Toyota Corolla KE36 79' 2door wagon - Argo7up
#1
Tervitus!
Räägiksin hea meelega ära kogu oma story. Nimelt, erinevalt üldisele arvamusele, olen mina kindel, et 70-date autod on veel tänapäevalgi väga vastupidavad ja töökindlad igapäevaliikurid, kui vaja. Olen omanud uusi ja vanu masinaid, kuid pidama jäänud nüüd vanadele tagaveolistele. Viimati vahetasin uunikumi vastu välja oma vägagi ausa V70 aastast 2002 ja mida vedas edasi volvo enda D5 diiselmootor. Hoolduskulud ei olnud liialt suured, kuid siiski alla 100 eurost teenindust tihti ette ei tulnud. Häiris ka risk, et KUI peaks midagi mootoriga juhtuma, on fekaal leivakotis. Tohutud väljaminekud... Seejärel oli vaja vahepealset varianti, et üleminek ei oleks liialt ränk, omasin mõnda aega 96' a6 2,5tdi quattrot. Hea masin. Kuid minu laiskus ja kokkuhoidlikus ei lubanud kasutada kahte autot korraga - tuli teha otsus. Kuna projektikana ehitan üles Eesti vanimat Mazdat ja samasugune auto oli ostetud ka niisama liikumiseks, siis pidi Audi minema.

Minu igapäevaseks jäi:
Mazda Marella 1,3 44kw FA3TS, mujal maailmas Mazda 1300
[Pilt: 1%252520%2525289%252529.jpg]
[Pilt: 1%252520%25252810%252529.jpg]
[Pilt: IMAG0118.jpg]
[Pilt: 552949_2910232008294_633133308_n.jpg]

Sõita sain sellega umbes aasta, kui tänavu, vahetult ennem jaanipäeva juhtus avarii. Sõitsin Tallinnas mööda Vabaduse puiesteed kesklinna poole, kui mulle rammis vasakult küljelt sisse "anna teed"-märki eiranud nooruke juht, kes tuli kesklinna poolt ja tahtis pöörata Männiku teele. Tulemus oli Mazdale kurb, elulooma sellest enam ei saa.
[Pilt: photo%2520%25283%2529.JPG]

Kui olin nädala juba põrutustega kodus pikutanud, tekkis nii palju elujõudu, et uut liikurit otsima hakata. Auto24 otsing seitsmekümnendate autodele andis vaid igavaid vastuseid, mida on massides tänapäevalgi. Tuli taas Nettiauto.fi ette võtta. Valikus olid mitmed elujõulised ja unikaalsed masinad, kuid koju vurasin ma ~ 300 km kauguselt Helsinkist Toyotaga. Otsustavaks sai kindlasti 2 ust, sest see on rariteetsem ja samas oma universaal kerega näeb väga uhvo välja Big Grin
Toyota Corolla KE36 1,2 K3 41kw 79' 2-door wagon
[Pilt: 553867_3599898929536_196457261_n.jpg]
[Pilt: 558452_3599906769732_409361802_n.jpg]

Siiani olen väga rahul selle seisukorra ja kasutusmugavusega - tugev isend! Rolleyes
Tagasillas peidab end originaalist veidi kiirema ülekandega reduktor, mis teeb maanteesõidu pisut mugavamaks, kuid samas hammustab olematust võimsusest veel tükikese ära. Tulevikus plaanin K3 mootori vahetada K4 või K5 vastu ja et jõud optimaalsemalt sellelt tagaratastesse liiguks on vaja leida sinna vahele ka käsitsi reguleeritav 5-käiguline kast.

Kui kellegil on tekkinud mõtteid, siis teema on nende avaldamiseks avatud
Cool
Argo
Vasta
#2
Tänaseks olen siis ka mootori ikka korra lahti kakkunud, sest õli kulus 500 km kohta ~ liiter, mida on ikka meeletult palju. Kütust neelas samuti veidi üle normi, sinna 9L kanti + jõudu selle raha eest nagu ei saanud... Surveid silindrites mõõtes sain tulemuseks 3-6 bar-i, raamatu järgi võiks see number olla seal 9 ja 11 vahel Big Grin
Plaanis oli ära vahetada kõik saaled ja kolvirõngad, kuid tuli välja, et ka üks kolb ise on fataalse mõraga ning uuesti see silindrisse minna ei saa.

Läks mölluks. Esmalt tundus, et sellist kolbi Eestist leida ei õnnestugi. Esindus pakkus, et 100+ euri eest nad saaksid mulle selle isegi tellida, kuid tarneaeg oli paar nädalat, mis mulle ei sobinud. Samasuguse pakkumise sain ka eparts-ist, kuid hind oli soodsam 64 euri vist.

Urgitsesin edasi. Aega kulus, kuid läbi automoto foorumi sain kaks kontakti, kust pakuti ühel juhul ühte kolbi ning teisel juhul suisa nelja. Viimane variant läks käiku, sest neljane komplekt on ikka parem, kui üks eraldi ning need sai paari tunnise etteteatamisega juba kätte. Suured tänud Sulle veelkord vilkar. !
Pildil siis 2 uut vs. 2 vana. Üldiselt oli kogu mootor jubedalt nõgine, õudus!!
[Pilt: photo.JPG]

Sooda pakkumise tõttu soetasin ka Sakust tuliuue plokikaane, sest unustasin muude varuosadega koos tellida klapisääre tihendid ja kuna käes oli juba reede õhtu ning öö oli plaanis garaažis veeta, siis muud nagu üle ei jäänud ka, sest oodata ei olnud aega - puhkus oli lõppemas ja sõita oli vaja Big Grin
[Pilt: photo%2520%25281%2529.JPG]

Nüüd siis paarsada km sõidetud ja tundub, et minu esimene mootori suurhooldus läks õnneks, sest kõik nagu toimib ja õli kusagilt välja ei pritsi Big Grin
[Pilt: photo%2520%25282%2529.JPG]

Kuid... Tundub, et väntvõll oleks vajanud lihvimist, sest viimane raamsaale oli teistest tunduvalt enam kulunud ning mootoris on selline kerge vibra ikka sees. Nüüd on see veidi väiksem, kuid siiski alles.

Muus osas vajab tähelepanu veel tagaluugi vedru, mille loodan vilkar.-i käest saada ja siis polegi nagu enam midagi teha - vaid kalla ja talla kuni järgmise hoolduseni.

Ahjaa, klaasid said kaks nädalat tagasi omale tumedama tooni peale, sest häirivaks muutus, kui tagant ainiti kuklasse vahitakse. Mõnele meeldib, mõne arust ei sobi sinna, kuid see on minu auto ja mind ei kõiguta teiste arvamus selles osas.
[Pilt: photo%2520%25284%2529.JPG]

Ja lisan siis mõne pildi salongist ka
[Pilt: toyota-corolla-4908178_l_4382674da17ddf4b.jpg]
[Pilt: toyota-corolla-4908178_l_e02bf2c70b8c6a29.jpg]
[Pilt: toyota-corolla-4908178_l_44f36d7d3097fe5b.jpg]

Argo
Vasta
#3
Tubli!

Edu vanatehnikaga igapäevases liikluskeerises ellujäämises. Nagu lugeda, on Sul kogemus juba olemas...

Mis selle velgede poldivalem on?
Vasta
#4
Sellise autoga on elu lill ja muretu, kui oma käega saab kõikidele asjadele ring peale. Mis mul siis põhimõtteliselt on tehtud Smile Velje poldivalem on 4x114,3 ja kui kellelgi vedeleb, siis ei ütleks ära 13-14" valuvelgedest.

Argo
Vasta
#5
Oii jaaa, see masin paneb suu vett jooksma. Oma värvuse ja tumeda kuudi ja mangelsitega.. no lihtsalt super. Varuosadega üritame ikka aidata nii palju kui suudame. Palju jaksu ja paksu rahakotti(mida selle autoga ju tegelt väga vaja polegi) !Toungue
Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#6
(14-08-2012, 09:08 AM)argo7up Kirjutas: Nimelt, erinevalt üldisele arvamusele, olen mina kindel, et 70-date autod on veel tänapäevalgi väga vastupidavad ja töökindlad igapäevaliikurid, kui vaja. Olen omanud uusi ja vanu masinaid, kuid pidama jäänud nüüd vanadele tagaveolistele.

Kindel see, et 70ndate autod on vastupidavad ja töökindlad, kohati ehk isegi ka tänapäevaste läbisõidunumbrite mõistes.
Aga kui need masinad on jaapanlased, mitte Volvo 144 või Mercedes w123 (millele on kohe ja kiiresti saadaval misiganes varuosa ja mida tunneb ikka veel iga töökoda), siis on tingimuseks ikkagi omaenda osavad näpud. Sest paratamatult tuleb 30+ vanuses auto puhul ette ka spetsiifilisemaid töid ja lisaks aitab nende näppude "tasuta" töö natuke kompenseerida varuosade hindu.
Seega, üldisel arvamusel on õigus, kui ta arvab, et õliseid näppe ei ole antud kaugeltki mitte igaühele Smile
Vasta
#7
No ei saa kurta, et tavapärased varuosi saada ei oleks, piduriklotsid, sidur, küünlajuhtmed, veepump, jagaja kaan, kolvirõngad, saaled jne - kõik saadaval ja ei ole üldse kallid, ma ütleks pigem, et tegemist on odavate asjadega. Küünlad, küünla juhtmed, jagaja kaane ja kontaktplaadi jagaja sees sain 20 euro eest. On see palju? Keerulisemaks läheb lugu siis, kui on vaja keredetaile või nagu hiljuti selgus, näiteks mootori põhikomponente, kolbe, väntvõlli vms.
Aga kõik raskused on selleks, et need ületada.
Sõidunauding kompenseerib vaeva. Sellise autoga sõites on mul kogu aeg haige inimese naeratus näos ja naudin nii iga meetrit - pole vahet, kas tegemist on tööalase või niisama kruiisimisega Smile Paha tujugi ei kesta kaua.
Võibolla olengi vaimselt haige inimene, mine tea, ametlikku diagnoosi ei ole veel igatahes saanud.
Aga mis puudutab õliseid näppe, siis neidki saab vältida ning nende vältimine on üldjuhul vist ikka soodsam, kui näiteks 90-date autode puhul, sest konstruktsioon ja tehnika on lihtne, ligipääs kõigele üsna avar ja seega ei kulu palju aega (st sinu jaoks raha) hooldajal töö tegemiseks...
Kuid mina eelistan ikka ise oma auto kallal nokitseda, ainult siis saad tunda teda oma enda kolmanda käena. Tead täpselt, mis ja kuidas on.

Peale moto kokku lappimist sai süüde stroboga paika sätitud, kuid häirima jäi tuimus. Panin tüki aega seda sissesõiduperioodi süüks. Nüüd eile närisin asja lõpuks läbi - keerasin kõrva järgi süüdet varasemaks. Loomastus - kui nii võib öelda 1,2L 41kw mootori kohta Big Grin

Wroom- wroom,
Argo
Vasta
#8
Lisan mõned pildid oma wagonist mis telefonisse tekkinud:

Tulest eraldub kõvasti soojust
[Pilt: DSC_0015.jpg]

tihkelt elektroonikat täis Big Grin
[Pilt: DSC_0031.jpg]
[Pilt: DSC_0032.jpg]

Mõned pirnid olid läbi põlenud, vahetasin need valgete led-ide vastu, kuid toon jäi sellegipoolest rohekaks, sest valgus juhitakse näidikuteni läbi rohelise pleksiklaasi. Kuid ilusti loetav ja olen väga rahul.
[Pilt: DSC_0036.jpg]

Kuuse koju toomine. Auto on muidugi piinlikult sitane. Ja tagaratas muidugimõista lumine Big Grin
[Pilt: DSC_0020.jpg]

