05-09-2023, 10:48 AM
(05-09-2023, 10:28 AM)Tegelane5 Kirjutas:(04-09-2023, 13:20 PM)Etsike Kirjutas: Kõik see funktsionaalsus on ju tänapäevases elektriautos olemas, lihtsalt mugavamal moel, kui eelpostitaja poolt kirjeldatu, pole vaja jalgratast leiutada.Kui just igat elementi ei soovi lahti ühendada, vaid tekitada massilüliti aku ja vaheldi vahele siis 60 kw korral on töövooluks 150A. Mis pole vähe aga samas ka mitte ulme palju.
Välja arvatud need ebarealistlikud asjad nagu see kõrgepinge aku (400-800V!) elementide käsitsi lahti ühendamise soov.
Kuna tavaline 12V aku on ohutulede jne jaoks nagunii käigus siis saaks lahendada selle impulssreleega (ühe korra annad pinge peale lülitub sisse, järgmise impulsiga lülitub välja)
Seega saaks seda massireleed lülitada väikse lülitikesega mis oleks ntks ohutulede lüliti juures.
Sellised releed enamasti on mõeldud üsna väikeste pingete jaoks. Ja isegi siis ei tohi neid lülitada koormuse all. Vastasel juhul põlevad kontaktid lihtsalt kokku. Kui autotootja on otsustanud ise sellise ahela tekitada ja seda tarkvaraliselt kontrollitult lülitada, siis olgu pealegi. Aga kui juhile selline nupp kätte anda, siis võib üsna kindel olla, et asi hästi ei lõppe.