Riga 13 ('87)
#1

........ ...

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#2

Käivitada ei tasu. Tulevased omanikud võivad avaldada soovi omaenda ninaga kaifida tehasemäärdes mootori kuumenedes erituvat lebrat ja puhastada leegitorusid vedelaks muutunud, leegitorudele jooksnud ning sinna kinni põlenud tavotist.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#3

(31-10-2012, 21:44 PM)isandpauk Kirjutas:  Käivitada ei tasu. Tulevased omanikud võivad avaldada soovi omaenda ninaga kaifida tehasemäärdes mootori kuumenedes erituvat lebrat ja puhastada leegitorusid vedelaks muutunud, leegitorudele jooksnud ning sinna kinni põlenud tavotist.


See on nii ilus kuidas Sa seda kirjeldad. Ühe masina peal siiski saan ka ise selle ära tunda, vähemalt tean mis mind ees ootab.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#4

Tegin garaažis mõned kaadrid juurde, veidi detailsemad. Selgus, et võrr on aastast 1987, mitte nagu eelnevalt arvatud 1986.

Kui ma soovin kevadel säärt väristama hakata, siis milliseid toiminguid soovitate eelnevalt teha? Pean silmas tehnilisi liigutusi, reg nr ja kiiver on elementaarsed Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#5

Kõik kuumenevad osad lase n. break cleaneri vms. vahendiga üle ja kaltsu abil katsu teha määrdest puhtaks. Võid n. kuumaõhupüstoliga ka soojaks ajada, et tavott maha voolaks. Kinnipõlenud määret eemaldada on kuradima keeruline.
Käi võimalusel üle kõik nähtavad poldid-mutrid, kuna tehases on pooled asjad korralikult kinni keeramata. See on lihtsam, kui esimee sõidu järel avastada, et midagi on kadunud.
Võta maha mootori vasakul küljel olev luuk, kontrolli-säti kontaktivahe, puhasta kontaktid ja käi samuti üle kõik poldid.
Nõuka-ajal võeti esimese asjana maha ka piibu ümber olevad metallkatted ja visati minema Big Grin

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#6

Mida rohkem läiget, seda parem, seega piibukate jääb alles Big Grin Maha võeti ilmselt seetõttu, et segas pidevat peale-maha-peale-maha ühendamist küünla kontrollimise ajal?

Õnneks saab selle puhastamise juba pregu ette võtta, ei pea kevadet ootama.

Mida aga teha nende mahakoorunud värvilaikudega? Originaalvärv versus uus ja defektideta. Ei tea, kumb mõistlikum oleks.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#7

(01-11-2012, 14:59 PM)Rimsi Kirjutas:  Mida rohkem läiget, seda parem, seega piibukate jääb alles Big Grin Maha võeti ilmselt seetõttu, et segas pidevat peale-maha-peale-maha ühendamist küünla kontrollimise ajal?

Õnneks saab selle puhastamise juba pregu ette võtta, ei pea kevadet ootama.

Mida aga teha nende mahakoorunud värvilaikudega? Originaalvärv versus uus ja defektideta. Ei tea, kumb mõistlikum oleks.

Kui plaanid tarbima hakata, siis värvi uuesti. Aga korraliku ainega!

Kui plaanid riiulisse klaasi taha panna, siis on autentsus kolekümne aasta pärast oluline - seega ära solberda vale keemiaga (originaalvärvi ilmselt praegu enam ei leia).
Vasta
#8

Kindlasti soovitan ühe kummastki eksemplarist sisse konserveerida ning säilitada soovitavalt köetavas kuivas ruumis...lastelastel leidmiseks mingist peidupaigast !
Sest et...palju on meil või maailmas leitud tuttuuena seisma jäetud ning hästisäilinud 50 aaasta või vanemaid liiklusvahendeid? SUL on see võimalus!!!
Kui müüd, ükskõik kui kallilt Sa seda ka ei tee, raha on varsti otsas ja rattaid ka enam pole...

Tervitab Veteran.
Vasta
#9

(01-11-2012, 14:59 PM)Rimsi Kirjutas:  Mida rohkem läiget, seda parem, seega piibukate jääb alles Big Grin Maha võeti ilmselt seetõttu, et segas pidevat peale-maha-peale-maha ühendamist küünla kontrollimise ajal?

Õnneks saab selle puhastamise juba pregu ette võtta, ei pea kevadet ootama.

Mida aga teha nende mahakoorunud värvilaikudega? Originaalvärv versus uus ja defektideta. Ei tea, kumb mõistlikum oleks.

Ära visati need piibukatted seetõttu, et märja ilmaga puges vesi sinna vahele ja hakkas sädet üle lööma. Algselt olid need mõeldud raadiohäirete vähendamiseks. Tänapäeval ei ole need eriti olulised, kuna häiretele tundlikku AM raadiolevi meil enam ei kasutata.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#10

(01-11-2012, 16:13 PM)isandpauk Kirjutas:  
(01-11-2012, 14:59 PM)Rimsi Kirjutas:  Mida rohkem läiget, seda parem, seega piibukate jääb alles Big Grin Maha võeti ilmselt seetõttu, et segas pidevat peale-maha-peale-maha ühendamist küünla kontrollimise ajal?

Õnneks saab selle puhastamise juba pregu ette võtta, ei pea kevadet ootama.

Mida aga teha nende mahakoorunud värvilaikudega? Originaalvärv versus uus ja defektideta. Ei tea, kumb mõistlikum oleks.

Ära visati need piibukatted seetõttu, et märja ilmaga puges vesi sinna vahele ja hakkas sädet üle lööma. Algselt olid need mõeldud raadiohäirete vähendamiseks. Tänapäeval ei ole need eriti olulised, kuna häiretele tundlikku AM raadiolevi meil enam ei kasutata.
Ma millegipärast ei taha uskuda, et see küünla mahakäimine toona aktuaalne polnud. Wink
Vasta
#11

Aga kuidas on lood erinevate laagritega mis äketsi tehasest saati kuival on olnud? Olen siinsamas foorumiski näinud pilte kus on sisuliselt uus masin lahti võetud ja laagrid täiesti kuival olnud, a'la tehase kokkuhoid või töömehe viitsimatus.
Lihtsalt püüan vältida olukorda kus 100 km läbimise järel miski kokku jookseb ja tahaksin eelnevalt täieliku hoolduse teha.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#12

Sõltub sellest kas kuivale jäänud laagriga masin on sul äsja koos garantiiga müüdud või kasutad ise. Esimesel juhul oled sa pasas, teisel juhul pead usaldama kõhutunnet ja kinnijooksnud laagri õigel ajal määrima või asendama uuega.
Säärudel kaustatud standardmõõdus laagrid on saadaval olematu raha eest paljudes poodides ja kinnijooksmist ei pea ma probleemiks. Pigem peab lenksu ja sadula vaheline tihend tuvastama kuiva laagri õigeaegselt (kuulmise, nägemise ja tunde järgi).

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#13

(03-11-2012, 20:48 PM)isandpauk Kirjutas:  Sõltub sellest kas kuivale jäänud laagriga masin on sul äsja koos garantiiga müüdud või kasutad ise. Esimesel juhul oled sa pasas, teisel juhul pead usaldama kõhutunnet ja kinnijooksnud laagri õigel ajal määrima või asendama uuega.
Säärudel kaustatud standardmõõdus laagrid on saadaval olematu raha eest paljudes poodides ja kinnijooksmist ei pea ma probleemiks. Pigem peab lenksu ja sadula vaheline tihend tuvastama kuiva laagri õigeaegselt (kuulmise, nägemise ja tunde järgi).


Anda garantii 25-30 aastat vanale masinale, mida ise pole kasutanud ja näppinud? Võin selles võrrinduses olla uus, aga ma ei tea mis paneks mind sellist asja tegema. Seega jääb mul pasahais tundmata.

(03-11-2012, 20:54 PM)mellpoiss Kirjutas:  
(03-11-2012, 13:12 PM)Rimsi Kirjutas:  .... tahaksin eelnevalt täieliku hoolduse teha.

Aga mis takistab?


Kogemuste ja teadmiste puudumine, mellpoiss, kogemuste ja teadmiste puudumine...

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#14

Need,masinad on juba praeguses konditsioonis väärtuslikud, mingit üle taastamist vms pole mõtet teha. Samuti,kas see ongi nüüd nii üli oluline,et selline asi peab ilmtingimata töötama? Juba selline viisakas ja kasutamata välimus on tulevikus väärtus. Mina ütlen,et las nad olla nagu on ja piisab vaid lapiga pühkimisest.Smile

Tean siin nii mõndagi selli,kes oma suure tahtmise juures soovis iidvana mootorratast(50+ aastat vana) tööle ajada ja sellega külapeal tiire teha. Rikkus oma rumalusest ära nii mootori,kui ka ratta enda väärtuse. Oleks saanud asja ka mõistusega lahendada aga kuna seal olid mehel abiks ka soovitajad,kellest keegi polnud selle aparaadi hingeeluga tuttav,siis nii see mootor hingusele läks.Sad Kahjuks tegu polnud ka mingi masstoodetud asjaga,mis tegi mootori remondi keeruliseks.
Siit moraal: kaua seisnud asja tööle panemine peab olema läbimõeldud plaan ja eelnevalt tutvutud aparaadi hingeeluga.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne