M: Vana jalgratas (Wanderer)
#1

Nonii, tegin algust selle ratta kordategemisega eelmine suvi. Ostsin talle 50 euri eest uued sise- ja väliskummid ning vahetasin paar kodarat ning polti ära mõttega, et hakkan selle rattaga ise varsti sõitma. Peale natukest uurimist internetis avastasin omaks üllatuseks, et ratas on väga vana - täpset aastat ei oska öelda, kuid seda tootnud tehas, Wanderer, tegutses aastatel 1911-1941. Tehas eksisteeris juba varem, kuid alles 1911. aastal muudeti nimi "Wanderer"'ks. Praegu on ratas muidu sõidukõlbulik, puuduvad ainult käepidemed (gripid või kuidas iganes neid ka ei nimetata) ning oleks vaja panna peale uus värv,kuna vana on juba suures osas ära kulunud. Ahjaa, esimene sisekumm on vist samuti katki, kuna eelmine nädal maal käies avastasin, et see oli peaaegu täiesti tühi, kuigi sai alles pumbatud. Seega rattal on kõik originaaljupid, peale enne mainitud kahe poldi, kolme kodara ning sise- ja väliskummide. Sobib kellegile restaureerimiseks näiteks.


Pildid:
http://i46.tinypic.com/23syf4p.jpg
http://i47.tinypic.com/8wy5pe.jpg
http://i48.tinypic.com/nvtcud.jpg

P.S. Kuna ratas pole Tallinnas, kus ma elan, vaid hoopis Rakvere ja Avinurme vahelisel alal, siis oleks tore kui saaksite ise järele tulla või kompenseerima osa sõidukuludest.

On huvitujaid? Smile
minu mail: laurits.tani@mail.ee
Vasta
#2

Kena ratas! Väljalaske aastat saaksid selgitada raaminumbri ja selle tabeli baasil
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/wanderer.pdf
Ka tagaratta rummul peaks olema 2-kohaline arv, ilmselt 3X, mis näitab rummu valmistamise aega, mis enam vähem kattub jalgratta valmistamise aastaga.
Selles foorumis eriti ei hinnata igasuguseid ülepakkumisi, oksjone jms, aga karmid moderaatorid üldjuhul vist jalgrattateemat ei vaevu lugema (peale ühe mehe). Kas kõik osad nii väga originaalid on, pakiraam muidugi nõukogude toodang, muud midagi kritiseerida ei julge. Huvitavad sinise triibuga porilauad ja veljed...
Vasta
#3

Esihark tundub matsu saanud või ei paista pildilt hästi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

(23-08-2012, 12:04 PM)kass Kirjutas:  Kena ratas! Väljalaske aastat saaksid selgitada raaminumbri ja selle tabeli baasil
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/wanderer.pdf
Ka tagaratta rummul peaks olema 2-kohaline arv, ilmselt 3X, mis näitab rummu valmistamise aega, mis enam vähem kattub jalgratta valmistamise aastaga.
Selles foorumis eriti ei hinnata igasuguseid ülepakkumisi, oksjone jms, aga karmid moderaatorid üldjuhul vist jalgrattateemat ei vaevu lugema (peale ühe mehe). Kas kõik osad nii väga originaalid on, pakiraam muidugi nõukogude toodang, muud midagi kritiseerida ei julge. Huvitavad sinise triibuga porilauad ja veljed...

Lähengi nüüd homme maale, eks uurin need numbrid üle. Pakikas oli selle raami külge kinnitatud enne seda kui mina selle oma valdusesse sain, seega arvasin, et see originaal (need rohelised toestused pakikal on eelmisel omanikul arvatavasti lihtsalt üle võõbatud.)

// muide, uurides googlist neid wandereri rataste pilte, siis vaatasin, et pakikad on nendel küll samad, mis minugi rattad, kuid lenksud on teised. Kas on võimalik, et panin vale lenksu, ei mäleta küll et sellise vea oleksin teinud? Endal olemas ka selline lenks, mis seal piltidel. Annaksin selle soovijale rattaga kaasa.

(23-08-2012, 15:16 PM)aavu Kirjutas:  Esihark tundub matsu saanud või ei paista pildilt hästi.

Ei mäleta küll, et oleks, kuid homme lähen uurin järgi. Kusagil pühap. olen tagasi ning annan teada.

Vasta
#5

Lenks paistab õige olevat. Vähemalt mina olen sellist näind sellisel rattal, komplektis suure esitähikuga. Pakiraami plekkosa on raudpolt nõukogude 70-date-80-date toode, pakika jalad võivad originaalid olla.

Muidu on tekkinud mõõdukas huvi ratta vastu - äkki õnnestub kuidagi Aegviitu tuua? (Esmalt küll tuleb selgitada päevad ja hetked, mil Aegviidut väisan)
Muidu paiknen Tallinnas.
Sooblile meeldivad vanad kiire sõidu rattad.
Vasta
#6

(23-08-2012, 20:00 PM)Soobel Kirjutas:  Lenks paistab õige olevat. Vähemalt mina olen sellist näind sellisel rattal, komplektis suure esitähikuga. Pakiraami plekkosa on raudpolt nõukogude 70-date-80-date toode, pakika jalad võivad originaalid olla.

Muidu on tekkinud mõõdukas huvi ratta vastu - äkki õnnestub kuidagi Aegviitu tuua? (Esmalt küll tuleb selgitada päevad ja hetked, mil Aegviidut väisan)
Muidu paiknen Tallinnas.
Sooblile meeldivad vanad kiire sõidu rattad.

Tallinnas sobiks mulle paremini, kuna pole päris enda autot millega liikuda oleks võimalik.
Vasta
#7

Nonii, olen maalt nüüd tagasi heade uudistega: Esikumm on vist ikkagi terve- sinna jõudes pumpasin kohe kummi täis ning see püsis samatäis kogu maal veedetud aja. Uurisin ka neid numbreid ning sain teada, et raaminumber on 227158. Tagarattarummile ei olnud kirjutatud kahekohalist numbrit, vaid terve tekst Smile : Sleger 1927-1928 Weltmeisterschaft Süstem Sachs D.R.P ja D.R.P.a Selle teksti kohal oli mingi kotkaga märk. Tegin ka paar pilti nendest, varsti laen ka need üles.
Vasta
#8

Aastaks sobiks raami numbri järgi 1929 ning ka rumm sobib selle aastaga, sest just 29. aastal nad sellist teksti kandsid. Aastaarv on 100% kindlalt rummul siiski kotkaembleemi kõrval olemas, täpsemalt selle aastakäigu korral all vasakul.

Värvitud pöiad olid Saksamaa-siseselt igati levinud, kuid siinmail on tegu üsnagi "musta lambga" nikeldatud pöidade seas. Selliste moodsate rehvide pealevägistamise jaoks pidanuks olema tegu ka siis traatmantlile mõeldud pöiaga? Jällegi - Saksa päritolu rattal võimalik, aga Eestis ebatõenäoline.

Värvil pole viga midagi, vaja lihtsalt välja puhastada ja konserveerida. Aga eks noored ja äkilised mehed tahavad muidugi kohe kõik üle värvida.
Vasta
#9

(26-08-2012, 18:40 PM)indrek Kirjutas:  Aastaks sobiks raami numbri järgi 1929 ning ka rumm sobib selle aastaga, sest just 29. aastal nad sellist teksti kandsid. Aastaarv on 100% kindlalt rummul siiski kotkaembleemi kõrval olemas, täpsemalt selle aastakäigu korral all vasakul.

Värvitud pöiad olid Saksamaa-siseselt igati levinud, kuid siinmail on tegu üsnagi "musta lambga" nikeldatud pöidade seas. Selliste moodsate rehvide pealevägistamise jaoks pidanuks olema tegu ka siis traatmantlile mõeldud pöiaga? Jällegi - Saksa päritolu rattal võimalik, aga Eestis ebatõenäoline.

Värvil pole viga midagi, vaja lihtsalt välja puhastada ja konserveerida. Aga eks noored ja äkilised mehed tahavad muidugi kohe kõik üle värvida.

See oli juba varem ülevärvitud, kui mina selle sain. Mina pole selles värvimises küll süüdi Smile Ja need moodsad kummid... Võtsin pealolevalt kummilt mõõdud ning tormasin poodi, sealt anti sellised kummid - peale läksid küll tsipa raskemalt, kui teistel ratastel, kuid siiski mitte üleliia raskelt.
Vasta
#10

http://i46.tinypic.com/98wxz9.jpg
http://i50.tinypic.com/149r4ph.jpg
http://i45.tinypic.com/n5sphc.jpg

Nonii lubatud pildid. Ahjaa, unustasin mainida, et hõõrusin need rattarummud ilusaks Smile
Vasta
#11

(26-08-2012, 21:55 PM)Majakas Kirjutas:  Ahjaa, unustasin mainida, et hõõrusin need rattarummud ilusaks Smile

Ega Sa seda ometi metallitüki või terasharjaga ei teinud? Tollane dekoratiivnikkel on kraapimise osas väga õrn... tean omist arvukaist restaureerimiskogemusist.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Ei ei, nii hull ma nüüd ka pole. Seal oli mingi selline nagu liimjas mustus (nagu mingi kleepunud tolm?), hõõrusin bena ja riidetükiga puhtaks Smile

// panin pildid linkidena, jube suured tundusid olevat mul. Terve ekraan pilti täis Smile
Vasta
#13

Fotod on küll nüd lisatud, aga mitte targemaks ei saanud, kas on seal number 29 või mitte. Nii palju on fotolt näha, et tõepoolest on tegu tagarummuga.
Vasta
#14

(26-08-2012, 21:55 PM)Majakas Kirjutas:  http://i46.tinypic.com/98wxz9.jpg
http://i50.tinypic.com/149r4ph.jpg
http://i45.tinypic.com/n5sphc.jpg

Nonii lubatud pildid. Ahjaa, unustasin mainida, et hõõrusin need rattarummud ilusaks Smile

Mulle jääb arusaamatuks, miks jäetakse lähifotode tegemisel vägagi sageli makrofunktsioon sisse lülitamata. Nende fotode järgi näiteks ei tuvasta Torpedo rummul olevat aastaarvu (kaks viimast numbrit rõngast vasakul all) - selleks on foto liialt hägune.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

Kahjuks pole mul paremat fotokat. Ise ei märganud üldse, et seal mingi number oli, mõtlesin et samasugune tükike nagu paremal all, ei hakanud lähemalt uurimagi.
Ning juba üks tore foorumlane on nõus selle ära ostma.
Vasta
#16

Selline kirjatükk kus hoobeldakse 27-nda ja 28-nda aasta võitudega on ainult 1929 aastakäigu rummudel.
Selline pidurisaba sobib 1929 ja 1930 aastaga (suurem kotkas ühekordse "rõnga" sees, rõnga mõõt identne 1928 aasta "WELTMEISTER" pidurisabaga).
1930 rummul juba lakooniline kirje "Torpedo. System Sachs. D.R.P.".


Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#17

(29-08-2012, 08:32 AM)Ostap Bender Kirjutas:  Selline kirjatükk kus hoobeldakse 27-nda ja 28-nda aasta võitudega on ainult 1929 aastakäigu rummudel.
Selline pidurisaba sobib 1929 ja 1930 aastaga (suurem kotkas ühekordse "rõnga" sees, rõnga mõõt identne 1928 aasta "WELTMEISTER" pidurisabaga).
1930 rummul juba lakooniline kirje "Torpedo. System Sachs. D.R.P.".

Ju midagi sellist on. Minul siin üks eelkirjeldatud jutuga 1929 aasta rumm, pidurisabal Weltmeister ringi sees.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne