Jawa Perak Type 18 1954
#1

Tervist.
Alustan seda nagu ilusad lood ikka alguse saavad.
Ühel ilusal suvepäeval, 20. augustil 2012 sõitsin tuttava juurde lootuses tema jutu kohaselt oma Jawa 360'nele varuosi saada. Tema kui tehnikast vähejagav inimene ei osanud 20 aastat seinaääres seisvast Jawast midagi arvata või öelda "vanaraud" tema sõnu tsiteerides. Vaatasime mõlemad seinaääres seisvat vanaraua hunnikut ning ütles mulle, et see väheke vanem pill, ei usu, et sealt midagi minu omale võtta oleks. Väike muie näol ütlesin, et midagi ei tahakski sellelt ära kakkuda võtaks terve tsikli kohe. Lasin kaks kuud mõelda tal hinna ja kõige muu nimel, 23. oktoobril konkursi raames "Toome talendid koju" saigi ta sealt talle omase "vanaraua" hinnaga välja kaubeldud. "Palju ta eest ikka saab, 50 eurot võib olla kõige rohkem saab."
Vastuseks sain sellele, et tulge järgi enne kui kellegil veel vaja midagi teha sellega. Pilti ei õnnestunud teha sellest, kuidas ta seal seina ääres seisis, eterniidi ja kile hunnik peal, pluss veel 2 vana külmkappi nõjatumas sinna peale. Kiiresti koju, käru taha ja tulema sealt.


[Pilt: phpg63fbsPM.jpg]

[Pilt: phpDQ2ZyBPM.jpg]

[Pilt: phpfYZsxmPM.jpg]


Täpipealt sellises konditsioonis oli ta kui mina ta omale sain. Natukene roostet, natukene sammalt. Mis seal ikka passida, mootor raami pealt maha ning väike pilk kolvi seisukorrale silindris. Vahemärkusena lisan, et spidomeetri peal on 2000 kilomeetrit.

[Pilt: php73PbyWPM.jpg]

Mootori vasakpool on seisnud seinapool, ning lumi ja vihm, päike ja muu soga, mis sealt taevast tuleb on kahjustanud ainult paremat poolt. Kolb on sees nagu uus, rõngad liiguvad, pole korralike töötamise jälgegi näha. Paremal pool vähekene roostet ning silinder tuli raskemalt maha. Aga mitte midagi hävitavat.

Kui midagi jälle uut saan või ära teen uuendan seda teemat. Kuna Google andis ainult ühe tagasihoidlku teema Jawa Peraki kohta automoto foorumis ja kogu Eestis, mis oli ka küsimus kui palju neid Eestis on, siis tuligi mõte, et võiks oma tegevused siia kirja panna teistele vaatamiseks.
Laen kõik pildid vaatamiseks kuhugile üles, postitan selle lingi siis siia.
Vasta
#2

Ma ka alati mõelnud, et miks neid jawa perakuid nii vähe on eestimaa peal, välimuselt on see minu arvates nõukogude ajal olnud tsiklitest kõige parema välimusega tsikkel, edu teile selle taastamisel!Cool
Vasta
#3

Mõnus ratsu - üks lemmikutest ! Edu toimetamisega ...
Vasta
#4

Kõik kallid asjad on nahkas nagu näha,kui mootori saad on see ka muidugi suur asi.Nüüd tasuks üra käia Tsehhimaal,sealt võib saada näituse konditsioonis sõitva ratta 3000-3500€ eest,oleneb kohast ja juhusest.Jupid ja tegemine võivad minna natuke rohkemgi maksma.Eestis neid ikka on.Edu ehitamise !
Vasta
#5

Ei ole siin mingit uue ostmist. Tuleb ise vana asi uueks teha Smile Sest kui ise ei tee siis, kes teeb ? Isetegemise rõõm ja protsessi jälgimine, ringi sõites on silme ees pilt millisena selle kätte said ning meelde tulevad pikad õhtud garaazis ajusid ragistades. Osta võib igaüks, kellel raha ja mõistust õige asi osta, aga iga mees ise teha ei oska. Vot nii on asjad, aga tänud edu soovimast, vaja läheb ikka, pikk ja kulukas projekt on ju ees Smile
Vasta
#6

(02-11-2012, 00:04 AM)Klein Kirjutas:  Ei ole siin mingit uue ostmist. Tuleb ise vana asi uueks teha Smile Sest kui ise ei tee siis, kes teeb ? Isetegemise rõõm ja protsessi jälgimine, ringi sõites on silme ees pilt millisena selle kätte said ning meelde tulevad pikad õhtud garaazis ajusid ragistades. Osta võib igaüks, kellel raha ja mõistust õige asi osta, aga iga mees ise teha ei oska. Vot nii on asjad, aga tänud edu soovimast, vaja läheb ikka, pikk ja kulukas projekt on ju ees Smile
Restaureeritud liiklusvahendi ostjad on lihtsalt ...eputajad, kes ehivad end võõraste sulgedega. Nö vanakooli mehena sai loodud esmalt tingimused sooja töökoja näol, muretsetud tööriistad ja õpitud neid kasutama ning enamus töid tehtud ISE, kaasa arvatud näiteks kummidetailide ( jalatoe ja lenksu peale) vulkaniseerimine.
Sellepärast ei ole ka paljude praeguste vanatehnika kokkusaamistel osalevate inimestega huvi kohtuda.Tehnika taastamise teemal küll juttu puhuda ja kogemusi vahetada ei õnnestu...
Omamoodi nonsens on ka restaureerimiskonkurss...

Ärgu nüüd uue elu edendajad pahandagu. Selge see, et on uued suunad ja võimalused ning miks neid mitte ära kasutada - osta teenust ja kasvõi kogu teiste poolt tehtud töö. Müü , mida oskad ja osta, mida ise ei suuda või pole aega teha.
Kokkuvõtteks võiks öelda, et need muutused on lihtsalt uue süsteemi osa ja vanatehnikaga tegelemine ning kokkutulekud on omandanud uue näo. On siis head ajad möödas või ees, igal oma mätas.

Tervitab Veteran.
Vasta
#7

Ei hakka sel teemal vaidlema,natuke mõte oli selles et ehk võiks selle isendi jätta selliseks nagu ta on.Panna sinna veel puuduvad tükid külge ja käima ajada.See muidugi eeldab vist kõige rohkem endaga mingi kompromissi leidmist.Tahaks ju ikka et oleks ilus aga...
Vasta
#8

Olen üsna kindel , et tegemist isendiga, millest napilt ilma jäin. Hea projekt Smile
Vasta
#9

Leidsin kolmapäeva õhtul natukene aega, sain mootorile keskenduda. Loogiline koht kust alustada oli sidurikaan. 4 polti tulid lahti vähese roostesurma ja natukese rohkema jõuga, ning ühe pidin kahjuks välja puurima. Sain kaane maha ja vaatepilt oli selline

[Pilt: phpTi6xnAAM.jpg]

Ütleme nii, et olen hullemat näinud. Sidurikettad olid nagu papp, läbi roostetanud, nendega pole enam midagi teha. Ei oska öelda kas vana õli roostetamine tekitab sellise roostekihi nagu pudru, arvatavasti on tortsu vett ka saanud.

[Pilt: phpYTtcZ2AM.jpg]

Niipalju kui käigukasti sealt piilusin, siis sellist roostekihti seal ei näinud, kuid eks see saab selgeks siis kui mootor molekulideks.
Vasta
#10

Mõned on jah, mina tean vähemalt kuute sellist Smile Millest üks sõidab ringi.
Kas süütelukk on ka olemas?
Vasta
#11

Puudub kahjuks, süütelukk on paagi sees ampermeetriga koos aga olen uurinud saksa ebayd ning nii mõndagi seal liigub. Ei oska öelda kas Perakul ja näiteks Jawa 353 ampermeetrid on samad.
Vasta
#12

Meie perakil 1953a on minu mälu järgi see luku korpus bakeliidist ja ei tea mis aastal see muutus.
Vasta
#13

1954 oli bakeliit
1955 aastal tuli see alumiiniumist süütelukk ennem seda oli bakeliit.
Kuna sul on seda keeruline leida siis on olemas mingid värvid ka, et seda alumiiniumist lukku samasuguseks ajutiselt värvida.
Vasta
#14

Nii kaugele asjadega jõudnud, et mootor on molekulideks. Käigukast on sees nagu uus, seda ei vaheta. Uue sidurikorvi koos siduriketastega sai muretsetud vahepeal, ning suuremat sorti pesemistööd käivad. Lisan hiljem pilte.
Vasta
#15

   
Keegi on suure kruvikeerajaga juba karteri kallal käinud lootuses see lahti kangutada.

   

Ja väikse koksu on saanud ka sinna pihta, mis on sundinud karteri kõveraks minema.

Rohkem defekte karteril väga ei ole, pisivead mis ei mõjuta suurt midagi.

ksf noorkarule veel vastuseks ampermeetri kohapealt seda, et saadaval neid veel on, oma hinnaga, bakeliiti just mõtlen. http://www.motoren.sk/shop/detail/2105/33
Vasta
#16

See karter keevita tig keevitusega si12 seguga ära ja kõver osa aja natuke kuumaks koputa vaikselt puuklotsi või plastikhaamriga tagasi.
Vasta
#17

Pole arenenud eriti, viimati sai simmekad ja laagrid paika pandud. Olen uued silindrid sellele leidnud, vanad on läbi, vaja oleks ka väntvölli veel, loodetavasti sobib 360 oma sinna. Käigukast on ka kokku pandud, rohkem pole olnud aega tegeleda seoses teise Jawa kordategemisega.
Vasta
#18

Tervist!

Kuidas Janecek- Wanderer Vedrumees edeneb?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne