Akulaadija ümberehitamine
#1

Kas sellise http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...t&Itemid=3 lelu trafo saaks start trafo vastu välja vahetada?Start laadija olemas kuid elektroonika pool peetis ja ka üks türistor ilmselt tuksis,lihtsam vist trafo mähis ümber tõsta.
Vasta
#2

Et ostad uue "lelu" ja kisud kohe karul kõhu laiali? Äkki kõlbaks niisama kah?
Elektroonikaga juhitav Start oli vist keskväljavõttega sekundaarmähise ja kahe dioodiga, Start1 ühe mähise ja dioodsillaga. Mis sellel lelul kõhus on, pole aimugi. Kui skeem kannatab, pole trafo vahetus võimatu. Teeks äkki stardi korda, parem? Türistor ei maksa kindlasti niipalju, kui see asi, mida lõhkuma peaks.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Mõlemad olemas,lääne karul kõhus midagi huvitavat,trafo alaldi ja paar mingit pisikest elektroonika lullat ja kõik,ei mingeid trükiplaate..Arvutis pildid olemas aga ei leia hetkel üles.Start-m üsna keeruline.
Lelu pealt sõiduautot käima ei saa kui aku tühi,start aga paneb ka põka käima talvel pakasega.
Vasta
#4

Vaata, mitu jämedat juhet tuleb trafost välja nii lääne, kui ka start laadijal. Kui mõlemil sama, on lootus suurem. Piirajaks võib tulla ka see lääne laadija elektroonika, st. Stardi trafo on küll võimas, aga kui palju ülejäänud karbist läbi lubatakse? Kas sellel start2-l olid käivitamiseks teised klemmid, või käis laadimise pealt, ma ei mäleta enam?
-------------------------------------
Edit: Tuleb välja, et neid starte on rohkem, kui kahte sorti, mitte nagu mina teadsin. Start1 on vana poolmehhaaniline. Start2, Start2M on ka veel olemas, võib-olla veelgi. Mis selle stardi kõhus on?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#5

Lääne laadija kõhu sisu piltidel,minule tundmatud lullad too sinine asi alaldi plaatide vahel ja too must spiraal.Kirjade järgi oskab see masin ise mõelda,aga mis vidin seal mõtleb?Orginaalis 2 30A kaitset mis täku kasutamisel üles sulavad,asenduseks sild peale ja nüüd saab käima kuid kõhust tuleb tossu miski max 10 sek käivitust.Kasutada tahaks just täkku,laadimisega saavad hakkama vd-2 vene laadijad.
Start m skeemid http://archive.espec.ws/section11/file18874.html ja laadija ise vist viimane stardi versjoon.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#6

Lihtsat start-tüüpi laadija ehitamiseks piisab korraliku võimsusega 12V trafost ja dioodisillast. Vanu nõuka-aegseid 12V tööpinkide trafosid veel saada piisavalt, samuti võimsamaid dioode. No ja kaitse vahele ühendamist ei tohi kah unustada. Käivitamiseks sobib suurepäraselt, samuti lühiajaliseks aku laadimiseks. Pikemalt laadimisel on ülelaadimise oht, kuna reguleering puudub.
Vasta
#7

Too vedru/spiraal on äkki shundi eest? Samas käivitamisel peaks too välja lülitatama.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#8

Olemas vene ajast veel selline dioodsild korralikuma trafoga.Dioodsild arvatavasti pärit ikaruse genekast.Kas selline kannatab täkuna kasutamist välja?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#9

Kui see sild paarsada amprit välja kannatab, siis peaks sobima küll.
Vasta
#10

Kiikasin seda StartM skeemi. Miks krdi pärast nii keeruliseks on aetud? Teades nõukogude elektroonika töökindlust, oligi tema eluiga piiratud.
Stardi skeemist veel. Trafo on keskväljavõttega, alaldamiseks kasutati türistore, mis olid justkui kaks ühes - alaldasid ja olid samas ka voolutugevuse regulaatoriteks. Kui need türistorid asendada dioodidega ja kogu ülejäänud elektroonika kõrvale jätta, olekski nagu täkk valmis. Arvatavasti kasutati ka StartM-il käivitamisel täisvõimsust. Laadimiseks on palju, aga käivitusabiks peaks hea olema. Igaks juhuks võiks ennem muidugi pingeid mõõta.
Dioodid võiks olla eeee, noh tsirka 100A. Starter tarbib kindlasti rohkem, aga ma arvan, et trafo ei ole võimeline niikuinii rohkem välja andma. Eks hädine aku peab ülejäänu andma. Paneks dioodid näiteks need, või passiks peale, Osta.ee-s on ikka neid vahepeal olnud. Need autogeneraatori omad? Kui teaks, mitu A generaator välja andis, oleks lihtsam, aga tõenäoliselt sobiksid. Kuna keskväljavõttega trafole läheb tarvis ainult kahte dioodi, saaks auto generaatori ühe silla kolm dioodi paralleeli ühendada, kolmepeale kokku annavad nad ikka 75 A välja. Jahutus ainult võib niruks jääda, auto generaatoris on neil ju sundjahutus. Leevendab see, et käivitusabi töötab lühikest aega. Eks katsetused näita. Mõõda ära, kas kõik kolm dioodi on sillas terved, ja kas sillad on ikka vastupidise polaarsusega.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#11

Kas tavalisele vene akulaadijale ( marki ei tea kohe peast öelda, igatahes puidust ümbrisega ja punast värvi) on võimalik ise ampermeeter vahele panna. 
Vasta
#12

Loomulikult on.
Vasta
#13

Ampermeeter. Kindlasti saab. Aga puust ja punast tehase akulaadijat tahaks küll näha. Mis ei tähenda, et sellist ei oleks tehtud, vaid sellist pole minu silmad küll näinud. Vist.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#14

Selgus see, et siiski plastkestaga Big Grin . Aga see selleks. Laadija ise selline siis.  [Pilt: DSCN9853.jpg]

[Pilt: DSCN9854.jpg]
[Pilt: DSCN9856.jpg]
Vasta
#15

(10-03-2015, 13:26 PM)deeremees Kirjutas:  Selgus see, et siiski plastkestaga Big Grin . Aga see selleks. Laadija ise selline siis.  
See on kahefunktsiooniline -- laadija ja inverter. Nimeks Variom. Laadimispinget ja sellest johtuvalt ka -voolu reguleerida ei saa. Akupingest teeb 50-hertsist 220 V vahelduvpinget. Võimsust ei mäleta, aga kuigi suur see ei olnud (väljundi juurde oli kirjutatud "Elektrobritva 220V").
Vasta
#16

Variom. Otsingul abiks slaavi Вариом.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#17

Ma võin 20 rahaga mehele panna ühe töökorra BA-2. Suudab endast välja ajada nii 6 kui 12 volti. Maksimaalne voolutugevus 5A. Igati töökorras, tootmisaasta oli vist 1969. Sarnane pildil olevaga (ampermeeter on küll vanem versioon).

Vähemalt on mõeldud akude laadimiseks, mitte pardliga mässamiseks.

[Pilt: 1_1_7675107.jpg]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

(10-03-2015, 13:37 PM)olevtoom Kirjutas:  
(10-03-2015, 13:26 PM)deeremees Kirjutas:  Selgus see, et siiski plastkestaga Big Grin . Aga see selleks. Laadija ise selline siis.  
See on kahefunktsiooniline -- laadija ja inverter. Nimeks Variom. Laadimispinget ja sellest johtuvalt ka -voolu reguleerida ei saa. Akupingest teeb 50-hertsist 220 V vahelduvpinget. Võimsust ei mäleta, aga kuigi suur see ei olnud (väljundi juurde oli kirjutatud "Elektrobritva 220V").

Sama laadija ampermeetriga variant kannab nime Variom-A

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#19

Leidsin mingid tehnilised andmed: laadimisvool 2 amprit, inverteri 220 pistikust max tarbimine 20w. Üpris niru ja ebatöökindel asjandus oli. Etemalt võiks tõesti ksf! Aspelundi pakutud laadijat kaaluda.
Kõik eelnev jutt ei tähenda, et huvi korral, et "kas saab hakkama/tööle", ei tohiks asjaga tegeleda.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#20

(10-03-2015, 13:48 PM)Aspelund Kirjutas:  Ma võin 20 rahaga mehele panna ühe töökorra BA-2...

Aspelundi poolt pakutav isend on üks parimaid laadijaid. Kannatab välja igasugused lollused, ka käivitusabina. Vanematel mudelitel oli seleenalaldi - asja nõrk külg. Selle sai aga lihtsalt dioodide pele ümber teha ja kestis igavesti (siiani).
Variom on selle kõrval mänguasi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne