vaz 01 probleem piduritega
#1
Nimelt siis suhteliselt korralik 75aasta 01. Vaatasin, et pidurid veidi nõrgad, vahetan peasilindri ära. Sh ka paagist tulevad voolikud. Vedelikku peale valades võttis mingid tükid sisse. Puhastasin kõik ära, paagi, voolikud, peasilindri. Kuid kui nüüd uuesti kokku panna, ei ole nagu survet. Kui torud maas, siis ikka vedelikku niriseb ning pedaalile vajutades ka midagi peasilindrist pritsib. Küll aga kui torud ühendada, käib pedaal tühja. Isegi kui torudes oleks mingi ummistus, peaks ikka mingi surve olema?:O
Mul nüüd täiesti mõistus otsas, kes oskab/teab midagi sellest?

Marko
Vasta
#2
Õhutanud oled?
/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#3
no isegi kui niplid lahti keerad, ei tule seal ei õhku, ei vedelikku. mingi takistus peaks ju ikka olema pedaalil, mitte käima tühjalt:O
Vasta
#4
tühjalt käibki kuna õhukork on peapumbas. ma olen torud pumba küljest lahti keeranud ja pumba lasknud õli täis valguda.
Vasta
#5
Olen ka seda teinud, ei midagi. Kas siis torud on õlist tühjad ja pumpamine võtab niivõrd kaua aega? Kuigi esiratastele peaks ju ikka suht koheselt mingigi rõhk tulema:O
Vasta
#6
Keera õhutusniplid lahti ja las seisab mõne aja. Niplitest peaks siis hakkama õli voolama isevoolu teel välja. Kui tulema hakkab,keerad kinni. Algul ei pruugi pump õli sisse võtma hakata. Eriti veel,kui tegu uute asjadega mis seisnud. Seegi pole välistatud,et mingid elanikud on ummistanud need augud ära,kust siis õli peaks pumpa minema.... Kui siis elumärke ikka ei tule,peaks peapumba lauapeal lahti harutama ja vaatama,et mis seal siis sees on ja kas kõik jupid olemas.... Mis sa muud ikka oskad teha.
Vasta
#7
Kui õhk on sees siis ei tule mingit rõhku taha. Eriti kui lootsid, et "suht koheselt peaks mingi rõhu taha võtma"
Vasta
#8
30 aastat 01 pidamisest möödas, ei mäleta nippe. Ikaruse siduriajamit õhutati õhusurvega. See ju ca 10m pikk. Töökojas oli ühele paagikorgile joodetud torujupike taha ja sinna otsa õhuvoolik. Survet anti veidike ja siis hakkas töösilindrist õli tulema. Ehk saad ka kasvõi käsipumbaga veidi survet paaki lasta. Kui vahetasid peasilindri mansetid, võib see väga raskelt liikuda ja kolb jääb alumisse asendisse. Pedaal küll tõuseb aga kolb tagasi ei tule ja õli mööda ka ei pääse. Siis ei tohi enne täielikku õhutamist üldse pedaali vajutada. Altpoolt ju pole vedrude tagasisurvet, mis kolvi liikuma aitaks.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#9
Nu maei tea, kuidas õhutamine käib, kui oled üksinda ? See ju suht võimatu, eks ju. Ikka üks pedaalil ja teine võtmega õhku välja laskmas, vanasti käis nii, ma`i tea, vahest uuel ajal uued kombed Wink. Teistmoodi ei tule sul pedaalile taha ei survet ega midagi, nii kui pedaali uuesti üles lased, tõmbab õhu ju niplist tagasi sisse.
Kui sul sistem täitsa tühi oli, siis võtab õhu välja ajamine nats rohkem aega, kui arvatagi oskad. Alustad kõige kaugemast rattast ehk paremast tagumisest, siis vasak tagumine ja siis parem esimene ja siis vasak. Ja siis uuesti veel sama ring kuni õhk täiesti väljas.
Üks pumpab pedaali ja kuigi esialgu survet taha ei tule, hoiab all ja teine laseb õhku välja. Keerab nipli kinni, seni hoitakse pedaali all. Ja siis pedaalitakse uuesti, kuni öhk läind. Vabandust, kui see asi juba teada, aga nii igaks juhuks Smile .

Vasta
#10
Kui pump maas, käib ilusti edasi-tagasi. Samamoodi tundub ka käivat kui küljes on, kuid sõku ja tuuluta palju tahad, ikka ei midagi.
Üksinda saab ka suht hästi õhutada, kasvõi mingi puuhaluga pedaali ja istme vahele senikauaks kui niplit keerutama lähed.
Ja see suruõhuga süsteem, see täiesti asjalik asi. Enamikes esindustes on sellised riistad, küll aga kaasaegsemad, kuid toimivad väga efektselt.
Vasta
#11
Tere-jõudu!
Neil "uuema" aja kahekojalistel pumpadel, millel siis üks koda töötab esipidurite ja teine tagapidurite jaoks, on tõesti nöök õhku süsteemist välja saada. Analoogsed piduri peapumbad on vene sõidukitel veel sapakatel alates mudelist 968A, mossedel mudelist 2140, hilisema väljalaske Iževski 412-l.
Mina olen toimetanud nende pumpade puhul nagu tehases, täites süsteemi vastupidiselt, töösilindrite kaudu. Selleks tuleb võtta korralik, toimiv auto tööriistakomplekti kuuluv rehvipump, mille voolikult on eemaldatud ventiiliotsik, täita see vajaliku kogusega pidurivedelikuga ("Neva" ja/või DOT), keerata kergelt lahti õhutusnippel, lükata pumba vooliku ots õhutusniplile pähe ja suruda vedelik pumba abil süsteemi. Töö tegemise järjekord siis selline...
(13-09-2012, 20:52 PM)Tift Kirjutas: ...Alustad kõige kaugemast rattast ehk paremast tagumisest, siis vasak tagumine ja siis parem esimene ja siis vasak...
Paremat tagumist täites võiks umbes arvestada kogusega, mis võrdub töösilindri maht + torustik sillatala pealse kolmikuni. Enne vooliku eemaldamist sulgeda õhutusventiil. Nüüd sama toimiguga järgmise ratta kallale. Kui oled üksi, siis vedeliku surumise vahepeal jälgida peapumba reservuaari täitumist ja vajadusel klistiiripumbaga (see on selline pirnikujuline toode) sealt üleliigne välja imeda. Kahekesi on muidugi lihtsam, üks surub sisse, teine imeb välja. Niimoodi talitades ja õigesti tegutsedes peaks süsteem saama täiesti õhumulli vabaks.
Soovin edu!
Vasta
#12
Mul on tehtud rehviotsast, paagikorgist ja voolikujupist vahetükk, mille abil saab kenasti varurattast rõhu peale lasta. 1 bar on täitsa OK. Peab ainult jälgima, et reservuaar tühjaks ei saaks.

Mina olen oma autodel süsteemi küll isevoolselt täis saanud (kuid mul pole olnud autot, millel reservuaar poleks olnud kõrgeim punkt). Valan paagi täis ja keeran kaugeima nipli lahti. Nüüd tuleb aeg-ajalt kiigata, kas juba tilgub. Vahel kulub 10 minutit, vahel tund. Aga alati on lõpuks tulnud. See tegevus sobib kenasti koristamise või muu nokitsemise vahele.

Õhupumbaga täitmine on efektiivne, kuid peab arvestama uue manseti vajadusega - pidurivedelik suure tõenäosusega tapab pumba manseti ära.

Kui selles süsteemis on olnud Neva, siis võib kõike huvitavat oodata. Süsteemi läbipesu ja kummiosade vahetusoleks väga soovitatav tegevus.
Vasta
#13
Mul seisab garaažis isa vana 1975 aasta VAZ 01, sellega pole 10 aastat sõidetud. Mäletan, et isa muudkui õhutas neid pidureid. Muidu auto on originaaljuppidega ja täitsa korralik veel. Kas keegi oskab anda nõu, kus saaks sellist autot remontida, et uuesti sõidukõlbilikuks muuta ja kas see on väga kallis.

http://www.beauteserenite.ee
Vasta
#14
(30-07-2017, 15:43 PM)katrinelen Kirjutas: Mul seisab garaažis isa vana 1975 aasta VAZ 01, sellega pole 10 aastat sõidetud. Mäletan, et isa muudkui õhutas neid pidureid. Muidu auto on originaaljuppidega ja täitsa korralik veel. Kas keegi oskab anda nõu, kus saaks sellist autot remontida, et uuesti sõidukõlbilikuks muuta ja kas see on väga kallis.

http://www.beauteserenite.ee

Raivo E. Tamm kunagi telekas mingis saates avaldas, et tema 01 täielik taastamine läks maksma 18000€. Vist sai isegi musta numbri ka. Kui nüüd viimasele mitte pretendeerida, siis kujutan ette, et lihtsalt keretööd + värvimine + mootori "üle käimine" peaks kusagil uue Dacia jagu ikka maksma minema, kui vähegi korralikult teha ja eeldusel, et igasugu lihtsamad ja väiksemad asjad (kasvõi nt. salongisisu eemaldamine ja hiljem tagasipanek) teed ise. Mingid nurgatagused haltuuravennad teeks kindlasti odavamalt ka, aga eks siis ole töö kvaliteet ka vastav.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#15
Ma tegelikult kahtlustan, et algataja tahab oma töökoda reklaamida. Kui eksin, siis võin kinnitada, et restaureerimistööd on hingematva hinnaga. Niisama ringitiirutamiseks võib üsnagi odavalt pääseda.
Igasuguseid töökodasid on olemas, vaata ringi ja suhtle!

Parim on kui leiad usaldusväärse autoparandaja ja koos vaatate üle.
Selliste küsimiste peale (ilma oma töökoja linkideta) kipuvad hinnad nii mõnelgi tööl mitmekordistuma.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#16
(30-07-2017, 15:43 PM)katrinelen Kirjutas: Mul seisab garaažis isa vana 1975 aasta VAZ 01, sellega pole 10 aastat sõidetud. Mäletan, et isa muudkui õhutas neid pidureid. Muidu auto on originaaljuppidega ja täitsa korralik veel. Kas keegi oskab anda nõu, kus saaks sellist autot remontida, et uuesti sõidukõlbilikuks muuta ja kas see on väga kallis.

http://www.beauteserenite.ee

Tekib kohe küsimus - kui auto on korralik, miks teda vaja kohe remontida? Hakatuseks piisab vaid olulised asjad üle käia (toitesüsteem, pidurid, veermik kontrollida jne.), dokumendimajandus korda teha ning proovida ülevaatus ära teha. Kallis on siis kui on käed ümber kaela, muidu on asjad kulukad (eriti vana auto remontimine). Mõistlik lahendus oleks leida mõni vanakooli erategija kes teeks seda autot nagu teeks endale, hingega - selliseid inimesi veel on.
Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#17
(31-07-2017, 02:32 AM)Mossemees Kirjutas:
(30-07-2017, 15:43 PM)katrinelen Kirjutas: Mul seisab garaažis isa vana 1975 aasta VAZ 01, sellega pole 10 aastat sõidetud. Mäletan, et isa muudkui õhutas neid pidureid. Muidu auto on originaaljuppidega ja täitsa korralik veel. Kas keegi oskab anda nõu, kus saaks sellist autot remontida, et uuesti sõidukõlbilikuks muuta ja kas see on väga kallis.

http://www.beauteserenite.ee

Raivo E. Tamm kunagi telekas mingis saates avaldas, et tema 01 täielik taastamine läks maksma 18000€. Vist sai isegi musta numbri ka. Kui nüüd viimasele mitte pretendeerida, siis kujutan ette, et lihtsalt keretööd + värvimine + mootori "üle käimine" peaks kusagil uue Dacia jagu ikka maksma minema, kui vähegi korralikult teha ja eeldusel, et igasugu lihtsamad ja väiksemad asjad (kasvõi nt. salongisisu eemaldamine ja hiljem tagasipanek) teed ise. Mingid nurgatagused haltuuravennad teeks kindlasti odavamalt ka, aga eks siis ole töö kvaliteet ka vastav.

Raivo E. Tamme auto restaureeriti mustale numbrile põhimõtteliselt kaks korda, seega seal hinna sees 2 taastamist. Esimene taastamine oli koolirahaks ja teine siis õige tegemine, et reaalselt peaks musta numbri null-ühe saama poolega sellest hinnast. Siin Raivo teemakohane lugulaul: Link

Aga teemaalgataja poolt auto sõidukõlbulikuks (TÜV väärviliseks) remontimine ja mustale numbrile taastamine on 2 väga erineva mastaabiga tegevust umbes nagu siga ja kägu. Esimene oleks auto ülevaatus ja vajadusel remont ja teine põhimõtteliselt uue auto ehitamine.

Aga kui auto on originaaljuppidega ja jäi seisma heas korras siis ehk piisaks kõigepealt ikka hooldusest mitte et peaks kohe remontima hakkama. Pidurivedeliku vahetus ja nende õhutus läheks ka täitsa hoolduse alla veel mitte remondi.

Aga siin analoogne teema ning jookseb läbi keegi soovitatud remondimees Sergei ja võibolla keegi veel, tasub seda lugeda: Link

Ideaalne oleks leida mõni tuttav (nt. pensionil) remondimees, kellel oleks pool hobikorras tahtmist ja vaba aega masinat nokitseda. Remondifirmasse minnes peab valmis oleks selleks, et auto remonditund on sama hinnaga hoolimata sellest kas autot on 1975 või 2015 aasta väljalase ning auto enda turuhind on 500 või 15 000 euri. Sellises olukorras võib tunduda ülekohtune kui remondiarve ületab auto turuväärtust, aga teine variant on ise teha või siis kokkuleppe raames tegija leida.

Väga hea näitena, praegu auto24 müügis üks 21063, millel suuremat sorti hooldus tehtud (palju asju nt. piduritesse uued pandud) enne tehnoülevaatust ning arve on tulnud 660 eur. Sellest varuosade hind on 224 eur, tasu tehtud töö eest tunnihinna alusel 433 eur. Et kui tööd ise teostada siis oleks sama tulemuse samade varuosadega saanud 224 euriga: Link

[Pilt: 97698090.jpg]

[Pilt: 97698048.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne