Kas ostaksid endale elektriauto?

Koenigseggi omanik sõidab Model S-ga ning ei leia, et oleks ühtegi bensukat (ka ta enda firma toodang) mis suudaks konkureerida autoga. Lähim on BMW M5 aga see pidi igas aspektis alla jääma endiselt (kiirendus, mahtuvus jne).

Tesla on oma lisade poolest ikkagi pigem ülemise otsa masinatega võrreldav, jah mõni väiksem aspekt on puudu nagu adaptive cruise control aga see on töös ning vastupidiselt enamus tootjatele ei tee Tesla aastaseid mudeleid vaid kohe kui uus asi on valmis tootmisse minekuks on see tellimiseks olemas (keskmiselt tuleb uusi lisasid ca 2-3 kuu tagant).

See uus 50k auto mis mainisid on kallim omada kui Tesla Model S P85 ning jääb alla mahtuvuselt ja sõidumugavuselt. Tesla on nimelt veidi suurem kui S klassi MB ning tänu frunk ja trunk mahtuvusele on ta asjade mahutavuse osas pigem konkureeriv minivan-de vms, mitte sõiduautodega.

Ja muide rahva raha ei põleta keegi. Toetus on Mitsubishi Corporationilt saadud ning selle jaoks kasutatav, muud selle raha eest ei saa finantseerida.
Vasta

(05-02-2014, 17:38 PM)v6sa Kirjutas:  Tesla võistlejat ei saa 20 k eest. Pigem 40 eest. Ning selles hinnaklassis kaaluvad vähe teised argumendid, kui säästetud kütuseliiter või sõiduulatuse lisakilomeeter. Tihti pole need argumendid ka meetriga mõõdetavad või kiloga kaalutavad.

Tesla on nii teisest lauluraamatust tulev lugu, et neid ei saa samasse lausesse panna.

Kuigi õige on see, et kuniks akud on nii kehvad, pole elektriautol massidesse asja. Aga kui tekib võimalus mahutada viiekümnesse liitrisse ära elektrit 300+ km jagu nii, et see jääb palgasaaja liisinguvõimekusse, siis on seis hoopis teine.Cool Seniks aga jäävad viinamarjad hapuks...Sad

Ega Tesla ka 40 000 ei maksa, pigem 70 000 ... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(05-02-2014, 17:43 PM)phyl Kirjutas:  ...
Lihtsalt oma M-i pikendamiseks ostetakse ja hiljem hädaldatakse, et ei kesta! Big Grin See on minu arvamus.

Kas meil tohib olla veidi erinev arvamus?

Kuigi paraku on MB kohta käiv osa sellest postitusest õigeSad

(05-02-2014, 17:44 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
siinkohal on jällegi hind mis mõru maigu suhu jätab.
...

Hapu ikka, hapu....
Vasta

Hea et meil on nüüd inimene kellelt elektriautot omast kogemusest kirjeldada oskab. Eks olen ka ise huvi tundnud elektrikate vastu ja teinud mingil määral proovisõitegi kuid kõik need on lõppenud pettumusega.

Suht laest küsimus et kas teslale kärukonksu saab paigaldada?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Lugesin läbi sellise artikli:
http://www.kahvel.ee/27772/tana-voeti-ee...ektriauto/
Sealt tsitaat:
Kadastik on oma auto ostu osas äärmiselt avatud, kuna ta soovib äratada autohuvilistes huvi Model S vastu. Oma seniste püüdluste eest on teda juba tänanud ka Tesla asepresident Jerome Guillen, kes saatis Kadastikule tänukirja.
Lugedes härra Kadastiku kohati fanatismi kalduvaid kirjatükke tekib küsimus: kas tänukirjaga samas ümbrikus oli veel midagi? Big Grin
Samas pean tunnistama, et vastu talle vaielda on raske (et mitte öelda võimatu).

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(05-02-2014, 17:43 PM)phyl Kirjutas:  Need kes ostavad tänapäeval uusi audisid, bemme ja mersusid, saavad ainult persest pügada. Pole need masinad ei vastupidavad, mugavad, ega töökindlad ega ka ökonoomsed. .

Natuke offtopic aga ei suuda kuss olla, korralik baier on ikka suht vastupidav, VÄGA mugav ja VÄGA okonoomne. On ikka suur vahe kas sõidad 5l/100km vana volksuraipega või sõidad sama küttekuluga aga uue ja mahuka kõigi mugavustega autos...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(05-02-2014, 18:31 PM)mlsluik Kirjutas:  
(05-02-2014, 17:43 PM)phyl Kirjutas:  Need kes ostavad tänapäeval uusi audisid, bemme ja mersusid, saavad ainult persest pügada. Pole need masinad ei vastupidavad, mugavad, ega töökindlad ega ka ökonoomsed. .

Natuke offtopic aga ei suuda kuss olla, korralik baier on ikka suht vastupidav, VÄGA mugav ja VÄGA okonoomne. On ikka suur vahe kas sõidad 5l/100km vana volksuraipega või sõidad sama küttekuluga aga uue ja mahuka kõigi mugavustega autos...

Jätkame OTga: huvitav, et positiivset arvamust baierlaste kõrgest töökvaliteedist ei jaga vabakutselisena töötav ja UM-le probleemseid diagnostikajuhtumeid tegev Diagnostik, kel endal tagumiku all propellerimärki kandev masuudipress eelmisest sajandist...

Pruukides ka ise arutult suurt ja mõttetult võimast roostetavat tillipikendust, kirjutan teise lause kahel käel alla.Toungue

Ning kui mul oleks nii palju raha, et Tesla soetada, siis seda ma teeks. Juba Priidu õrritamiseksToungue

Kuigi veel rohkem huvitaks mind, mida annaks kokku panna Tesla tehnoloogiast ja minu tagumikuga väga hästi kokkusobivast vihmavarjustBig Grin
Vasta

Teslalt olen saanud pusa ja jope ning hea teeninduse ning tänuavalduse. Raha ma neilt saanud ei ole Wink

Mis auto hinda puudutab, siis ära selle 70k juures unusta ära 18k toetust Wink See muutab auto 52k autoks mis on kohe ikka väga selle 50k autoga otse võrreldav ja sealt edasi püsikuludes juba võrreldamatult odavam.
Vasta

(05-02-2014, 18:58 PM)Mario Kadastik Kirjutas:  Mis auto hinda puudutab, siis ära selle 70k juures unusta ära 18k toetust Wink See muutab auto 52k autoks mis on kohe ikka väga selle 50k autoga otse võrreldav ja sealt edasi püsikuludes juba võrreldamatult odavam.

On on, nii rumal Sa tegelikult ju ei ole kui siin välja paistad?
Tahad öelda et sõidad samade akudega ka 10 aasta pärast? Tahad öelda et see ülim tehnoloogia ei vea alt ja kui veab siis detailid on samast hinnaklassist nagu "tavaautol"
Kasutusmugavus maksab ka ja mitte vähe... sõites punktist a punkti b on ok, aga punktis C ei pruugi olla võimalust autot laadida....

(05-02-2014, 18:54 PM)v6sa Kirjutas:  [
Jätkame OTga: huvitav, et positiivset arvamust baierlaste kõrgest töökvaliteedist ei jaga vabakutselisena töötav ja UM-le probleemseid diagnostikajuhtumeid tegev Diagnostik, kel endal tagumiku all propellerimärki kandev masuudipress eelmisest sajandist...

Kuna tegelen ise samuti bummeri diagnostikaga siis ei oska küll midagi kongreetselt välja tuua... Nagu iga teine auto...
Eelmisest sajandist masuudipress on vast teistel põhjustel mitte sellepärast see nii lollikindel oleks... Eks põhjuseid-vabandusi leiame alati. Vana on ikkagi vana, kiida palju tahad aga vana on ta ikka... ja vana masinaga tuleb sammuti vigu ette, vaat et rohkemgi kui uuega. Seal ei aita sind ei kasko ega garantii...
Ja ka mulle meeldivad vanemad auto ja eks neid ole endalgi garaasis, perega igapäevaselt ringi liikuda aga nendega küll ei soovi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Pemm on saast, lihtsa näitena rauapoolelt võiks tuua garantiiajal vahetatud 5 (loe:viis) roolilatti. Elektritsirkus on üldse omaette teema. Viimased kasutuskõlbulikud pemmid tulid tehasest seitsmekümnendate lõpus. Samuti pole pemmipuhul põhjust mingist ruumikusest rääkida, ainus kuhu tagaistmele istuma mahub on seitsmene pikendatud kere.

Ise ostaksin igal sajal juhtumil ennem Tesla hinna eest Tesla. See muidugi eeldaks oma põhimõtetega vastuolluminekut ja uue sõiduauto ostmist üldisemalt.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ja isiklik kokkupuude on 0 nagu ma puusalt tulistades pakun....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(05-02-2014, 19:09 PM)mlsluik Kirjutas:  On on, nii rumal Sa tegelikult ju ei ole kui siin välja paistad?
Tahad öelda et sõidad samade akudega ka 10 aasta pärast? Tahad öelda et see ülim tehnoloogia ei vea alt ja kui veab siis detailid on samast hinnaklassist nagu "tavaautol"
Kasutusmugavus maksab ka ja mitte vähe... sõites punktist a punkti b on ok, aga punktis C ei pruugi olla võimalust autot laadida....

Ma ei näe küll põhjust miks peaksid akud 10a pärast olema meeletu probleem. Esiteks on ennustuslikult alles 80-90% algsest mahust (kadu 1-2% aastas) mis on endiselt 300+ km ning 10a pärast olen suht kindel, et on superlaadijaid iga 100-150km tagant niiet indeed ei pea absoluutselt mõtlema kuhu minnes kuidas laadida. Eestis ei pea seda juba praegult kuna CHAdeMO laadijaid on kõik kohad täis ning 150-200km/h laadimiskiirus on piisav, et kui valearvestuse tõttu või ootamatuste tõttu on vaja rohkem sõita päevas kui range, siis saab piisava koguse mõistliku ajaga tagasi. Ja tähele tasub panna, et see muutub relevantseks ainult siis kui tõesti on midagi ootamatut sest 99% laadimisi on kodus/sihtpunktis.

Leaf ja MiEV jne on piisavalt väikse rangega, et vaja pidevalt mõelda. Kui paljud inimesed sõidavad päevas üle 300km või kui tihti nad seda teevad? Mina teen seda kord kuus käies Tartus ning kui ma samal päeval tagasi sõidan, siis sõltuvalt ilmast pean võib-olla 10 min laadima, võib-olla ei pea. Lätti minekul on hotell taganud laadimisvõimaluse ning ei olnud neid selleks sugugi raske veenda. Samuti on Läti riik just välja kuulutanud riigihanke laadimisvõrgustiku loomiseks mis tehakse 2014 jooksul valmis. Seega EE, LV saavad olema suht tihedalt kaetud laadijatega.

See laadimise kiiks on pseudoprobleem mille inimesed endale tekitavad ja vaidlevad selle üle kuna see on ka asi mida baierlased ja teised tahavad, et sa palju mõtleksid. Tesla eesmärk on tekitada laadimisvõrk kus sa ei peaks mõtlema ning 99% laadimisest toimub anyway kodus mugavalt alustades iga uut päeva mõistliku rangega.

edit: ahjaa, et aru saadaks. Ma ei arvagi, et kõik kolivad elektriautode peale. Ma loodaks, et ca 10 aasta pärast on uutest müüdavatest autodest arvestatav osa elektrilised ja seda nii infrastruktuuri võimekuse kui normaalse valiku tõttu. Hetkel elektriautot ostes toetavad inimesed selles suunas liikumist ning on osaliselt demonstreerijad, et nii saab küll elada. AGA selleks peab autot kasutama tema eesmärgi täiteks ehk siis Leaf ja MiEV peaksid jääma linnadesse kus nad on mõeldud ja pikamaasõitudeks on hetkel ainult Tesla võimeline ning seda täiesti normaalselt. Loodetavasti kunagi siiski suudavad ka teised tootjad aru saada, et on turgu sellistel autodel ja tekib ka Model S klassis konkurents kuna konkurents on üldjuhul hea (ja Tesla loodab, et tulevad konkurendid kuna see sööb bensukate turgu, mitte omavahelist).
Vasta

(05-02-2014, 19:29 PM)mlsluik Kirjutas:  Ja isiklik kokkupuude on 0 nagu ma puusalt tulistades pakun....

Õieti pakud, Teslaga kokkupuuted puuduvad. Pemme olen oma elus pidanud mitmeid ja lisaks vaadanud kõrvalt sõprade ikaldusi. Teadupärast tark inimene pidavat õppima teiste vigadest, sestap puudub edaspidises elus igasugune soov oma vahendeid ja närve selle rämpsmargi produktidele kulutada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Eks Espace ja citroen on muidugi peajagu üle Wink See selleks, vähemalt Usa raua suhtes on ühtne maitse Wink


Marioga peab täita mingi kokkuleppe saavutama et kodumaale naastes proovisõitugi teslaga, usun et Leaf-iga väga võrrelda ei kannata.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(05-02-2014, 19:23 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Pemm on saast, lihtsa näitena rauapoolelt võiks tuua garantiiajal vahetatud 5 (loe:viis) roolilatti. Elektritsirkus on üldse omaette teema. Viimased kasutuskõlbulikud pemmid tulid tehasest seitsmekümnendate lõpus. Samuti pole pemmipuhul põhjust mingist ruumikusest rääkida, ainus kuhu tagaistmele istuma mahub on seitsmene pikendatud kere.

Ise ostaksin igal sajal juhtumil ennem Tesla hinna eest Tesla. See muidugi eeldaks oma põhimõtetega vastuolluminekut ja uue sõiduauto ostmist üldisemalt.

Vot see lause buumeri kohta, kahe käega kirjutan alla. Viimane vähegi normaalne bemm oli E32 L kerega. Alla selle on nii kitsas, et taga istud nagu citröönis. Hää küll, see vaidlus ei kõlba siia. (E38 on ka hea, aga jällegi, seda elektroonika jebiitamist - no anna andeks, ei ole minu jaoks, kui endale passib elektroonika vigade eemaldamine, siis ilmselgelt ei näe probleemi ka selles)

Minu arvamus on see, et vanad kõvad auto margid (audi, bemm, mersu) ei tooda enam tänapäeval vastupidavaid masinaid. (mingitest citröönidest ja pesoodest ja hondadest ja kiadest ei ole ka mina vaimustuses)

Sellepärast sõidangi 96 aasta masinaga, kuna see on odav, ruumikas ja kui midagi juhtub (sõidan põdrale otsa või tuleb toll külla) siis müün masina maha sama raha eest, mille eest ostsin ja ostan kohe uue. (alati teenib auto ennast tagasi, mitte kunagi ei maksa auto eest rohkem, kui selle eest on võimalik tagasi saada)

Kas seda viimast saavad väita bemmimehed? Või siis liisingu maksad? (saate oma 50K euri tagasi auto eest)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Mina ostaksin endale ka Tesla- tutikana, kuid kahjuks pole mul sellist raha, ei saa olema ka tulevikus (ega ei tahagi, kuna selle teostus varastaks mu õnne elust, kuid see juba teine teema Smile).
Ega ma kedagi nüüd maha tegema hakka, kuid asju proovin vaadata enda mätta otsast. Kuna mul sellist pappi pole, ning pean läbi ajama vanade aparaatidega siis ...
Täna sõidan ringi passatiga, mille kütuse kulu on 5.5l/100. Ma kulgen kuus 1000 km. Kulu kütusele on max 100euri, aastas 1000.
Oletame nüüd, et ma ostaksin 70k maksva el. aparaadi, mis vähendaks mu kütte kulusid 70.- peale ( täiesti suvalised arvud, ei viitsi täpsemalt arvutada) Seega ma võidaksin kuus 30 euri. Aastas 300. Et tasa teha 70000, peaks ma kulgema uue autoga 233 aastat.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(05-02-2014, 20:10 PM)viplala Kirjutas:  Mina ostaksin endale ka Tesla- tutikana, kuid kahjuks pole mul sellist raha, ei saa olema ka tulevikus (ega ei tahagi, kuna selle teostus varastaks mu õnne elust, kuid see juba teine teema Smile).
Ega ma kedagi nüüd maha tegema hakka, kuid asju proovin vaadata enda mätta otsast. Kuna mul sellist pappi pole, ning pean läbi ajama vanade aparaatidega siis ...
Täna sõidan ringi passatiga, mille kütuse kulu on 5.5l/100. Ma kulgen kuus 1000 km. Kulu kütusele on max 100euri, aastas 1000.
Oletame nüüd, et ma ostaksin 70k maksva el. aparaadi, mis vähendaks mu kütte kulusid 70.- peale ( täiesti suvalised arvud, ei viitsi täpsemalt arvutada) Seega ma võidaksin kuus 30 euri. Aastas 300. Et tasa teha 70000, peaks ma kulgema uue autoga 233 aastat.

Täpselt!

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(05-02-2014, 20:10 PM)viplala Kirjutas:  Mina ostaksin endale ka Tesla- tutikana, kuid kahjuks pole mul sellist raha, ei saa olema ka tulevikus (ega ei tahagi, kuna selle teostus varastaks mu õnne elust, kuid see juba teine teema Smile).
Ega ma kedagi nüüd maha tegema hakka, kuid asju proovin vaadata enda mätta otsast. Kuna mul sellist pappi pole, ning pean läbi ajama vanade aparaatidega siis ...
Täna sõidan ringi passatiga, mille kütuse kulu on 5.5l/100. Ma kulgen kuus 1000 km. Kulu kütusele on max 100euri, aastas 1000.
Oletame nüüd, et ma ostaksin 70k maksva el. aparaadi, mis vähendaks mu kütte kulusid 70.- peale ( täiesti suvalised arvud, ei viitsi täpsemalt arvutada) Seega ma võidaksin kuus 30 euri. Aastas 300. Et tasa teha 70000, peaks ma kulgema uue autoga 233 aastat.

Eks see arvutus Model S kohta väga ei kehtiks jah aga 1000km jaoks sa ei kulutaks ka 70 eur. Minu detsembri elektriarve kasvas 45€ ja sõitsin 1600km niiet pigem oleks su "kütuse" arve sinna 30€ kanti. Aga jah 1000km on seal piisavalt madalas otsas, et võrreldav auto peab suht vähe erinema Tesla hinnast, et ära tasuda. E puhul juba võib see arvutus mingit sisu anda sest ka kasko vast ei oleks enam kallim. €850 aastas kokku hoides saaks 10k hinnaerinevust (E puhul realistlikum) tasa teenida 12 aastaga. Ehk siis jah rohkem sõites saab kiiremini aga 20k vs 30k on see suhteline kokkuhoid ka suurem.
Vasta

Ah, Mario, pole ju mõtet üritada kellelegi selgeks teha, et Tesla on mõistlikum kui 20 aastat vana diisel-passat. Need, kes on nõus selle Passatiga sõitma, ei ostaks Teslat ka siis kui ta 10k eur maksaks.

Teslat kannatab enamvähem võrrelda näiteks Lexuse kibedamate hübriididega ja osalt ka uute suuremate Bemmide-Audidega.
Neist on Tesla tõenäoliselt majanduslikult mõttekam, paraku pole (veel?) meie olude jaoks piisavalt "Prezhdiznaja mazhina".
Vasta

(05-02-2014, 19:31 PM)Mario Kadastik Kirjutas:  Leaf ja MiEV jne on piisavalt väikse rangega, et vaja pidevalt mõelda.
Jah aga kui palju võib olla Eestis peresid kus üks autodest sõidab päevas max 50 km. või vähem? Pakun et vägagi palju.
Mina ja mu naine sõidame iga jumala päev Mieviga ja meil ei ole erilisi läbisõidupiirangu probleeme tekkinud. Lihtsalt "särtsu" võtab see kelle päevaplaaniga ta paremini sobib. 100 päevaga läbitud pea 5600 km.
Võib muidugi olla ka et rahul oleme muuhulgas seetõttu et meile on autod tarbeesemed punktist punkti liikumiseks mitte "lapikesega naabri omast läikivamaks nühkimise" objektid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne