Druzba mootori putitamine
#61

Peakski korra selle saemassina käima sättima, liiga kaua seista lasta pole hea, tekivad veed paaki ja läheb silinder roostest krobeliseks. Korra aastas peaks ikka ta käima panema. Mul huvi seda riistapuud veel oma pojale hoida, et kui puud vaja papsile saagida, siis saab tehtud Wink Ta veel kaheaastane küll, aga aeg kaob kiirelt ja rõõmud jäävad... Olin ise vast viisteist, kui minu vanaisa Družba poest koju tõi ja hakkasime teda käima sättima. Lõpuks sülitasime ja saagisime isaga vanaisle toodud 60 ruumi puid kahekesi kahe H 254 XP-ga päevaga peeneks. Kakskümmend aastat tagasi oli see.

Nüüd veidi OT; aga siiski, meenus lugu kuidas Pravda korrespondent käis taigas sots võistluse võitjaga intervjuud tegemas ja küsis, kuidas teil õnnestus viisaastaku plaan kolme aastaga täis teha? Töökangelane vastas, et pole hullu, ära tegime, aga kui selle Družba oleks veel käima ka saanud, siis...

Tervitades, IP
Vasta
#62

Osta.ee- s oksionil "Družba". Esmapilgul täiesti tavaline, aga tuulekojale on tavapärase kirja asemel valatud "Дружба Л". Mida selline ühend võis tähistada?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#63

Mina selles küsimuses passin, googeldamine ei andnud mulle tulemusi. Jään huviga ootama mis värk selle "L".
Eelnevalt küsisin kuidas neid segu kruve keerata algselt peale kokkupanekut et teeks häält. Ise keerasin segukruvi lõpuni ja siis 1,5 pööret tagasi. Miski törtsu tegi. Rohkem pole eaga proovida saanud ( üleminek kevadest sügisele on tervisele kehvalt mõjunud Sad ).
Vasta
#64

Eile laadal käises jäi silma druzba- mille oli topelt lingid. Üks siis gaasihoob ja teise tross jooksis reduktori. Huvitav mida seal juhiti??
Vasta
#65

teine link käepidemel juhib keti õlitust . lingi vajutamisel doseeritakse saeplaadile törts õli mis raamisees olevast õlipaagist vabajooksuga peale tuleb.
Vasta
#66

Selg nüüd see. Aga mis ikka tähendab tähistus "L" ?? Avastasin et endal kodus ühel mootoril kah Druzba-L ja aastaks märgitud 1983.
Nädalavahetusel oli aega komplektse saega jännata. Sai teine käima ja ilma ketita käis ilusti. Ketiga proovides suri kõrgematel pööretel välja. Väikse lõike sai kah tehtud. Kuna bensiin lõppes siis jäi asi pooleli.
Noh bensiini viga kindlasti olla ei saanud - ei olnud bensiini Smile Smile!
Vasta
#67

Eile üritasin leida sädet druzba mootoril. Küünlavahel ei õnnestunud kuidagi sädet tekitada. Samas küünlajuhe panna ilma piibuta vastu keret on säde olemas. Küünlaga ja ilma piibuta kah pole. Küünal on ok kuna teisel sael säde hea ja proovisin kah teise küünlaga.
Milles probleem võib-olla, oskab mõni targem seletada ??

Üks loll küsimus, milleks "piibul" takistus?. Osadel piipudel on märgitud 10K oomi takistust, testriga mõõtes sain isegi 16kilo.
Vasta
#68

(10-10-2012, 11:34 AM)nokitseja30 Kirjutas:  ...
Üks loll küsimus, milleks "piibul" takistus?. Osadel piipudel on märgitud 10K oomi takistust, testriga mõõtes sain isegi 16kilo.

Raadiohäirete vähendamiseks. Kõrgema takistusega piibuga käib takistuseta küünal. Takistuseta piibuga (või hoopis ilma töötades) peaks eetri saastamise vältimiseks olema takisti küünlas.

Seesinane takisti vähendab jälle sädeme võimsust...
Vasta
#69

Kui süütepool on korras, läheb korras takistiga piibust piisav hulk energiat alati läbi. Kui pool on aga läbi/poolpidune, ei aita piibu ära võtmine ka midagi. Piibuta juhtmest peab sinine säde üle hüppama vähemalt 5 mm. Pakuks ka 7. Kui säde on selline 1 mm ja hale lilla-roosa, ei saa mootorit käima. Suurema vahega ei soovita katsetada, säde leiab mingi teise tee, kust massi minna ja kui tal see tee selgeks saab, ei kasutagi ta enam inimese poolt välja mõeldut. Mõeldud oli seda, et tekib ülelöök pooli sees ja tahmarada.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#70

Ei anna see "Druzba" ajalugu ikka asu. Aeg-ajalt lööb vist välja tahtmine olla uuriv ajakirjanik. Või mingi sarnane loom. Äkki peaks üldse uue teema tegema. Minu monoloogidega.Cool
Seekord oli uurimise all teema "maailma esimene membraankarburaator". Sest "Druzba" on ju varustatud membraankarburaatoriga, kuigi tal seda vaja ei ole. Kogu saesüsteem on üles ehitatud nii, et mootor on alati püsti. Või, noh, enam-vähem. Langetuseks pikali keerata ei lase kasvõi need "seljahaigetele" mõeldud kõrged käepidemed. Samuti ka paak, aga seda häda saaks "reguleerida". Niisiis ei oleks "Druzba"le justkui tarviski igas asendis töötavat membraankarburaatorit. Kunagi varem pole venemaal ka ühelgi muul karburaatormootoril sellise tööpõhimõttega bensiinimanustamise süsteemi olnud. Milleks siis oli tarvis "leiutada" selline seade? Ei tea. Oluliselt lihtsam oleks olnud ju võtta mingi väiksema mootorratta karburaator ja kohandada see sae kubatuurile. Ennesõjaaegsed saed olid peaaegu kõik tavaujuki süsteemiga, järelikult selline süsteem toimib niigi. Milleks oli vaja luua- toota mehhanismi, millele polnud ei tootmis, ega ekspluatatsiooni kogemusi? Kopeeriti lihtsalt pimesi midagi? Membraankarburaatorite leiutamis algstaadiumist ta igatahes pärit on, sest õige pea pööras mujal maailmas ujukikamber koos membraaniga harjumuslikult allapoole (mitte ei ole kõrval, nagu KMП-100-l) ja kolbsegusiiber asendus pöördsiibriga.
Esimeseks membraankarburaatoriga saeks on toodud NSU Ural. Näiteks üks link ja teine ka. Eelneva jutu vastukäivalt oli muide ennesõjaaegne ja pööratava saeplaadiga kahemehesaag. Aga see karburaator ei olnud mitte eeskujuks, sest nii välimus, kui ka gaaside - kütuse liikumine olid kardinaalselt erinevad "Druzba" karburaatori omast. Küll aga oli huvitav hulkuda karburaatori tootja "Graetzin" ajaloo jälgedes. Väga muhe oli ära tunda nii IZ-350, kui K-750 karburaatorid. Ainuke, mida ei leidnud, oli see, mida otsisin. Leidsin aga väga huvitava sae: "MAGFAM BS 0". Selle pilte vaadates tuleb karterite kuju väääga tuttav ette ja summuti oleks ka nagu "Druzba 59" moodi. Põhjalikke tehnilisi andmeid kuskilt ei leidnud (ainult see, et 4 Hj. ning on valmistatud nii ühe, kui ka kahemehesaagidena) Ei tea tema kolvimõõtu, kolvikäiku, pole sisemusest pilte ja üleüldse ei tea, mis aastatel seda masinat üldse toodeti. Lisaks on asja segaseks ajamisel mingist ajast hakatud kartereid valama teise valuvormi järgi (enam ei ole üldse "Druzba" moodi) ilma sae tähistust muutmata. Mõistatuseks jäi terve firma ajalugu, eriti saagide tootmise osa. Kus on vanemad mudelid?
Reduktorit ei tasu vaadata, sest "Druzba" reduktori ajalugu viib nähtavasti elektrisaagide ajastusse. Kui N. Liidus juba midagi toodeti, siis ei lastud eriti uut asja "leiutada", kui vähegi võimalik oli.
Paar pilti siis sellest saest:
[Pilt: magtfam1mj0un9.jpg]
[Pilt: magfam2ng6ur6.jpg]
Sinnakohta see karburaatorit mööda otsimine pidama jäi.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#71

Oleks vaja toimivat nõu Družba mootorsae osas. Sain paar mootorit mis eelmainit saele kuuluvad aga kumbki pole töökorras. Üks nendest on Družba Elektron, teine tavaline kontaktsüütega pill. Uue kandilise karteriga mõlemad. Ei midagi rariteetset aga siiski "Sõprus".

Nüüd küsimus. Kuna elektronil pole süütemangu, tunneks huvi, kas vastab tõele, et peale istub Ural Elektroni süütesüsteem? Ja kui sobib, kust neid saada võiks?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne