See teema huvitab mind ka, sestap võtsin ette ja närisin ennast läbi pingi 1A616R passis paragrahvist pealkirjaga "Reguleerimine". Tõlkisin teksti sõnaraamatu abiga. Oli paar kohta, millest jagu ei saanud. Küsisin siin venelaste käest, nemad ka kõigest aru ei saanud, kusjuures üks härra on erialaselt haritud. Lõpliku versiooni koostasin peale "Tööstusseadmete remont" läbilugemist. Kui midagi valesti on saanud, palun lahkelt parandada, lõppu lisan algmaterjali (chipmaker.ru).
1. Spindli esimese laagri radiaallõtku reguleeritakse kaherealise silindrilise rull-laagri nr 3182116 sisevõru järelpingutamisega spindli koonusekujulisel kaelusel mutri pos 9 (joon 14) abil. Sellele eelnevalt tuleb lõdvendada stopper pos 8. Pingutada sisemine võru ja stoperdada, tingimata kontrollida radiaalset viskumist. Selle tarbeks paigaldada spindlisse koonustsenter pikkusega 300mm. Indikaatorkella tihvt tuleb suruda vastu spindli tsentreerivat välimist pinda. Käsitsi spindlit keerates ei tohi viskumine ületada 0,01mm. Lisaks sellele peab spindel vabalt ringi käima.
2. Spindli telglõtku reguleeritakse mutriga pos 1. Selle jaoks tuleb eemaldada kaitsekate pos 2. Tsentripuki pinooliga avaldada esitsentrile survet ja pingutada mutter pos 1 puksini. Mutrit pos 1 pingutada ei soovitata.
3. Kiirustekasti rihmade pingsust reguleeritakse järgnevalt: lõdvendatakse kiirustekasti pingutusplaadi poldid pos 1 (joon 15), rihmadele antakse pinguti pos 2 abil vajalik pingsus. Peale seda keeratakse poldid pos 1 kinni.
4. Mootori rihmade pingsust reguleeritakse elektrimootori kinnitusplaadi pos 5 ja kronšteini pos 4 omvahelise liigutamise abil. Selle jaoks tuleb eelnevalt lõdvendada poldid pos 3. Poltide pos 6 abil antakse rihmadele vajalik pingsus. Peale pingutamist keeratakse poldid pos 3 kinni.
5. Spindli rihmad vahetatakse järgneval viisil: eemaldatakse kaitsekate pos 2 (joon 14), mutter pos 1, flants pos 11, keeratakse välja poldid pos 3 ja eemaldatakse õlitorud. Diametraalselt asetsevatesse M12 keermestatud avadesse pos 10 keeratud poltide abil tõmmatakse puks tugipuki avast välja. Korpusse tekkinud avause kaudu saab rihmad rihmarattalt maha võtta. Peale rihmade paigaldamist paigaldatakse puks pos 5 omale kohale. Selle juures tuleb jälgida, et puksi pos 6 tihvt ühtiks puksi pos 7 kiilusoonega.
6. Suporti seadevõlli "surnud käik" tekib seadevõlli mutri kulumise töttu. Seda vähendatakse sektori pos 1 (joon 16) ja poldi pos 2 abil. Selle jaoks lõdvendatakse poole pöörde võrra polti pos 3. Poldi pos 2 keeramisel nihutatakse sektorit mutri kahe osa vahel muutes sellega lõtku mutri ja seadevõlli vahel. Peale lõtku seadistamist tuleb kinnitada polt pos 3.
7. Tsentripuki asendit saab lõiketasandis muuta poltide pos 1 (joon 11) abil. Tsentripuki tsentrit saab padruni tsentri suhtes muuta lattide pos 2 abil. Tsentripukk fikseeritakse juhtpinna suhtes ekstsentrilise klambriga. Klambri reguleerimiseks tuleb tsentripukk kallutada paremale nii, et puki parem pool toetuks juhtpinnale. Kruvikeerajaga reguleerida vertikaalse toe pikkust ja kinnitada see väljareguleeritud asendis.
Hankisin omale raamatu "Tööstusseadmete remont". Annab süsteemse ülevaate teemast, lisaks üsna õnnestunud tõlge on, hea lugeda. Pinki 1K62 kajastatakse näitena.
Samas spindli kohta on info laiali pillutatud mitmesse kohta üle raamatu. Esilaagri reguleerimise kohta põhimõtteliselt midagi põhjalikumalt väga ei seletagi, kui ksf! pen.skar juba öelnud on: keerata peale, aga mitte liiga palju
Spindli radiaalviskumise mõõtmise video:
http://www.youtube.com/watch?v=1ysbESpHH-k
Laagrikaela kontrollimise video:
http://www.youtube.com/watch?v=TD1E3cLJ-os