Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)
#1

Sai hiljuti üks Jumz lisaks toodud, olukord oli tal selline... "sissetöötand".
       

Üldised andmed nagu ikka, kaal ca 6t, mootor D-65, 45kw, 65hj, max kaevesügavus 4.15m, kaeveraadius 5,3m, kopamaht ca 0.25 m3, töötsükkel ca 16s. Pikkus 7000, laius 2500, kõrgus 3800

Ehk töötab ja toimib kuid alustuseks sai siiski pulkadeks võetud osa masinast.
   

Seda mitte küll päris vabatahtlikult, sest plokikaane sees oleb külmapunn hüppas eest ja karter täitus vesiemultsiooniga. Big Grin
   
SIIN KAANE KESKEL PEAKS SIIS PRONKSIST KORK OLEMA...
Aga sellest pole midagi, nagunii oli plaanis pihustid üle käia ja jõuallikat vähe värskendada. Kui klapikambrikaan maas ja viga leitud siis ei suutnud kiusatusele vastu panna ja veel mõned poldid lahti keerata ning sisemusega tutvuda. Olukord üllatavalt hea, peaaegu 5000-nde töötunni kohta näevad kolvid-hülsid välja nagu uued, rant hülsilt praktiliselt puudub.
   

Niisiis, uued hülsid jäävad veel kapiotsa oma aega ootama. Plokikaan läheb tagasi varumootori pealt, see kaan läheb lihvi ja survetestile...

Mast on enamvähem ok, enamus pukse olid uued tehtud, mõned jäänud veel mullegi treida.
   

Suht ok Voltyre rehvid on küll alla pandud aga keegi kurat on need kitsaste velgede peale tõmmanud, seega vaja laiadele velgedele ümber lapata. Muidu läheb rehv ümmarguseks ja kulub 2x kiiremini Sad
Esimene jagaja sai ka kohe välja vahetatud sest "insenerid" olid sinna fiksaatoritega jagaja asetanud.... BLIN....Big Grin proovi sa siis masti sujuvalt keerataWink Toungue

Muidu ülejäänud tehnika ok selle vanuse kohta (1987)

Mainin kohe ära et kel mingeid JUMZ´i varuosi vedelemas ja enam neid ise ei tarvita siis võite julgelt ühendust võtta... Peale selle EO on majapidamisest veel üks 1989a soolo jumz, hea kui on varuks üht-koma-teist.

Vajaminevatest asjadest mainiks ära hoorata karteri starteriga versioonile, kapote küljeplekid, soojendus, tagaklaas(ja tagumine aknaraam). Hetkel nagu ei meenu rohkem

Lähiajal kui nö keretööd (tulede kinnitused, jne) tehtud saavad ja viimased õlilekked peatatud siis prooviks enne suuremaid külmasid veel masina üle värvida ja uue elektrisüsteemi peale vedada. Siis võib julgelt talvele vastu astuda.


Lisadest ja modivitseeringutest tuleb lähiajal kindlasti veel juttu, seniks jõudu tööle!

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Väga tore teema, kui ksf mlsluik miskit Jumzi osa vaja siis võib seda avalikult välja hõigata. Ise olen mõne EPT ja sohvoosi endise Jumziga tegemist teinud. Kahjuks küll nüüd juba oma 5.a tagasi. Osasid peaks sellel kopale leiduma aga vahepeal pilluti neid kampaania korras lausa massiliselt vanarauaks. Kuid ma ei taha uskuda,et jupid oleks päris ära kadunud.
[Pilt: img312%2520Soosilla%25201985.jpg]


Vasta
#3

(23-09-2012, 19:46 PM)meli666 Kirjutas:  Kumba on mõeldud, kas käivitusmootori hooratta koda, kuhu läheb starter külge või siis traktori enda hooratta koda?
Viimasel juhul ei ole tarvidust seda otsidagi, kuna niiöelda Tsehhi reduktoriga starter on ka selline olemas, mis sobib otse käivitusmootori asemele.
Sama asi on ka olemas näiteks Mtz 80/82 jaoks. Ei ole vaja enam vahetada hooratast, vaheplaati ja vahekasti.


Mõtlesin tegelikult ikka traktori enda hooratta koda...
Mtz starteritega olen isegi kokku puutunud, mõlema tüüpiga, aga seda et ka jumzile käivitusmootori asemele kohe starerit saab paigaldada pole veel näinud. Müügil on neid tõesti mitmesuguseid... uurin asja

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Veidi OT, aga kas oskab keegi üelda MTZ-82-le sobiva starteri marki, hinda ja seda kust Lõuna-Eestist sellist leida võiks, mida saaks otse käivitusmootori asemele panna?
OT End!
Jumz muidu asjalik, endal saab kõik väiksemad kaevetööd sellega tehtud ja ka sõnnikuveol ideaalne abimees.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#5

(25-09-2012, 08:16 AM)saarrand Kirjutas:  Veidi OT, aga kas oskab keegi üelda MTZ-82-le sobiva starteri marki, hinda ja seda kust Lõuna-Eestist sellist leida võiks, mida saaks otse käivitusmootori asemele panna?
OT End!
Jumz muidu asjalik, endal saab kõik väiksemad kaevetööd sellega tehtud ja ka sõnnikuveol ideaalne abimees.
Ühel tuttaval täitsa olemas selline starter aastast 1990 ja kasutamata,kuid kas ta annab poehinnast odavamalt seda hetkel ei tea. Kui soovid võin tema numbri sulle PM teel andaWink


Vasta
#6

MAZ, ole hea, tee seda!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#7

(25-09-2012, 08:16 AM)saarrand Kirjutas:  Veidi OT, aga kas oskab keegi üelda MTZ-82-le sobiva starteri marki, hinda ja seda kust Lõuna-Eestist sellist leida võiks, mida saaks otse käivitusmootori asemele panna?
OT End!
Jumz muidu asjalik, endal saab kõik väiksemad kaevetööd sellega tehtud ja ka sõnnikuveol ideaalne abimees.


Tartust võid vaadata kõigepealt kas sepa tn. HPM varuosad või vitamiini tn olevasse Vitamiini traktoripoodi...

Võrus tamula ääreses on vene traktoritele laias valikus varuosi VK poes

Eelmine aasta ostsin ühest tartu poest MTZ 82 reduktoriga starteri mingi 60-70€ eest. Kui lisada 160Ah aku siis on üle võlli juba, saab ka talvel väikse pusimise peale käima. Suvehooajaks 100Ah küllalt...


Teema juurde tagasi tulles, kas keegi on reaalselt näinud starterit mille saab Jumzile käivitusmootori asemele panna... mina igatahes ei ole sellist imelooma näinud... Võibolla on olemas?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Mul on ka sugulasel selline Jumz, millel oli varem käivitusmootor, aga nüüd on otse starter. Lähemalt rääkida sellest kahjuks ei tea, kuidas see lahendatud seal oli.
Tänud kontaktide eest starteri vallasSmile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#9

Kas teema algataja paneb fotosid ka remondist ja masinast endast juurde,kui need praegused?


Vasta
#10

(26-09-2012, 20:25 PM)MAZ Kirjutas:  Kas teema algataja paneb fotosid ka remondist ja masinast endast juurde,kui need praegused?

Järgmise nädala alguses jõuan tagasi kodumaa pinnale, siis laon masina kokku ja eks lisan ka pildimaterjali koos omapoolsete kommentaaritega. 400m maasoojuspumba kollektori toru vaja veel enne suuremat sügist maha matta ja muid kaevetöid teha, selline töökoormus peaks kiirelt kõik masina head-vead välja tooma... Wink

Hetkel on minupoolt otsingu all palgihaaratsid, mis masti otsa riputada. Mehed kes kõverate, keevitatud ning kaheksasse aetud haaratsite eest 400€ küsite MINGE ÕIGE P%&%%E! Big GrinToungue
Mõistlikud pakkumised siiski oodatud Cool

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

Oli hetk vaba aega ja sai jumzi kallal nokitsetud.

Siis kui kaane ja ploki pinnad puhtaks tegin tabas ebameeldiv üllatus, mootoriplokil silindrite vahelistes seinades mõrad sees, järelikult lõhki külmund kunagi...

Pildid:
       

Aga kurat temaga, varumootor seinaääres seismas ning kui see pidama ei jää siis võtan teise mootori käsile. Teisel mootoril see uba et seismisega oli lastud kinni roostetada ning tee või tina, liikuma ei saanud. Nüüd kui kaane maha sai siis polnud suurt vigagi, kaks hülssi olid tõesti natuke roostesed. Riiulil on juba varuks russi uued hülsid ja kolvid mis jumzi mootoris teenima hakkavad. See selleks. Las jääb praegu tagavaraks.

Pinnad puhtad, uus tihend vahel sai ka plokikaan peale tõmmatud. 160 Nm igale poldile on ok. Kel sama töö ootamas siis teile ka midagi:
   

Üleüldse kel jumzi kohta targemat teavet vaja siis küsige julgelt, vastan rõõmuga. Spetsiifilisemad detailid võin raamatust skännida ja üles panna, kuid siin oleks vaja elementaarset venekeele oskust. Mõne mentaliteet ei luba muidugi 24a "nolgi" nõuandeid kuulata, aga see juba omaette teema Big Grin Laske aga masinad lilleks ja tagatipuks viige utiili, muud ei oska sellised nagunii teha.

Homseks jäi siis pihustite stend, kusagilt peab pihustitele veel uued kummid vaatama mis välise sodi eest kaitseks peale tõmmati, mingi muna oli sinna kõvasti silikooni ja o-rõngad toppinud. Eks siis kuuleb ka hääli ja näeb kas jääb pidama või ootab mootorivahetus ees...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Kas ennem mootori lahtivõtmist oli ka märgata vedeliku kadu või õli muutumist piimjaks massiks?
Selline mõra võib muide põhjustada ka seda,et ühest silindrist hakkab surve teise üle minema ja siis ei taha mootor töötada üldse. Mul on ühe Chrysleri V8ga selline nali olnud.

Silikooni möksimise kohta on mul hea ütlus: silikoon on siiski tihendi abivahend,kuid mitte tihendi aseaine!


Vasta
#13

(03-10-2012, 21:12 PM)MAZ Kirjutas:  Kas ennem mootori lahtivõtmist oli ka märgata vedeliku kadu või õli muutumist piimjaks massiks?
Selline mõra võib muide põhjustada ka seda,et ühest silindrist hakkab surve teise üle minema ja siis ei taha mootor töötada üldse. Mul on ühe Chrysleri V8ga selline nali olnud.

Silikooni möksimise kohta on mul hea ütlus: silikoon on siiski tihendi abivahend,kuid mitte tihendi aseaine!

Ei täheldanud mingeid anomaaliaid enne seda, kuid ega pikalt pole saanudki masinat proovida. See et kahe silindri vahelt läbi lööb on rohkem russi D 240 mootori teema, kuid eks kuumaga hakkab see mõra ka siin mängima. Hülsid olid visuaalsel vaatlusel täitsa nitsevood. Mingit ermeetikut lisaks ma ei pannud, pole mõtet ennast sellega petta. Kui jääb pidama siis kestab aastaid, kui ei siis on esimese päeva õhtuks asi selge.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14

Nagu lubatud siis nokitsesin tänagi natuke mootori kallal ja sai hääledki sisse aetud.

Klapivahedeks kiirelt 0.3mm( võib vabalt ka 0.35) ning klapikambrikaan peale. Siin toon näite uuest klapikambrikaane tihendist, mis meil jaekaubanduses pakutakse. Kõva kui kivi, määrisin väheke "tavotti" peale et pehmemaks muutuks.
   

Kes klapikambrikaant jumzile peale pannud teab kui tähtis on dekompressiooni hoova õige asend... Big Grin

Pihustid kontrollisin üle, jäid kõik 160-170 vahele... Igati ok. Kindlasti tasuks üle vaadata et ka pihustiotsad kõik ühesugused on. Jumzil peaks olema siis neli auku otsa kohta. Uued vaskseibid otsa (pidage meeles et pihusti otsa käib 9mm ja tavalisest natuke paksem seib) ning uus mansett pihustile peale. Välja peaks nägema korras pihusti selline:
   

Reaalsuses on pihustitel hülsid tavaliselt roostes, aga see ei muuda midagi.. Big Grin Peaasi et düüs korras...

Uus õli ka mootorisse ja voilaa... Õli kasutage vene masina jaoks ikka vene õli, unustage oma adinolid jms kui tahate et teie masin veel kaua töötaks... Ise kasutan enamasti erimellist ostetud M-10G2, kui lähete oma kanistriga siis liitri hinnaks tuleb mingi 1.70€ vist.
   

Ja siis käivitus... vat sellist tsirkust polnud ammu siinmail nähtud...
Kuna see plokikaan pärines mootorilt mida me kunagi õliga lahti üritasime leotada siis väljalaske ja sisselaske kanalid olid kõik õlisegust sodi täis, klapipesad sai küll puhastatud aga eks alguses tahab ikka sisse töötamist peale pikka seismist. Paar klappi õpetasin ka uuesti käima. See selleks...
Käivitusmootorile tuld ja ketramine algas, lubas mis lubas aga käima ei läinud, hoopis bensiin sai otsa.. Garaas suitsu ääreni täis ja vingusegasena sai hurraaaga törts valget diislit bensiinipähe paaki valatud ja siis vannutud et vaat kus käivitusmootor, ei lähe nüüd käima, tee või tina. Uued küünlad reas, süüde kenasti paika pandud ja karburaator puhastatud sai natuke kukalt kratsitud, et no mida nüüd? Big Grin Suitsuving oli ka selginenud ja siis torgatas pähe et pole nagu bensiini lõhnaga see vedelik mis kõikvõimalikest aukudest tilgub... ja siis tuli rõkkav naer...
Uus bensiin sisse ja uuele katsele, lubab aga käima ei lähe. Küte kenasti üleval aga eks klapivahed pole veel piisavalt tihedad. Ühesõnaga käivitusmootorist jäi väheks...
Nöör külge ja T40-le valu, nii saigi jumz paarikümne meetriga luti suhu...

Nii lasime tiksuda tunnikese, sai paar kiiremat tehtud ja siis garaasi tagasi aetud. Vaja ju kõik ülejäänud detailid ka külge kruvidaBig Grin Survet radikasse ei löönud, õhumulle ka radikast ei tulnud, õli karteris jäi ka õliks... niisiis algus on paljutõotav. Eks peale paari pikemat tööpäeva saab näha kas jääb kestma või läheb mootori vahetuseks...
   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

KUs kandis selle masina taaselustamine toimub?

See,et käivitusmootori paaki diislit läheb kogemata pole uudis. Kuid on juhtunud,et mõni mees on puhta bensiiniga lasknud aastaid käivitusmootoril töötada( ettenähtud töösegu asemel) ja tulemuseks on olnud kinni jooksnud käivitusmootor. Seda nalja olen oma silmaga näinud ja ei oska seletada,kuidas on võimalik aastaid niimoodi ringi lasta Rolleyes ilma,et tuleks meelde veidi õli bensiinile juurde lisada.
Ega muidu polnud veneajal kohustuslik kapotile värvida kiri: Käik välja!
Mõned kodanikud olid hajameelsed, kokkulastud käivitusmootor on nohu, selle kõrval kui traktori endale selga tõmbad. Sad Kaasa aitas ka viinakurat sellele olukorrale.


Vasta
#16

(04-10-2012, 20:13 PM)MAZ Kirjutas:  KUs kandis selle masina taaselustamine toimub?
Ega muidu polnud veneajal kohustuslik kapotile värvida kiri: Käik välja!
Mõned kodanikud olid hajameelsed, kokkulastud käivitusmootor on nohu, selle kõrval kui traktori endale selga tõmbad. Sad Kaasa aitas ka viinakurat sellele olukorrale.

Kogu see pull toimub Tartumaal Puhja vallas Ulila ja Kaimi kandis...

Heh, tuletasid meelde kuidas ise natiga paar aastat tagasi jalutamas käisin... Tõmbasin üksinda natiga T40 välja ja koju sõites tõmbas natil filtri kinni, suri törtsti välja. Sai siis asi korda ja hurraaga käivitusmootor käima, pendiks sisse ja ... tohhoh kurat, kus sa põrsas astud, TULE tagasi.... Umbes selline sõim kostus segatuna käivitusmootori plõrinaga. Hea et esimene käik sees oli, lasin mootori käima ja astusin kabiini-...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

Toredad lood... mõnel käivitusmootoril on üsna uimane sidur,seega kui mingi valemiga unustad käigu sisse(mis võib tulla ka sellest,et kaigas ise on pesas kulunud ja loksub jõledalt nii,et ei saa aru,et käik sees).
Siis hakkab masin ennem natuke end liigutama. Mõni sidur on nii äkiline,et tahab kohe kaasa rebida. Vot mine võta kinni,millest see erinevus tuleneb.

Minu mõistus ütleb mulle,et klapikambri kaane tihend peaks miski korgi segune olema? See paraniit tihend on kivikõva ja kaua seegi seal kestab?

Kui Ulila kandis elad,siis sa minust just väga kaugel pole!Big Grin
Tulevikus oleks pakkuda mul veidi rakendust sinu traktori katsetamiseks kui tahad teda testida.


Vasta
#18

Haltuurad on ikka oodatudWink

Eks nüüd muud nagu polegi kui mastile paar uut sõrme teha ning siis uuesti kokku laduda. Nippet näppet korrastamist ja siis tuiskan värviga üle. Polegi veel otsustanud kas kasutada seda sama sinise-valge kombinatsiooni või muuta hoopis üldlevinud rohelise-valge peale. Eks aega veel mõelda...
Elektrisüsteem saab nullist uus, see tunduvalt lihtsam kui vana taastada...

Salongipoolepealt tulevad mõned uued näidikud juurde ja tööriistamarketist uus iste. Ostaks hea mugava aga need sunnikud ei mahu ümber pöörama, peab ikka väiksema valima.
Ei ole miskit head materjali leidnud millega kabiinis olevad rattakoopad katta et talvel külma ei õhkaks, mingi polster või kate...

Orginaal roolivõimu koht on prügikastis, dosaator ja silinder ootavad paigaldamist...

Uurisin ja vaatasin et tänapäeva jumz põhineb 900seeria MTZ-il ning kopaosa on praktiliselt sama, kerged muudatused siiski on. Näiteks masti silider paikneb masti sees jms

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

(04-10-2012, 22:00 PM)mlsluik Kirjutas:  Haltuurad on ikka oodatudWink

Orginaal roolivõimu koht on prügikastis, dosaator ja silinder ootavad paigaldamist...

Kuna üks teetamm tahab remonti saada siis hetkel olen kahe vahel,kas tuua linttraktor või võtta midagi kergemat ja multifunktsionaalsemat masinat.

Minu arust Jumzil,vist oli isegi sama roolivõimu pump,mis belarussil ehk parempoolse pöörlemisega MSCh pump?


Vasta
#20

(04-10-2012, 19:55 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Õli kasutage vene masina jaoks ikka vene õli, unustage oma adinolid jms kui tahate et teie masin veel kaua töötaks... Ise kasutan enamasti erimellist ostetud M-10G2, kui lähete oma kanistriga siis liitri hinnaks tuleb mingi 1.70€ vist.
...

Millest selline veendumus? Oma kurb kogemus?
Mul on vastupidine kogemus kahest isiklikust traktorist ja tean nii kümmekonda, milles aastaid (ja viimastes lausa tuhandeid tunde) on sees lääne poolsünteetiline ja ei ole neil viga miskit.

Esimeseks läbipesuks kõlbab aga suurepäraseltWink Hea odav ja pole kahju korduvalt vahetada...

Tõsi ta muidugi on, et esimeseks õliks kurat-teab-mille asemele võiks oll mingi leebemate pesuomadustega vedelik. Siis näeb, mida mootori seest lahti tulema hakkab...Rolleyes

Jumpsiga on tubli töö tehtud! Jaksu edaspidiseks...Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne