Vana laste jalgratas
#1

Pildid leiate siit: http://nagi.ee/photos/HrElmo/sets/362359/506642/

Ehk oskab keegi miskit rääkida antud ratta kohta. Tootja, kuna toodeti jne.
Vasta
#2

Ei oskagi keegi midagi tarka öelda?
Vasta
#3

Tarka ei oska. Nõukogude lapse jalgratas, järgmise, moodsama mudeliga, mida sai kasutada nii 2 kui ka 3-rattalisena õppisin mina sellkauni ja kasuliku jalgrattasõidu kunsti selgeks. Sellist kolmerattalise hirmsasti äratrööbatud isendit müüakse saksa ebays meeleheitlikult 500.- euroga, väites, et on Karl Suure aegne üliharuldane....
Aga selline roostes isend, nagu teema autoril, on ka minul olemas. Näiteks vene esijalgrattaspetsialist Mjatiev kirjutab sellise ratta kohta
http://www.old-velo.ru/bike/len-met.jpg
et üks esimesi tööstuslikult toodetud nõukogude lastejalgrattaid, "okolo 1935" ja Leningradski Metalist. Kas see kõik just nii on, mina ei tea ja kindlasti ei ole teema ratas "okolo 1935".
Muide, seda moodsamat, topelttorudedga raamiga mudelit julgetakse ka DKV-ks kutsuda...
Vasta
#4

Mäletan, et taolisi kõvade rehvidega lasterattaid oli 50-ndatel kahes suuruses.

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

Panen üles veel ühe eksemplari. Ise pakuks, et nõukaperiood ja viiekümnendate keskpaik. Kui välja arvata, et rehvid on puudu, siis on väga hästi säilinud.
[Pilt: 21753987177c40_m.jpg]
Kui keegi arvab, et just tema kogus oleks selle ratta õige paik, siis omandisuhte ja selle ülemineku üksikasju saab arutada u2u vahendusel
Vasta
#6

Väga ilus ja vahva roheline jalgratas! Aga sellised on vist küll väga kallid? Rolleyes
Vasta
#7

Tatist peast leidsin sellise ratta tüdrukutevariandi ilma väntade ja kahvlita, aga tagaratas oli alles. Raam oli inglisepärane alt sirge ja ülemise kaardus toruga, keskel üks ühenduspulk. Midagi sai tahetud selle tagarattaga teha, aga ei mäleta mida, lõpuks punusin teise laiali ja leidsin sealt head kvaliteetsed kodaraniplid, mis kahe kandiga nelja asemel ja kust kodaravõti ei hüpanud üle. Kruvikeeraja pragu polnud ka otsas. Seda mäletan veel ka, et oli üks selle titeereka ratas ka, aga selle tüdrukute ime ratas oli märksa suurem ja tugevam. Arvasin omal ajal et mingi väljamaa värk, aga nüüd kahtlen, kuna kodaraniplid läksid ilusti vene kodaratele, järelikult olid meetervindiga.
Vasta
#8

No näituseks on nõukogude rahvamajandus valmistanud ka selliseid jalgrattaid tulevastele oktoobrilastele
http://i45.tinypic.com/14y689s.jpg
Kui suured rattad säärastel säärväntadel all veeresid, mina ei tea.
Vasta
#9

See viimane on minuomaga juba et sarnane, kuid siiski mitte see.
Vasta
#10

Need rattakesed on nunnudWinkMul kah mõni!
Kas sellele ühele minu õnnetukesele oleks puuduvat esiotsa?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#11

Ratta märki puhastades ilmusid välja tähed B ja I, rohkem polnud loetav.
Vasta
#12

(08-12-2012, 00:11 AM)Roland Kirjutas:  Kas sellele ühele minu õnnetukesele oleks puuduvat esiotsa?
Pöördu ksf oldmopedi poole.
Vasta
#13

(05-12-2012, 18:47 PM)kass Kirjutas:  järgmise, moodsama mudeliga, mida sai kasutada nii 2 kui ka 3-rattalisena õppisin mina selle kauni ja kasuliku jalgrattasõidu kunsti selgeks. Sellist kolmerattalise hirmsasti äratrööbatud isendit müüakse saksa ebays meeleheitlikult 500.- euroga, väites, et on Karl Suure aegne üliharuldane....

Kuna teema on arenenud laiuti, mitte sügavuti, siis lisan siia selle saksa ebay müügikuulutuse, hulga häid pilte sees. 20-ndate saksa lasteratas, toodetud 60-ndatel nõukogude liidus Toungue .
http://www.ebay.at/itm/1920-Groses-Dreir...3a733c4ace

Sadulal ka valmistamiskoha metallsilt, paraku ei loe mina oma kuvarilt välja, mis seal kirjas. Algaks justkui G-tähega? Toodeti selliseid 3-rattalisi mitmes kohas ja mitme mudelinime all, peamiselt versioonid nimetusest "detski kombinirovannõi velosiped", näiteks DKV-2, KVD-2, KDV-2 ja ka -3, lisaks V-6. Toodeti näiteks Leningradis, Gomelis, Grodnos, Tuulas....
Kuna see topeltpulga versioon on indeksiga 2, siis ehk sellele eelnenud mudel (teema algne isend) võiks olla midagi analoogset ilma indeksita 2?
Embleemi puhastamisest - antud isend oleks tulnud oblikhappe vannist läbi lasta, siis oleks igasugu imelisi kirju ja värve võinud välja tulla, aga see on teooria.

Täiskummi rehvidega suuremate lasterataste kohta (ksf! Soobli leid?) võiks sobida ka selline väide, et 1955 hakati valmistama GAZ-i tehases mudelit V-02, milledel olid umbes 20" rattad. (kuigi see võiks olla siis poislaste mudel?) Ja järgmisel, 1956-ndal hakati seal tege3ma juba Školniku mudeleid V-025 ja V-026 (tüdrukute versioon). Kas see viimane jutt õige on, mina ei tea, mind need lasterattad ülearu ei eruta, kuigi ma lapsemeelne olen.
Vasta
#14

No anna kannatust.On aga hind.
Mina alustasin sellise rattaga...või vennas.Ega ei mäleta enam...
kuid tuttava olemisega asjandus!

(08-12-2012, 18:39 PM)kass Kirjutas:  
(05-12-2012, 18:47 PM)kass Kirjutas:  järgmise, moodsama mudeliga, mida sai kasutada nii 2 kui ka 3-rattalisena õppisin mina selle kauni ja kasuliku jalgrattasõidu kunsti selgeks. Sellist kolmerattalise hirmsasti äratrööbatud isendit müüakse saksa ebays meeleheitlikult 500.- euroga, väites, et on Karl Suure aegne üliharuldane....

Kuna teema on arenenud laiuti, mitte sügavuti, siis lisan siia selle saksa ebay müügikuulutuse, hulga häid pilte sees. 20-ndate saksa lasteratas, toodetud 60-ndatel nõukogude liidus Toungue .
http://www.ebay.at/itm/1920-Groses-Dreir...3a733c4ace

Sadulal ka valmistamiskoha metallsilt, paraku ei loe mina oma kuvarilt välja, mis seal kirjas. Algaks justkui G-tähega? Toodeti selliseid 3-rattalisi mitmes kohas ja mitme mudelinime all, peamiselt versioonid nimetusest "detski kombinirovannõi velosiped", näiteks DKV-2, KVD-2, KDV-2 ja ka -3, lisaks V-6. Toodeti näiteks Leningradis, Gomelis, Grodnos, Tuulas....
Kuna see topeltpulga versioon on indeksiga 2, siis ehk sellele eelnenud mudel (teema algne isend) võiks olla midagi analoogset ilma indeksita 2?
Embleemi puhastamisest - antud isend oleks tulnud oblikhappe vannist läbi lasta, siis oleks igasugu imelisi kirju ja värve võinud välja tulla, aga see on teooria.

Täiskummi rehvidega suuremate lasterataste kohta (ksf! Soobli leid?) võiks sobida ka selline väide, et 1955 hakati valmistama GAZ-i tehases mudelit V-02, milledel olid umbes 20" rattad. (kuigi see võiks olla siis poislaste mudel?) Ja järgmisel, 1956-ndal hakati seal tege3ma juba Školniku mudeleid V-025 ja V-026 (tüdrukute versioon). Kas see viimane jutt õige on, mina ei tea, mind need lasterattad ülearu ei eruta, kuigi ma lapsemeelne olen.
Vasta
#15

sadula sildil on Горький . No see on eesti keelse mõru või kibe. Eks humoristid on rattale sellise nime pannud nõukogude laste lapsepõlve silmas pidades.Vana vene luurajana ma muidugi tean küll, et see on hoopis linna nimi, kus selliseid vokke toodeti. Ja tõenäoliselt on see GAZ tehase toode. Enne 1932. aastat oli selle linna nimi Nižni Novgorod, seega see ratas võib ka ennesõjaaegne olla. Kui sadul on ikka samast komplekstist, siis ei saa see küll olla 1920.aasta ratas.
Vasta
#16

Kui Горький. siis ma ikka nägin õigesti! Aga ei julgenud kirjutada, sest polnud kindel, et neid seal tehti. Ilmselt ikka ka jalgrattaid, mitte ainult sadulaid. Ja nagu kirjutasin, minu õnnelikku lapsepõlve aitas vääristada samasugune jalgratas, kus valmistatud, ei mäleta, ega tollal Gorki ja Gomeli vahet ka eriti ei teinud.
Igatahes valmistati selliseid juba 1961-l aastal (selle aasta antud mudeli pass on Mjatievi foorumis väljas) vb ka varem, enne suurt sõda kindlasti mitte, sest see on nii moodne mudel (kuna juba mina lapsepõlves sellisega ringi kolistasin, praegu noorukieas on muidugi juba 2-rattalised vokid mul kasutusel!
Vasta
#17

(08-12-2012, 19:17 PM)Roland Kirjutas:  No anna kannatust.On aga hind.

Hind on hea, aga arvan, et liiga väike! Mina küsiks... näiteks 5000.-
Eriti selles valguses, kui juba üliharuldase GAZ 21 (jah, tõepoolest - sellist mudelit on toodetud) hinnaks küsitakse ainult 19 500.-!
http://www.auto24.ee/used/1081073
Vasta
#18

Big Grin
(09-12-2012, 00:21 AM)Tom Kirjutas:  
(08-12-2012, 19:17 PM)Roland Kirjutas:  No anna kannatust.On aga hind.

Hind on hea, aga arvan, et liiga väike! Mina küsiks... näiteks 5000.-
Eriti selles valguses, kui juba üliharuldase GAZ 21 (jah, tõepoolest - sellist mudelit on toodetud) hinnaks küsitakse ainult 19 500.-!
Vasta
#19

Selle hinnaga on tõesti selline paradoksaalne olukord, et Saksamaalt saab korralikke, komplektseid vanasõidukeid vahel väga soodsa hinnaga, võrreldes väikese, vaese ning ahne Maarjamaa turuga. Spetsialistid räägivad juba ammu, et odavam on osta väljast komplektne, solkimata isend kui siin kohapeal mingist läbiroostetanud veerandkomplektsuses romust hirmsa ponnistamise ja kuluga proovida midagi teha.
Muide, kui keegi on huvitatud, siis mul on pakkuda analoogne, küll veidi rohkem tööd ja osi vajav projektitoorik ainult 600.- eest, ehe eesti asi, kohalikust vanarauast 3 kassitoidu purgi vastu vahetatud!
Vasta
#20

Tsitaat: Kas sellele ühele minu õnnetukesele oleks puuduvat esiotsa?
Kiirelt teed siis siit saab doonori http://www.osta.ee/cccp-3-rattaline-last...52964.html

Edit: vaatasin uuesti- ega ikka ei saa küll. Esiots juba ratsitud!!!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne