15-07-2022, 20:37 PM
Raulex, ära ole nii sinisilmne. Vedelkütuseaktsiis (kehtestatud küll teeparanduse sihtotstarbega maksuna) on muutunud juba ammu tavaliseks riigieelarve tulureaks. Kuna igasuguseid kuluridu sünnitatakse iga koalitsiooniga juurde, pole reaalne, et fosiilauto tapmisel aktsepteeritakse tulu vähenemist. Pealegi pole peale aastat 2035 mitte mingit mõtet elektriautode maksusoodustused, sest nagunii sul muid variante enam pole, järelikult ei ole ka midagi maksudega soodustada vaja.
Autoelektri maksustamise ainus probleem on see, et elektrit ei saa "erimärgistada" niisama lihtsalt, kui diislit.
Kuna poliitikud ei eristu eriti arenenud fantaasiameelega, siis on üpris tõenäoline, et hääbuva fossiilse kütuse aktsiisitulu vähenemine kompenseeritakse kasvava elektriautode elektriaktsiisiga. Kuidas täpselt - küllap me seda näeme. Avalikud laadijad maksustada on põhimõtteliselt ainult seaduse kirjutamise vaev. Kuidas vältida seda, et hariliku laualambi elektriga autosid ei laetaks ei ole veel lahendatud, kuid kiipide, võrkude ja ühiskondlikult aktsepteeritava (totaal)jälgimise ajastul pole tehniliselt keerukas lahendada.
Autoelektri maksustamise ainus probleem on see, et elektrit ei saa "erimärgistada" niisama lihtsalt, kui diislit.
Kuna poliitikud ei eristu eriti arenenud fantaasiameelega, siis on üpris tõenäoline, et hääbuva fossiilse kütuse aktsiisitulu vähenemine kompenseeritakse kasvava elektriautode elektriaktsiisiga. Kuidas täpselt - küllap me seda näeme. Avalikud laadijad maksustada on põhimõtteliselt ainult seaduse kirjutamise vaev. Kuidas vältida seda, et hariliku laualambi elektriga autosid ei laetaks ei ole veel lahendatud, kuid kiipide, võrkude ja ühiskondlikult aktsepteeritava (totaal)jälgimise ajastul pole tehniliselt keerukas lahendada.