28-07-2022, 20:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-07-2022, 20:33 PM ja muutjaks oli Etsike.)
Kehtivad kõik samad põhimõtted (ja ka linnalegendid), mis liitiumakudel üldiselt. Vahet pole, kas laadida natukese kaupa või alles siis kui tühjaks on saanud. Ning ka põhimõtted, et akudele on tervislikum seista kasutuseta mingis pooleldi laetud olekus, mitte 100% peal.
Kiirlaadimine otseselt ei ole kurjast, küll aga ei meeldi akule sellega kaasneda võiv kõrge temperatuur. Ehk pikk sõit, mis tõstab aku temperatuuri ja sõiduga vaheldumisi korduvad kiirlaadimised, mis veelgi tõstavad temperatuuri niigi kuumal päeval on kindlasti ebatervislikud. Omast kogemusest Leafiga (mil puudub aktiivne akujahutus) saan öelda, et 150km sõitu, kiirlaadimine 20-100% ja siis veel 150km sõitu saab aku täitsa soojaks, kuid mitte veel "punasesse". Kallimad autod oskavad oma akut nii jahutada kui soojendada vajadusel.
Beasti osas panid täkkesse, vedelevad avalike laadijate juures kus aga juhtub.
Kiirlaadimine otseselt ei ole kurjast, küll aga ei meeldi akule sellega kaasneda võiv kõrge temperatuur. Ehk pikk sõit, mis tõstab aku temperatuuri ja sõiduga vaheldumisi korduvad kiirlaadimised, mis veelgi tõstavad temperatuuri niigi kuumal päeval on kindlasti ebatervislikud. Omast kogemusest Leafiga (mil puudub aktiivne akujahutus) saan öelda, et 150km sõitu, kiirlaadimine 20-100% ja siis veel 150km sõitu saab aku täitsa soojaks, kuid mitte veel "punasesse". Kallimad autod oskavad oma akut nii jahutada kui soojendada vajadusel.
Beasti osas panid täkkesse, vedelevad avalike laadijate juures kus aga juhtub.