Krossi Dnepr külgkorviga
#1

Tere. Pole mitmeid aastaid oma ratastest siia teemasid teinud. Nüüd võiks selle ette võtta. Täpsemalt seepärast, et korviga krossiDnepritest ma netist pilte ei leidnud ning tundub olevat suhteliselt haruldane. Muidugi ka kindlasti seepärast, et masin tundub suures osas ise valmistatud olevat.
Aga nüüd täpsemalt.
Möödunud nädalavahetusel jäi soov.ee lehel silma üks huvitav kuulutus, kus müüdi odava raha eest krossikat. Kuna ise olen pidanud aastaid tagasi mitmeid Dnepreid, tundus asi huvitav. Pühapäeva (27.11) õhtul sai see sügavalt Järvamaa metsade vahelt ära toodud.
Tegu siis ühe mäkketõusutiimi endise rattaga. Praegusel hetkel on ta üsnagi rotikas ja räbal. Kokku tuleb panna korvipoolne silinder, mille jupid kõik kaasa sain. Ning otsida tuleb süütemäng. Eelmine omanik ütles, et seal olevat olnud Jossi magneeto. Loogiline ka, sest see on ilmselt ainuke nõukogudeaegne traktor, millel kahe kõrgepinejuhtmega jurakas peal on. Ning selle nukk liigub ta ka samapidi kui käesoleval masinal. Mingisugune väljavõte on juba originaal süütemängu kohale ehitatud, ilmselt peaks lihtsa vaevaga hakkama saada. Kui muidugi magneeto leian Smile. Kui kellelegi vedeleb, võib kindlasti teada anda. Ülejäänud osas peaks mootor komplektne olema. Nukkvõll tundus terve olevat (tõukurid liiguvad), vähemalt korvipoolsel kepsul (ehk siis saaledel ja kolvisõrmel) lõtku sees polnud, sidur toimib, käigud lülituvad jne. Hooratta ümmargusest pilust on näha, et ilmselt on hooratast kõvasti maha treitud (siduri verdrud paistavad).
Ees ja taga on piikidega kärnrehvid, mis on muidugi kõvasti radu näinud.
Veereb kergelt, tagapidur toimib, eesmine puudub. Korv on nagu ta on.

Plaanidest.
Järgnevate päevade jooksul panen silindri kokku, klapivahed paika. Üritan leida magneeto ning selle paigaldada. Siis veel karbussid igaks juhuks puhastada. Ilmselt tuleb üle käia ka õlifilter ning vahetada mootoriõli. Üle vaadata käigukasti ja diffriõlid ning põhimõtteliselt saab hakata käivitama.

Pikemas perspektiivis tuleks masinalt roppused eemaldada ja üle värvida. Paigaldada esipidur, valmistada täies osas uus summuti ning teha veel sada muud asja, mida ma veel kindlasti avastanud pole.

Hetkel rohkem kirjutada vist pole miskit.

Õhtul garaazhis tehtud pilte näeb siit. Nädalavahetusel saab paremad. Äkki ka videod Smile
http://fotoalbum.ee/photos/jyrkaee/sets/1334741

Jürgen.

Pots ja postivahe.


Vasta
#2

See ju nii kena porno-pill, et ma ei raatsiks küll midagi korda teha peale mootori ja pidurite.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#3

Väga kuulsa mehe pill, arvestades nime, mis on istmele kirjutatud.Big GrinBig GrinBig Grin


Vasta
#4

See on ainulaadne pill ma pakun. Kõike mis need kollased peletised ära ole teinud Smile
Vasta
#5

Ja-ja see peabki selline olema, väga ilus on Cool
Las olla selline, pange tuled külge ja linnapeale!
Vasta
#6

Nõndaks.
Nädala sees panin kokku mootori. Kõik jupid olid olemas välja arvatud klappide kübarad. Neljast on alles 1 Smile. Ostsin ka jossi magneeto, tegin üleminekujupi võlli otsa, sättisin süüdet (mõnusalt varaseks, et kergelt tagasi lööb). Võtsin poest ka uued küünlad, küünlajuhtmed, piibud ja mootoriõli.
Sain kätte ka väljalaske torud ja summuti. Vaja veel kokku keevitada.
Laupäeval paar tundi mässasin ja sain masina tööle. Täna tegin ka väikese video.
http://www.youtube.com/watch?v=-YESIYwDa...e=youtu.be

Käib enam vähem hästi, veidike oleks vaja veel timmida. Esimesel proovisõidul selgus ka kohe, et teise käigu hammasratas on läbi ja viskab koledasti üle. Kuna tegemist üsna vajaliku käiguga, tuleb see kiiremas korras korda teha. Ilmselt siis intermoto.ee leht aitab.

Jürgen

Pots ja postivahe.


Vasta
#7

muhe aparaat! edu!
Vasta
#8

Ma oleksin tahtnud videos kuulda just seda õiget mootorihäält. Väga sünge pill.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#9

(03-12-2012, 00:20 AM)JyrkaEE Kirjutas:  Nõndaks.
Nädala sees panin kokku mootori. Kõik jupid olid olemas välja arvatud klappide kübarad. Neljast on alles 1 Smile. Ostsin ka jossi magneeto, tegin üleminekujupi võlli otsa, sättisin süüdet (mõnusalt varaseks, et kergelt tagasi lööb). Võtsin poest ka uued küünlad, küünlajuhtmed, piibud ja mootoriõli.
Sain kätte ka väljalaske torud ja summuti. Vaja veel kokku keevitada.
Laupäeval paar tundi mässasin ja sain masina tööle. Täna tegin ka väikese video.
http://www.youtube.com/watch?v=-YESIYwDa...e=youtu.be

Käib enam vähem hästi, veidike oleks vaja veel timmida. Esimesel proovisõidul selgus ka kohe, et teise käigu hammasratas on läbi ja viskab koledasti üle. Kuna tegemist üsna vajaliku käiguga, tuleb see kiiremas korras korda teha. Ilmselt siis intermoto.ee leht aitab.

Jürgen

Krossi ratastel asendati vanasti käigukasti hammasrattad ja saadi aeglasem ülekanne. Tulemus umbes selline, et 4. käiguga oli masina kiirus sama mis originaal 3. käiguga. Ega krossirajal sul tavalise 4. käiguga niikuinii midagi teha ei oleks.
Lisaks paigaldati tagasilda mingi auto tigu-taldrik, et see valule vastu peaks ning gardaani vahele originaal leevendi asemele muravei pooltelje liigend.
Sõitsin kunagi ühe sellise püssiga, tulemuseks unustamatu kogemus. 30a. vana tsikli kohta tõmbas nii rämedalt, et pidin gaasiga tagasi hoidma. Kui sul mingit käimari vm. juppi vaja läheb dneprile, siis anna teada. Külastan sel nädalavahetusel oma vanaraualadu ja võin midagi üles otsida.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#10

Tagurpidi ei soovita "ketsi "anda on kast kohe segamini.

Oleks ka õigeid helisid kuulanud miski kisa käis üle mootori ju ei ole mootoris asjad õiged.Laul peaks vastupidine olema
Vasta
#11

Järjekordne postitus.
Täna oli aega ja veetsin terve päeva garaazhis. Võtsin käigukasti maha ja lammutasin laua peal laiali. Kuigi kahtlustasin, et on silmaga näha katkiseid hambaid mõndadel hammasratastel, olid tegelikult kõik hammikad korralikud. Kuna mõistus veale pihta ei saanud, panin kasti kokku tagasi. Natuke jamamist oli, sest lahti tegin kasti nii, et vedav ja veetav võll jäid tagumise kaane külge ja tuli need sealt lahti võtta ja kasti sisse toppida. Õiges järjekorras ja korralikult muidugi Smile Kopsisin kaane peale ja panin kasti mootori külge tagasi, kiige raami külge, diffri alla ja ratta selle külge. Panin uue õli kasti ja läksin proovisõidule. Tagurdasin boksist välja, panin esimese sisse. Paraku aga teine käik enam ei lülitunud. Käiguhoob oli täiesti kinni. Ei aidanud tagurpidikäiguhoovaga meelitamine ega miski.

Ega siis midagi. Võtsin asja teist korda laua peal lahti. Selgus, et automaatsiduri hoovastik oli omalt kohalt lahti tulnud ja kasti põhjas vedelams. Nimelt polnud ühel tihvtil splinti ( kusjuuresmina seda sealt esimesel korral ära ei võtnud ja ei märganud ka, et on puudu) ja see oli muidugi oma pesast välja tulnud ja selle järel järgmised kolm detaili ja eks need seal takistasidki käikude lülitamist. Panin jupid omale kohale, traadist väänasin väikse splindi ja kõik kordus taas (kast kokku, omale kohale jne).

Teistkordsel proovisõidul oli kõik korras. Ka vigane teine käik oli korda saanud. Ei teagi, mis seal viga oli. Ju oli siis eelmise omaniku poolt veidike valesti kokku pandud. Igatahes päev oli korras ja võis joone alla tõmmata.

Nüüd tuleb tegeleda mootori korralikult käima saamisega. Madalatel pööretel sõites töötab ainult üks silinder. Pöördesse ajades toimivad mõlemad. Ka tühikäik on häirivalt kõrge, kuigi gaasitrossid on lõdvad ja karpade pealt on segusiibrid kõige alumisse asendisse seatud. Ka lisaõhu probleem pole, kuna karpa ja silindri vahelised tihendid on korralikud. Pean homme hakkama uurima.

Ja seda ka veel, et ka minu rattal pole originaalne kardaanimuhv, vaid mingi teine. Koosneb kahest plekist "taldrikust", mille vahel on kummimuhv, Kokku käib nelja poldiga. Ei tea, kas Muravei pooltelje ots, kuna pole selle masinaga kokku puutunud. Ja diffri korpus on ka lisatoega- üks ots toetub kiige otsa, teine ots diffri peale keevitatud torusse.

Ja värvimist veel vist planeerima ei hakka. Tuleb edasi arendada seda rotika välimust Smile

Tegin mõned pildid ka jutu illustreerimiseks, lisasin need manusesse.

Jürgen.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Pots ja postivahe.


Vasta
#12

tere
olen nüüd mina selle masina õnnelik omanik.
ja tahtsin küsida kuidas sa said jagu et tühikäigul oleks pöörded madalamad ja sama jama ka mul et madalatel pööretel käib üks pütt ja kui kaasi anda siis mõlemad.
Vasta
#13

Mina soovitaks:
- tee silindri pead valujääkidest puhtaks
- kui võimalik asenda need karbussid Jawa 638 karbussidega
Omal nahal proovitud ja tulemusega rahul.
Vasta
#14

Mina koostasin antud relva 750-se mootori. Ilmselt on tal kontaktid ja süütepool l'bipõlenud ning kaarleek katkesti vahel. Karbussid kah korralikult üle vaadata.
Vasta
#15

(09-03-2014, 00:01 AM)camelion Kirjutas:  tere
olen nüüd mina selle masina õnnelik omanik.
ja tahtsin küsida kuidas sa said jagu et tühikäigul oleks pöörded madalamad ja sama jama ka mul et madalatel pööretel käib üks pütt ja kui kaasi anda siis mõlemad.

Tore kuulda, et masin siiani alles. Ise arvasin, et ilmselt järgmised omanikud sõidavad masina puruks. Aga no ega seda peletist nii kergesti ei hävita Big Grin
Ma pole vist siin teemas kirjutanud, et selle masina tühikäigu pöörded muutusid madalamaks kohe pärast õlivahetust. Minu teooria oli, et ilmselt on masinal õlirõngad nii läbi, et osa kütusest satub läbi põlemiskambri karterisse, õli vedeldub ja hakkab mõne aja pärast ise tagasi põlemiskambrisse tungima ja mootori pöörded tühikäigul tõusevad.

(11-03-2014, 18:15 PM)I.A Kirjutas:  Mina koostasin antud relva 750-se mootori. Ilmselt on tal kontaktid ja süütepool l'bipõlenud ning kaarleek katkesti vahel. Karbussid kah korralikult üle vaadata.

Antud relval ikkagi 650ne Dnepri jõuallikas ja kontaktid, süütepool on tal suhteliselt uued, kuna veidi üle aasta tagasi sai talle tutikas linttraktori käivitusmootori magneeto ostetud.

PS! Huvitav oleks näha, milline masin hetkel välja näeb ning kuskandis asub.

Pots ja postivahe.


Vasta
#16

dnepri mootorit ei ole tal ammu enam.
Vasta
#17

kui mina selle maisna ostsin oli tal peal k750m mootor. maisn asub viljandi maakonnas.
Vasta
#18

http://fotoalbum.ee/photos/ttonissoo/105923999/
praegu näeb välja siuke

http://fotoalbum.ee/photos/ttonissoo/105924001

väljanäegine kui ostsin selle

maisn oli päris väsind välimusega kui ostsin sai enam vähem liikuma siis sai kohe kast laiali lastud , nüüd on dnepri kast vahel ja uued siduri kettad.
mainale ostsin uued karpad, nüüd olemas pidurid , esimne tuleb veel külge panna aga suure otsimise peale leidsin esi piduri süsteemi, kardaan korralikut keevitatud pingis, nii nipet näped tööd olen alla pand ligi 600 euri ja läheb natuke veel et saaks enam vähem masin Smile
Vasta
#19

Kui nüüd vaatasin pilte eest poolt siis enne minuni jõudmist on kusilt keegi talle veel taga kiige pikemaks keevitanud. Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne