Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)
#21
Poolsünteetiline vene mootorile on totaalne overkill, kuuma mootoriga üles klaverile jääb väheks ning üleüldse on õlikulu märgatavalt suurem, eriti siis kui korralikult tööd teha. Olgu õlipump nii hea kui tahes. Koduses majapidamises jupikaupa külma mootoriga töristades seda eriti ei tunneta.
Neid kokkulastud mootoreid olen ise oma silmaga näinud piisavalt, siinkohal olen ikka ära märkinud et liigne agarus on pigem ogarus.
Eks püütakse vedelama õliga mootoris leevendada mootori puudujääke ning raskusi käivitamisel, kuid korras mootor läheb iga kell mistahes külmaga käima. Starteriga masinatel peaks nagunii spiraal ka küljes olema et akusid ja starterit säästa.

Kui mootor puhtaks pesta siis miks mitte kasutada lääne õli kui ikkagi jääb õhku küsimus et milleksWink Mingit reaalset võitu sellest ei tule, pigem vana mootori võid hoopis varem õhtale saada...

Igatahes kui õli vahetate siis ikka tsentrifuug ka puhtaks, soovitatavalt nii puhtaks nagu prillikivi. Keegi tark kunagi mainis et tuleb jätta tsentrifuugi sein natuke mustaks et paremini saast külge hakkaks??? ei noo mida veelBig Grin Küsisin et kas ennast pestes ka p...e pesemata jätab? ... Big Grin Tsentrifuugi seinad ongi juba algselt karedad. See ollus mis tsentrifuugi seest tuleb kõlbab kenasti kirsade määrimiseksBig Grin
Kindlasti tasuks puhastada magnet mis karteri õli väljalaskmis korgi küljes on, seal tavaliselt metallipuru kogunenud. Magneti puudumisel installida sinna uus... Õlivarda ümber olev kumm tuleks kriitilise pilguga üle vaadata, kui varras ikka logiseb augus siis uus otsida. Eks ikka selleks et muld ja vesi sisse ei pääseks. Eriti need masinad mis väljas looduse meelevallas seisavad.

(05-10-2012, 10:14 AM)v6sa Kirjutas: Jumpsiga on tubli töö tehtud! Jaksu edaspidiseks...Cool

Tänud igatahes, jõudu läheb ikka vaja. Enamus töid selle masinaga alles ees.

Nagu näed, siis niipalju kui on inimesi on ka erinevaid arvamusiWink Nagu Tätte ütles et: "Hea kui inimesel oma seisukoht on, siis ei pea istet pakkuma."
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#22
(05-10-2012, 10:39 AM)mlsluik Kirjutas: tsentrifuug ka puhtaks, soovitatavalt nii puhtaks nagu prillikivi. Keegi tark kunagi mainis et tuleb jätta tsentrifuugi sein natuke mustaks et paremini saast külge hakkaks??? ei noo mida veelBig Grin

Praktika mul puudub õli tsentrifugaalfiltritega. Siiski kusagilt meeles, et soovitati panna mingi paber vastu välisseina, et oleks kergem puhastada. See oli selleks, et ei kraabiks seda kitti mingi kruvikeeraja otsaga ja siis läheb tasakaalust välja selle kraapsu seest võetud metalli võrra. Selline õpetus oli vist siis päevakorral kui ZIL130 välja tuli. Temal olev filter oli siis uudis, ega varem masskasutuses vist tsentrifugaali polnud.
Võimalik, et see oli mõnes õpikus kirjas või räägiti 3. liigi kursusel.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#23
Täna õhtupoolikul sai klapid uuesti üle käidud, põhjus elementaarne: klapid olid kenasti sisse töötand ja sodi klapipesadest minema lendand mistõttu klapivahed olid kadunud... Nüüd käib mootor nagu kell, tehase poolt lubatud hobujõud peaks enam-vähem käes olema...

Õhufiltri pesin puhtaks, vahetasin ka filtrielementid. Oli keegi kuramus mootori tagurpidi käima lasknud...
   

Aga nüüd filter nagu uus....
Hoog oli juba sees ja puhastasin ka hüdroõli filtri ära...
   
Sellega asi ka suht lihtne, bensiiniga leotad puhtaks ja siis õhuga üle.
Radika kork sai korda tehtud, parem kui uus... Nii head ei müüda isegi poes.
   

Jumzid ootavad nüüd viimaseid lihve ja kergemeid keretöid, siis värvimisse.


   
   

Õhtul võtsin veel piduri lahti, sellel tüübil veel klotsidega variant, ongi vaja uued katted peale neetida.. Trummel oli ok

   

Eks kui natuke vaba aega tekib siis otsejoones garaasi suunas... Wink
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#24
(05-10-2012, 12:34 PM)aavu Kirjutas: ... Siiski kusagilt meeles, et soovitati panna mingi paber vastu välisseina, et oleks kergem puhastada...
Mäletan, et selleks paberiks oli kuivatuspaber (oli vanasti iga vihiku vahel). Siis hakkas puhastatud filter kohe tööle ja hiljem oli seda paska kergem eemaldada... Nii väideti vähemasti koolis.
Ei pole mina näinud, et TH-2 mehed oleks mingite paberitega mässanud. Aga võibolla vahel ka panid. Enamasti ma juba magasin kodo, kui nemad õlisid vahetasid. Neil hakkas ju "tööpäev" õhta. Hommikul said kõik massinad liinile.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#25
(07-10-2012, 01:19 AM)motamees Kirjutas:
(05-10-2012, 12:34 PM)aavu Kirjutas: ... Siiski kusagilt meeles, et soovitati panna mingi paber vastu välisseina, et oleks kergem puhastada...
Mäletan, et selleks paberiks oli kuivatuspaber (oli vanasti iga vihiku vahel). Siis hakkas puhastatud filter kohe tööle ja hiljem oli seda paska kergem eemaldada... Nii väideti vähemasti koolis.
Ei pole mina näinud, et TH-2 mehed oleks mingite paberitega mässanud. Aga võibolla vahel ka panid. Enamasti ma juba magasin kodo, kui nemad õlisid vahetasid. Neil hakkas ju "tööpäev" õhta. Hommikul said kõik massinad liinile.

Ma küll olen pannud ajalehepaberist lõigatud rõnga sisse alati ja puhastus on imelihtne.
Tõmbad vana ära ja uus asemele ja ei mingit kraapimist ega pesemist.Pealegi pääseb nii peaaegu puhaste kätega ja eks igaüks teab milline määriv ollus sinna koguneb.
Vasta
#26
(06-10-2012, 22:54 PM)meli666 Kirjutas: Kas klotsidega on siis mingi vanem variant? Muidu enda Jumz ka klotside ja trumlitega. Minu arust väga hästi õnnestunud pidurisüsteem. Võtab vägagi kerge jalavajutusega rattad kinni võrreldes MTZ 82-ga.
...

Kahe klotsiga piduril töötab üks liikumissuunast sõltumatult alati pealejooksvana... Russi "ketaspidur" aga töötab puhtale survele. Pealegi väheneb pidurduse efektiivsus raadiuse vähenedes - klotspiduril see ei muutu, russi "ketaspiduril" aga küll. Samas peab kauem vastu - klotsid kipuvad üsna kiiresti kuluma...

Vene tehnika puhul loeb väga palju sõlmede seisukord. Ning poest toodud "uus" võib vabalt olla hullem saast, kui oma paljutöötanu.Sad
Vasta
#27
(06-10-2012, 22:54 PM)meli666 Kirjutas: Kas klotsidega on siis mingi vanem variant? Muidu enda Jumz ka klotside ja trumlitega. Minu arust väga hästi õnnestunud pidurisüsteem. Võtab vägagi kerge jalavajutusega rattad kinni võrreldes MTZ 82-ga. Viimasel sai pandud kogu süsteem uus- pidurikettad, laialipressimissüsteem ja otsakaaned. Ikka peab päris arvestatava survega vajutama, et rattaid kinni saada.
Kas see EO 2621 on kuskilt pirka pealt ka loetav? Enda Jumzil olen siiani ainult ühe pirka armatuuri külje pealt leidnud, aga seal kirjas ainult Jumz 6AL ja muud miskit. AL üks täht peaks tähendama vist käivitusmootorit, teine?

Võib ka nii öelda, kuskil 88a paiku hakati ketaspidureid paigaldama. Isal on soolo jumz aastast 89 ja sellel on juba ketaspidurid. Ära tunneb sellejärgi et trummel on natuke suurem.

EO 2621 pirka peaks olema ekskavaatori raami küljes kuid näinud pole neid keegi. Masina enda pirka on tõesti armatuurlaua küljepeal. Seal masina mark JUMZ-6 KL(käivitusmootoriga) ning JUMZ 6-HM(starteriga) Mootorimark vastavalt D-65 N (käivitusmootoriga) ja D-65 M (starteriga)
Siis loeb veel välja nö kabiini variandi(suur või väike) ning ülepea kopaga laadimis ekskavaator.

Rohkemate tähiste kohta pole endal infot ega ei leidnud ka raamatust.
Niipalju või lisada et EO 2626 on frontaallaaduriga ekskavaator, seniajani tootmises MTZ baasil. Üleminekuvariant oli JUMZ´i tehnika ja D-240 mootor, neid siinmail näha ei ole. See aeg kui neid toodeti siis maarjamaale neid ei toodud(90ndad) ja uuemaid EO ekskavaatoreid pole sammuti eestis näinud. Kui keegi näeb siis andke teada Wink

Lõuna Masinaehitustehas (Южный Машинoстроительный Завод/ЮМЗ)
tegeleb nüüdsel keerulisel ajal peamiselt rakettide ja kosmosetehnika ehitusega (sõjatehas), traktorite tootmine on eraldatud ja jäänud tahaplaanile.

Lõuna Masinaehitustehasest ülevaate saate siit:

http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=118
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#28
Ekskavaatori pirka oli minu mäletamist mööda vanema kabiiniga variantidel kabiini ukse küljes ja uuema kabiiniga masinatel kapoti küljel. Keeldun uskumast, et keegi neid näinud ei ole, kuna ajal, kui tõsisemalt tehnika pildistamisega tegelesin (ca 2004-2006), ei ütleks küll, et (allesoleva) pirkaga masinad haruldased olnud oleks.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#29
[quote='mlsluik'

Rohkemate tähiste kohta pole endal infot ega ei leidnud ka raamatust.
Niipalju või lisada et EO 2626 on frontaallaaduriga ekskavaator, seniajani tootmises MTZ baasil. Üleminekuvariant oli JUMZ´i tehnika ja D-240 mootor, neid siinmail näha ei ole. See aeg kui neid toodeti siis maarjamaale neid ei toodud(90ndad) ja uuemaid EO ekskavaatoreid pole sammuti eestis näinud. Kui keegi näeb siis andke teada Wink
------------------------------------------------------------------------
90 nendate alguses toodeti osa jumz traktoreid ka CMD mootoriga mis pärines roomiktraktoritelt .Leidsin ühe vana postituse kus sellest juttu on- http://forum.automoto.ee/showthread.php?...696&page=2


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#30
(07-10-2012, 21:35 PM)Sillu Kirjutas: Ekskavaatori pirka oli minu mäletamist mööda vanema kabiiniga variantidel kabiini ukse küljes ja uuema kabiiniga masinatel kapoti küljel.


Seal nad peaks paiknema tõesti, enda omal ainult neediaugud alles ja teisel jumzil mis algselt sammuti EO oli, puuduvad isegi pirka augud kapote sees... Wink



Seda СМД mootoriga varianti pole endal olnud au näha. Pildi pealt vaadates tundub CMD-15 olema. Parandage, kui eksin.

СМД -18 turboga oleks jumzile sobilik kui keegi ehitada soovibWink Eriti hea kui mootor 90ndate Niva pealt võtta(СМД 20, 21), neil pöörded suht lakke aetud... Big Grin
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#31
Õhtupoolikul lappasin neli rehvi velgedelt maha, puhastasin laiad veljed ning värvisin seestpoolt üle. Seda ikka selleks et järgmine kord oleks kergem rehve maha võtta...
Kitsa ja laia velje vahe on siis selline:
   

Veljed enne rehvimontaaži peaks välja nägema sellised:
   

Parem on ikka veljed puhtaks teha roostest ja võimalusel mingit värvigi peale kanda, endal hiljem lihtsam.
Kuna värv tahab kuivamist siis rehvide pealepanek jäi homse peale.
Maha-peale saab täiesti vabalt kodustest tingimustes vinklitüki, kuvalda ja kummiheeblitega(2tk) Wink
Kui ise ei viitsi möllata siis nii rehvi mahavõtmine kui pealepanemine maksab õhukummiga rehvide puhul keskmiselt 12-13€ Wink
Mul tuli maha võtta 4 rehvi ja peale panna sammuti neli rehvi mis oleks teinud ca 100€. Töötunde tuleb mul ca 3h koos puhastamise ja värvimisega... Nii et selle 100€ eest lähen parem teatrisse või restorani naisega Wink

Jumz ise on hetkel jalutu... Big Grin
   

Nii see masinate taastamine käib, tasa ja targu... Jupikaupa muude tööde kõrvalt. Wink
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#32
Kui juba pirkadele jms jutt läks vahepeal siis kvaliteedimärk asus vist paremal pool kapote küljes?
See ilma peata venelane...
On kellegil sellist infot talletatud kuhugi?

Huumorile mõeldes peaks ikka märki külge lööma...

   
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#33
Huvitav, sul on tagumine aken ja üldse tagumine osa kabiinist veidi teistmoodi. Ma ei olegi tähele pannud, et niimoodi jaotus ka olemas on. Kui pildilt õigesti aru saan, siis sul taga üks suur aken ja all väike riba?
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#34
(09-10-2012, 11:48 AM)saarrand Kirjutas: Huvitav, sul on tagumine aken ja üldse tagumine osa kabiinist veidi teistmoodi. Ma ei olegi tähele pannud, et niimoodi jaotus ka olemas on. Kui pildilt õigesti aru saan, siis sul taga üks suur aken ja all väike riba?

Ega tegelikult orginaalis oli ikka sellelgi üks suur aken taga. Põhjus miks see kaheosaliseks tehtud on väga lihtne, kes avatud aknaga kaevanud siis teab ilmselt seda. Nimelt kui aken lahti teha ja mast üleval asendis küljele keerata siis murrab aknaraami kõveraks. Peale seda kui esimene klaas kildudeks lasti tehti tavaliselt raam natuke lühemaks ja asendati pleksiklaasiga... Wink Isa oli oma vana tööjumziga samamoodi talitanud, siingi on sellist lahendust kasutatud. Aknaraam tuleb mul aga uus teha(see ikka väga kõver), pleksiklaasid vahetan ka välja. Hea meelega paigaldaks orginaal klaasi aga pole väga kuskilt võtta koos raamiga klaasi. Mõtlesin hinged ümber teha nii, et saaks raami koos klaasiga katusele keerata. Siinidega lae alla tõmmata oleks ka hea aga ei mahu kohe kuidagiWink
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#35
Mul on see tagumine klaas eelmise omaniku poolt vahetatud Eestis toodetu vastu - kleeps on peal eestikeelne (JUMZ SK). St kas siis enam Eestis (Karklaas või mis iganes selle firma nimi oli) neid tagaklaase ei toodeta?

Krt siis peab ikka eriliselt ettevaatlik olema Smile
Vasta
#36
(05-10-2012, 10:39 AM)mlsluik Kirjutas: Poolsünteetiline vene mootorile on totaalne overkill, kuuma mootoriga üles klaverile jääb väheks ning üleüldse on õlikulu märgatavalt suurem, eriti siis kui korralikult tööd teha. Olgu õlipump nii hea kui tahes. Koduses majapidamises jupikaupa külma mootoriga töristades seda eriti ei tunneta.
Neid kokkulastud mootoreid olen ise oma silmaga näinud piisavalt, siinkohal olen ikka ära märkinud et liigne agarus on pigem ogarus.
Eks püütakse vedelama õliga mootoris leevendada mootori puudujääke ning raskusi käivitamisel, kuid korras mootor läheb iga kell mistahes külmaga käima. Starteriga masinatel peaks nagunii spiraal ka küljes olema et akusid ja starterit säästa.

Kui mootor puhtaks pesta siis miks mitte kasutada lääne õli kui ikkagi jääb õhku küsimus et milleksWink Mingit reaalset võitu sellest ei tule, pigem vana mootori võid hoopis varem õhtale saada...
See M10g2 on ju SAE30 õli, 10W40 õli on ainult külmalt vedelam.
http://www.vladwood.ru/m10g2
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#37
Mulle tundub, et õlide osas on jätkuvalt üleval pseudtõde, et kui mingi õli on poolsünt või täissünt, on ta kohe automaatselt vedelam. Ei, see sõltub konkreetse õli viskoossusest. Põhimõtteliselt saab olemas olla ka 30W monoviskoosne sünteetiline õli. Ei pea tingimata selleks mineraal olema.

Küsimus on selles, et sünteetilised ja poolsünteetilised õlid taluvad ekstreemseid tingimusi paremini ja on pikema elueaga. Samas: nad on ka kallimad.

"Synthetic oil is used as a substitute for lubricant refined from petroleum when operating in extremes of temperature, because, in general, it provides superior mechanical and chemical properties than those found in traditional mineral oils."

Sünteetilise eelised ja miinused:

Measurably better low- and high-temperature viscosity performance at service temperature extremes
Better chemical & shear stability
Decreased evaporative loss
Resistance to oxidation, thermal breakdown, and oil sludge problems
Extended drain intervals with the environmental benefit of less oil waste.
Improved fuel economy in certain engine configurations.
Better lubrication during extreme cold weather starts
Longer engine life
Superior protection against "ash" and other deposit formation in engine hot spots (in particular in turbochargers and superchargers) for less oil burnoff and reduced chances of damaging oil passageway clogging.
Increased horsepower and torque due to less initial drag on engine
Does not contain detergents

Miinused:

Potential decomposition problems in certain chemical environments (predominantly in industrial use.)
Potential stress cracking of plastic components made of polyoxymethylene (POM) in the presence of polyalphaolefin (PAO).
In July 1996, Consumer Reports published the results of a two-year motor oil test involving a fleet of 75 New York taxi cabs and found no noticeable advantage of synthetic oil over regular mineral oil. In their article, they noted that "Big-city cabs don't see many cold start-ups or long periods of high-speed driving in extreme heat. But our test results relate to the most common type of severe service - stop-and-go city driving." According to their study, synthetic oil is "worth considering for extreme driving conditions: high ambient temperatures and high engine load, or very cold temperatures." [17]
Because rotary engines inject small quantities of motor oil into the combustion chamber to lubricate the apex seals, and burned synthetic oil causes gummy deposits on the apex seals, synthetic oils are not recommended in automotive rotary engines.[18]

Seega, väita, et vene mootor annab saba, kui talle sünteetiline õli sisse panna, on minu arust väär. Seal peavad olema mingid muud probleemid ees.

Omaette teema on muidugi see, kas sünteetilist õli on otstarbekas kasutada mingites kohtades. Peamiselt on selle taga majanduslik kalkulatsioon. Osta xx liitrit sünteetilist õli jah xx kogus vene õli omab rahalises ekvivalendis suurt vahet.

Samas: uuele Valtrale keegi vaevalt Kamazi õli sisse valama hakkab, see käib ikka tootja soovituste ja ettekirjutuste kohaselt.

Meie keskkonnas taandub aga see muidugi ülse algteemani, et kas mootoril õli üldse vahetatakse ja millega vahetatakse. Hea üldse, kui mõne liikuri omanik teab varda 710 asukohta. Sellisel puhul on diskussioon õlide kui selliste kohta üldse mõttetu.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#38
(09-10-2012, 13:32 PM)Tegelane5 Kirjutas: See M10g2 on ju SAE30 õli, 10W40 õli on ainult külmalt vedelam.
http://www.vladwood.ru/m10g2

Reaalsuses ka kuumalt vedelam, eelnevalt pesematta mootorisse kallata on paras õnnemäng. Hinnavahe on ka mitmeid kordi suurem jne. Kõik tahavad oma russidesse "Valvoline" sisse kallata, ega sellest teie masinad paremini käima ei hakka ning kauem ei kesta. Milleks vaielda nii elementaarse asjale vastu, kui teie auto mootorile on ette nähtud poolsünt siis ei kalla te ju sinna täissünti sisse(mõned seda muidugi teevad) Wink
Mis veel, tsentrifuug ei püüa sodi piisavalt kuna kangemad õlid pesevad tsentrifuugi seinad puhtaks ja seima jättes ei ladestu sete tsentrifuugi seina külge. Uue aja õli kasutamine eeldaks sammuti lisaks uue õlifiltri paigaldamist.
Seda teemat võiks jätkata veel pikalt ja laialt kuid eks igaüks vastutab ise oma tehnika ja selle korrasoleku eest. Wink

Enne tuleks teha kapitaalrem mootorile ning siis alles "korralik" õli sisse kallata. Neid mehi kes seda teinud võib siis foorumis ühe käe sõrmedel üles lugeda... sest miks muidu me näeme kõikjal eestimaa nurkades tuksumas masinaid mis sitaga pooleks veel ringi käivad. Tihtipeale õhufiltri puhastaminegi on meestele ülejõu käiv tegevus olnud... Wink Aga õli, oi see on äsja vahetud ja täissünt Big GrinBig Grin

Võtke seda juttu naljaga pooleks, kuigi tõepõhi on asjal all.

(09-10-2012, 14:12 PM)Aspelund Kirjutas: Samas: uuele Valtrale keegi vaevalt Kamazi õli sisse valama hakkab, see käib ikka tootja soovituste ja ettekirjutuste kohaselt.

Sama lugu on ka vene tahnikaga Wink

Erinavate õlide lahkamiseks võiks täiesti eraldi teema teha. Siin pole ehk kõige sobilikum koht selleks. Wink
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#39
Pole küll õige teema, kuid siiski õlidest pisut.
Esimene väärarusaam on see, et lääne õli on vedelam ja see ei vasta küll kuidagi tõele võrreldes Vene Diisliõliga.
Diisliõli näol on tegemist monoviskoosse õliga SAE30 ja selle viskoossus vastab kuumalt täielikult misiganes teise õli viskoossusele mille tähises on olemas 30.
Kuna aga enamus lääne õlisid on siiski aastaringseks kasutuseks on seal ka ees näiteks 15, 10, 5 või 0, mis näitavad õli pumbatavust külmalt ja mida väiksem number seda vedelam on õli külmalt.
Kuna aga ükski suurem diiselmootor ei ole mõeldud meie kliimas kasutama õli SAE30, mis on liiga vedel et määrida ja tihendada mootorit väikestel pööretel piisavalt ja alla SAE40 ei käi ükski mootor ühelgi veoautol.
Pigem ikkagi SAE50 on meie kliimasse sobivam ja seda võiks soovitada ka misiganes diiselmootorile misiganes masinal et see kauem kestaks.
Päris kindlasti on enamlevinud õli SAE10W40 ka külmalt vedelam kui Vene diisliõli ja kui soovitud paksusega õli on saada ka multiviskoossena ja on vaja käivitada külmalt siis on kaval seda kasutada, sest monoviskoosne õli on eeskätt laevamootoritele ja muule sellisele mida ei käivitata külmalt.
Järgmiseks väide, et paremate pesuomadustega õli peseb tsentrifuugi puhtaks ei pea paika kindlasti.
Nimelt on enamusel veokamootoritel kas 1 või 2 tsentrifuugi ja osadel ka paberelement lisaks ja ometi asi toimib.
Teatud juhtudel võib olla võimalik sette lahtipesemine aga kuna sete on põhiliselt koks ja tahm pole see ka abrasiivne ja ei eraldu ka suurte kõvade tükkidena vaid pigem segunevad õliga ja teevad selle mustaks kiiresti ja kui tsentrifuug toimib kogutakse see ka sinna kokku ja peab algul kasvõi iga päev puhastama kui on vaja.
Võimalik on mingite selliste kanalite ummistumine, kus on rõhk väga madal nagu nookurid näiteks ja selliste asjade õlitust peab jälgima tõesti.
Sai kunagi pandud K-701 mootorisse Mobil 10w50 ja sealt sai kätte 7kg sitta tsentrifuugist enne kui seest puhtaks sai.Siis vahetasime õli kui enam seda paska ei tulnud 4 korda ja peale seda püsis õli puhas isegi 150 tundi ja mootor käis tunduvalt paremini ja ka õlikulu kadus praktiliselt.
Sisetunde järgi muutus ka ökomaks aga seda ei tea sest aastad pole vennad ja mulla kõvadus kõigub.
Ühesõnaga see masin käib seniajani probleemideta ja külmalt käivitub ikka palju paremini.
Küll aga on Vene Diisliõli omal kohal kahetaktilisel mootoril, kus see pidevalt vahetub ja erinevalt lääne õlidest on kindel et see seguneb bensiiniga.
Pikk jutt sai ja kui keegi tahab tehku õliteema ja tõstku sinna.
Vasta
#40
Ega sinna muda hunnikusse, nagu üks tavaline kapremmi eelne russ seest on, ei maksaks midagi korralikku panna. Aga peale remonti puhtasse mootorisse, võiks vast midagi korralikumat sokutada.
Mis talve siin mõeldud on?:
Tsitaat:M10g2
Используют для зимней эксплуатации автотракторных дизелей без наддува или с невысоким наддувом, для смазывания высокооборотных стационарных дизелей и дизель-генераторов
Ja
Tsitaat:Температура застывания, не выше, °С: -15
Mis - temperatuuril selline asi üldse käima läheb?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne