Homelite mootoriga generaator
#1

Kas keegi on kokku puutunud Homelite mootoritega. See on siis pisike statsionaar, mitte mootorsaag! Peaaegu täpselt selline, nagu selles foorumis:
http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3/...c.php?f=10&t=901

Probleem on karburaatoris. Mingi nipiga peab see alapaagist bensiini üles vedama, aga ei vea. Karburaatorist läheb paaki kolm torukest, ühe otsas on mingi kuulklapi moodi asi. Karburaatori küljes on pisike pumbake.On variant, et paaki tuleb pumbata ülerõhk selle pumbakesega, kuid kahtlen selles variandis. Ülerõhu ma tekitasin , kuid midagi ei muutunud. Samas - paagil puudub õhutuskanal , kork on tihendiga ja peab rõhku, korpusel on ülerõhule toimiv avariiklapp - äkki ikkagi peab see asi toimima rõhu toimel? Karburaatoriga ei ole heaperemehelikult ümber käidud, seal võib midagi lootusetult katki olla. Kas keegi oskab seletada, kuidas see süsteem peaks toimima? Homme ehk saan ka pildid lisada.
Vasta
#2

Kas see on midagi sarnast? Veidi allapoole kerides tuleb mingi "fuel tank".
Uhh, kadedaks tegi...

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

(02-12-2012, 18:38 PM)Wiki432 Kirjutas:  Kas see on midagi sarnast? Veidi allapoole kerides tuleb mingi "fuel tank".
Uhh, kadedaks tegi...

Need mustvalged skeemid ja pildid on peaaegu õige asi.Tänan! Üritan nüüd tööpõhimõttele pihta saada.Kui keegi jagab seda asja, siis abi on oodatud.

Vara rõõmustasin - õige mudel on 24A115-2. Selle lingil on küll väga sarnane asi ja mingit infot saab, kuid karburaator on kindlasti erinev. Pump on etteandepump või käivitus-rikasti. See on nüüd selge ja paaki sellega rõhku ei pumpa. Minu oma karburaatoril on paar torukest, mida joonisel ei ole ja paagil ei ole minul seda klappi , mis on joonise ülemises paremas nurgas.
Vasta
#4

Joonisel (sellel vale mootori omal) on näha tõesti, et pumbaga käib käivitusrikastus. Samas puuduvad hoopis, pigem pole sellel joonisel, vaid mõnel teisel, mida ei ole avaldatud, kanalid, kust kütus ujukikambrisse saab. Ujukikamber on siinjuures üsna tinglik sõna, sest ujukit ei ole. Kütust pumbatakse pidevalt ja kõik, mis on üle tarviliku tasapinna, lastakse paaki tagasi kukkuda. Sama süsteem on ka Briggsi muruniiduki mootoritel. Tarvis oleks siis välja nuputada, kuidas kütust pumbatakse? Mingit membraanpumpa ei saa kuskil olla? Mõtlesin, et äkki on niisama, nagu muruniidukilgi, seal sisselaske hõrenduse pulseerimine liigutab membraani.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#5

Seal membraani ei ole. Õhupuhastist tuleb üks peenike toru paagi põhja ja siis keerab 180 kraadi tagasi ning läheb teise , ülespoole mineva toru sisse. See teine toru on tiba jämedam ja all otsas on siis pisike pragu selle ja tagasipöörava toru vahel. Teoreetiliselt - mootor tekitab hõrenduse ja imeb õhku, osa sellest õhust võiks justkui peenikest toru mööda minna bensiinipaagi põhja (ei tea kas see on reaalne?) ja siis ülespoole tagasi pöörata ja siis äkki veab bensiini kaasa mööda seda tiba jämedamat toru. Ei saa aru, kuhu see toru täpselt läheb, aga on võimalik, et kuhugile segukoonusesse. Kui topkat panna , siis mootor käib paar sekundit. Tundub, et bensiini ise see süsteem üles ei vea. Ei tea ka , kas mu oletused on õiged. Midagi on selles süsteemis mäda. Õhupuhastit on ümber ehitatud ja võibolla ei teki seal piisavalt hõrendust, või ei ole süsteem piisavalt hermeetiline.

Kui leiaks veel selle skeemi, mis seletaks kütuse üles imemist, siis ehk saaks edasi.... uurisin seda http://www.oldengine.org/ lehte, kust need skeemid pärit on, aga rohkem justkui ei ole seal midagi. Või siis saavad ligi ainult foorumi liikmed.
Vasta
#6


Sarnane? Lõpupoole üritab loo autor midagi selgitada karburaatori ja kütuse transportimise kohta, kuid minu inglismanni keele oskus jäi esialgu alla.

Minu eespool toodud lingil oleva teema kaheksas postitus on selline:
Tsitaat:Homelites of this era didn't have a fuel pump as such, the tank fed the carb tube directly, with a non-return valve ball at the bottom of the suction tube.

The fuel tank is pressurised by crankcase pressure and keeps the fuel tube fed while the engine is running.

Mt handbook is for a 24A120-23 Homelite, yours looks a little more modern but the same carb and hand start appear to be fitted.

A blowlamp was also supplied according to my handbook for starting in cold weather!

Guugel Geeniuse tõlge oleks sellest järgmine:
Tsitaat:Homelites selle aja ei olnud kütusepump sellisena, paagi toidetud carb toru otse, koos tagasilöögiklapp pall allosas imitoru. Kütusepaak on surve all karteri rõhk ja hoiab kütuse toru toidetud, kui mootor töötab.  Mt käsiraamat on 24A120-23 Homelite, sinu paistab pisut moodsam kuid samas carb ja käsi algus tunduvad olema paigaldatud. Puhutud lamp oli ka tarnitakse vastavalt oma käsiraamat algab külma ilmaga!

Minu poolvabas laadis redaktsioon oleks taoline:
Tsitaat:Selle aja Homelite´d ei omanud kütusepumpa, kui sellist, vaid paak oli ühendatud otse karburaatoriga, ühendustoru allosas oli kuul-tüüpi tagasivooluklapp.
Kütusepaak survestatakse karterisurvega, mille abil surutakse mootori töötamise ajal kütus pealevoolu torustikku.
Minu käsiraamat on Homelite 24A120-23´e oma, sinu oma näeb veidi uuem välja, kuid karburaator ja käsipump tunduvad samad olema.

Viimases lauses jään küll jänni. Kas käsiraamat ütleb et külma ilma puhul käivitamisel kasutatakse käsipumpa või leeklampi? Vahet vist pole, mõlemal meetodil saab käima.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#7

Veel lisaks. Keegi on mässanud vanema mudeliga, aga tundub, et kütuse liikumine on sama. Kolmandal leheküljel vist olid pildid sellest. Ei suutnud enam süveneda...
Klõps

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#8

Videol olev mootor on küll väga sarnane, kuid karburaator on siiski täitsa teine. Minu karburaatoril puudub see mootori karterist survet või vaakumit edasi kandev toru, ka mootoril ei ole sellist väljavõtet. Ka bensiinipaagil ei ole pealpool mitte mingeid lisatorusid ja lisaks ühte tundmatu otstarbega klappi ei ole. Allpool lisatud lingi 3. leheküljel on samuti natuke teistsuguse konstruktsiooniga tegu.

Bensiini transportimisega on selline lugu, et ujukikambrit tõesti ei ole.Kuid karburaatori ülaosas on üks vanni moodi asjake. Kui mootorit on hiljuti kasutatud, siis on vannis bensiin ja saab kohe käivitada. Kui seal bensiini ei ole, siis saab käsipimbaga bensiini üles lüüa ja mootori käivitada. Edasi peaks mingisugune injection süsteem ise kütuse üles vedama. Tundub, et see injection mul ei toimi. Ja kui käsipump ei toimi, siis karburaatori ülaosas on kummist kork, selle saab eemaldada ja pudelist vanni täita, käsipumba mittetoimimine ei ole takistuseks mootori käivitamisel. Hetkel ei saa selle injectioni tööpõhimõttest aru.

See minu mootor on kõige sarnasem ikkagi esimeses postituses oleval lingil asuva mootoriga. Väikseid erinevusi on - õhupuhasti on natuke erinev, sumbutaja on täitsa teine, generaator on natuke erinev .... aga tundub, et karburaator on täpselt sama. Seal ka ei paista karteri surve toru, paagil lisaklappi ja torusid ei ole. Üritasin sinna foorumisse endale kasutaja teha, kuid ei lähe läbi. Tundub, et vist ainult Inglismaa IP aadressi aktsepteerib.
Vasta
#9

Panin nüüd mõned pildid üles oma mootorist ja karburaatorist koos selgitustega. Alates sellest pildist:
http://album.ee/node/27558953/50304213
Vasta
#10

Karburaatori peal mingit marki?
Kuhu viib J - toru ülemine ots? Tegin sellise teooria, et sealt peaks nagu mingit gaasi tulema, mullid viivad endaga ka kütust üles.
Mis sinna paagi korgi peale on kirjutatud?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#11

Karburaatori peal ei ole mitte mingit markeeringut. J toru ülemine ots läheb karburaatori korpusesse mingisse kanalisse ja pöörab ära - ei õnnestu tuvastada, kuhu ta edasi läheb. See kummist kork, mille kaudu saab topkat panna - selle küljes on toruke, mis läheb õhupuhastisse. Ja see kõige jämedam toru, mille sees on J toru, kui sinna altpoolt süstlaga bensiini pritsida, siis jõuab bensiin õigesse kohta küll. Raske on niimoodi seletada, aga siis jõuab bensiin samasse topka anumasse , toru otsas on "seen" ja bensiin tilgub sealt alla , vanni, vanni põhjas on peadüüsi ava.Aga keset karburaatori korpust on suur ava, mis ühendab bensiinipaagi otse õhupuhastiga - see välistab paagis oleva ülerõhu. Kui just õhupuhastist tulev õhuvoog seda ülerõhku ise ei tekita, aga see vist ei ole eriti reaalne.

Kiri paagi korgil ütleb järgmist: full this cap four times oil for each gal gas. mix thoroughly. See on kütusesegu valmistamise kohta ja ei aita mind kuidagi edasi.
Vasta
#12

Kas pildil http://static1.album.ee/files/1102/35/or...3_rIw8.jpg kirbu*ita moodi musta täpi sisse, kuhu on juurde kirjutatud "Karteri surve ava?" puhumine ei viiks J-toruni? Mõte oli hetkel selline, et äkki on varasemalt eraldi toru kaudu tulev karterisurve peidetud moderniseerimise käigus sisselaske torustiku sisse puuritud kanali näol.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#13

Olen seda varianti mõelnud. Võibolla on kusagilt midagi katki. Kui sealt august õhku sisse puhuda, siis see läheb käivitusrikasti kanalisse. Mootor tekitab sinna joonisel märgitud kanalisse vahelduva eduga rõhu või hõrenduse. Diafragmat ei ole selles karburaatoris kohe kindlasti. Ka on mulle arusaamatu karburaatori korpuses oleva ava otstarve , see ühendab bensiinipaagi otse õhupuhastiga ja on umbes 10mm läbimõõduga.

Paagi kork on ilma ventileerimisavata. Paagi peal karburaatori kõrval on kinnineeditud topsik, mille sees on ülerõhu toimel avanev klapp. Kui karburaatori sees on niisuur ava , siis ei saa paagis mingit ülerõhku kunagi tekkida - mille jaoks seda klappi siis vaja on?
Vasta
#14

Leiutamine on selleks korraks lõppenud. Tõesti tuleb sellest peenikesest kanalist karterist surve J kujulisse torusse. Kanal oli umbes. Ja ka J toru kaare osa oli umbes. Toru kuidagi karburaatori küljest kätte ei saanud ja puhastada ka ei saanud, kuna ühe toru ots on teise sees. Ettevaatlikult nikerdasin niikaua , kui murdsin J toru karburaatori küljest lahti.
Õnnetus muidugi, kuid nüüd oli hea puhastada vähemalt. Ja sai oletusi kontrollida - tundus, et tööpõhimõte sai selgeks. Igavene tegu oli toru tagasi panemisega. Esmalt vaja vana jupp välja puurida. Toru läbimõõt oli 3,2mm ja üsna sügaval kahe toru kõrval asus see auk. Trell ei mahu ligi ja käsifrees samuti. Tegin sae teritamise viilist puuri, 20cm pika , ja puurisin vana toru jupi välja. Aega võttis see puurimine koos puuri valmistamisega peaaegu 2 tundi. J toru jäi nüüd 8mm lühem ja ka see jämedam toru,mille sisse ta käib, tuli lühemaks teha.
Igatahes sättisin kõik kokku ja läksin proovima. Käsipumbal on mansett praguline , sellest ei ole mingit kasu. Lasin süstlaga törtsu bensiini karburaatori vanni ja tõmbasin nöörist - läks esimese matsuga käima (nii ta läheb alati) ja jäigi käima! See probleem on lahendatud. Generaatorit ei jõudnud täna näppima hakata.

Üks huvitav lahendus on sellel mootoril veel - nimelt ei ole karburaatoril segusiibrit (gaasisiiber), gaasid lähevad läbi karteri ja seal on väntvõlli vastukaaludega ühendatud mingi tsentrifugaaljõul toimiv siibrite süsteem. See siis mingit moodi reguleerib pöördeid, aga ei ole selle tööpõhimõttest aru saanud. Igatahes pöörded üles ei lähe , mootor käib vaikselt , natuke rohkem , kui tühikäigul.

Tänud Wikile abi eest!
Vasta
#15

Seega tundub, et ka ingliskeelse foorumi jutt oli mööda. Pole mingit survet paagis. Nende endi jutu juures olev illustratsioon näitab, et kuulklapp toru alaosas, millest oli juttu, on käsipumba põhjaklapp. Tööks vajalikku bensiini pumbatakse kogu aeg J-toru ja temaga komplektis oleva toru ühistööna ülespoole sinnasamasse vanni, kuhu ülaltpoolt kummikattega kaane kaudu saab topkat anda. Üleliigselt sinna tulvav kütus voolab teatud tasapinnast alates toru (pos.8) mööda paaki tagasi. Kas see võikski olla see sentimeetrine toru, mis ühendab paaki ja õhupuhastit?
Arusaamatuks jäi: mille krdi jaoks on sellisel juhul paagil ülerõhu klapp?

Sellel sõjaaegse generaatori piltidel (7-s post) on näha midagi ka regulaatorist.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#16

Kuulklapp on jah käsipumba jagu. Ja töörežiimis ei ole see üldse vajalik. Sellest sain juba ammu aru.Käsipump mul ei tööta , kuna mansett on katki.

Karterist tuleb tõesti üks pisike kanalike ja see läheb kuidagi läbi karburaatori J toru külge ja sealt edasi alla bensiinipaaki. Seejärel läbi kõveriku üles tagasi ja siis veab ka bensiini kaasa karburaatorisse. See on see vigur, mille kohta Ameerika sõber ütles "injection". Selle pildi peal on enam-vähem kõik õigesti kirjas. http://album.ee/node/27558963/50304213

Ja see jäme auk(pos.8 joonisel) on ilmselt siis üleliigse bensiini tagasi valgumiseks vajalik.

Aga mille kuradi jaoks on vajalik see kaitseklapp bensiinipaagil, seda ma küll ei mõista. Mitte mingit ülerõhku paagis ei ole.

Generaator annab 115Volti ja 28,3A välja. Mitu kummalise kujuga pistikut ja üks vist E27 pirnipesa. Kas eestis on võimalik kusagilt saada mõni pirn, mis selle generaatori pealt põlema hakkaks? 115V on vist Ameerika standard. Ja on veel olemas 110V ja 127V , kas sellise pirni võib ka sinna ühendada?
Vasta
#17

Minu arvates võib sinna 220v. lampe ka ühendada, lihtsalt nad ei põle heledalt, vaid jäävad hõõguma. Aga proovimiseks sobiks küll, üldvõimsust ei tohi ainult ületada.
127v. lamp oleks hea, aga kust seda nüüd võtta? Isegi näinud olen, aga kus?
Sobitaks mingi trafo, mis väljastaks mingit laialtlevinud pinget, kasvõi 12v.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#18

(04-12-2012, 09:48 AM)Wiki432 Kirjutas:  Minu arvates võib sinna 220v. lampe ka ühendada, lihtsalt nad ei põle heledalt, vaid jäävad hõõguma. Aga proovimiseks sobiks küll, üldvõimsust ei tohi ainult ületada.
127v. lamp oleks hea, aga kust seda nüüd võtta? Isegi näinud olen, aga kus?
Sobitaks mingi trafo, mis väljastaks mingit laialtlevinud pinget, kasvõi 12v.

AT (ja veel vanema) standardi alusel töötav arvuti toiteploki sisend on ümberlülitatav 220/110 vahel...

220 V lamp põleb poole "lahjemalt".
Vasta
#19

Ega neid 220V hõõglampe ei ole enam müüa ka, mingid pisikesed 25W vist ehk.Ja kui see on poole lahjem, siis 12,5W ..... üsna pime , proovimiseks kõlbab
Vasta
#20

(04-12-2012, 12:25 PM)sass Kirjutas:  Ega neid 220V hõõglampe ei ole enam müüa ka, mingid pisikesed 25W vist ehk.Ja kui see on poole lahjem, siis 12,5W ..... üsna pime , proovimiseks kõlbab

Maxxximas on valik suur. Ühes elektripoes Riia mnt.l (vist 119) on ka. Seda siis Pärnu kohta.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne