20-07-2021, 17:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2021, 17:51 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
(20-07-2021, 16:54 PM)Marko Kirjutas: Sellel teemal on auto24-s jahutud üle 10 aasta vist. Resümeerin lühidalt: normaalse koduse öise laadimise ja loogilises suurusjärgus autode arvu kasvu puhul pole mingit muret. Autode vägisi kiirlaadijatesse suunamine ja vägisi autode arvu kasvatamine tekitab loomulikult probleeme.kas selle taga on ka mõni jaotus- või põhivõrguinsener? Mis üheaegsusteguril see "pole mingit muret" järeldus põhineb?
Ei saa aru loogikast, et kiirlaadija puhul on probleem: nende puhul dimensioneeritakse madalpingevõrk hoopis teistel alustel ja ilmselt laadijate üheaegsusteguriga 1,0.
Mu jaoks arusaamatu või pigem vildakas järeldus.
Aga teemasse: mu valik oleneb naftahinnast. Suurim naftatootja on USA, kes on 10a jooksul toodangu kahekordistanud. Tema on samas ka importija: tema huvi on hinda mitte kosmosesse lasta. AGA varusid jätkub tal max 15 aastaks. Kuna teised suuremad tootjad on eksportijad, siis nende huvi on loogiliselt kõrgem hind. Istuvad siis nt opec-i (muide ka Venezuela&co on opec) ja Venemaa+satelliitide härrased korraks ühe laua taha ja lepivad asju kokku - võimalik, et tulemus on "huvitav". See on puhtalt isiklik teooria - võib-olla ei näe ma mingeid asju, mis nähtavad riskid hajutaks. Võimalik aga, et EU elektriautopoliitika taga on just selliste riskide hajutamised.
Muidugi kui elektrika lahenduseks jääb liitiumaku, siis ka selle toormega läheb mahtude suurenemisel huvitavaks. Liitiumi taaskasutustsükkel on akudena pikk ja taaskasutusringi toormeallikaks vist pidada ei saa - nõudlusgraafik läheb ilmselt eksponendiks...Keegi peab ikka Boliivia riigi-taolisest ettevõtmisest päris-riigi tegema ja tootmised püsti panema...
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"