Ja kui kedagi huvitab, siis see lössis kuusk sirutas oma oksad toas taas ilusti laiali.
[Pilt: DSC_0025.jpg]

Ja viimane juhtumine. Linnaliini buss keeras ette ning mul ei jäänud muud üle, kui paksu lumevalli keerata. Autol midagi peale lumesuutäie viga ei olnud õnneks. Aga kuradi bussijuht tuhistas edasi, nagu poleks midagi juhtunud. Kuradi _unn!
[Pilt: DSC_0026.jpg]

Järgmised pildid peaks juba tükkmaad huvitavamad olema Cool

Head uut!
Vasta
#9
Kui saladus ei ole, siis kuidas käitus kindlustus Mazda paugu peale? Soome kindlustus, nagu aru saan?
Vasta
#10
Soome kindlustus jah. Kuna minul süüd ei olnud, siis nendega mul asjaajamine praktiliselt puudus. Lõpetasin kindlustuse ja võtsin auto arvelt maha. Nad tahtsid küll mingeid minupoolseid jooniseid ja selgitust, et kuidas asi toimus, saatsid isegi koju ümbriku ja planketi, kuid see ununes sahtli põhja kuidagi ning tagasi saatmise kp läks üle. Seega nad vormistasid selle Eesti kindlustuselt saadud andmete põhjal. Minu selgituse said nad tegelikult sealt seega kätte. Soomlane on bürokraat, neile meeldib hirmsasti plankette täita ja pabereid määrida.
Kurat, ma igatsen seda autot taga raisk! Selle margiga on meil ühist ajalugu juba pea 20 aastat. Rolleyes Kui projektika liikuma saan, siis ehk rahunen maha, praegu ajab see teema mind iga kord pöördesse, kui jutuks tuleb, sest see, kuidas see auto hukka sai on ikka mega loll juhus! Sad
Vasta
#11
Tean umbes, mida tunned. Sai enda vana lahtist Mk3 Escortit (1984) nii kümme aastat tagasi ehitatud - keretööd, värvimine jm. Masin valmis sügisel ja hakkas peale pikka talvist ootamist kevadel sõitma. Paar paagitäit sai läbi aetud, kui üks parimaid sõpru sellele kogemata töökoha õuel küljepealt hooga sisse sõitis... Tagurdades lihtsalt ei pannud tähele. Masinasse oli sisse pandud nagunii juba kõvasti rohkem, kui see tol hetkel väärt oli ja paljus selle kõige uuesti tegemine tundus lihtsalt liiga valus olevat. Nüüd ootab veel nii kümme+ aastat, mil saaks isa-poja projektina tolleks ajaks väärika vanaautona taastada.
Soovin edu ja loodan, et selliseid toredaid masinaid rohkem teedele ilmuks!
Vasta
#12
Aiai, mäletan isegi kui sellele Marellale velgi käisid minu juurest ostmas.
Väga kahju vaadata, mis sellest lõpuks sai Sad

Aga iga lõpp on uue algus. Ootan juba pikisilmi uusi postitusi Toyota kohta.
Edu!
Vasta
#13
Kas sa Marella vrakki ei saanud omale? Sealt alt ju saaksid valusadveljed?
Aitan Ebayst asjade tellimisega vöi maksmisega.
Vasta
#14
(03-01-2013, 00:59 AM)marauder Kirjutas: Kas sa Marella vrakki ei saanud omale? Sealt alt ju saaksid valusadveljed?
Marellal oli väheesinev 4x110 poldivalem. Ja üks velg paistab ka katki olevat.
Vasta
#15
Jah, mk3 escort peab ootama veel kümmekond aastat, et heasti haruldaseks muutuda. Kuid asi on kindlasti ootamist väärt! Smile Kui keegi mu taastatud mazda kerele praegu mõne kriipsu peaks peale tegema, siis ma olen sunnitud ta lihtsalt ära tapma, muud ei jää üle noh Big Grin

Mazdast veel veidi rääkides, tõesti, ega mul kannatust tol korral ei olnud palju, kui õhtul Tallinnasse jõudsin, ajasin kohe mazda kuumaks ja läksin vastiku vihmase ilmaga herr twistilt soetatud velgi alla kruttima, happy happy day Big Grin
[Pilt: 31082011572.jpg]

Ja kes veel ei tea, siis projektikas, mille valmimist ootan ja millega koos mul esmajoones 20 aastane ajalugu on, on sellises seisus praegu. Marauder isegi sõitnud sellega vist, kui see veel Saaremaal oli Big Grin
[Pilt: 10092011589.jpg]
[Pilt: 10092011588.jpg]
[Pilt: IMAG0110.jpg]

Ja vraki sain tõepoolest endale jätta, kuid üks väga valus velg on parandamatult puruks.
[Pilt: IMG_0045.JPG]

Kuid nüüd tagasi teemasse. Lisan ühe suvise pildi corollast Haapsalu mnt ääres millalgi septembris.
[Pilt: photo%2520%25281%2529.JPG]

Ja midagi talvist
[Pilt: DSC_0079.jpg]

Nüüd aitab piltidest Big Grin Jääme ootama garaazipäevi Cool
Vasta
#16
Kui veljel seda katkist ranti mötled, sii sellised asjad tehakse korda ka ju? Iseasi ka se seda väärt on.

Matsaga ma kimand jah Big Grin

[Pilt: IMG_0096.JPG]
Aitan Ebayst asjade tellimisega vöi maksmisega.
Vasta
#17
Woow, kurat ma ei ole sellisest pildist teadlikki Big Grin hea "befor and after" materjal Big Grin
Veljel veerand välimisest servast puudu ja tõesti, isegi kui seda taastatakse, siis ilmselt pole see otstarbekas.
Vasta
#18
Veel möned slaidid Smile

https://picasaweb.google.com/Rauno.Lahi/ArxiPuss
Aitan Ebayst asjade tellimisega vöi maksmisega.
Vasta
#19
Nagu tutikas otse tehasest Toungue
   
   
Vasta
#20
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_T_engine
Teema updateks niipalju, et koju on veetud 2T-B kone koos 5 käigulise kastiga. Aga on teised veidi õnnetus seisukorras, sest niiskus on ligi pääsenud. Käigukast ei käi käega keerates ringi, tuleb vaatata, mis karul kõhus on.

Mootorit sai juba kergelt lammutatud. Saaled on ilusad, rõngad ka, kuid kõhus on roostekahjustusi. Silindritelt tuleb ehk hoonides maha, kuid vänt tuleb kindlasti 1. remontmõõtu lasta. Küünega tuntavad roosteussi pesad sees.
Kuna Toyota valetas kõigil 2T mootoritel CR suuremaks, kui see tegelikult oli, tuleb mul seda veidi järgi aidata. Tehase andmetel on 2T-B 9.4:1, reaalselt ~ 8.5:1. Kaant tuleb veidi töödelda ~ 1,5mm + 1,5mm kaane tihend. Ka klapi vedurud lähevad vahetusse, sisse sobivad õhkjahutusega põrnika vedrud, mis on umbes 2x tugevamad, kui originaalid. Viimased lubavad klappidel juba 6000rpm-i juures hõljuda.

Seega to-do list:
tellida:
Saaled
Rõngad
Klapivedud
Klapisääre tihendidid
Kett ja kõik selle juurde kuuluv
Tihendite komplekt
Sidurikomplekt
Karburaatori remontkomplekt x2, sest just nii palju neid kapoti all olema ju saab Smile

Plokikaane sisse- ja väljalase kanalid siluda.
Plokikaan madalamaks - kes teeks?
Hooratas kergemaks - kes teeks?
Väntvõll 1. remontmõõtu - kes teeks?

+
tuhat muud asja mis jooksvalt ette tuleb.

Ja kardaani tuleb ka lühendada/sobitada. Pärnus on lätlased, kes teevad head tööd hea hinnaga. http://www.autocardan.eu

Pildimaterjaliga kahjuks kostitada ei saa praegu, kuid tulevikus kindlasti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne