Dnepr MT-10 ( Aasta 1975)
#1
Lightning 

Tere, olen siin foorumis uus ja tehnika alased kogemused mul pea- aegu puuduvad. Seda võite kindlasti ka sellest teemast välja lugeda. Otsustasin teema just siia alafoorumisse teha, kuna arvan, et küsimusi tekib mul veel tonnide viisi.

Juba aastaid on seisnud kuuris vanavanaise mootorratas Dnepr MT-10. Mille aastaks on 1975. Kuna mul endal ei olnud erilisi tingimusi kus ratast hoida, siis oli see vahepeal tuttava juures, kes suutis ratta ka tööle ajada. Eelmisel suvel sain ka ise esimese sõidu sellega teha ning siis sain pisiku sisse. Kahjuks talvel seisis ratas taaskord küllaltki halbades tingimustes ja enam tööle ei lähe.

Olen vaikselt oma teadmiste kohaselt hakanud kõpitsema, tegin külgkorvi põhja roostest puhtaks ja värvisin uuesti üle. Sain kabariidid põlema, kuid muud tuled ei põle peale peale punase õlirõhu anduri. Siit tekibki mul esimene küdimus, et kuidas seda probleemi lahendada? Tahaks ka väga teada kuidas teised tuled tööle saada. Kõik pirnid vahetasin ära, kas asi on suunatulede puhul äkki relees? Kaitsmete karbis on ka täielik segadus.
Otsisin internetist erinevaid elektri skeeme ja mõnede skeemide järgi on rattal ainult üks 15A kaitse mõne järgi 4, kuid mul pole kõikidel kaitsme kohtadel teisel pool juhtmeidki. Ainult 2 keskmist "kaitset" on olemas. Need peaksidki siis olema süüte oma ja kabariitide kaitse? Muideks signaal töötab ka... Tahaks ka suunatuled ja esilaterna tööle saada, pidurituledest rääkimata. Oskab ka keegi äkki mõnda head elektriskeemi soovitada, internetist olen palju erinevaid leidnud ja ei teagi millist järgida.
Suunatulede kohta otsisin ka antuke siit foorumist ja MT- 10.36 olevat relee armatuuri sees. Kas nii on ka MT-10'l? Välise vaatluse järgi ei leia ma releed mitte kusagilt.
Ka tagatule klaas on katki. Leidsin ühe poe kus müüakse Dnepri tagatuld, aga see ei sobi sellele mudelile. Äkki keegi oskab soovitada mõnda kohta, kust saaksin uue?

Tulede mitte töötamise varjutab siiski ära see, et mootoratas ise ka enam tööle ei lähe. Motikal on peal arvatavasti K301 karburaatorid (Kandilise siibriga vms.). Kui internetist nende kohta uurisin, siis ei leidnud ma just erilisi kiidusõnu nende kohta. Alguses ei liikunud gaasirutška ka enam, rutška ise oli korras ja tross ka. Lõpuks tuvastasin vea karburaatori klapis, aga selle sain liikuma. Siis tähendasin, et kui bensiini kraani lahti keeran, siis ujuki püttidest hakkab bensiini lahinal jooksma. Tegin ujukipüti lahti ja sealt ei avanenud just kõige kenamat vaatepilti.

Kuna suvi on peagi lõppemas ja sügisel ei saa ma kahjuks motikaga enam eriti tegeleda, siis plaanin ratta vist kusagile parandusse viia, et keegi pidurid üle vaataks ja võibolla elektri ka, kui ma sellest ise jagu ei saa. Siin kohal tekibki mul küsimus ka karburaatori kohta. Kas mul üldse tasub seda karburaatorit ise laiali lammutada ja puhastama hakata, kui see väidetavalt eriti millekski ei kõlba ja kuna mul ka kogemused puuduvad. Kuid samas, kust need kogemused siis muidu ikka tulevad?

Selle suvega tahaks igatahes ratta veel korraks tööle saada, et ta talvega täitsa ära ei sureks.

Millised oleksid teie nõuanded karburaatori ja elektri koha pealt?
Äkki oskab keegi soovitada ka kohta, kust vajaduse korral igasuguseid juppe saaks ja võibolla ka uued karburaatorid?
Kuna krabisevat napib, siis igatahes eelistaksin ise parandada, kui kusagile parandusse viia. Mulle ka väga meeldib ise parandada. Ma arvan, et mu silmad läksid sama eredalt särama, kui need kabariidid, mis ma hiljuti põlema sain.

Ning kui kedagi huvitab siis ma võin ka mõned pildid teha enne suve lõppu. Ennem on plaanis paigaldada mõned iluasjad nagu lenksule uued kummid jne.

Kõike head!


Vasta
#2

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...ight=dnepr
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...light=MT-9
edit: Siin Ishijupi teema pildimaterjal

Siin Sulle paar näidisteemat, tõsi pilte pole neil täna enam küljes. Sest ajast liiga palju verd merre vooland. Ishijupi rattaehitus aga vist siinse keskkonna kõige mahukam sarnase ratta teemakajastus üle aegade. Sääl on ta suuresti jõudnud ära küsida ka olulise osa küsimusi, mis Sul pähe võiks tulla ja noile hulga vastuseid saada.


loll on loll olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne