Karburaator VAZ 1,5 liitrisele mootorile
#21

(15-09-2012, 13:36 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  
(14-09-2012, 16:54 PM)usku Kirjutas:  ...läksin koos nende magnetklappidega Lada poodi.... ning auto käitub nagu unistus! ... Imestan ainult, et professionaalsed automehhaanikud seda viga tuvastada ei suutnud ....
nojah, postis #3 ütlesin võlusõna magnetklapp ju ära! Omal ajal sai neid ikka lahti võetud ja putitatud mitu korda teepeal, terve suvi läbi, kuni klapi rikke põhjuse (elementaarse) tuvastasin ja tööle sain ...

Nagu ikka, hõiskasin enne õhtut. Ehk siis eile võtsin ette pikema proovisõidu ning asjad ikkagi ei ole hästi Smile Kas "klapi rikke põhjus" on umbes kütusefilter ja sodi paagis, või miskit muud? Eile teepervel (õnneks on mutrivõtmed kaasas) võtsin klapi maha ning puhusin läbi, sest üks hetk ei saanud kütust peale. Kuna olin sõitnud natuke väga auklikku teed (õõtsutas igas suunas) ja kuna kütusefilter väga tume tundus, siis arvasin, et oli sodi ees. Oligi. Läbi puhumine laskis mul koduni longata. Üldiselt aga on probleem selles, et suure näppimisega on miski ikka valesti ja ma arvan, et see on seotud vaakumtorude vale asetusega. Ehk siis ma saan erinevat moodi auto tühikäigu ideaalseks, aga siis reageerib ta järsule gaasivajutusele väljasuremisega. Kui ta on sellises olukorras, et välja ei sure gaasiga möllamise peale, siis on jällegi mootori käik rahutu ja natuke puterdav.

Niimoodi. Kuna mina tehnilist sõnavara ei valda ning ühtegi tarka materjali ei oma, siis peaks vahepeal selguse mõttes jagama pilte ning näitama ja küsima Smile

Uurisin täna veel igasugu asja ning too vidin-andur, mis ajule annab käsu "main" liinile pidevalt kütet peale anda tugeva vaakumi (ehk siis pedaalivajutuse peale), ei olnudki vaakumi külge ühendatud. See võib seletada seda, miks ta tugevama gaasivajutuse peale välja sureb, sest muidu lambda pealt juhitav magnetklapp nii kähku pedaalivajutusele ju ei reageeri. Tegelikult oli tegemist lihtsalt ühe lahtise otsaga, mille üle ma koguaeg imestasin. Seal oli vana kõvanenud toru ja nüüd täna ühendasin ma sellele otsa terve vaakumtoru ning tulemuseks oli see, et prooviringil põhjagaasiga kohe välja ei surnudki. Kiirendab põhjagaasiga kenasti ning äkki ca 4500 pöörde juures tuleb tühi auk, nagu kaasaegsetel autodel pöörete piirik näiteks rakendub. Aga välja ei sure. Nii et siis järelikult võis välja suremine täisgaasiga olla tingitud sellest, et kütust tuli hoopis liiga vähe peale. Seega pool probleemi oli nüüd kadunud. Küll aga suri ta ikkagi välja, kui ma kaks korda järjest kiiresti gaasi põhja vajutasin tühikäigul. Ehk siis tühikäigul töötas, gaas sekundiks põhja, sekundiks lahti, sekundiks põhja ja siis suri välja.

See selleks. Selgitame nüüd välja, millest jutt. Allpool on piltide lingid. Kui avanenud lehel pildi peale klikid, siis avaneb täies suuruses pilt

Pilt 1: siin pildil, täpselt keskel on see "vaakumi otsik kollektori küljes", millest ülevalpool juttu. Seni kuni auto on minu käes olnud, on see auk olnud lahti, aga kui siia pista üks volla külge, mis teisest otsast kinnitub karpa külge, siis hakkab mootor justkui paremini tööle Smile millesse minev vaakumvolla selle otsa külge käima peaks?

https://www.dropbox.com/s/57i5b8tqeozpqbe/026.JPG

Pilt 2: siin pildil on see "kiirendusel bensiini rohkem peale andev" vaakumil töötav vidin. Ka see on minu ajal koguaeg lahti olnud. Samas on see volla seal küljes nii lühike, et see ei ulatu ühegi võimaliku "vaakumiauguni" ning see on sellisest materjalist, et ta ei kannata üldse kuuma. kust mulgust see jubin oma vaakumi saama peaks?

https://www.dropbox.com/s/5kze5fnkvjra2db/028.JPG

Pilt 3: siin pildil on kaks otsa karburaatori küljes. Millele vaakumit andvad otsad nende külge käima peaksid või tahavad need hoopis ise tugevat vaakumit?

https://www.dropbox.com/s/1k10efjzfkjq5nt/030.JPG

Pilt 4: Mis jubin on tühikäigu pöörete kruvist paremal pool olev suur heledast plastmassist jubin, mille otsas justkui must kork. Mida ma seda korki keerates sätin? See on hetkel ühendatud aku taga oleva "vaakumipaagiga"; kust see oma vaakumi saab?

https://www.dropbox.com/s/c1wpqdhlucsxbby/027.JPG

Ehk siis tänaseks olen ma aru saanud, et jubinad töötavad, aga küsimus on selles, kuidas kogu see vaakumisüsteem ühendatud peab olema. Praktikas on olukord, kus mul on üks "lahtine" vaakumiauk rohkem kui on voolikuid. Võimalus on muidugi ka see, et kusagilt on mingi "T-kujuline" ühendus ja üks vollajupp ära kadunud...

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#22

Ehk meenutab see joonis Sinu süsteemi...?
See vaakumivärk on piisavalt keeruliseks aetud küll ja tundub, et niipalju kui nendega mujal maailmas sõidetakse, nii palju ka kirutakse...
Vblla oleks tõesti mõtekam tavakarbussile üle minna?
Vasta
#23

Stihli poolt pandud pilt kaunis ülevaatlik.
Aga kui seda keerulist nõmedust ikka käima ei saa, siis mul oleks endapoolt 50e eest välja pakkuda ehtne vanakooli Weberi karbuss mis on täis mehhaaniline
(teise lõõri avamine toimub ka gaasihoovalt, mitte vaakumiga)
1 kord seaded paika panna ja teema igaveseks unustatud.
Vasta
#24

Kui tehnilises passis on sees märkus "bensiin-kat", siis võib pärast vanakooli Weberile üleminekut ära unustada ka ülevaatuse ametlik läbimine.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#25

Stihli joonis on hea, selle järgi saan torud õigesti paika küll ning juba on näha, et kohe päris algusest olid vaakumvollad seal valesti. Küll aga on mul üks küsimus - pildil tumesinine volla. Läheb õhufiltri kopsiku külge. Mis on selle vidina eesmärk ja ülesanne, mis seal filtrikopsiku küljes on.

Tehnilises passis on katalüsaator märgitud Smile

edit: joonisel varuosakood kõige üleval vasakul

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#26

(17-09-2012, 13:38 PM)usku Kirjutas:  Läheb õhufiltri kopsiku külge. Mis on selle vidina eesmärk ja ülesanne, mis seal filtrikopsiku küljes on...



Siinkohal tuleks vist öelda, et las ma otsin seda googlist Sinu eest Big GrinBig GrinBig Grin

Ülevalt neljas tulemus lubab oletada, et tegu on: Для автоматизации перехода на зимний режим пуска необходим термовакуумный клапан: 2108-1179010 он закрепляется на корпусе воздушного ...jne


Aga mis tühikäigu kadumisse puutub, siis äkki sellest sisselaske vaakumi lekkest ongi ta tingitud...?
Segu läeb nii vaeseks ära, et kohapeal ei tahagi enam käia...???

Seega, pane sissejuhatuseks kõik susisevad augud kinni, siis vaatab edasi...
Vasta
#27

Mu probleem on see, et ma ei habla ega loe vene keelt mitte grammigi Sad

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#28

Kui Chrome`i ei kasuta, siis aitab ka ntx. venelaste oma leht http://translate.ru:

The thermovacuum valve is necessary for automation of transition to a winter mode of start-up: 2108-1179010
it is fixed on the case of the air filter (pan) by means of M10x1 nut
also it is connected to the second nouse of a receiver. In drawing it is shown as A300.

Natuke naljakas see tõlge ju on, aga enam vähem saab asjadele pihta...Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne