28-06-2022, 12:30 PM
See, et sisepõlemismootor nii kaua tipus on olnud, peab olema vandenõu!
Mõelge nüüd ise, milline mõttetu keerukus. Pikiliikumine on vaja teha pöörlemiseks, kepsud-kolvid-vändad. Töötab kitsas pöörete vahemikus, käigukast vaja vahele panna pluss reeversi jaoks eraldi hammakad. Temperatuuri vaja hoida kitsas vahemikus, kusjuures see pole ju keskkonna tavatemperatuur. Süütamiseks vaja eraldi süsteemi. Segu tuleb kohapeal paika timmida ja pumbata ka vaja. Alguses käimatõmbamiseks veel mingi eraldi abivahend. Jääkained on tervisele ohtlikud.
Paneme nüüd kõrvale elektrimootori: juhe rõngasse, klemmid külge ja pöörleb! Kõik, valmis. Ainult et kust seda särtsu võtta? Oleks vaja mingit vedelikku, millest mingi protsessiga energia elektri kujul vabaneks. Sobib ka tahke, pätsikesed. Ainult et kui kilomeetri läbimiseks kulub üle saja grammi, siis ei ole konkurentsivõimeline.
Millal mina ostaksin endale elektriauto? Siis kui need on muutunud tarbeesemeks! Lihtne reegel ütleb, et tarbekaup on see, mida kasutab vähemalt 10% riigi elanikest. Siis on olemas ühiskondlik surve vajaliku taristu elushoidmiseks. Kuni selleni on kasutajateks friigid, liidertarbijad, uudishimulikud, uuendusmeelsed, riskisõltlased, edumeelsed, fanaatikud, visionäärid, innovaatikud – nimeta kuidas tahad, mõte sellest ei muutu. Kuna transport ei ole minu hobi, ma nende hulka ei kuulu.
Mõelge nüüd ise, milline mõttetu keerukus. Pikiliikumine on vaja teha pöörlemiseks, kepsud-kolvid-vändad. Töötab kitsas pöörete vahemikus, käigukast vaja vahele panna pluss reeversi jaoks eraldi hammakad. Temperatuuri vaja hoida kitsas vahemikus, kusjuures see pole ju keskkonna tavatemperatuur. Süütamiseks vaja eraldi süsteemi. Segu tuleb kohapeal paika timmida ja pumbata ka vaja. Alguses käimatõmbamiseks veel mingi eraldi abivahend. Jääkained on tervisele ohtlikud.
Paneme nüüd kõrvale elektrimootori: juhe rõngasse, klemmid külge ja pöörleb! Kõik, valmis. Ainult et kust seda särtsu võtta? Oleks vaja mingit vedelikku, millest mingi protsessiga energia elektri kujul vabaneks. Sobib ka tahke, pätsikesed. Ainult et kui kilomeetri läbimiseks kulub üle saja grammi, siis ei ole konkurentsivõimeline.
Millal mina ostaksin endale elektriauto? Siis kui need on muutunud tarbeesemeks! Lihtne reegel ütleb, et tarbekaup on see, mida kasutab vähemalt 10% riigi elanikest. Siis on olemas ühiskondlik surve vajaliku taristu elushoidmiseks. Kuni selleni on kasutajateks friigid, liidertarbijad, uudishimulikud, uuendusmeelsed, riskisõltlased, edumeelsed, fanaatikud, visionäärid, innovaatikud – nimeta kuidas tahad, mõte sellest ei muutu. Kuna transport ei ole minu hobi, ma nende hulka ei kuulu.