Toyota Corolla KE36 79' 2door wagon - Argo7up
#21

Here, hold my beer! Jah.. nüüd võtsin end käsile ja teen väikese uuenduse teemas. Õlivahetusi ei pea vajalikuks siin kajastada =D
Sobrasin oma pildiämbris ringi ja räägin õlle kõrvale veidi juttu..

Olin siis auto omale just toonud, vägagi naljakas nüüd tagasi vaadata =D
[Pilt: photo.JPG]

Mõni talvepilt, mis pole siin vist veel kajastunud.
[Pilt: IMG_7363-vi.jpg]
[Pilt: IMG_7371-vi.jpg]
[Pilt: IMG_7375-vi.jpg]

Mind oli juba pikalt häirinud, et vedrulehtede taldrikud ei paistnud just esimeses nooruses olevat, arvestades seda õlilöga seal all. Oli vaja minna garaazi. Viimaseks hooguandvaks asjaks oligi siis see, mis siin paistab =D
[Pilt: DSC_0145.jpg]
[Pilt: DSC_0146.jpg]

Vanad kontaktid ei vedanud alt ja peagi sain omale uued (vanad) vedrulehed Ke26 alt. Minul on sellest järgmine keremudel Ke36. Nipet-näpet pisikesed erinevused olid, kuid alla sobisid nad hästi =)
[Pilt: DSC_0177.jpg]
[Pilt: DSC_0183.jpg]
[Pilt: DSC_0185.jpg]

Ja uurides silda ennast, oli vaatepilt lahe.
[Pilt: DSC_0180.jpg]

Seega tuli appi sõber tsirr-tsirrr
[Pilt: DSC_0182.jpg]

Töötsoon =D
[Pilt: DSC_0186.jpg]

Ja üldkokkuvõttes olen igati võidus, sest sain omale taastatud tagasilla ning ka tollikese madaldust, sest uutelvanadel lehtedel on kaarduvus väiksem :burnout Ahjaa, uued piduriklotsid said ka taha, sest need vedelesid juba ammu riiulis. Nüüd pidurdab just kui kännu taha, võrreldes varasemaga. Vanad klotsid ei olnud kulunud vaid õliga määrdunud. Simmerid said ka uued.
[Pilt: DSC_0191.jpg]
[Pilt: DSC_0193.jpg]
[Pilt: DSC_0188.jpg]

Eile tegin porri. Harjutasin pahteldamist. Lasin roostekohad lamelliga üle, viskasin pahtli laiali ja tõmbasin rulliga hammerite värvi selga. Vahepeal lihvisin ka. Tulemus on fekaal, aga parem, kui roosteaugud või mügarikud. No ja mõne tunnise töö kohta pole ju paha =D
[Pilt: DSC_0204.jpg]
[Pilt: DSC_0207.jpg]

Praegu ei ole pidurdamine minu jaoks popp. Vasak ketas on vaid 6,2mm paks Big Grin Liugur kuramus ei teinud enam oma tööd.. Nüüd needki üle käidud ning uued kettad+klotsid tellitud. Viimaste hind oli kokku rõõmustavad 40 eurot.
[Pilt: DSC_0162.jpg]

Viimaseks palaks jätsin 1/4 low-liferi eri =D
[Pilt: DSC_0200.jpg]
Vasta
#22

Mitte väga kaua aega tagasi said tagatrumlitesse uued klotsid sisse. Nüüd jõudis järg lõpuks esisillani, kauaoodatud pidurikettad ja -klotsid tulid koju.
Vana
[Pilt: DSC_0269.jpg]
Uus
[Pilt: 973400_4921552210042_1013304596_n.jpg]

Klotsid
[Pilt: DSC_0272.jpg]

Ja proovisõidule sõitdin Pärnusse, kust tõin ära 2t-b kone lihvitud kaane ja vända ning starteri, mis tegelikult mulle ei sobi Big Grin
[Pilt: DSC_0268.jpg]

Aga teha on veel palju, puudu on 2. remontmõõdu kepsu saaled, siis kui vänt läks lihvimisele oli neid veel saada, kui aga jõudsin ostmiseni, siis enam ei olnud. Nüüd olen lõhkise küna ees, on kellegil ideid? Ebay, esindus ja Taket on tilgatumad. Tuleb ilmselt midagi lihtsalt sobitada.

Sellised on praegu karburaatorid.
[Pilt: DSC_0290.jpg]

Ja selline on käigukast. Mõlemad, nii karpad, kui ka kast tuleb ennem tööle panemist pulkadeks kiskuda muidugi.
[Pilt: DSC_0284.jpg]

Ajaviiteks ja silmailuks värvisin veidi ka grilli ja taastasin märki.
[Pilt: DSC_0262.jpg]
[Pilt: DSC_0257.jpg]
[Pilt: DSC_0258.jpg]

Ja alles siis, kui see kõik oli tehtud, läks korralikult põnevaks Big Grin sest...
Auto24's paistis olevat veel üks vana KE50 corolla, ihaldusväärse 2t-b kone ja 5-käigulise kastiga. See varustus ei ole aga kindlasti seal peal tehasest saadik, sest kõik corollad, millel too 1,6 2t-b kone on vahel juba originaalis, kannavad keremarkeeringut algusega TExx. Näiteks TE50, TE51, TE27, TE36 jne. Kerede poolest ei ole vahet näiteks minu KE36-l ja TE36-l, lihtsalt üks on eurooplastele 1,2L konega ning teine juba kaks korda võimsama 1,6L konega ameerikamaalastele.
[Pilt: DSC_0326.jpg]
[Pilt: DSC_0298.jpg]

Külgi auto seisnud aianurgas 5 aastat, töötab see ühtlaselt ja erksalt isegi murdunud jagaja jalaga (coca-cola pudel hoiab seda paigas Big Grin ) Nüüd mul on kaks mootorit, millest siis lõpuks 1 korralik kapotialune valmis teha.


Cheers ja HEAD JAANI!
Vasta
#23

Võisin seda pilli Pärnus näha üksvahe 2-3 nädalat tagasi ? 2 te sellist ju ikka ei saa olla...

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta
#24

No tea kas just 2-3 nädalat, aga nädal+ mõni päev tagasi käisin tõesti Pärnus, kaan ja vänta said valmis Savi tänaval ja siis ühtaegu käisin ka Kännu kohvikus söömas Smile Ja minu teada tõesti teist sellist veidrust Eestis ei ole Big Grin
Vasta
#25

No tere taas, täiendan teemat üle paar kuu nüüd. Vähemalt on toimunud midagi huvitavamat, kui õlivahetus.
Kõigepealt sõitsin maale, kus ootas mind juba juunis sinna lohistatud ke50 corolla, mis saigi toodud vaid ühel põhjusel. Töötav 2t-b mootor.
[Pilt: DSC_0479.jpg]

Veetsin 2 päeva autot lammutades ja asju pakkides ning võtsin sealt edasi suuna Hiiumaale.
Pära oli mõnusalt vastu maad või noh, nii ligidal, kui kannatas, sild toetus vastu põhjapukse Big Grin
[Pilt: DSC_0490.jpg]
[Pilt: DSC_0491.jpg]

Ja siis läks mölluks, mis kestis kokku 5 täispikka päeva. Tõesti lihtne asi, kes seda juba korduvalt teinud, kuid minul, kui amatööril, läks igatahes pikalt.
Esmalt siis vana kone kapotialt välja.
[Pilt: DSC_0496.jpg]
[Pilt: DSC_0501.jpg]

Seejärel tuli ümber tegema hakata pedalboxi, sest vana käigukast oli mehaanilise siduriga, uus aga töötab hüdraulika pealt. Ega seal piduri vaakumvõimendi paagi kõrval palju ruumi siduri peasilindri jaoks ei olnud, kuid 15mm nihutamisega sai asja paika. Veidi auke juurde puurida, kuuse, keevituse ja freesiga möllamist, ning valmis ta saigi. Selle lahenduse välja mõtlemine võttis muidugi ise juba poolteist päeva ära. Esmalt ei olnud plaanis originaal vaakumpumpa kasutada, kuid lõpuks pidin siiski selle säilitama, sest muidu oleks töö maht üle pea kasvanud. Suurema paagiga ei oleks 15mm-sest nihutamisest piisand ja seega oleks pedalboxi pidanud palju rohkem modima, et asi ilusti töötama ka hakkaks.
Siduri pedaali kiikumise punkti pidin 45mm kõrgemale viima, et sellega oleks üldse võimalik silindris kolbi liigutama hakata. Seetõttu tuli kasutusele võtta ka täiestu uus pedaal, mis eelnevalt täitis oma kohustusi Soareri pidurina. Vana pedaal kiikus ennem selles punktis, kust nüüd läheb juba sõrm töösilindrisse.
[Pilt: DSC_0521.jpg]
[Pilt: DSC_0515.jpg]

Piduripedaal jäi ise samaks, kuid 15mm-st nihutamist vajas see osa, mis otseselt piduri peasilindrit surub. Pildil on ilusti näha ka.
[Pilt: DSC_0524.jpg]

Tulemüüris modimised.
[Pilt: DSC_0523.jpg]

Kuna riiulist oli kohe võtta, külgi teisi mootori tarbeks mõeldud, lihvitud ja taastatud kaan, siis sai ka see juba kohe proovile pandud.
[Pilt: DSC_0268.jpg]

Ja seejärel juba siirdamine ise. Vabatahtlikke pressis peale, tuldi kohe kahveltõstukiga Big Grin
[Pilt: DSC_0525.jpg]

Veidi tuli modida ka käigukasti tala, kuid kui kõik kuni summutini oli valmis, nägi kapotialune välja selline. Nagu valatult. Mootori kinnitused sobisid 1:1-le, kuna seda mootorit on ka originaalis sellele kerele peale pandud, nii Jaapanis, kui ka USA-s.
[Pilt: DSC_0539.jpg]

Summuti on selline "on-ja-ei-ole-ka" Big Grin Uus oli vaja teha, kuid terve Hiiumaa peale ei olnud kusagilt saada õiget toru, seega tuli mingitest juba eelnevalt kõveraks painutatud juppidest midagi kokku susserdada. Õhk käib igatahes läbi Big Grin
[Pilt: DSC_0534.jpg]

Kokkuvõttes pean veel ära märkima, et pooleks sai vist keeratud kokku 6 polti ja siis nende eemaldamine oli ka üks korralik nuhtlus, mis kokku võttis vist terve päeva jälle ära.

Praegu ootan gardaani, mis on eelnevalt kunagi kellegi poolt ise lühemaks tehtud, kuid vajas kindlasti tasakaalustamist. Autocardane OÜ oli vist selle koha nimi, kus see on 2 päeva juba töös olnud. Gripihooaeg oli seal juba endast märku andnud, seega lubati lõpuks homseks asi valmis saada.

Ootan põnevusega homset nüüd...
Vasta
#26

kui mind nüüd ajunõrkus pole vaevama hakanud, siis justkui nägin objekti veel 25nda paiku Tln-s, pühkis eest jämeda häälega minema nagu kaheraudne püssituli, poleks ju mootori upgrade vajagi olnud Smile
Vasta
#27

24. sain peale garaazipäevi esimest korda hääled masinale sisse ehk siis 25. olingi juba jämehäälselt kruisimas uue konega Smile
Aga saaga jätkub, nädalavahetusel sai vahetatud käigukast ja differ, kuid sees on ikkagi veel mingi vibra, mille päritolu teeb mulle muret, sest ma ei tea , mis seda genereerib.
Uus(vana) käigukast käis lahti, vaheasin simmerid ja kontrollisin lõtkud, ehk siis sealt ei saaks nagu tulla.
Mul seisis riiulis üks head korras 4.4 ülekandega reduktor, ka see sai undava 3.9 asemele pandud. Igaks juhuks. Külgi vana mootoriga ta küll vibra ei tekitanud, ehkki ulgus täitsa okeilt.
Kardaan on värskelt Autocardan-is laastud tasakaalustada koos leevenduspuksiga.
Rattaid olen samuti vahetanud, kuigi nende veaks ma seda ei pea, sest vibra on tegelikult praktiliselt kogu aeg, kui auto liigub, vahest süvenev, vahest rahunev.
Ma poleks uskunud, aga mul hakkavad ideed otsa lõppema Sad
Kontrollin veel esiratta laagreid, äkki on raskem mootor koostööd laiade veljgedega need ära peenestanud.
Vasta
#28

(03-09-2013, 12:29 PM)argo7up Kirjutas:  sest vibra on tegelikult praktiliselt kogu aeg, kui auto liigub, vahest süvenev, vahest rahunev.

Mul ka 67 tuhat sõitnud autoga (esiveoga Lacetti) vibrab, õigemini hüppab auto pahatihti. Eriti hull on näituseks enne valgusfoori aga seal paistab see asfaldi lainessesõidetud rada ka silma. Maanteel otsest silmahakkamist pole aga hüppab ikka. Kohati. Istmega on isegi tunda. Pean seda meie teede omapära ja jäigema vedrustuse koostööks.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#29

Sinu teoorial võib tõsi taga olla, sest käisin esirattad üle ja tõepoolest veidi kannatas neid isegi peale pingutada. Üleüldine sõidumüra jäi vähemaks ja see müstiline vibra ei anna enam roolist nii palju tunda, kuid ta on ikka veel seal...
Kahtlustan endiselt siiski seda kuradi kardaani leevendit. Tasakaalustuspingis on ta ju pulksirgelt pukkide vahel, kuid in real life ta ju väändub ning kuna need kummipuksid ei ole enam uued, vaid juba mõningate pragudega, siis sellest johtuvalt ilmselt tekibki häire, ehk.
Kardaanil ju rist ainult taga otsas, seega kogu eesotsas vajamineva väändumisega peab hakkama saama just too sama leevendi.
Vasta
#30

Kui roolist tunda annab, siis esiratastega midagi, rehv munas vms. Kui mootoriga pidurdades vibra hullemaks läheb, siis kardaaniga jama. Ega kardaani nurk suuremaks läinud? Siis võib ka vibreerida, kuigi loksutades on kõik korras. Samuti peab see õigesti nuudis olema.

3D modeleerimine.
Vasta
#31

Roolis ei tundu otsest vibra, pigem tuleb see impulss läbi rooisamba kerest. Mootoriga pidurdades tuleb see vibra nagu enam esile jah. Ning kardaan ise tundub minevat vähem, kui 5 kraadise nurga all.
Paigaldades vaatasin, et kõik hambad on ühesugused ning kardaa istus ka igasse asendisse või millist märki sealt otsima peaks?

Aga nüüd ei taha ta mul käia ka enam korralikult, turtsub ja nagu üks silinder oleks tagant ära. Sädemed küünaldes on korralikud sinakad. Kahjuks ei jää ta nii palju käima, et töötavat mootorilt testida, milline on vigane silinder. Siis nopiks küünlajuhtmeid, aga salongist ei ulata ja garaages üraegu üksi Big Grin Viimasel sõidul lasin viimase kurvi, ümber töökoja, külg ees minna viisaka pöördega ning peale seda hakkaski jonnima...
Võis ta plokikaane tihendile midagi teha ja mille järgi seda välise inspektsiooni teel tuvastada? Tihend muidu uus, sest sai ju nüüd peale madalamaks lastud ja tastatud kaan.
Vasta
#32

Kui sa nüüd tasakaalustatud kardaani lahti võtsid ja pärast suvalises asendis kokku torkasid võid ilmsalt otsingud lõpetada. Kas uus tasakaalustamine või nuuthaaval uude asendisse keeramine proovisõiduga vaheldumisi.
Mul oli ka üks auto mis maanteel tegi paarisekundilise intervalliga kergelt trrrrrrt trrrrrrrt. Aitas kardaani vahetus.
Võib proovida kanali peal tasakaalustada auto all. Lased resoneerima, märgid kriidiga ära ja märgi vastasküljele mutter. Aga see jant on päris paras.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#33

Ei ole lahti võtnud ja ega seal suurt midagi polegi võtta, ainult leevendi. "üks pikk toru"- ehk lihtsamat kardaani pole vist olemas.

Pilt ka siis hetkest, mil sel järgi käisin autocardanis.
[Pilt: DSC_0540.jpg]
Vasta
#34

Nüüd siis sättisin gaasi nii palju peale, et tööle jääks ning tuli välja, et tühikäigul, mis on praegu siis üle 1000 veidi, ei tööta suisa 2 silindrit. Pöörede lisamisel hakkavad tööle, kuid töötavad pooletoobiselt. Küünlad tahmased. Mingisugune selline imelik kõrgsageduslik peenike kraapimise hääl oleks justkui kõrvaga kuulda. Hakkan kahtlustma kolvirõngaid, kuigi summutist ülemäärast tossu silmaga ei paista, lõhna ka mitte.
Nüüd tuleb siis surved silindrites ära mõõta...
Vasta
#35

Kui jutt oli käigukast nuudist, siis minu märkus loomulikult õigustühine. Loomulikult saab endiselt tõstetud ratastega autolt resonantsimaksimumi otsida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#36

(04-09-2013, 15:37 PM)argo7up Kirjutas:  Nüüd siis sättisin gaasi nii palju peale, et tööle jääks ning tuli välja, et tühikäigul, mis on praegu siis üle 1000 veidi, ei tööta suisa 2 silindrit. Pöörede lisamisel hakkavad tööle, kuid töötavad pooletoobiselt. Küünlad tahmased. Mingisugune selline imelik kõrgsageduslik peenike kraapimise hääl oleks justkui kõrvaga kuulda. Hakkan kahtlustma kolvirõngaid, kuigi summutist ülemäärast tossu silmaga ei paista, lõhna ka mitte.
Nüüd tuleb siis surved silindrites ära mõõta...

Jäta vibra otsimine sellesse aega, kus mootor korralikutl töötab. Puterdav mootor võib väga huvitavaid efekte andaWink
Vasta
#37

(05-09-2013, 08:11 AM)v6sa Kirjutas:  Jäta vibra otsimine sellesse aega, kus mootor korralikutl töötab. Puterdav mootor võib väga huvitavaid efekte andaWink

Samas on väga hea võimalus kiirendada kuni vibra tekkimiseni, ja siis lihtsalt lahutada mootor ja käiguosa. Käiguosa probleemide korral peaks vibra alles jääma, ka mootori etteveo kadumisel. Võibolla natuke väheneb, kuna momenti ei ole taga, aga igasugused laagrite ja võllide nähtused peaks jääma pildile.
Vasta
#38

Rooli kaudu tuntav vibra on harilikult esiratta laagri põhjustatud, tagaveolisel autol. Loomulikult ka loperdav velg, rehv ja muu sarnane.
Gaasi litsumisest või mittelitsumisest sõltuv vibra saab alguse tagasillast või kardaanist.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#39

Surved silindrites mõõdetud:
1. 11bar
2. 11bar
3. 10,5bar
4. 12bar

Ehk siis tegelikult lootsin juba, et esimeses kahes silkus oleks suurem rõhu vahe, võrreldes 3. ja 4.-ga, sest just nimelt need kaks ei tööta korralikult.
Siis oleks viga teada ja saaks asuda probleemile lahendust otsima, aga praegu on tõesti juba täielik error..
Vibra tuleb jah ilmselt veermikust ja arvestades sagedust, pakun jätkuvalt leevendit selle süüdlaseks. Mootorist ei saa see tulla, ega ka käigukasti mootori poolsest otsast, sest kui vedu tagant ära lahutada, siis jääb see alles.

Aga mootori raspuntslist edasi siis, mis algas peale paari sekundilist peenestamist:
-Küünlad uued
-Juhtmed uued
-Süütepooli vahetatud mitu korda
-Süüdet kontrollitud
-Säde paistab ilus ja kui kõik ritta sättida, siis sädelevad ka kõik just kui õiges rütmis.
-Õli kadu ei ole eelnevalt tähendanud
- Summutist magusat jahutusvedeliku lõhna ei tule
- Peal on taastatud ja uute tihenditega plokikaan
- Klapid on vaiksed
- Surved silindrites on väga head
- Karburaatoreid vahetasin paaril korral, ilma et oleks erinevust tähendanud.

Ja ta kuramus ikka ei tööta korralikult. Pean vist profesionaalset abi otsima hakkama Sad
Vasta
#40

Sekundaarpingeid mõõta saad?
Kas tõrkumine käib kaasas küünlaga või silindriga?

Kas uued küünlad muutuvad samamoodi tahmasteks?

Kust võetakse pidurivaakum? Selle viik on tihe? Kas selle umbesättimine muudab midagi paremaks?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne