Ziguli piduri trumlite maha saamine
#1

Mure selles, et kuidas saaks trumlid maha kui piduriklotsid on trumli külge ussitanud?Sad Töökojas öeldi, et muu ei aita kui kuvaldaga puruks lüüa. Sad
Vasta
#2

Proovi lahti ehmatada.
Samas, korralikult kinniroostetanud trumlid tuleks vist niivõinaa välja vahetada.
Vasta
#3

Mis mõttes lahti ehmatamist?
Vasta
#4

... ja õigesti öeldi, sest kui juba klotsid on trumli külge roostetanud siis pole selle trumliga suurt miskit peale hakata. Olen kettaid-trumleid üle treinud-lihvinud kui see on pigem viimane hädavariant. Poolpiduseid pidureid ei soovi sa hiljem kokku tagasi ju panna?
Autol on kaks asja mis PEAVAD olema, ROOL ja PIDURID, kõik muu võib olla.

Muidu kannataks pikapeale alt ära timmida küll aga zigulil ju kuramus alumiiniumist... Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Rahaga on lood viletsad aga kui saaks nad liikuma oleks väga hea! Või saab äkki klotse maha keerata et nad trumli vastast ära tuleksid?
Vasta
#6

Kui auto käima paned ja natuke sõidad peaks need klotsikesed sealt trumli küljest kenasti ära tulema. Nad ei tohiks nimelt seal sees ringi käima mahtuda Smile

Nende trumlite suurem mure on see, et nad oksüdeeruvad südamiku külge kinni ja sealt nende lahti meelitamine pole enam niisama lihtne. Kui pidurid võtavad, siis üks võimalus on masin pukkide peal käima panna, käik sisse ja "sõita". Siis teha "äkkpidurdus". Rattapoldid ja trumli kinnituspoldid peavad muidugi eemaldatud olema.

Kui pidurid ei võta, siis tuleb koputada (läbi puuklotsi), leotada õliga ja olla kannatlik. Alternatiiv on vaadata poest uute hinda. Kui see on vastuvõetav ja vanad trumlid pole nagunii esimeses nooruses, siis ära lõhkumine võib ka täitsa mõistlik plaan olla. Kui ei tee ise, vaid lased töökojas teha, siis ei olegi muud kui võrrelda trumli hinda töötunni hinnaga ja vaadata mispidi kasulikum on.

Uute trumlitega peaks kaasas käima ka uued klotsid (või uued katted), valmis tuleb olla ka uute pidurisilindrite ostmiseks. Üle vaadata torud ja voolikud, vajadusel vahetada. Silla keskel olev kolmik ei kannata ka tugevat vägivalda ja võib osanduda. Kindlasti peale suurt tööd uus pidurivedelik sisse. Vene Neevad jms jamps ei tasu sisse kallamist, ziguli süsteem sööb kenasti DOTi, aga erinevalt neevast DOT ei ole nii agressiivne, ei põhjusta selles mahus korrosiooni jne. Kui tegemist on tänavasõidu autoga, siis tasub eelistada kas "Sdelano v sssr" või lääne pool tehtud varuosi. Vene praeguse aja varuosad on üks suur loterii ja õnneloos, eriti mis puutub kummitooteid.

Pidurivedeliku ett nähtud kasutusiga on 2 aastat.

Mõni vanem mees võib soovitada BSK sisse kallamist, et määrib ja on umbe hää. BSK-l on kaks suurt viga: tal on madal keemistemperatuur mis tähendab raske jalaga järjestikpidurdamisel pidurite kadumise ohtu ja talvel läheb ta paksuks ja pidurid väga tihkeks.
Vasta
#7

Kõige kindlam variant on sooendada gaasilõikaja põletiga.Sobib nii malm kui alumiiniumtrumlile.
Vasta
#8

Küsin igaks juhuks üle , et kas ratas käib ringi või mitte? Seal võib olla ka see viga, (juhul, kui ratas käib ringi) et klotsid on trumlit isuga kulutanud ja serva on tekkinud rant, mis takistab trumli eemaldamist. Kunagi ammu noore ja rohelisena nägin hirmsat vaeva trumli eemaldamisega.Siis tuli sõbra isa appi ja lahendas probleemi mõne hetkega - lükkas mingi naaskliga klotsid koomale ja trummel tuligi maha. Randid olid oma 2mm , need sai haamriga maha koksitud ja läksid samad trumlid jälle kasutusse.
Vasta
#9

(12-11-2012, 19:01 PM)Mahno Kirjutas:  Kui auto käima paned ja natuke sõidad peaks need klotsikesed sealt trumli küljest kenasti ära tulema. Nad ei tohiks nimelt seal sees ringi käima mahtuda Smile

Nende trumlite suurem mure on see, et nad oksüdeeruvad südamiku külge kinni ja sealt nende lahti meelitamine pole enam niisama lihtne. Kui pidurid võtavad, siis üks võimalus on masin pukkide peal käima panna, käik sisse ja "sõita". Siis teha "äkkpidurdus". Rattapoldid ja trumli kinnituspoldid peavad muidugi eemaldatud olema.

Kui pidurid ei võta, siis tuleb koputada (läbi puuklotsi), leotada õliga ja olla kannatlik. Alternatiiv on vaadata poest uute hinda. Kui see on vastuvõetav ja vanad trumlid pole nagunii esimeses nooruses, siis ära lõhkumine võib ka täitsa mõistlik plaan olla. Kui ei tee ise, vaid lased töökojas teha, siis ei olegi muud kui võrrelda trumli hinda töötunni hinnaga ja vaadata mispidi kasulikum on.

Uute trumlitega peaks kaasas käima ka uued klotsid (või uued katted), valmis tuleb olla ka uute pidurisilindrite ostmiseks. Üle vaadata torud ja voolikud, vajadusel vahetada. Silla keskel olev kolmik ei kannata ka tugevat vägivalda ja võib osanduda. Kindlasti peale suurt tööd uus pidurivedelik sisse. Vene Neevad jms jamps ei tasu sisse kallamist, ziguli süsteem sööb kenasti DOTi, aga erinevalt neevast DOT ei ole nii agressiivne, ei põhjusta selles mahus korrosiooni jne. Kui tegemist on tänavasõidu autoga, siis tasub eelistada kas "Sdelano v sssr" või lääne pool tehtud varuosi. Vene praeguse aja varuosad on üks suur loterii ja õnneloos, eriti mis puutub kummitooteid.

Pidurivedeliku ett nähtud kasutusiga on 2 aastat.

Mõni vanem mees võib soovitada BSK sisse kallamist, et määrib ja on umbe hää. BSK-l on kaks suurt viga: tal on madal keemistemperatuur mis tähendab raske jalaga järjestikpidurdamisel pidurite kadumise ohtu ja talvel läheb ta paksuks ja pidurid väga tihkeks.

Tere!
Pidasin vajalikuks ka paar sõna sekka öelda,meenutasin siinkohal oma automehe "lapsepõlve",just seda aega,kui sai sõidetud VAZ-idega.
Täiesti nõus,trumlid sain minagi nii maha,et auto ratas õhku ja siis käik sisse ja äkkpidurdus.Tulid lahti küll.Probleem võib muidugi tekkida siis,kui auto on Vabadusõja lõpust saati seisnud.Siis probleem selles,et silindrid võivad ka kinni olla.
Aga BSK-t.No see keemistemperatuur.See pole eesti oludes tõsiseltvõetav probleem.Jah,kusagil lõunas ja mägiteedel,siis küll.Samas on see pisut sweotud ka sõidutehnikaga,õieti selle mitteomamisega.Ja külmakindlus.85 aasta talv oli väga külm.Lõuna-Eestis,kus tollal elasin polnud siis haruldased ka -35 kraadised pakased.Sama ka 87 aastal.Minu M-403 ei sõitnud siis-küll ta käivitus-aga see oli maru külm.Aga vahel ikka sõitsin ka.Aga selles masinas oligi süsteemis BSK.Kasutasin siis kadunud vanamehe 03-me.Selleski sama pidurivedelik ja küll ei mäleta,et ära oleks hangunud...
Lugupidamisega,
Flanagan
Vasta
#10

Lp. kaasfoorumlane Flanagan unustas mainida et selle äkkpidurduse meetodi korral tuleb välja keerata mõlemad koonusotsaga trumlit kinni hoidvad poldid....
Ja need randid......Vanasti pidi tõepoolest viilima-raspeldama aga nüüd peaks vast igal mehel, kellel pöial peopesa keskel ei ole, leiduma ketaslõikur millega faasida. Soovitav muidugi koos kaitseprillidega :-)
Vasta
#11

Kui mootor küll kärab, aga pidur enam ei võta (mida ta tõenäoliselt väga paljudel juhtudel ei tee, mis neist muidu ikka remontida), ei taha poolteljelt piduriga lahti nõksutamine õnnestuda. Jääb üle veel iidne ja ekstreemne vazimeeste nipp- kui ratas alt ära ja trumli poldid lahti, siis trumlile pruss alla, auto alla lasta, teised kolm ratast korralikult ära tõkestada ja proovida äkkstartiToungue
Ruumi võiks ka nimetatud katsetuste korral igaks juhuks piisavalt olla.
Vasta
#12

(12-11-2012, 20:59 PM)vant Kirjutas:  Kui mootor küll kärab, aga pidur enam ei võta (mida ta tõenäoliselt väga paljudel juhtudel ei tee, mis neist muidu ikka remontida), ei taha poolteljelt piduriga lahti nõksutamine õnnestuda. Jääb üle veel iidne ja ekstreemne vazimeeste nipp- kui ratas alt ära ja trumli poldid lahti, siis trumlile pruss alla, auto alla lasta, teised kolm ratast korralikult ära tõkestada ja proovida äkkstartiToungue
Ruumi võiks ka nimetatud katsetuste korral igaks juhuks piisavalt olla.
No ei ole minul veel õnnestunud ühelegi piduritrumlile alla vanduda. Klots ja haamer. Vahel ka mitu klotsi. Haamer võiks olla mitte väike, vaid natuke suurem, mina kutsun seda väikseks kuvaldaks, et löök nagu tsuti toekam oleks. Kolmas komponent on ..kannatus. Ja koputadki, algul tagant ja siis eest ja keerad ja muudkui toksid. Vahel on tunne, et ei tulegi maha, aga lahti on nad ikkagi kõik tulnud. Ainult ühe trumlil, Žiguli oma, olen serva hambuliseks tagunud.


Vasta
#13

(12-11-2012, 21:54 PM)Tift Kirjutas:  
(12-11-2012, 20:59 PM)vant Kirjutas:  Kui mootor küll kärab, aga pidur enam ei võta (mida ta tõenäoliselt väga paljudel juhtudel ei tee, mis neist muidu ikka remontida), ei taha poolteljelt piduriga lahti nõksutamine õnnestuda. Jääb üle veel iidne ja ekstreemne vazimeeste nipp- kui ratas alt ära ja trumli poldid lahti, siis trumlile pruss alla, auto alla lasta, teised kolm ratast korralikult ära tõkestada ja proovida äkkstartiToungue
Ruumi võiks ka nimetatud katsetuste korral igaks juhuks piisavalt olla.
No ei ole minul veel õnnestunud ühelegi piduritrumlile alla vanduda. Klots ja haamer. Vahel ka mitu klotsi. Haamer võiks olla mitte väike, vaid natuke suurem, mina kutsun seda väikseks kuvaldaks, et löök nagu tsuti toekam oleks. Kolmas komponent on ..kannatus. Ja koputadki, algul tagant ja siis eest ja keerad ja muudkui toksid. Vahel on tunne, et ei tulegi maha, aga lahti on nad ikkagi kõik tulnud. Ainult ühe trumlil, Žiguli oma, olen serva hambuliseks tagunud.
Kuulge "kuvalda"mehed;kasTe kuullaagri peale ka mõtlete?
Vasta
#14

See väike toksimine ei tee laagrile suurt midagi aga ziguli alumiinium trummel läheb pikapeale loperguseks...Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Mulle meenus veel üks abivahend. Velge paigaldades on piduritrumli küljes ühed tihvtid mis lähevad läbi velje. Tihvt tuleb välja keerata ja seda auku saab kasutada tõmmitsana kui sinna polt sisse keerata. Keera ennem pinge peale ja siis hakka koputama ja soojendama.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#16

Keere on siiski pooltelje sees mitte trumlis,korralik haamer on võlusõna selle töö juures.Ja lüüa tuleb õigesse kohta,mitte trumli serva pihta vaid ümber pooltelje.
Vasta
#17

Tihvti keere on trumlis.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#18

(13-11-2012, 20:21 PM)Ranno Kirjutas:  Tihvti keere on trumlis.

Olgu see keere kus iganes, mahavõtmisel pole tast mingit kasu, kui vähegi proovid keerad lihtsalt üle. Kuvalda ja muu sellise kasutamisega peab olema järjekindel, aga mitte loll.
Omast kogemusest mäletan piduritega trumli kuumaks laskmist. Esimesel korral harilikult lahti ei tule, mida rohkem valu annad, seda kaugemale veerebBig Grin Plangu peal trumli soojaks keerutamine peaks siis sobima, kui klotsid või silinder on õhtal.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#19

Kõige paremini tuleb piduritrummel maha siis,kui suusatõrvaga pooltelje ots kokku teha.... ja vähemalt korra aastas vaadata klotse....Wink
Vasta
#20

Kaaskannataja Flanaganile: Kindlasti saab BSK-ga sõita. Vanasti olid rohi rohelisem, naine noorem ja jalg tugevam. Linttraktori sidurit saab ka ilma sidurivõimendita vajutada Wink Aga tänapäeval on tahaks et vähe inimlikum ja mugavam oleks. Mosse puhul ilmselt on süsteem BSK peale algusest peale arvestatud ja torude ristlõiked ja silindripindade suhted paigas.

Mis pidurite kaotamist puudutab, siis ma olen oma volkswagenil, millel vett täis imbunud pidurivedelik, korra linnavahel raske jalaga korduva start-stopp süsteemiga piduritest jagu saanud. Ääretult ebameeldiv kogemus. Vajutad pidurit, aga pedaal vajub põhja ja ei midagi. Jahtus maha, tulid pidurid ka tagasi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne