14-04-2023, 08:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-04-2023, 08:17 AM ja muutjaks oli olli.)
(13-04-2023, 21:42 PM)JohhnyEST Kirjutas: Minu arusaamise järgi pole päris nii, type 2 laetakse auto enda laadijaga, kiirlaadijatest läheb vool otse aku peale. Avalikes laadijates peaks isegi 2014 leaf 30kw plus laadima
Type2 on kasutusel ainult vahelduvvooluga laadimiseks. Seal on 5 kontakti voolu jaoks (3 faasi, neutraal ja PE) ning 2 pisemat kontakti signaali jaoks. Nendest üks on lihtsalt takistiga ühenduses PE-ga. Kusjuures takisti suuruse järgi auto pardalaadija saab tuvastada laadimiskaabli maksimaalse lubatud laadimisvoolu. Ning teine signaali kontakt on PWM signaali edastamiseks, millega laadija saab omakorda autole öelda maksimaalse laadimisvoolu. Laadija (AC -> DC konverter) asub autos.
Juhul kui autol on alalisvooluga laadimiseks CHADEMO (Jaapani autod, uutel pigem enam mitte), siis on antud pesa täiesti eraldiseisev type 2 pesast ning kiirlaadimine käib siis selle kaudu.
Aga enamasti on alalisvooluga laadimiseks pigem CCS standard tänapäeval. See pesa kattub auto küljes osaliselt type 2 pesaga ning kasutab samu kontakte signaali edastamiseks. Vahe on aga selles, et lisaks on kaks suurt kontakti alalisvoolu edastamiseks. Need on siis ühenduses otse kõrgepinge akuga juhul kui auto ja laadija on omavahelise paaritumise läbinud ja kontaktorid suletud. Ning siis tegeleb laadimisega (AC->DC konverteerimisega) autost eraldiseisev laadija.
Vasakul CCS, paremal Type 2.
Ja autopoolne kombineeritud Type2 + CCS.