Druzba mootori putitamine
#1

Tere. Mingi aeg tagasi tassis poiss koju druzba mootori. Sai seda mootorit uuritud, kuna sädet polnud jäi nurka seisma. Nüüd sai uuesti nurgast välja võetud ja edasi uuritud. Praegu probleemiks sädeme puudumine. Sai puhastatud ja reguleeritud. Aga sädet ei ole. Kuidas kontrollida mähise korras olekut? Nendele saagedele tehti väline süütepool - kuidas seda tehti oskab keegi õpetust jagada ?
Vasta
#2

Kõigepealt tuleb hooratas maha võtta ja puhastada juhtmeotsad,kontaktid ja muu puhtaks. Teinekord piisab sellestki,et saag tööle hakkab. Kui ka kondensaatori vahetus ei aita,siis tuleb süütepool maha võtta ja vanad mähised noaga maha lõikuda. Selle vana mähise asemele tuleb siis mähkida 0,5-1 mm mähisetraadist uus mähis. Samasuguse keerdude arvuga,kui oli ennem. Ise olen pannud ka umbes täpselt ja ei ole ka midagi juhtunud. Mähise üks ots läheb siis kontaktile ja teine on tinutatud südamikule. Tuleb siis süütepool ühendada ja ongi asi korras. Üks ots massi ja teine kontaktidele.
Jõudu!
Vasta
#3

Ja on teisigi, kes vihmast hommikut naudivadRolleyes
Tahtsin just sama jutu kirja panna.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#4

Aastate taguseid mälestusi:
Poolil kärvab ära tavaliselt kõrgepingepool. Kas siis on katkestuses (saab testriga edukalt mõõta), lööb otse massi pooli sisemuses, või on lühiskeerud (vot neid ei mõõda testriga välja). Sellisel poolil sai maha lõigatud ainult kõrgepingemähis. Madalpinge omale sai üks kiht lisaks mähitud, siis oli säde veidi rasvasem.
Kui aega on laialt ja teha pole miskit, või on isu täpsemalt viga otsida, sai katsetusi tehtud ka akusüüte versiooniga. Laialivõetud magneetoga "Druzba" teadupärast sädet ei genereeri. Kui nüüd ahelasse süütepool - kontaktid ühendada 6v alalisvooluallikas, saab ka käega väntvõlli keerates sädet silmaga kontrollida. Sest viga, mis oli suuremalt jaolt süütepoolis, võis peituda vahest ka mingis muus detailis.
Näiteks: Kondekas läbi - panin täiesti uue, sädet ikka pole. Pika pusimise peale tuli välja, et see uus oli ka vigane. Mingi kontakti plastmassist võllipuks juhtis tundmatul põhjusel voolu. Kontaktide neetühendused ei ole mitmeid kordi elektrilist ühendust andnud. Alasi kontakt on logisenud alasi peal. Kondensaatori juhe plastikrüüzi sees katki. Nõukogude tehnika pakkus palju muidki rõõmsaid üllatusi.
Mina koostasin alati vooluringi: mass - originaal süütepool - lisa süütepool - kontaktid - mass. Kontaktidega paralleelselt muidugi kondensaator. Minu kätte jõudis üks "Druzba", millel oli vooluring: mass - originaal süütepool - kaheks jagunemine. Ühes ahelas lisasüütepool - mass, teises kontaktid - mass, koos kontaktidega parallellselt oleva kondensaatoriga. Süsteem toimis, kuigi oli vastupidi heas tavas koostatud skeemile.
Aga enne ümberehitusi prooviks mina ikka originaal süsteemi ära.

P.S. Ei naudi vihmast hommikut, vaid nohust nina ja peavalu.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#5

Ise olen läinud tavaliselt lihtsamat teed, toonud kontaktide alt juhtme välja ning pannud sääreväristaja süütepooli peale.
Vasta
#6

Tänud vastuste eest. Mootori oleme algosadeks korra võtnud ja ehk kah õieti kokku - väike mehaanik tegi. Nüüd lihtsalt tuli tahe see kuidagi käima saad kui võimali. Esimese asjana süüde siis sealt edasi ...
Eile mõõtsin testriga poole. Mähise ahelas massi ja juhtmel kontaktidele oli ühendus, ehk takistust polnud rohkem lühis. Kondensaatori ühendasin lahti. Muidugi testril oli patarei tühjavõitu ja ei pruugi õige näit olema. Kõrgepingeahelast takistust ei tuvastanud - mass ja küünaljuhtme väljundilt
Kondensaatorit ei kontrollinud, ei taibanud/osanud. Kuidas kontrollida, vahetusega?
Kas kuskil müüakse varuosasi, või ainult lootus kellegi käest leida veel midagi?


Vasta
#7

Ma arvan, et suure otsimise tulemusena ehk leian töökorras Druzba süütemähise. Kas oled huvitatud?
Vasta
#8

(01-09-2012, 12:01 PM)nokitseja30 Kirjutas:  Eile mõõtsin testriga poole. Mähise ahelas massi ja juhtmel kontaktidele oli ühendus, ehk takistust polnud rohkem lühis. Kondensaatori ühendasin lahti. Muidugi testril oli patarei tühjavõitu ja ei pruugi õige näit olema. Kõrgepingeahelast takistust ei tuvastanud - mass ja küünaljuhtme väljundilt
Kondensaatorit ei kontrollinud, ei taibanud/osanud. Kuidas kontrollida, vahetusega?

Ma sain siit jutust aru, et madalpingemähis on lühiselaadse takistusega. Tema takistus peaks olema, noh, pakun sisetunde järgi - pool oomi. Tühja patareiga ongi lühise moodi, vahet ei tee. Kõrgepingemähisel takistust ei tuvastanud, see tähendas, et takistus oli lõpmatu? Sellisel juhul on mähises katkestus ja sädemelaadset vigurit sellest poolist välja ei võlu. Kõlbab utiliseerimiseks või süsteemi ümbertegemiseks.
Kondensaatoril saab tava- testriga kontrollida ainult lühise olemasolu/puudumist.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#9

Hing ei andnud rahu jamasin veel natuke. Eile mõõtsin takistusi eraldi ja kondensaatorit ei kontrollinud, siis nüüd kontrollisin üle. Lühistas kogu ahela. Proovisin ilma viimaseta ja miski kasin säde isegi oli olemas!!
Käivitamine ilma kondensaatorita ei taha ilmselt õnnestuda.
Sädet proovisin siis ajasin trelli abil mootorit ringi. Küünal peal siis ei õnnestu, lihtsalt trell ei püsi paigal. Käsi starter kinni roostetanu, leotan.
Kas keegi teab mis mahtuvusega on kondensaator? Sääreväristaja oma sobilik?
Vasta
#10

Sobib, auto oma võib ka panna. Druzbal on kinnitus ainult teistsugune, teisi peab aretama. Pigem otsiks originaali.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#11

Soovitan süütepooli ümber mähkides tuua kondensaator hoopis kerest väljapoole,ehk siis võib kontaktide juurest tuua eraldi juhe välja või siis kasutada sama juhet mis läheb süütepooli. Endal jama vähem...Wink
Vasta
#12

(01-09-2012, 17:48 PM)sass Kirjutas:  Ma arvan, et suure otsimise tulemusena ehk leian töökorras Druzba süütemähise. Kas oled huvitatud?

Süütemähisest esialgu ei ole huvitatud ehk kõlbab olemas olev. Aga käivitamise mehanism ja silindri peale käiv plekist katte kuluks küll ära.


Kas kuskil interneti avarustes Druzba manuali leidub?
Vasta
#13

Manual leitud.

manul druzba

http://files.motopila.ru/druzhba/druzhba...ektron.pdf


Kui juhtub parem olema siis oleks abiks!
Vasta
#14

Mehhaanika osa on identne, aga süüdet on kajastatud elektroonilist. Ongi seda vaja või kontaktsüüdet? Kui kontaktsüüdet, siis tuleb süüte osa vaadata kuskilt mujalt. Kasvõi alljärgnevatelt piltidelt.
       

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#15

Avastasin ise ka, et see süüde pole see mis mul vaja.
Vasta
#16

Pole küll teemasse, aga kas kuskil leidub ka mootorsaag Ural-2 manuaali?
Vasta
#17

Nokitseja30 leitud manuaali kõrval on ka Ural2 Elektroni manual. Otselink

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#18

Vabandan. Pole ka eriti teemasse minev küsimus aga kas kellegil on päris esimest Druzba saagi? Tahaks võrrelda.
Tänan.
Vasta
#19

Kui kellelgi on kasu, siis siin mõni leht maakeelset materjali.


Manustatud failid
.pdf drs_01.pdf Suurus: 406.01 KB  Tõmbamised: 946
.pdf drs_02.pdf Suurus: 438.85 KB  Tõmbamised: 571
.pdf drs_03.pdf Suurus: 426.14 KB  Tõmbamised: 547
.pdf drs_04.pdf Suurus: 491.84 KB  Tõmbamised: 411

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#20

(04-09-2012, 11:49 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Pole ka eriti teemasse minev küsimus aga kas kellegil on päris esimest Druzba saagi? Tahaks võrrelda.
Tänan.

Proovisin uurida "Druzba" juuri, tõsi küll, mitte esimest korda. Seni tulutult. Või noh, peaaegu. Rahvasuus käivad ammusest ajast jutud, et selle sae olevat välja mõelnud eestlastest insenerid, kes olid siberisse küüditatud, või isegi sunnitöölaagris. Neile olevat käsk antud metsatöö kiirendamiseks mootorsaag konstrueerida. Kiirustades ja põlve peal tehtud jooniste järgi valmistati selliseid saagesi N.Liidu lõpuni. Mingit kinnitust ei ole juttudele tegelikult seni leidnud. Ongi ainult jutud. Loogiliselt võttes oleks asi teoreetiliselt võimalik. Ilmselgelt ei mõelnud sel juhul eesti insenerid päris tühja koha pealt ja täiesti uut agregaati, vaid kasutasid mälestusi läänes juba toodetavatest saagidest. Ma pole kahjuks isegi mitte sarnase asja pilti suutnud leida. Üldse oleks nagu üks etapp saagide ajaloos vahele jäänud. Olid kahe-kolmemehe saed, nagu näiteks see:
[Pilt: file.php?id=29865&mode=view]
ja siis tulid juba ilma kõrgete käepidemeteta, nagu näiteks see:
[Pilt: mall_late40.jpg]
Kõrge käepidemega etapp oleks justkui kadunud, ei usu, et "Druzba" oli see, mille "maailmas analooge ei ole", nagu propagandaruupor alatihti Nõukogudemaal teada andis.
Teoretiseerides edasi: kui sunnitöölaagris olnud insenerid oma mälu järgi töötasid, oleks algallikate leidmine päris raske (mida ta muideks ongi), sest eestisse võisid sattuda nii saksa, kui inglise, kui ameerika või rootsi või mis iganes maa saed. Tehnikat on omaaja eestimaale eri maailma nurkadest igasugust jõudnud, miks mitte ka mootorsaagesid.
Kui oletada, et et asja "leiutasid" vene enda insenerid, oleks tehtud üks-ühele koopia kas saksamaalt toodud joonistest, või mingist saest, mis oleks toodud USA-st, millest vene riigijuhid alati vaimustuses on olnud. Venekeelne Wikipedia, väidab, et "Druzba" tootmine algas 1955. Pikem mula on siin. Aga sellel lehel väidetakse, et mootorsaagide tootmine algas juba 1949a. Kui akadeemik Ivtsenko nimelises konstrueerimisbüroos mõeldi "Druzba" välja alles 1953, mida siis enne toodeti? Hämar on ka mujal.
Igatahes nägi varajased "Druzbad välja nii:
[Pilt: file.php?id=6360&mode=view]
Ka vene Wikipeedia ütleb, et 50-date "Druzba"-de käepidemed kinnitusid jahutuskoja, mitte reduktori külge.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne