vasta
#10

Jätke, poisid. Kui ikka sopaplekk on kummi ja raami vahele kiilutud, saame rääkida ainult vastu seina sõitmise tagajärgedest. Ja kui kuskil tõsimeeli oleks toodetud selliseid usskahvliga rattaid, oleks see meediakünnise ammuilma ületanud.
Vasta
#11

lgp ksf kassile miljon tänu välismaise viite eest. nüüdseks vist suurem osa sellest lehest muidu ka läbi vaadatud, kahju et mitte mõmmigi keelest aru ei saa.
a viidatud lloyd ei näi sama pere võsuke olevat. vähemasti minu arust. a see loomulikult pole mingi näitaja.

vahepeal ka lisan ununed infi, sildiaukude tsentrite vahe näikse olevat umbes täpselt 61mm.
ja teemaks oleva lloydi kahvel näikse ikke algupäraselt ülevaltotsast kenasti sirge olnud olevat. seega noort sirpi või sirbikest selle aparaadi juurest otsida ei kannata.
Vasta
#12

Viidatud Lloydi raamisilt on väga tugevalt inspireeritud 30-ndate alguse Opeli (Opel Standardti) ovaalsest sildist. Samas 1937-ndaks aastaks oli opeli jalgrattatootmise juba üle võtnud NSU firma (1936 okt).
Lloydi nime kandis ju ka saksa auto- ja mootoritootja Lloyd, Hansa-Lloyd jne... Ega enam segasemaks asi suurt minna ei saa, ainult selgemaks! Rolleyes
Vasta
#13

E bays sarnase loomaga ratas, mille nimi on Standard.
Vasta
#14

Mulle ilmus ka selline voolujooneliselt kõvera hargiga naisteka raam. Ehk ongi nii osavalt vastu seina sõidetud, et mõlemad hargi pooled täiesti identsed. Ei usu ikka veel. Raam iseenesest väikse numbriga. Sildi auke pole.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne