Elektrimootori võlli vahetamine
#1

Minu kätte sattus Kärcheri survepesurilt pärinev töökorras mootor, mille võimsus ja pöörete arv on minu plaanidega vägagi sobivad. Aga kahjuks on mootor ehitatud monofunktsionaalseks, võlli ots ei ulatu korpusest välja:
   
Mu ihutreial ütles, et võlli peaks põhimõtteliselt saama vahetada. Ankur selline:
       
Teoreetiliselt peaks saama selle võlli ankru seest välja pressida ja uuega asendada või...? Viimane kord treialiga kohtudes teatas ta, et seda ei saavat teha Sad  Mida härrased arvavad? Kas tõesti ei saa, või ei viitsinud treial asjaga jamada?

Või alternatiivne variant. Olemasolevale võllile tekitada pikendus, mis poldiga otsa keerata ja igaks juhuks kooslusest auk läbi puurida ja tihvt läbi pista? Mõlemal juhul peab mootori otsakaande mingi puksi tekitama ja lisalaagri(d) panema.

Mina ei poolda raiskamist, hea meelega prooviks pooletoobise mootori ümber teha. Või on ikkagi lootusetu ettevõtmine?
Vasta
#2

(20-07-2020, 11:11 AM)oltsberg Kirjutas:  Minu kätte sattus Kärcheri survepesurilt pärinev töökorras mootor, mille võimsus ja pöörete arv on minu plaanidega vägagi sobivad. Aga kahjuks on mootor ehitatud monofunktsionaalseks, võlli ots ei ulatu korpusest välja:

Mu ihutreial ütles, et võlli peaks põhimõtteliselt saama vahetada. Ankur selline:

Teoreetiliselt peaks saama selle võlli ankru seest välja pressida ja uuega asendada või...? Viimane kord treialiga kohtudes teatas ta, et seda ei saavat teha Sad  Mida härrased arvavad? Kas tõesti ei saa, või ei viitsinud treial asjaga jamada?

Või alternatiivne variant. Olemasolevale võllile tekitada pikendus, mis poldiga otsa keerata ja igaks juhuks kooslusest auk läbi puurida ja tihvt läbi pista? Mõlemal juhul peab mootori otsakaande mingi puksi tekitama ja lisalaagri(d) panema.

Mina ei poolda raiskamist, hea meelega prooviks pooletoobise mootori ümber teha. Või on ikkagi lootusetu ettevõtmine?
Mis otstarbel ka uuskasutus.Lõika kogu see kauss pealt maha ,ehk siis võll paras. Rolleyes
Vasta
#3

õppefilm

https://www.youtube.com/watch?v=heGVh1izMMQ
Vasta
#4

pressitakse välja küll ja uus sisse.
Vasta
#5

meil on erilisemaid mootoreid lappinud lahti ja kokku selline punt tegelasi
teevad head tööd kuigi kohati on hinnad minu arvates krõbedada aga ....
suhtlemine käib enamasti siiski vene keeles.
kindlasti on tegijaid rohkem ja mujalgi.

Kaanon-TECH TÜ
Pilliroo 24 Tallinn, 10912
 
Üldtelefon 
   5079264 
Vasta
#6

Mul puudub küll arusaamine, mis see uus otstarve on, aga äkki mingi elastne sidur sinna võlli otsa ja sealt lähed juba uue võlliga edasi?
Vasta
#7

Võib Tall- Lasnakoskist läbipõigata... leidub ROOTOREID millest katsetada välja pressimist Ps. ANKUR on alalisvoolu mootoril - generaatoril, milles on mähis sees ja kontakt lamellid.   5I57923 

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#8

(20-07-2020, 11:11 AM)oltsberg Kirjutas:  Minu kätte sattus Kärcheri survepesurilt pärinev töökorras mootor, mille võimsus ja pöörete arv on minu plaanidega vägagi sobivad. Aga kahjuks on mootor ehitatud monofunktsionaalseks, võlli ots ei ulatu korpusest välja:

Mu ihutreial ütles, et võlli peaks põhimõtteliselt saama vahetada. Ankur selline:

Teoreetiliselt peaks saama selle võlli ankru seest välja pressida ja uuega asendada või...? Viimane kord treialiga kohtudes teatas ta, et seda ei saavat teha Sad  Mida härrased arvavad? Kas tõesti ei saa, või ei viitsinud treial asjaga jamada?

Või alternatiivne variant. Olemasolevale võllile tekitada pikendus, mis poldiga otsa keerata ja igaks juhuks kooslusest auk läbi puurida ja tihvt läbi pista? Mõlemal juhul peab mootori otsakaande mingi puksi tekitama ja lisalaagri(d) panema.

Mina ei poolda raiskamist, hea meelega prooviks pooletoobise mootori ümber teha. Või on ikkagi lootusetu ettevõtmine?
Küsin,mis laagrit paigal hoidma hakkab?Lisaks,et ori.laager peaks olema survele müeldud?
Vasta
#9

Olen ise korduvalt mootorites isetreitud võlle vahetanud ja mingit probla pole, kuid tuleb jälgida metallide füüsikalisi omadusi ja sama ka pressimisel. katseta mõne vana rootoriga sisse - välja surumine ära ja õige treial oskab istuga uue võlli teha. MOTT. 
Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#10

Tänan härraseid!

Väga kohane on ka ksf! h2rra märkus terminoloogia osas. Ei teagi, miks rootor esimesena pähe ei karanud, vaid hoopis ankur, mis tõesti antud konteksti ei sobi.


(20-07-2020, 12:37 PM)linnuke Kirjutas:  
(20-07-2020, 11:11 AM)oltsberg Kirjutas:  ...
Mis otstarbel ka uuskasutus.Lõika kogu see kauss pealt maha ,ehk siis võll paras. Rolleyes

Kavandatud otstarve on keerutada teemantketast, mis kinnitub otse võlli otsa. Hetkel ei ole ketta mõõtmed veel otsustatud, enne oli vaja teada, kas ümberehitus on põhimõtteliselt võimalik.

Kausi kastreerimisega on nii, et kodus põlve otsas seda piisava täpsusega teha ei saa. Treipinki kinnitada on ka vist küllaltki problemaatiline. Peamine probleem aga selles, et siis kaovad ära 4 M8 keermega auku, mis on ainsaks võimaluseks, et mootorit kinnitada. Ja veel üks probleem.

(20-07-2020, 16:55 PM)vwt2 Kirjutas:  
(20-07-2020, 11:11 AM)oltsberg Kirjutas:  ...
Küsin,mis laagrit paigal hoidma hakkab?Lisaks,et ori.laager peaks olema survele müeldud?

Vot siis (kastreeritud kausi puhul) ei olegi mingit imeväge, mis laagrit hoiaks. Muidu ju igasugu klassikalised meetodid varnast võtta: rant laagripesas, stopperseibid, distantspuksid, otsakaaned. Kui kauss ehk originaalne otsakaas säilitada algkujul, saab sinna pressida vastava puksi, kuhu saab tekitada ruumi uutele laagritele. Ja mingi loetletud nipp hakkab originaallaagrit paigal hoidma. Muidugi tuleb jälgida loogikat, et asja saaks kokku panna ja lahti võtta. Võll tuleb siis astmeline, järjest suureneva diameetriga.

Aga kas keegi lõuna pool (Võru/Põlva/Tartu) kandis kah sellise vägitükiga maha saab? Ehk "julgeb" mõni kaasfoorumlane proovida?
Vasta
#11

Mis mootori numbrid on? Riiulis on mitu erilisemat (3f!) mootorit, mille külge oleks kordades lihtsam aretada. Üks poolik kompressori 1f mootor ka, mille otsakaas  kompressori koda. Tule ja vali.


Vasta
#12

lisan, et igasuguste spetsiifiliste monofunktsionaalsete mootorite taaskasutusel on vaja mõelda sellele mida ta tegi varem ja mida plaanitakse teha.
ehk milline on mootori konstruktsioon - korpus, laagrid jms.
tulemus võib olla selline kus ilmneb vajadus iga poole aasta tagant laagreid vahetada vms.
Vasta
#13

(20-07-2020, 22:43 PM)oltsberg Kirjutas:  Tänan härraseid!

Väga kohane on ka ksf! h2rra märkus terminoloogia osas. Ei teagi, miks rootor esimesena pähe ei karanud, vaid hoopis ankur, mis tõesti antud konteksti ei sobi.

Hr Oltsberg. Me kõik oleme siin maailmas eksiteele viidud ja eksime.  Samas ka mina. Kuid tahan tänada tagasiside eest kuna õppinud nõukaajal rauakoolis ja seal taoti terminid jõuga pähe, sest metallitöö on täpistöö... puidutöö käib juba sentimeetrites. Smile  Tore ju kui praegune foorum saaks tagasi oma algusaastate  viisakuse . Tänud h2rralt. Parimat.
(20-07-2020, 12:37 PM)linnuke Kirjutas:  
(20-07-2020, 11:11 AM)oltsberg Kirjutas:  ...
Mis otstarbel ka uuskasutus.Lõika kogu see kauss pealt maha ,ehk siis võll paras. Rolleyes

Kavandatud otstarve on keerutada teemantketast, mis kinnitub otse võlli otsa. Hetkel ei ole ketta mõõtmed veel otsustatud, enne oli vaja teada, kas ümberehitus on põhimõtteliselt võimalik.

Kausi kastreerimisega on nii, et kodus põlve otsas seda piisava täpsusega teha ei saa. Treipinki kinnitada on ka vist küllaltki problemaatiline. Peamine probleem aga selles, et siis kaovad ära 4 M8 keermega auku, mis on ainsaks võimaluseks, et mootorit kinnitada. Ja veel üks probleem.

(20-07-2020, 16:55 PM)vwt2 Kirjutas:  
(20-07-2020, 11:11 AM)oltsberg Kirjutas:  ...
Küsin,mis laagrit paigal hoidma hakkab?Lisaks,et ori.laager peaks olema survele müeldud?

Vot siis (kastreeritud kausi puhul) ei olegi mingit imeväge, mis laagrit hoiaks. Muidu ju igasugu klassikalised meetodid varnast võtta: rant laagripesas, stopperseibid, distantspuksid, otsakaaned. Kui kauss ehk originaalne otsakaas säilitada algkujul, saab sinna pressida vastava puksi, kuhu saab tekitada ruumi uutele laagritele. Ja mingi loetletud nipp hakkab originaallaagrit paigal hoidma. Muidugi tuleb jälgida loogikat, et asja saaks kokku panna ja lahti võtta. Võll tuleb siis astmeline, järjest suureneva diameetriga.

Aga kas keegi lõuna pool (Võru/Põlva/Tartu) kandis kah sellise vägitükiga maha saab? Ehk "julgeb" mõni kaasfoorumlane proovida?

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#14

(21-07-2020, 09:15 AM)hulgus Kirjutas:  Mis mootori numbrid on? Riiulis on mitu erilisemat (3f!) mootorit, mille külge oleks kordades lihtsam aretada. Üks poolik kompressori 1f mootor ka, mille otsakaas  kompressori koda. Tule ja vali.
Algselt on sellest mootorist juttu siin
Ehk siis 2kW ja 2990rpm. Ka seal on soovitus, et lihtsam on 3f mootor sebida. Paraku võib agregaati vaja minna ka kohas, kus 3f võrku ei ole. Või kui isegi on (kasvõi kodus), siis on ikkagi vähe kohti, kust 3f kätte saada ja ebamugav on jämedat boamadu siia-sinna vedada.

Oli ka soovitus 3f mootor kondeka abil 1f võrgust tööle panna. Kui eeldada, et füüsika põhitõed ei ole 30a jooksul muutunud, siis tsiteerigem Lembit Abo raamatut "Raadiolülitused" lk 526.

Kondensaatori abil saab kolmefaasilise asünkroonmootori (näit. A, AO, AO2, AOЛ2) võimsusega kuni u. 1 kW käima panna ühefaasilisest võrgust. /.../ Mootori kondensaatorlülitust võib siiski pidada hädaabinõuks, sest sel juhul mehaaniline võimsus tema võllil moodustab kõigest 60...85% nimivõimsusest...

Ja mis peamine: 3f mootor, eriti malmkorpusega, on paras pomm Sad  Kõnealune mootor kaalub koos naha ja karvade ja plastkastiga, milles ta hetkel paikneb, 9,8 kg. (Võrdluseks: Grundforsi veepumba 775 W mootor on 6,6 kg). Nii et suhteliselt väike mass on üks tugev argument, mis tema taaskasutust toetab.

(21-07-2020, 09:41 AM)MeelisV Kirjutas:  lisan, et igasuguste spetsiifiliste monofunktsionaalsete mootorite taaskasutusel on vaja mõelda sellele mida ta tegi varem ja mida plaanitakse teha.
ehk milline on mootori konstruktsioon - korpus, laagrid jms.
tulemus võib olla selline kus ilmneb vajadus iga poole aasta tagant laagreid vahetada vms.

Kui kaua võtab aega näiteks sõiduauto pesemine survepesuriga? Mitu protsenti sellest ajast pesuri mootor töötab? Eeldame muidugi, et pesija askeldab ikka auto juures ja väiksed pausid on tingitud vooliku või pesuri liigutamisest auto teisele küljele. Mitte et pesija tatsab vahepeal poodi õlle järele, kaanib 10 pudelit sisse ja õhtuks on auto pestud ja sarv soe Big Grin 

Selle kontekstiga võrreldes hakkab mootori tööaeg ikka väga lühike olema. Ja need laagrid, mis kõige rohkem valu saavad, on ju ümberehituse korral enda valida. Pole võimatu, et võlli ots hakkab olema 30mm. Näiteks 206 laager peaks ikka ühtkomateist taluma.
Vasta
#15

Kui ma õigesti aru saan, siis on tegemist elektro-filosoofilise teemaga? Julgen lisada ka mõne mõtte, mis on tekkinud.
Taaskasutus on tore asi küll ja võlli võib tõesti välja pressida saada (aga ei pruugi, oleneb võllist) ja ka uue võlli asemele pressida. Aga vaevalt keegi seda tasuta tahab teha, kindlasti leiaks odavamalt mingi väikese 3-faasilise mootori, 1-faasilist 2 kW-st ilmselt küll mitte (kuigi "tänapaeval" on ka need mitmesuguste seadmete juures suhteliselt levinud), samas 2 kW teemantkäiale lubab ikka üsna mitmekaraadise teemandi pöörlema panna. Veel jäi silma - miks üldse peab teemantkäiaga mööda majapidamist või EL ringi tuiskama, eriti kohtades, kus 3 faasi pole, mida sellistes kohtades üldse teemantkäiaga teha on? (pole muidugi minu asi, aga lõhnab demagoogia järele)
Faasidest... ilmselt ka praegune mootor on kondensaatoriga ja nagu algses teemas praeguseks lahkunud ksf! Viplala välja pakkus - pole võimatu, et tegu on ikkagi 3 faasilise 3 x 230 V mootoriga, mis on kondeka abil pandud tööle 1 faasi pealt (sel juhul oleksid mootori mähiste vahelised takistused võrdsed. Samas 3000 p/min ja survepesur - võib ka olla ikkagi puhtalt 1 faasi teema. 
2 kW 3 x 400 V ei nõua mingit käsivarre jämedust kaablit, käia puhul käib 3-faasiline mootor isegi ilma kondekata 1-faasi pealt, kui käega hoog sisse lükata, samas ei pruugi see olla jätkusuutlik lahendus. Jne... jne, aga ilmselt taandub asi ikkagi rahale, kui just olemasolevate mootorite taaskasutus ei juhtu inimese hobi olema või tegemist ei ole põhimõtte küsimusega. Pole enam sõjakommunismi ega NEP-i aeg, praegu viiakse töökorras elektrimootoreid hulgi vanaraua kokkuostu, ka siinsete "tehnikainimeste" poolt, luuletajatest ja haldusjuhtidest rääkimata.
Vasta
#16

Püüdkem siis elektrofilosoofilisse pimedusse mõned valgusesähvatused heita...

(21-07-2020, 22:13 PM)kass Kirjutas:  Taaskasutus on tore asi küll ja võlli võib tõesti välja pressida saada (aga ei pruugi, oleneb võllist) ja ka uue võlli asemele pressida. Aga vaevalt keegi seda tasuta tahab teha...

Aga kes tahtis, et keegi seda tasuta teeks? Siinkirjutajale on täiesti piisav, et ta kõnealuse mootori lihtsalt ilusate silmade eest endale sai Big Grin

(21-07-2020, 22:13 PM)kass Kirjutas:  ...kindlasti leiaks odavamalt mingi väikese 3-faasilise mootori, 1-faasilist 2 kW-st ilmselt küll mitte (kuigi "tänapaeval" on ka need mitmesuguste seadmete juures suhteliselt levinud)...

Tänapäeval saab poest (peaaegu) kõike, ega ole ka 1f 2kW uus mootor nii kallis, et selle nimel peaks mitu aastat nälgima. Järelturg ei ole ka päris tühi. Näiteks pakuti möödunud suvel Börsis uut 2kW (ja kahekiiruselist!) mootorit 50€ eest. Aga asus teises Eestimaa otsas Sad  Alternatiiv muidugi paki saatmine, aga sel juhul olnuks vajalik videotõestus toimisest, fotod mõõtudest ja massist. Ei olnud tol hetkel teema minu jaoks nii "põletav", et oleks viitsinud kõvaks ajada.

(21-07-2020, 22:13 PM)kass Kirjutas:  ...miks üldse peab teemantkäiaga mööda majapidamist või EL ringi tuiskama, eriti kohtades, kus 3 faasi pole, mida sellistes kohtades üldse teemantkäiaga teha on? (pole muidugi minu asi, aga lõhnab demagoogia järele)...

Mida teemantkettaga lõigatakse? Leiba? Vorsti? Juustu? Küttepuid? Kas me saame välja tuua ühese seose majapidamises eksisteeriva elektrivõrgu ja elanike vajaduste vahel? Miks me arvame, et ühe faasi käes kannatajad ei söö üldse näiteks juustu ega taha seda lõigata?

Miks üldse asju mööda gloobust ringi tassitakse? Ok, ei kiusa vastan ise. Kui on vaja näiteks midagi keevitada, on kaks võimalust: kas tassime keevitatava asja keevitusmassina manu või vastupidi. Laanerüpes paikneva veetrassitoru korral läheb käiku teine variant+generaator.

Kas segumasin on mõistlik toimetada tööobjektile võimalikult lähedale või on nutikam seguga siiberdada? Kas 3f majapidamistes on ikka igal pool (näiteks saunas) 3f pesa seinalt võtta? Kas 1f majapidamises ei vajata segumasinat?

(21-07-2020, 22:13 PM)kass Kirjutas:  ...2 kW 3 x 400 V ei nõua mingit käsivarre jämedust kaablit...

Kes on nii rikas (või loll) et ostab näiteks 2 ja 4 kW agrepultide jaoks eraldi (pikendus)kaablid? Siinkirjutajal näiteks on vaid üks 4x2,5 ja 30m universaalkasutuses "kera"
Aga 1f pikenduskaablid on võrratult levinumad ja odavamad ja nendega on palju mugavam opereerida. Ja eriti kohas, kus 3f puudub Smile

(21-07-2020, 22:13 PM)kass Kirjutas:  ...kui just olemasolevate mootorite taaskasutus ei juhtu inimese hobi olema või tegemist ei ole põhimõtte küsimusega...

Mina olen ennast tutvustanud kui leiutajat, kombinaatorit, vanade asjade elustajat... Ja püüangi elada nii, et hobitegevus annaks ka mingi praktilise väljundi. Põhimõtteküsimus on see mootor kindlasti ka: kui ta mind teenima hakkaks, aitaks see lahustada suus olevat s*tamaitset, mis mootori eelmise omanikuga viimati kohtudes jäi.

Ja oltsberg on juba lapsest saati kogenud, et teda tihtipeale ei mõisteta ja sellega ka harjunud. Äkki on ikkagi väheke mõistlikum ettevõtmine, kui siin palju elevust tekitanud mersuniiduk Big Grin
Vasta
#17

Ilmselt on Sul õigus, tundub, et kõik on peensusteni läbi mõeldud, väidetele konkreetsed tõestused ja faktid ning näited elust olemas. Minu üks konkreetne viga oli, et mu piiratud võimsusega aju tõlkis teemantketta teemantkäiaks, lõikekettaga on kindlasti veidi teised nõudmised ja vajadused.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne