Ariel Mootorrattad Eestis
#1

Tere,
Mõni aeg tagasi sai soetatud üks Arieli isend mis praegu tasapisi taastumas. Tegemist siis 1939 a Ariel NG mudeliga mis on üks neljast omasugusest ja üheaegselt Eestisse toodud masinatest 1939dal aastal (Inglise klubi arhiivist olemas ilusti dokument mis seda kinnitab) Kuuldu järgi seda marki masinaid Eestimaal ikka leidub kuigi mitte palju. Siit ka palve kõigile kel seda marki masinad garaazi seina ääres on või kes teavad kusagil-kellelgi olevat lahkelt seda infot jagada, äkki saab väikse nimistu kokku palju neid veel järgi on meie mail. Paljudel markidel oma klubid olemas kuid minu teada Eestis Arieli klubi eraldi ei ole, lähim Soomes. Väga teretulnud oleks ka vanad fotod ja ajalehe pildid kui kellegi juhtub olema. Ehk õnnestub ka enda ratta kohta väheke ajalugu kokku panna. Praegu töös oleva isendiga optimistlik plaan ratas kokku saada järgmise aasta suveks et osaleda Augustis Taanis Arielide kokkutulekul. Eks aeg näitab kas nii kaugele ka jõuab. Ehk veel siinmail sinnapoole minejaid ja huvilisi?

Tänud ette igasuguse info eest ja parimat!
Andrus Lüüding
Vasta
#2

Kas ühte Arieli mitte kaasfoorumlane vähemalt eelmisel kevadel Tagadil müümas ei käinud...

vanamotopisiku ohver
Vasta
#3

Seesama ratas ongi taastumas pikast talveunest...
Vasta
#4

Üks Eesti Ariel, fotod 1980ndatest.
   
   

Ja üks reklaam, Uudisleht 22.03.1936 (http://dea.nlib.ee).
   

KK Baltik oli vist üsna lühikest aega esindajaks, suurema osa 1930ndatest oli selleks Joh. Freybach.

Ja Eesti Statistika Kuukirja järgi oli Eestis Ariele 01.01.1940 49 (43 soolo, 5 korviga, 1 võrr), 01.04.1935 6 (4 soolo, 2 korviga), 1930 8 ja 1926 1.
Vasta
#5

Päris huvitav teema! Minul muidugi Arieli ei ole, pole üldse ühtegi inglise tsiklit. Vb mõnel mehel ka mõni Ariel on, aga siia teemasse nad vaevalt kvaliteeti ja kvantiteeti lisama kipuvad...kes ei oska lugeda-kirjutada, kel on aega vähe ning targematki teha, kes kardab kavalaid soomlasi ning kurjade mõtetega kaasmaalasi...
Oleks võinud siis ka vähemalt tutvustada emmi- ja issimeestele, mis asi see NG on (mõttesse ruleb vägisi üks teine masin, MG)
Kas on äkki midagi sellist?
http://i50.tinypic.com/2en2fbm.jpg
http://i46.tinypic.com/34zae82.jpg
Ja mille poolest on ta parem kui mudel NH?
http://i50.tinypic.com/1zxtqpi.jpg
http://i47.tinypic.com/f497d.jpg
Eesti registris olevat 01.01.40 seisuga olnud 49 Arieli, neist 5 korviga ning üks väikemootorratas. Tea, mis see viimane siis oli???
Ja ega siin keegi eiriti andmas pole, kõik tahaks ikke rohkem ise saada, seda nii info, jutu, piltide jms koha pealt. Seoses sellega võiks ka teema autor asjasse rohkem panustada! Wink
Vasta
#6

Tänud!
Keegi oskab äkki täiendada kas see ratas mis neil piltidel ka veel eestimaal asub või on läinud mujale? 40datel toodud Arielide arv on Eesti kohta küll päris korralik. Kahjuks kindlasti palju hävis sõjas või teisaldati lihtsalt mujale.
Maanteemuuseumis on ka mõned pildid kus peal Arielid. Keegi teab tunneb neid kohtasid või inimesi?
Parimat,
Andrus
           

Hr. Kass,
Tundub et kellelgi on olnud mahti Arieli brozüürist koopiaid teha Smile. See vist 1938 mudeliaasta kohta... Seega läheb kokku rattaga millest eespool ka paar pilti.
Lühidalt siis sellised mudelierinevused 30date lõpul ja toon siin vaid ühesilindriliste ülaklappidega mootoritega rataste kohta.
NF mis 30date keskel muutus lühendiks NG on siis 350 cc nö DeLux mudel. Sellest ihaldatum ja sportlikum verioon siis NH mis väheke järeleaidatud mootoriga ja tuntud Red Hunter nime all, iseloomulikuks Red Hunter mudelitel punane värvitoon ja ees 20" ratas (viimane olenevalt aasatakäigust).
500cc mudelid siis vastavalt VF - VG ja VH. Ülaltoodutel siis kas üks või kaks väljalasketoru olenevalt tellimusest / soovist.
39 a tuli välja ka 250 cc mudel mil tähised vastavalt OG ja OH.
1939-45 toodeti mudeleid OG, NG ja VA (VA-külgklappidega mudel) sõjaväele ja lisati ette W. Seega W/OG, W/NG ja W/VA loomulikult neil mudelitel sai värvitooniks enamasti roheline või kollakas olenevalt vajadusest ja ka mitmed muud erinevused tsiviilratastega.
Kel rohkem huvi asja vastu siis allpool lisasin faili kus täpsemalt kirjas Arieli mudelite markeering läbi aastakümnete.
Lisaks neile Arielil veel ka kahetaktilised mudelid ja 4takti 4 silindrilised mudelid jne, viimased siis tuntud Square Four nime all kuni 1000 cc ja nime saanud ome ruudukujuliselt paiknevete silindritega mis valatud ühe plokina ja 2 paralleelset väntvõlli. Lisasin ka 39 a brozüüri pildi kus siis peal 350 NG mudel mis siis teemat algatama ajendas. Peamised erinevused 38 a rattaga tagatuli ja esiotsal kügmised leevendusvedrud.
Materjali erinevate Arieli mudelite kohta on palju nagu ka kõikide muude markide kohta siinkohal ei näe eriti mõtet kõiki üksipulki lahkama hakata. Lühitutvustus tehtud ja loodan et nii mõnigi Arieli omanik või huviline ka siia foorumisse sõna sekka ütleb.
Parimat,
Andrus
.pdf Ariel Model Range.pdf Suurus: 44.51 KB  Tõmbamised: 1,242
   
Vasta
#7

Minu soovil ja kassi käsul kirjutan siis ka,et on mul olemas Ariel kaldun arvama et ei ole see MGSad vist ikka NG, rattad all ja mootor peal aga puudu paak terve krempliga ja lenks muu enam vähem,kui saan mahti vaatan täpsemalt raami,mootori nr i,peaks olema aastast 1937
Vasta
#8

MG st on kindlasti asi kaugel kui 2 ratast kui just neid alt puudu pole...
Kui arvad et '37 siis raami number peaks algama XF... ja Mootori number olenevalt mudelist AC... (250cc), BC.. (350cc), CC... (500cc) ja kui suurem 4-ja silindriline mootor siis Raami number P... ja Mootor DC... või EC...
Lisaks võid ka K. kasti numbri kirja panna see peaks algama vastavalt kas CP... (250, 350) või siis suurematel BA... või CP...
37 a rattal ka siis mootori plokikaan vähe teistmoodi kui 38 ja uuematel 1 silindrilistel ja kergesti äratuntav. Näiteks allpool üks´37 a Ariel NH...
   
Vasta
#9

Täna vihmane ilm püüan järele vaatata need numrid tähed,toru ja padruneid mäletamist mõõda nagu peal ei olnud siis MG ikka ei ei ole,muidugi kahju,oleks saanud vanaaasta ärasaatmisel valangu Türi pealinna poole saata,nagu tervitus sõpradele või nii.
Vasta
#10

No muidugi, vana sõber Armex oligi juba meelest läinud, pole siin ammu sõna võtnud, ei tulnud enam pähegi! Aga oled ikka kindel, et on Ariel, ehk on lihtsalt FN või EMM? (muide, paugutajaid on meil omalgi piisavalt, jää Sina ikka elektriküünalde ja piparkookide juurde, või olgu, tee üks lahja õlu ka maailmalõpu tähistamiseks).
Aga eks mõni Ariel (SV) ole ka mõnel teisel Andrusel peale teema autori, aga pole minu asi sellest siin kuulutada.
Küll aga võiks veel teema Arieli eluloost kirjutada, kui on mida kirjutada. Ikkagi nagu põline eesti sõiduk, seega "see kõige õigem eesti vanatehnika". Nägin ka ise seda Tagadil müügis aga ligi ei julgenud minna, hind peletas kaugele eemale.
Ja mis väikemootorratas Ariel see 1940 aasta statistikas ikkagi võis olla?
Vasta
#11

Äkki see? Testisõitude jaoks oli lihtsalt kirjas kui Ariel?

http://forum.automoto.ee/printthread.php?tid=26512

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

(25-11-2012, 14:26 PM)Aspelund Kirjutas:  Äkki see? Testisõitude jaoks oli lihtsalt kirjas kui Ariel?

http://forum.automoto.ee/printthread.php?tid=26512

A.

Arvan, et kindlasti mitte. Arieli paagikummid ei teinud sellest aparaadist veel Arieli, liiatigi on mootor väikemootorratta jaoks liiga suur. Pealegi pandi need 200 ja 250 ccm Tempod väidetavalt kokku 1940, statistika on aga 01.01.40 seisuga.
Vasta
#13

Ilusat lörtsist pühapäeva kõigile!
Kui juba Ariel ja emm jutuks tuli, siis meenus mulle taas üks album piltidega viiekümnendate lõpp-kuuekümnendate algus.
[Pilt: ariel_72.jpg]
Tore kaeda, kui Ariel ja M72 sõbralikult kõrvuti pisihooldust saamas ,et uutele maailma avastustele sõita.
Kas minu postitus nüüd õigesse kohta sai või mitte ,aga selle meie perekonna truu ja ustava sõbra Ariel-iga nimelt sellised lood ,et ta meie perekonna valdustest omapäi jalutama läks ja pole tänini tagasi tulnud.
[Pilt: ariel.jpg]
pildil minu isa ja vanaisa ratast kõpitsemas.

Seega palve, kes teab midagi, siis jagagu neid teadmisi ka minuga.
Pisut ajalugu :1.Ratas soetatud viiekümnendate lõpp
2.Registreerimisel sai nr. PP 04-32
3.pesitses Pääskülas suvila tänaval
4.Jalad võttis alla kuuekümnendate alguses a-la 60-64(sel hetkel oli ta pisut ümber ehitatud,esihark emmiliselt ,sadulad asendatud ühe pika sadulaga, käsikäigu kang eemaldatud)kõik eemaldatud originaal osad võtsid samuti samas ajavahemikus jalad alla ja võib arvata, et samas suunas kuhu Ariel isegi.
[Pilt: ariel2.jpg]
Ennem jalutama minemist oli ta selline.

Oleksin hirmus tänulik, kui minu isa saaks kas või veelkord oma sõbraga(Ariel) taas kohtuda või vähemalt teavet tema käekäigust.
Vasta
#14

Priidik, Tore et leidub selliseid vanu pilte veel kusagil albumites, rattast natuke kahju et teda niimoodi teistega ristatud on kuid jah sel ajal polnud eriti valikut ja kasutati neid osasid ja materjale mis parasjagu kätte saadi. Tundub et ratas ise oli 500cc mootoriga vähemalt suurem õlipaak viitab sellele, Ülevalt väljalase viitab ka veel Red Hunter mudelile mis peaks siis olema VH. Igati tore ja võimas ratas kahju et sedasi isepäi hoovist välja sai.

Eelpool mainitud Ariel väikemootorratta kohta ei oska tõesti miskit öelda mida seal täpselt mõeldud on. Üle 200 cc mootoriga rattaid küll sellisesse lahtrisse ei liigitaks. Näiteks toodud Tempo ratas tundub kuidagi kole sarnane The James mootorratta mudeliga. Mis seal niiväga eestis tehtud eks sellest teavad teised rääkida.

Teema algataja mudeli ajaloost tean kahjuks vähe. Kui endine omanik juhtub lugema ehk lisab üht teist. Tean vaid niipalju et 4 ühesugust mudelit 1939 aastal Eestisse toodi J. Freybachi tellimusel. Kus teised 3 venda end peidavad on raske ennustada. Lootus jääb et ajapikku ilmub mõni veel välja.
Kuid kõik muu info Eesti Arielide kohta väga teretulnud.

Andrus
Vasta
#15

Nii,numrid kirjas.
Mootor.BC 403
Silindril A8 135 JS
Raam.XF 6120
Käigukastil ainult valukirjad. 1-CP 1V,selle 1 V peal M ja veel kastil
3-C V jälle on vee peal M
Nii vinni murdjad tööle ja paluks aasta ńing mark.
Tsikkel ikka paras toorik vahetaks Türi meestega mõne odavama ja viletsama vastu,käib isegi TWN ,MG ei taha.Teil pidavat neid lademes olema, sest relva ma ei kanna.
Vasta
#16

Siia vahele veel kolm Eesti Arieli, mida omanikud 1941-42 taga otsisid.
http://eag.vanatehnika.ee/soda-otsimised1941-42.html

ER 05-76, mtrs ARIEL 350 ccm, mtr nr BE825, bensiinipaak punane; teatada Jakobsoni 8-2, E. Tamm /17.09.1941 Linna Teataja (Tallinn)/

ER 20-04, mtrs ARIEL 350 ccm, mtr nr 1195, raam nr 3617, 1938. a. mudel, enamlaste poolt 1941. a. juunikuus ära viidud, väliselt korras masin, puudub parempoolne summutaja toru ots; teatada Pühaste p.-ag., Puka, E. Luts /21.02.1942, 05.05.1942 Eesti Sõna/

mtrs ARIEL 735 ccm, velje ääred punaseks värvitud; teatada Raudtee 48-4, Tallinn /25.11.1941 Linna Teataja (Tallinn)/
Vasta
#17

Armex, Tegu 1937 a rattaga 350cc, mudeliks kas NG või NH. Kas mootori p. poolse kaane peal ei ole tähiseid kirjas?
Võimalusel pane pilt ka üles näeks mis olukorras masin on.
Kui huvi siis võimalik lasta arhiivist tehase paber üles otside kus peal kirjas millal uksest välja veeres, kuhu ja mis varustusega... selline väikse otsingu eest tahab Inglise Artieli klubi 10 naela. Ja tuleb ilusti paber koju. Vähemalt rattale tõend aastaarvu ja mudeli kohta...
Vasta
#18

(25-11-2012, 19:21 PM)Ats666 Kirjutas:  Armex, Tegu 1937 a rattaga 350cc, mudeliks kas NG või NH. Kas mootori p. poolse kaane peal ei ole tähiseid kirjas?
Võimalusel pane pilt ka üles näeks mis olukorras masin on.
Kui huvi siis võimalik lasta arhiivist tehase paber üles otside kus peal kirjas millal uksest välja veeres, kuhu ja mis varustusega... selline väikse otsingu eest tahab Inglise Artieli klubi 10 naela. Ja tuleb ilusti paber koju. Vähemalt rattale tõend aastaarvu ja mudeli kohta...
Tänan vastuse eest,kaanel ei ole midagi,paistab et maha käiatud.Püüan lasta pildid teha ja olen nöus see 10 naela maksma aga ise ma inglite keelt ei möista.
Vasta
#19

Näed, ongi teema ilusti jooksma hakanud, täpselt vastupidiselt sellele, mis ma ennustasin!
Väikemootorrattad olid tollal ikkagi kuni 100 ccm töömahuga.
Aga sõber Armexile - relva ei kanna ja inglise keelt ei mõista, no mis mees Sina siis oled? Toungue (vene keelt seega justkui mõistaksid, kas kombinirovannõi on eurokeeles siis universaalne, nagu teises teemas kirjutasid? Rolleyes )
Vasta
#20

Väikemootorratas ja pealegi veel inglise tööna viitaks nagu 98 või 122 ccm Villiersi mootorile. Kuidas pätsuajal arvestus käis ei ole vist lõpuni päris selge ?

Veidi teemast välja aga üks "isane" Ariel Sqare Four on ka Tsiklitallis liikvel. Ratas ise aastast 1952 ja baseerub suures osas sõjaeelsel konstruktsioonil. Tippkiirus ikkagi 140-160 km/h !

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne