17-11-2012, 16:00 PM
(17-11-2012, 12:55 PM)genn Kirjutas: Mulle jäi silma mingis saates näidatud elektriautode kiirlaadimis ajad:
Suvel Mitsu 35min Nissan 25min,külmal ajal Mitsu 60min ja Nissan 60min.
Seega külmal ajal on elektriauto kilomeeter pea 2korda kallim,kasutades kiirlaadiat.Järelikult talvel õues seisvat autot seinakontaktist laadides läheb sammuti laadimis aeg pikemaks ja sellega seoses ka kilomeeter kallineb.
Lisades veel elektri kallinemise ja võib juhtuda et naftasaadustel sõita tuleb ikkagi soodsam.
Oled ikka kindel, et laadija külmal ajal kaks korda kauem töötades ikka samal võimsusel töötab ehk kaks korda rohkem elektrit tarbib? Ehk oskad seletada ka seda, miks aku laadimise keemiline protsess külmas kaks korda rohkem energiat neelab?
Minu (vaieldamatult puudulike) keemia ja alalisvoolu puudutavate teadmiste kohaselt ei võta külm aku kuigi palju voolu vastu ehk laadimine toimub väiksema võimsusega. Kokku laadimiseks kuluv energia peaks ikka samaks jääma. Tõsi, laadija kasuteguri võrra me tööaja pikenemisel küll kaotame, kuid see on vaid protsente, mitte kordades.
Mis muidugi ei muuda olematuks kurba tõsiasja, et SPmootoriga autole lihtsalt elektrimootori ja kastitäie akude toppimine on üsna tobe viis elektriautot ehitada...