Treipingi spindli reguleerimine
#1

Tere

Kas kellelgi on müüa raamatut treimistööd, selline mure ka veel et ostsin omale treipingi 1k62 ja tahaks teada kui kõvasti peab olema kinni spindli võlli mutter.
Vasta
#2

aga ega ei oska öelda palju pingutusjõud peab olema
Vasta
#3

Selles raamatus ei ole selle kohta midagi,aga oleks vaja raamatut Tööstusseadmete remont.See selleks,kõigepealt mõõda indikaatorkellaga ära spindli lõtkud jne.
Vajadusel võin aidata.
tel.56565512
Vasta
#4

kui treipingi ostsin siis spindli mutter oli lahti
Vasta
#5

Spindlil on kahes kohas mutter(mutrid).
Vasta
#6

See teema huvitab mind ka, sestap võtsin ette ja närisin ennast läbi pingi 1A616R passis paragrahvist pealkirjaga "Reguleerimine". Tõlkisin teksti sõnaraamatu abiga. Oli paar kohta, millest jagu ei saanud. Küsisin siin venelaste käest, nemad ka kõigest aru ei saanud, kusjuures üks härra on erialaselt haritud. Lõpliku versiooni koostasin peale "Tööstusseadmete remont" läbilugemist. Kui midagi valesti on saanud, palun lahkelt parandada, lõppu lisan algmaterjali (chipmaker.ru).

1. Spindli esimese laagri radiaallõtku reguleeritakse kaherealise silindrilise rull-laagri nr 3182116 sisevõru järelpingutamisega spindli koonusekujulisel kaelusel mutri pos 9 (joon 14) abil. Sellele eelnevalt tuleb lõdvendada stopper pos 8. Pingutada sisemine võru ja stoperdada, tingimata kontrollida radiaalset viskumist. Selle tarbeks paigaldada spindlisse koonustsenter pikkusega 300mm. Indikaatorkella tihvt tuleb suruda vastu spindli tsentreerivat välimist pinda. Käsitsi spindlit keerates ei tohi viskumine ületada 0,01mm. Lisaks sellele peab spindel vabalt ringi käima.
2. Spindli telglõtku reguleeritakse mutriga pos 1. Selle jaoks tuleb eemaldada kaitsekate pos 2. Tsentripuki pinooliga avaldada esitsentrile survet ja pingutada mutter pos 1 puksini. Mutrit pos 1 pingutada ei soovitata.
3. Kiirustekasti rihmade pingsust reguleeritakse järgnevalt: lõdvendatakse kiirustekasti pingutusplaadi poldid pos 1 (joon 15), rihmadele antakse pinguti pos 2 abil vajalik pingsus. Peale seda keeratakse poldid pos 1 kinni.
4. Mootori rihmade pingsust reguleeritakse elektrimootori kinnitusplaadi pos 5 ja kronšteini pos 4 omvahelise liigutamise abil. Selle jaoks tuleb eelnevalt lõdvendada poldid pos 3. Poltide pos 6 abil antakse rihmadele vajalik pingsus. Peale pingutamist keeratakse poldid pos 3 kinni.
5. Spindli rihmad vahetatakse järgneval viisil: eemaldatakse kaitsekate pos 2 (joon 14), mutter pos 1, flants pos 11, keeratakse välja poldid pos 3 ja eemaldatakse õlitorud. Diametraalselt asetsevatesse M12 keermestatud avadesse pos 10 keeratud poltide abil tõmmatakse puks tugipuki avast välja. Korpusse tekkinud avause kaudu saab rihmad rihmarattalt maha võtta. Peale rihmade paigaldamist paigaldatakse puks pos 5 omale kohale. Selle juures tuleb jälgida, et puksi pos 6 tihvt ühtiks puksi pos 7 kiilusoonega.
6. Suporti seadevõlli "surnud käik" tekib seadevõlli mutri kulumise töttu. Seda vähendatakse sektori pos 1 (joon 16) ja poldi pos 2 abil. Selle jaoks lõdvendatakse poole pöörde võrra polti pos 3. Poldi pos 2 keeramisel nihutatakse sektorit mutri kahe osa vahel muutes sellega lõtku mutri ja seadevõlli vahel. Peale lõtku seadistamist tuleb kinnitada polt pos 3.
7. Tsentripuki asendit saab lõiketasandis muuta poltide pos 1 (joon 11) abil. Tsentripuki tsentrit saab padruni tsentri suhtes muuta lattide pos 2 abil. Tsentripukk fikseeritakse juhtpinna suhtes ekstsentrilise klambriga. Klambri reguleerimiseks tuleb tsentripukk kallutada paremale nii, et puki parem pool toetuks juhtpinnale. Kruvikeerajaga reguleerida vertikaalse toe pikkust ja kinnitada see väljareguleeritud asendis.


   

   

   

   

Hankisin omale raamatu "Tööstusseadmete remont". Annab süsteemse ülevaate teemast, lisaks üsna õnnestunud tõlge on, hea lugeda. Pinki 1K62 kajastatakse näitena.

Samas spindli kohta on info laiali pillutatud mitmesse kohta üle raamatu. Esilaagri reguleerimise kohta põhimõtteliselt midagi põhjalikumalt väga ei seletagi, kui ksf! pen.skar juba öelnud on: keerata peale, aga mitte liiga palju Smile


Spindli radiaalviskumise mõõtmise video: http://www.youtube.com/watch?v=1ysbESpHH-k

Laagrikaela kontrollimise video: http://www.youtube.com/watch?v=TD1E3cLJ-os
Vasta
#7

Vanasõnagi ütleb,et keera ja keera,aga vaata,et pe...e ei keera.Spindli laagrit võiks ikka asjatundja regullida.
Vasta
#8

Kuidas reguleerida TB-16 treipingil võlli lõtku väiksemaks.

Pingil on 2 pronkspuksi, millel on peal stopperkruvi ja külgedel metallist kettad/mutrid, mida saab keerata.
Kuid ainus asi mis nende keeramisest muutub on võlli asukoht paremale/vasakule.
mingis asendis saab ka kinni puua, kuid loks ei kao.
Vasta
#9

(21-12-2012, 16:49 PM)tõnn Kirjutas:  Kuidas reguleerida TB-16 treipingil võlli lõtku väiksemaks.

Pingil on 2 pronkspuksi, millel on peal stopperkruvi ja külgedel metallist kettad/mutrid, mida saab keerata.
Kuid ainus asi mis nende keeramisest muutub on võlli asukoht paremale/vasakule.
mingis asendis saab ka kinni puua, kuid loks ei kao.
Võibolla on puks ja võll niipalju kulunud, et ei annagi regulleerida.Kas õlitus korras?
Vasta
#10

Kas kellelgi on varuosi müüa pingile 1K62, oleks vaja spindli tagumist laagripukki.
Vasta
#11

(28-01-2013, 20:25 PM)aldis3 Kirjutas:  Kas kellelgi on varuosi müüa pingile 1K62, oleks vaja spindli tagumist laagripukki.
Minu mäletamist mööda istuvad kõik laagrid spidlikastis sees.Pingi osasid müüb Tallinnas Viimsis keegi,vajadusel leian tel. nr..
Vasta
#12

Spindli tagumised topeltlaagrid asuvad spindli tagatoes mis omakorda kinnitub poltitega korpuse külge, mul see tagumine tugi ongi nahkas. Oleks hea kui saaksid mulle selle numbri.
Vasta
#13

Laagri markeeringut tead?
Vasta
#14

www. metallitooriist. ee
Tel.5030701
Vasta
#15

(29-01-2013, 03:00 AM)Moto555 Kirjutas:  Laagri markeeringut tead?

markeering on 46215

(29-01-2013, 09:29 AM)_rein_ Kirjutas:  www. metallitooriist. ee
Tel.5030701

Tänud Rein, pean sulle abi eest pudeli tegema.
Vasta
#16

(29-01-2013, 16:20 PM)aldis3 Kirjutas:  
(29-01-2013, 03:00 AM)Moto555 Kirjutas:  Laagri markeeringut tead?

markeering on 46215

(29-01-2013, 09:29 AM)_rein_ Kirjutas:  www. metallitooriist. ee
Tel.5030701

Tänud Rein, pean sulle abi eest pudeli tegema.
Tänud vastuvõetud.
Ei ütle kunagi ära.
Vasta
#17

(29-01-2013, 16:20 PM)aldis3 Kirjutas:  [quote='Moto555' pid='301519' dateline='1359417606']
Laagri markeeringut tead?

markeering on 46215

Tähti peab ka laagri juures olema.
Vasta
#18

(29-01-2013, 16:48 PM)Moto555 Kirjutas:  
(29-01-2013, 16:20 PM)aldis3 Kirjutas:  [quote='Moto555' pid='301519' dateline='1359417606']
Laagri markeeringut tead?

markeering on 46215

Tähti peab ka laagri juures olema.

Oi kurat oli jah K oli numbrite ees
Vasta
#19

otsin treipingile TB-320П hammaslatti ja hammasratast.
Või keegi ehk oskab juhatada Tartus kus müüakse treipingi varuosi.
Vasta
#20

(31-01-2013, 23:07 PM)autojuht Kirjutas:  otsin treipingile TB-320П hammaslatti ja hammasratast.
Või keegi ehk oskab juhatada Tartus kus müüakse treipingi varuosi.

Tere

Tartus ei tea aga nagu Rein kirjutas siis uuri
metallitooriist.ee sealt saad ma arvan kindlasti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne