Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Keegi vastama ei kipu, ma siis mõne vastuse annan.
Ei, keegi ei ole Riga 10-t taastanud. Keegi ei oska ka nõu anda, vb keegi oskaks ka, aga lihtsalt ei anna. Sest see pole niisugune populaarteaduslik ja meeliköitev teema, nagu seda näiteks on lummelaskmise vms teemad.
Igaks juhuks mainin, et tänane trend eesti vanajalgrattataastamises on juba selline, et ei lasta raami traatharja, smirgelpaberi või soolhappega haljaks ega värvita siis markerpliiatsiga uut värvkatet peale, vaid katsutakse olemasolevat värvkatet maksimaalselt säilitada. Vaata mõnda eesti juhtiva (ja ühtlasi ainukese) vanajalgrattataastaja (on ka teised üksikuid projektlahendusi realiseerinud, tõsi!) ksf! Valdo teemat eesti jalgrataste taastamisest/kõpitsemisest (ETK, SAAR). On taastatud küll RIGA 16/26 mudeleid, aga mitte RIGA 10/20. Muidugi võin ka eksida.
Triipe porilaudadele ja velgedele tuleks tõmmata pintsliga, vaba käe ja lõdva randmega, kuigi arvan, et nõukogde perioodil (vähemalt mingist hetkest, näiteks, kui Riia tehas saavutas tootmismahu 100000 ratast aastas) seda enam nii ei tehtud. Meil on kasutatud näiteks mingit sellist hiromantiat, et on kleepsupaberist mingi salapärase plotteriga lõigatud välja sabloonid, kleebitud need raamile, porilaudadele, velgedele (mis ei kipu õnnestuma mitutpidi kumeruste tõttu), tõmmatud triibualune osa ära ning plätserdatud värviga üle.
Ilmselt on siin sobilik ja kohustuslik ära märkida, et mina pole mitte m..igi (midagi) teinud, ja kui elu ning tervist veel on, siis ega ilmselt ei saagi saama tehtud! Aga tähti ma tunnen, kirjutada oskan, kuulan ka, mis teised teevad ja räägivad, aru, tõsi küll, eriti ei saa.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
mina ei tea asjast ööd ega mütsi, a teema edendamise huvides võtan veidi sõna. triipe võib jah pintsliga teha. kõikse parem on spetsiaalne pintsel. märksõnaks guugeldamise jaoks on pinstriping või miskit taolist.
samaks otstarbeks on ka mingid rullimasinad müügil. a noist ma rohkem ei tea.
piltide ja ornamentidega on sedaviisi, et igal juhul on vaja hakatuseks vana pilt hästi "kätte" saada. miljon õige nurga all tehtud teravat fotot on abiks. ja mingi vähem või rohkem läbipaistva materjali peale üle kandmine on ka väga jumekas mõte. ja mõõdulinti võiks ka igas asendis usinasti pruukida.
seejärgi on vaja saadud andmetest siis arvutisse fail tekitada. soovitavalt vektor. kui originaalid on värvitud siis saab jah kasutada kasvõi plotteri abi ja teha sabloonid. hajutatud kohtadega on vaja igal juhul tundlikku kätt ja ilmselt enne ka katsetamist.
kui originaalid aga peaksid vesipildid olema siis siinsamas foorumis otsingut kasutades vast leiab ammustest aegadest infi. igatahes keegi meist siin neid justkui vähemasti kunagi tegi.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
14-01-2013, 15:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2014, 06:49 AM ja muutjaks oli
Veteran.)
Oli minulgi veel aasta tagasi Riga- 10 ,värvkate oli pea samas seisus, kui ülalpool piltidel. Leidsin, et õigem on säilitada originaalne "nägu ", sest küsimus oli ka selles, et kui need raamil olevad kirjad uuendada, siis kas teha seda sama vildakalt või kui teha täpselt ja korralikult, siis pole ju " originaal" vaid asi oleks ülerestaureeritud!
Üldse, kui vaadelda Riga- 10 raamile värvitut ja võrrelda poritiibade ning rataste vastavaga, siis kvaliteet erineb, nagu öö päevast...Ju siis tegelesid eri maalrid.
PS. Kitsaid jooni saab väga edukalt joonsulega tõmmata. Ning see ratas tuleks lugupeetud Valdo õpetussõnade järgi lihtsalt korrastada, mitte üle värvida.
Aga erilist tulemust pole siis loota...
Tervitab Veteran.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Ehk Mati viitsib siia veel sellest rattast panna fotosid? Eriti huvitab keskjooksu detailid ja tagaosa värvitud detailid.
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
14-01-2013, 19:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2013, 19:31 PM ja muutjaks oli
indrek.)
Antud jalgrattal on ornamendid ja ilujooned vähemalt fotode põhjal hinnates säilinud eeskujulikus korras ning neid kuidagi paremaks (või paremini) teha ei olegi võimalik.
Soovitan antud ratta lihtsalt konserveerida. Selleks tuleks esmalt läbi viia puhastus ja rasvaeemaldus, seejärel võib eemaldada lahtise rooste poleerimise teel ning lõpuks tuleks kanda peale konserveeriv vaha. Suurem osa nähtavat roostet on tegelikult värvkatte peal ning tuleb kerge poleerimise käigus hõlpsalt maha. Tulemuseks on 100% autentne jalgratas, mis on silmale hoopis meeldivam vaadata kui äsja üle värvitud ja originaalile üksnes lähedaste kaunistustega sõiduvahend.
Väga sageli vähendab "restaureerimine" ka jalgratta rahalist väärtust; antud sõiduvahendi puhul vähendaks ülevärvimine hetkelist säilivusastet arvesse võttes hinda lausa mitmekordselt.
Postitused: 445
Teemad: 71
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
14-01-2013, 22:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2013, 22:05 PM ja muutjaks oli
moto-onu.)
Korralikult haljaks(nt.liiva/haavelprits), happekrunt, alusvärv, kattevärv ning pärast ornamente lakk. Pole küll orginaal aga näeb välja hea ja kestab kaua. Kogu värvimis protsess on tühi ja mõttetu töö ilma korraliku eeltöötlusetta, siis võiks juba niisama "spray tjuuningu" teha...
Sügavamalt rooste poolt kahjustatud pinnad tuleks muidugi ka täita..enne krunti näiteks tinaga või pärast krunti pahtliga. Maitse asi.
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Uskumatu. Kas te teete nalja?
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Saaksid veel päästa. Mõne aasta pärast tänad iseennast.
Postitused: 445
Teemad: 71
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Kuna asi tundub olevat niikuinii tehases juba šabloonidega värvitud siis miks mitte asjale tuttuue retropilli välimus anda. Kui masin läheb kaasfoorumlase sõnul kindlalt liivapritsi siis tasuks olemasolevatest ornamentidest šabloonid ,värvikoodid ja täpsed asukoha mõõdud võtta ning edasi tegutseda.
Muideks. Heade värvimis tingimuste tekitamiseks pole palju vaja.