Uunikute 12. Talveralli 2013, kas sierraga rajale saab?

Puhta distantsilugeja saaks 140 rutsi pluss saatmine, pole seegi mingi maailmasoodus (kuigi õigesse talirallikasse poleks kahju seda piskut investeerida)

[Pilt: T001.jpg]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

DevilDeVille poolt toodud lehel on hinnad samade mudelite puhul isegi kõrgemad kui RE-s. Seega võibolla ei peagi see paika, et RE hinnad on üles kruvitud. Aga just seda viidatud mudelit ma silmas pidasingi, seda praeguse seisuga RE kodukal pakkuda pole. Võibolla saab tellida.
Vasta

Vana hea Don Barrow, kui RE ei suuda rahuldada:
http://www.donbarrow.co.uk/tripmeter_tri...eters.html
Aga enne tellimist tasub ka kaugemale ette mõelda, kui on plaan näiteks "päris" euroopa-historicut sõita. Kõik mudelid ei kvalifitseeru sinna, sest on arvutipõhised, kuigi näevad välja vanaaegsed. Näiteks Terratripil on spetsmudel 202+ Classic: This Classic Version has NO Speedometer or Timing facility to comply with HRCR events.
Loomulikult ka Terratrip T2 spetsmudel etc.
Vasta

Sisuliselt ju kaasaegset navi-seadet pole selle ürituse raames võimalik sihtotstarbeliselt kasutada. Sihtkohtade nimesid ega koordinaate ju pole ette antud. Meie eelmine aasta võtsime selle kasutusse ainult läbitud distantsi mõõtmiseks ja seade töötaski ainult odomeetri reziimis, kuna auto armatuuris olev odokas kippus aeg-ajalt kinni jääma.
Vasta

(02-01-2013, 23:05 PM)tonis Kirjutas:  Sisuliselt ju kaasaegset navi-seadet pole selle ürituse raames võimalik sihtotstarbeliselt kasutada. Sihtkohtade nimesid ega koordinaate ju pole ette antud. Meie eelmine aasta võtsime selle kasutusse ainult läbitud distantsi mõõtmiseks ja seade töötaski ainult odomeetri reziimis, kuna auto armatuuris olev odokas kippus aeg-ajalt kinni jääma.

Suverallil oli meil ka (olude sunnil, kuna originaalspido lõpetas igasuguse näitamise) kasutusel nutitelefon, mille ekraanile tekkisid samasugused ilusad punased numbrid nagu tripmeetrile. Omaduste poolest ühesõnaga polnud mehaanilise tripmeetri ees ühtegi eelist, aga lihtsalt tunne ei olnud "see õige". Nagu ma aru saan, siis pole see ka päris "keelatud", lihtsalt endal pole ajastukohast fiilingut.

Siin pildil on näha, milline pilt sturmanni ees avanes.

Priit, kuidas kommenteerid, kas selline lahendus on täitsa OUT või pigistad silma kinni?
Vasta

Minuarust vahet pole kas kasutatakse nutifoone või trippmastreid, või mitte midagi. Olen ise ühe ralli sõitnud täiesti ilma spido/odomeetrita, ning pooled oma rallidest 20-40% valvetava odoga, ja olen alati finishisse jõudnud. Big Grin Pole ju mõtet pilli lõhki ajada ja mõisa peale rallida Smile
Vasta

(02-01-2013, 23:21 PM)zazik Kirjutas:  
(02-01-2013, 23:05 PM)tonis Kirjutas:  Sisuliselt ju kaasaegset navi-seadet pole selle ürituse raames võimalik sihtotstarbeliselt kasutada. Sihtkohtade nimesid ega koordinaate ju pole ette antud. Meie eelmine aasta võtsime selle kasutusse ainult läbitud distantsi mõõtmiseks ja seade töötaski ainult odomeetri reziimis, kuna auto armatuuris olev odokas kippus aeg-ajalt kinni jääma.

Suverallil oli meil ka (olude sunnil, kuna originaalspido lõpetas igasuguse näitamise) kasutusel nutitelefon, mille ekraanile tekkisid samasugused ilusad punased numbrid nagu tripmeetrile. Omaduste poolest ühesõnaga polnud mehaanilise tripmeetri ees ühtegi eelist, aga lihtsalt tunne ei olnud "see õige". Nagu ma aru saan, siis pole see ka päris "keelatud", lihtsalt endal pole ajastukohast fiilingut.

Siin pildil on näha, milline pilt sturmanni ees avanes.

Priit, kuidas kommenteerid, kas selline lahendus on täitsa OUT või pigistad silma kinni?

just eile jäi ette mingi vana forte artikkel ja sealt siis selline link
https://play.google.com/store/apps/details?id=ee.planet.kaupov.gpstripmeter&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImVlLnBsYW5ldC5rYXVwb3YuZ3BzdHJpcG1ldGVyIl0.
ehk nutitelefonile GPS põhine tripmeter

edit: siin ka forte artikkel ehk tegu kodumaise rakendusega

http://forte.delfi.ee/news/digi/uhe-kodu...d=64651838
Vasta

ausalt testinud seda Androidi rakendust juba mitu päeva ühel samal teel (tööle ja koju, samad parkimiskojad jne) tulemus erineb igapäevaselt vaid 1% võrra. Tavaliselt 10-20m võrra 18km teekonna peale.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

Küsimus ongi arvutipõhiste seadmete liiga suures täpsuses. See ei lähem itte kuidagi kokku asja ideega. Me ei ole veel kordagi rada mõõtnud ja Legendi teinud GPSiga. Oleme küll seda kasutanud aga selle tulemused ei ole kordagi Legendi jõudnud. Me ei "paaruta" rada tehes ehk vahemaad on peaaegu täpsed, ralli ajal aga "hoitakse peal" ja sealt tulevad "vajalikud" vead. Arvuti + GPS on liiga tuim tükk.
Eraldi olen proovinud sõita ka kaardiga ehk plotteriga. Merel on see peaaegu hädavajalik väljaspool meie oma Eesti lombivett aga teepeal kiiresti sõites suisa ohtlik. See küll nagu asendaks kaardilugejat aga mitte ühe kaardi täpsus teekõveruste osas, rääkimata trampad ja nende taga pimedad kurvid, pole piisav ohutuseks. Tekib näiline "ohutuse"-efekt, mis lõppeb kellegagi kokku sõites või kraavis.

Selge, et niisama ei taha ega plaanigi nutifoni-põhist odokat või lihtsalt käsi-kõpsu keelata, üldse on igasugune keelamine "Just for Fun" ürituse kontekstis nõme (igasuguseid keelajaid on terve EAL katuseni täis ja mõni veel korstna otsaski sissepääsu ootamas...) aga näiteks rattaspido, mis siiski saab info läbi mehaanilise anduri, on igal juhul "õigem".

Samade asjade pärst on ära kadumas absoluutne autoralli klassika isegi Eesti hobirallis - täpsuslõigud elik seesinane regulaarsus. Arvuti arvutab sul IGAL ajahetkel tuhandiku täpsusega. Mehaaniline odomeeter, üleskeeratav roostevaba korpusega stopper ja keskmise kiiruse tabelid - see aga on klassika! Pluss on vanakooli klassikaline tripmaster lihtsalt sigalahe vidin. Täismehaanilist Haldat enamus osta ei jõua aga RetroTrip asendab seda juba igati. Või Brantz või siis seesinane TerraTrip.
Vasta

Priit, sinuga täiesti nõus, et korralik mehaaniline teekonnalugeja on ikka õige asi kasutamiseks. Puhtalt juba ürituselt täisväärtusliku kogemuse saamiseks. Olles ise samuti paar sedalaadi üritust korraldanud (Volvo Clubi seltskonnale) tean, et egas ikka väga täpselt legendi teha saa ning pole ka eriti mõtet. Enam vähem 50-100m täpsusega andes leiab kõik kurvid ja ristmikud üles. Hetkel isiklikult küsimus kasutatava masina odomeetris, mis ei näita peale km mitte kui miskit, kui üldse asi veel töötab. Päris silma järgi ei tahaks sõita.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

(03-01-2013, 11:16 AM)Aibast Kirjutas:  Hetkel isiklikult küsimus kasutatava masina odomeetris, mis ei näita peale km mitte kui üldse asi veel töötab. Päris silma järgi ei tahaks sõita.
Samas: asi see siis keset armatuuri mõni teine töötav spido/odo installida??? Datsun peaks ju ka mehaaniline olema ning väga palju erineva pöörlemiskiirusega ning totaalselt erinevate otstega spidotrosse ei tohiks ka olemas olla. Leia teine kell, pane nii, et kaardisegaja ulatab nullida aga ise ka näed kiirust ning rallikas missugune... Õiges ralliautos ongi ju juhil vaid tahho - kiirust on ALATI liiga vähe Wink
Vasta

(03-01-2013, 11:04 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Me ei ole veel kordagi rada mõõtnud ja Legendi teinud GPSiga.

Kas legendi vahemaad on mõõdetud odomeetriga, ehk rattast? Tapalt alguse saanud üritusel oli nii, et minu maksimaalselt täpselt kalibreeritud terratrip eksis legendi suhtes pidevalt ühes suunas, eksimus oli küll minimaalne, aga kalibreeringut ühe ühiku võrra muutes saime vahemaad ideaalselt legendiga klappima.
Kuskil oli veel selline koht kus maja küljel oli sisse laotud aasta-arv ja küsimus selle kohta, 15m edasi oli teine maja samuti aasta-arv seinal - meie panime täppi, sest terratrip näitas nii - kellegi gps näitas aga teist maja mis osutus ikkagi valeks.
Eelmine aasta klappis samuti minu terratrip täpselt legendiga ja minul ongi jäänud mulje,et legend on koostatud rattast mõõtes ja seega täpseim moodus sõitmiseks on ka rattast mõõdetult.
Kas ma eksin?
Vasta

Kõik Legendid on tehtud Sitika odokaga ja see on raudselt Eestis enim kontrollitud täppis mõõduriist! See on päris tegelikult ka ülitäpne ja seda saab kontrollitud ka muudel kindlatel trassidel. Absoluutselt alati näitab täpselt samu numbreid suisa komakoha ja paarimeetrise täpsusega näiteks kodus nullides, siis tsipa enne ämma juurde jõudmist stopp-märgi all on alati sama number. Sama asi kodu-Einby õu etc. Rattast mõõtes, kui on absoluutselt õiges mõõdus rehv all, on digi-odomeeter kindlasti kõige täpsem.
See aasta tuleb uus mõõduvahend aga kurat teab, äkki peame korra ikkagi ka otsa saava Sitikaga kontrollsõidu tegema Wink
Vasta

Lihtsam on ehk uue mõõduvahendiga ämma stoppmärgini sõita? Big Grin Cool
Vasta

(03-01-2013, 11:04 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Küsimus ongi arvutipõhiste seadmete liiga suures täpsuses.

...sealt tulevad "vajalikud" vead. Arvuti + GPS on liiga tuim tükk.

Arvuti arvutab sul IGAL ajahetkel tuhandiku täpsusega.

Kusjuures ei ole see täpsus midagi nii hea. Pikkadel lõikudel jah, on väga täpne (liigagi täpne, suverallil paugutasin algul pidevalt õigetest otstest mööda, sest näit oli liiga täpne Big Grin), kuid kui on tihedalt mahapöördeid kuni 300m vahemaadega, läheb see GPS-tripmeeter ikka päris lolliks kätte. Tema ju lõikab kurvid otseks jms. Igatahes pidi igal pöördel nullima, muidu polnud võimalik enam nendest numbritest läbi närida.

Mehaanilise tripmeetri superhea omadus on nn mahakerimine. Paned teeotsast mööda, kannaka tegemise hetkel lükkad mahakerimise peale ümber ja leiad ikkagi õige teeotsa kiiresti kätte.

Aga vähemalt oma Golfi puhul olen küll veendunud, et spidotrossist lugema pole tripmeetrit väga mõtet panna, ikka vabalt veerevast rattast. Eriti talvel läheb muidu viga liiga suureks.
Vasta

Aga vähemalt oma Golfi puhul olen küll veendunud, et spidotrossist lugema pole tripmeetrit väga mõtet panna, ikka vabalt veerevast rattast. Eriti talvel läheb muidu viga liiga suureks.
[/quote]

Vaidlen vastu, spidotrossi pealt töötavat tripmeetrit oleme kasutanud juba mitu aastat. Kordagi pole veel tripi pärast eksinud, ikka oma rumalusest. Eks palju sõltub ka juhist ja gaasipedaaliasendist.
Peale mitmendamat mootoriremonti selgitas üks targem vanem härra, et on ka muid mootori tööreziime peale ON ja OFF-i.

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta

(03-01-2013, 22:00 PM)vilukas Kirjutas:  Vaidlen vastu, spidotrossi pealt töötavat tripmeetrit oleme kasutanud juba mitu aastat. Kordagi pole veel tripi pärast eksinud, ikka oma rumalusest. Eks palju sõltub ka juhist ja gaasipedaaliasendist.
Peale mitmendamat mootoriremonti selgitas üks targem vanem härra, et on ka muid mootori tööreziime peale ON ja OFF-i.

Loomulikult on ka vahepealseid asendeid, selles üldse ei kahtlegi. Kuid sellegipoolest kisub talvistes oludes ikka päris tihti kerima.
Ja pealegi, veerand gaasiga töristamine pole ju üldse lõbus Big Grin
Vasta

Juhhei,

leidsin ralli Tõelise Osaleja jaoks lõpuks ometi tõeliselt sobiva pilli - on olemas tootjakompanii, mil ajalooline slepp, on imetabane, et mitte öelda klassikaline tehniline jõuülekande lahendus, on ajatu ruumi- ja õhurikkus, on ka imeline värvigamma, ja ilmsesti, täiesti ilmsesti on olemas võrratud kihutamisomadused. (Isand Veski peaks nüüd olema täiesti rahul! Big GrinBig Grin )

Samas - iga osaleja, olgu Soomest v Lätist, suudab välja hääldada ta nime, toetudes mugavalt esimesele porilauale, ja rääkida omaenda isiklikke elamusi nimetet kunstiteose nooremate vendade man, ja lasta iseennast ja kaasasolevat Nais-Isikut valgustada neist võrratutest esilaternatest.

Kõvemad fännid võivad ajatu kaunitari sättida järgijäänud päevadega isegi suuskadele.. jah muidugi, hot-rod on olemas ju ka lumeriikide inimestele...

Ojah. Ultimate Vechicle of 2013 Winter Rally. Siin ta on. Need 4 võrratut tähte Toungue

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

K

PS. Kui on veel huvipakkuvaid allikaid Trip-O-Meter'ite osas, siis andke aga privasse v otse teada. Tahaks ka spidokale lõpuks kaasaegse sõbranna leida Big Grin
Vasta

Minul yks hea tuttav ytles, et mida Sa ehitad ja mängid selle Talveralli nimel. Osta 500 euroga lada...
Vasta

(10-01-2013, 13:36 PM)kalacompany Kirjutas:  Minul yks hea tuttav ytles, et mida Sa ehitad ja mängid selle Talveralli nimel. Osta 500 euroga lada...

See näitab seda, et just osalejatel tuleb kõvasti tööd ära teha, et kõrvaltvaatajad enam selliste väidetega lagedale ei tuleks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne