08-08-2023, 14:10 PM
(08-08-2023, 13:24 PM)deus Kirjutas:Reaalsuses on ka 20Hz GPS TAVAkasutus! Amatöörile mõeldud plotterites on täna 10 Hz minimaalne, 10Hz on ka sellised odavad seadmed juba täna. Ma võin muidugi eksida aga ma miskipärast arvan, et ülikalliste EVde sees, kus mõõdetakse kõike tuhandik-kohtades, on ka GPSid pigem, 10/20 Hz, mitte 1 Telefon on jah lahja pill aga muus osas on ka see värk kapates ülikiireks muutunud. Leica ja muude kunagiste 10Hz-täppis maamõõduseadmete ja moodsate GNSS seadmete a'la Trimble täpsus on täna juba igapäevasus. Traktorite seadmed on umbes sellises täpsuses Et kiiruseületust kontrollida, on ka 1Hz juba piisav.(08-08-2023, 10:31 AM)v6sa Kirjutas:Nii on. See teema sai juba üks kord läbi vaieldud kuskil mujal foorumis. 10Hz GPS ei ole kusjuures tänapäeval enam väga kallis, need Teslade kiirused ja kiirendused jne on kõik sellega mõõdetud, nagu selgus aga jah, ülitäpne pilt on omaette mudel. 10Hz oma saab ca 100 - 200 euriga kätte, ei taha uskuda, et pardaarvutile neid lisatakse. Tavakasutajatele kätte antud seadmed, nagu näiteks telefonid, on 1Hz.(08-08-2023, 10:19 AM)spitfire Kirjutas: See viga on täna veel suurusjärgus 10m. ...
Nii on. Enamus laiatarbekaupa on täna kuni 5 Hz peal. Ehk viis "asukohta" sekundis. Asukoha täpsus kiiresti liikuvas autos ILMA matemaatilise manipulatsioonita (füüsikaseadused siiski kehtivad jääb 3 meetri kanti. Seega kiirusel 200 km/h liikuvale autole arvutatakse asukoht iga 11 meetri järel täpsusega "umbes kolm meetrit". Matemaatiliste mudelitega võetakse ennustatav viga liikumisvektori (kiirendusandurid on autodel juba ammusest) ja kaardimaterjali alusel välja ja saadakse "submeter accuracy", aga ikkagi - iga kahe autopikkuse tagant saab tegeliku punkti. Ja see on vaid üks punkt, mitte veel tegelik asukoht.