USA-st uunikumi toomine.
#1
Üllatav küsimus minu jaoks - millised maksud peab maksma, kui tood uunikumi USA-st.

Olen kogu aeg elanud teadmisega, et kui tood ükskõik millise sõiduauto, siis maksad 10% EU importtoll + 20% käibemaks.

Praegu olen saanud vastu pähe, kui üks hollandlane ütles minule, et ta toob maale 30+ aastat USAkad makstes üksnes 6% Hollandi käibemaksu /just selline maks kehtib vanadele sõidukitele/.
EU toll ei pidanud olema 30+ vanadele autodele.

Kas keegi oskab midagi kommenteerida?

Terv,

Denis
Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2
Teoorias võiks olla abi alltoodust. Ma ei ole impordi praktilise küljega kokku puutunud, nii et pead ei saa anda, kuidas see faktiliselt toimib. Palju oleneb ilmselt sellest, mida konkreetse liikmesriigi pädev asutus asjast arvab.

Märksõna võiks olla "Collections and collectors' pieces of historical or ethnographic interest within the meaning of heading No 9705 of the combined nomenclature", vt kood 9705 TARIC.

Rulings of the Court of Justice of the EU in cases C-200/84, C-252/84 and C-259/97.

C-259/97:

Heading No 9705 of the combined nomenclature must be interpreted as meaning that motor vehicles which are:

- in their original state, without substantial changes to the chassis, steering or braking system, engine, etc.;
- at least 30 years old; and
- of a model or type which is no longer in production
are presumed to be of historical or ethnographic interest.

However, motor vehicles which satisfy those conditions are not of historical or ethnographic interest where the competent authority establishes that they are not liable to evidence a significant step in the evolution of human achievements or illustrate a period of that evolution.

In addition, such vehicles must be collectors' pieces within the meaning of heading No 9705, that is to say, objects which are relatively rare, are not normally used for their original purpose, are the subject of special transactions outside the normal trade in similar utility articles and are of high value.
Vasta
#3
See võimalus on Eestis pigem teoreetiline, ehk siis eeldab tugevat deklaranti ja ilmselt lisa dokumente mis tõendavad, et see auto ei ole auto. Koguda võib ka margi konjakit aga alko aksiis tuleb ikka maksta.
Ehk siis, see kood peaks olema igati sobiv aga ükski ametnik ei julge seda läbi lasta, sest kõik kardavad vastutust. Võib-olla on Hollandis see keiss juba läbi näritud ja võetud seisukoht, et kui on 30+ siis OK. Kuigi seadus peaks jah olema sama.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#4
Hollandis ja UK's suhtub tolliamet üle 30a vanuste sõidukite importi tõepoolest lõdvemalt ning paljud USAst importijad (eriti just tsiklite toojad) väidavad oma kodukatel, et saavad iga pre-80 sõiduki km-vabalt sisse tuua.
Nt Rick Brett UK's: http://www.classickawasaki.com/bike_shipping.htm
Vasta
#5
Vt samas on alles kevadel liikmesriigid tundnud muret, et pole ühtselt arusaadav jne: protokoll.

Ma ei tea, kas Eestis on selles osas mingi ühtne seisukoht kujunenud. Enne auto konteinerisse laadimist võiks selle üle kontrollida. Vajadusel võiks ennast varustada detailse infoga Hollandi jms soodsa praktika kohta.
Vasta
#6
Tõenäoliselt tuleb kellelgi esimesena kadalipp läbi käia, siis saab sellele viidates edaspidi tegutseda. Nii nagu oli see parempoolse rooliga autode juhtumis.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7
(17-10-2012, 11:27 AM)Aspelund Kirjutas: Tõenäoliselt tuleb kellelgi esimesena kadalipp läbi käia, siis saab sellele viidates edaspidi tegutseda. Nii nagu oli see parempoolse rooliga autode juhtumis.
Vahest oleks abi sellisest firmast, nagu seda on
Usatransport
nad autodega ja muu stuffiga usa-st euroopasse pikemat aega majandanud ja peaksid täpsemalt teadma. Meiliadre on heiti@usanst.ee

Vasta
#8
Arvan, et tolli oleks mõistlik teha "klubiline pöördumine", kirja näol, vanatehnika klubi poolt; stiilis ..euroopa praktika käsitleb 30+ autosid, kollektsioon esemetena, mis ei leia igapäevast kasutust tava auto mõistes.. 10% tollimaks ja 20% km on mõeldud kaitsmaks eu tootjaid.. 30+ sõidukid ei konkureeri kuidagi nendega ja nende ostmis põhjus on alati autoajaloolisest huvist lähtuv.. Ja küsimus võiks siis kõlada: kas Eesti toll loeb kolmandatest riikidest toodud 30+ sõidukid 9705 Taric koodile vastavaks, või kui ei siis millistel tingimustel ta oleks vastav?
Arvan, et klubi pöördumisele mingi vastus tuleb, kuna see ei ole juhtumi vaid seisukoha põhine. Üksikisik oma rauaga sadamas saadetakse "pikale ringile".
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#9
Eks siis ilmselt, teine variant, on auto võtta arvele Hollandis ning tuua Eestisse, siis kellelgil pole mingit võimalust midagi väita.
Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#10
Arvele ei pea seal midagi vötma, piisab paberist mis töendab maksude tasumist seal riigis. Palju neid makse seal maksti ei huvita siin enam kedagi.
Kogemused hiljuti usast belgiasse ja sealt siia toodud 40date aastate autoga.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#11
See Belgia/Holland variant ei lahenda ju olukorda, iga liigutus maksab. Tegelikult me ju ei tea kes kuidas tollib ja palju keegi maksab. Küsimus 90Devillele: kas see maksude tasumist tõendav paber on deklar templiga "goods released", kui nii, siis on ka näha mis koodi kasutati ja mitu prossa oli toll ja mitu km.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#12
Popp oli see, et tollipaberid kujutasid endast kolme A4 formaadis lehte mis olid mingit teksti täis prinditud, aga mitte ühtegi templit ega allkirja seal kuskil polnud.
Täpsemalt ei tea rääkida sest ark vöttis nood endale koos muu paberimajandusega.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#13
Siis ilmselt ikkagi oli deklar, see "tempel" ongi trükitud märge esimesel lehel, mis näitab, et kaup vabastatud.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#14
kui tollis tõestad ,et seda mudelit enam ei toodeta -ei pea EU -s tollimaksu maksma
tollimaaklerid(firmad) peaksid seda seadust tundma-vähemalt a-tolliagentuur tunneb
Vasta
#15
Olen teemat natukene uurinud.

Üle 30 aasta tagasi toodetud autole ei pea EU-s tollimaksu maksma
Lisaks, Inglismaal on näiteks, uunikumi sisse toomise käibemaks 5%...
Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#16
Seltsimehed! Aga mul tulenevalt eelnevast küsimus: kui nendele 30+ autodele ei ole maaletoomise käibemaksu, kas nende siseriiklikule käibele ei ole ka siis käibemaksu? Loogika ütleb et see käibemaks ei saa mingist suvalisest omaniku vahetuse hetkest tekkida ...ning ei saa olla nii et maaletoomisel ei ole ...ja selle pärastisel müügil on! Kas on kellelgi kogemust? ...või selget tõlgendust?
Ja kuidas need eelkõnelejad, kes siin on need autod ilma KM-ta maale toonud on KM-ga käitunud siis kui nad selle auto on maha müünud?
Vasta
#17
(15-02-2013, 02:52 AM)asjaarmastaja Kirjutas: Seltsimehed! Aga mul tulenevalt eelnevast küsimus: kui nendele 30+ autodele ei ole maaletoomise käibemaksu, kas nende siseriiklikule käibele ei ole ka siis käibemaksu? Loogika ütleb et see käibemaks ei saa mingist suvalisest omaniku vahetuse hetkest tekkida ...ning ei saa olla nii et maaletoomisel ei ole ...ja selle pärastisel müügil on! Kas on kellelgi kogemust? ...või selget tõlgendust?
Ja kuidas need eelkõnelejad, kes siin on need autod ilma KM-ta maale toonud on KM-ga käitunud siis kui nad selle auto on maha müünud?

Ma eeldan, et kui eraisik toob ja eraisik müüb, siis polegi käibemaksu. Kui mõni ettevõte peaks antud objekti oma bilanssi võtma, siis võibolla tekib neil seda müües käibemaksukohus.
Vasta
#18
Ärge ajage segi tollimaksu ja käibemaksu. Käibemaksu pead ikka maksma (impordil), kui kaup EU piiri ületab, vahet pole kas deklareerija on firma või eraisik.
See tootmise või mitte tootmise jutt ei saa küll õige olla.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#19
(20-02-2013, 16:20 PM)spitfire Kirjutas: Ärge ajage segi tollimaksu ja käibemaksu. Käibemaksu pead ikka maksma (impordil), kui kaup EU piiri ületab, vahet pole kas deklareerija on firma või eraisik.
See tootmise või mitte tootmise jutt ei saa küll õige olla.

endal see teekond läbi käidud !
kui sellist autot toodetakse siis ei ole see mingi uunikum(põrnikaid vist Mehhikos toodeti veel hiljuti) igal juhul tollis pidi tõestama ,et selllist mudelit enam ei toodeta
Vasta
#20
Tere

Värskendaks vana teemat. Kas kellelgi on nüüd hiljuti ka usast toodud vanamasina tollimise teema läbitud ? Kuidas protsess kulges ? Kas taotlesid ka tollimaksu vabastust kollektsiooni eseme klausli alusel ? Ma täna põgusalt uurisin ja hakati kohe nõudma masina originaalsust nõutavaid dokumente ja anti paari seltsimehe numbrid. Nendega saan aga alles järgmise nädala alguses täpsemalt arutada, kuidas teha. Uudishimu ei lase muidugi olla ja tahaks varem teada, et kuidas ja mida ? 

Kas on keegi ka kokku puutunud olukorraga, kus toll arvab, et masin on kallim, kui deklaratsioonis märgitud ? 

Aitüma 
Siim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne