14-01-2014, 16:49 PM
Müra tekitavad kaks asja: rehvid ja tuul. Kui autol/tsiklil on vähegi terve ja kaasaegne sumbuti, siis see on peaaegu tähtsusetu! Kõige hullem müratekitaja on aga naastrehv, mis on suisa jäle. Kui linnas tuulemüra pole veel probleem, siis rehvide undamine on. Kui me õhtul hilja jalutame Vabaka ääres, sisi omavahel suhtlemien on vaid karjuvas kõneviisis isegi siis, kui liiklustihedust pole enam ollagi. Kuuled ainult raginat/undamist ja elektriauto ning V8 või V12 bemm/mersu mürafoon on priussi või tolle part-tatsuniga täpselt sama. Ja teate kui vaikseks muutub linn siis, kui maha sajab paks lumi!!!
Maanteel on aga ka tuulemüra ülioluline ning selles osas on kahjuks veokad need eriti hullud. Mõni vähem aga iga see lööklaine, mida sa sõiduautoga suurega kohtudes tunned, on tugev helilaine, mis kostab päris kaugele. Ehk müra saab vähendada kõigepealt rehvide ja teekatte siledusega, siis aerodünaamikaga (mis ju kogu aeg on paranenud, seda just suurte kollide ja busside osas) ja alles siis veel suurema mootorimüra vähendamisega.
Kes on seisnud ülekäigul ja kuulanud/tundnud uusi ronge, mis on ülimalt aerodünaamilised: ühenduseta pikad relsid (sile teekate), minimaalne tuulemüra (aerodünaamika), peaaegu olematu mootorimüra (ka diislid on ülimalt isoleeritud) ja ega ei kuule küll lähenemas! Sestap ka tolle valju signaali vajadus. Ja kihutab ülekäigult mööda ning ei löögi inimest lööklainega pikali. Aga suur rekka on mind 90'tel maanteel jalgrattaga kraavi lennutanud.
Maanteel on aga ka tuulemüra ülioluline ning selles osas on kahjuks veokad need eriti hullud. Mõni vähem aga iga see lööklaine, mida sa sõiduautoga suurega kohtudes tunned, on tugev helilaine, mis kostab päris kaugele. Ehk müra saab vähendada kõigepealt rehvide ja teekatte siledusega, siis aerodünaamikaga (mis ju kogu aeg on paranenud, seda just suurte kollide ja busside osas) ja alles siis veel suurema mootorimüra vähendamisega.
Kes on seisnud ülekäigul ja kuulanud/tundnud uusi ronge, mis on ülimalt aerodünaamilised: ühenduseta pikad relsid (sile teekate), minimaalne tuulemüra (aerodünaamika), peaaegu olematu mootorimüra (ka diislid on ülimalt isoleeritud) ja ega ei kuule küll lähenemas! Sestap ka tolle valju signaali vajadus. Ja kihutab ülekäigult mööda ning ei löögi inimest lööklainega pikali. Aga suur rekka on mind 90'tel maanteel jalgrattaga kraavi lennutanud.