Harvester Valmet 862 ja metsaveotraktor Valmet 870CK

            Vabandust,et nii kaua läks sellega.Aga sellised pumbad on,ühtegi juttu kusagil kirjas pole.
Vasta

Paistab, et kinnitus on ikka sama mis mul. Kummaline, et ühtki pirkat peal ei ole. Sa seda tõstukit said ju nats näppida, oskad ehk kõhutunde pealt tootlikkust hinnata? Kas ta sinna 50 l/min kanti kontuuri kohta võiks jääda? No jah, teine küsimus, mis survet nad kannatavad. Aga ju 200 bari ikka peavad.
Vasta

Ta ikka liigutas ,pead auru pidama endaga ja mõtlema mis teed.
Vasta

Head sõbrad!

Äkki oskate mind suunata-aidata. Mõlemad masinad on viimasel ajal mulle palju peavalu põhjustanud ja enda mõistus ei tööta enam. Harverit näiteks polegi normaalselt käima saanud, seal on aina uued vead avaldunud ja nüüd ei tööta suurt miski enam. Saaks maha võetud kogusegi välja, aga no ei. Diisli kõrgsurvepumbad on mulle küllaltki tundmatu teema ja palun seetõttu abi.

Vanakene vedaja sai omale üleeile mootori jälle aiste vahele. Sain asjad kokku lapitud ja läks isegi käima. Kõik töötas. Valmistusin metsa minema, ainus probleem oli see, et pöörded jäid peale. Gaasihoob ei liikunud vabalt ja ei läinud oma algasendisse. Lihtne mehaaniline viga (pedaalist kõrgsurvepumba gaasihoovani jookseb üks pikk hoob ja see poos vastu üht kütusetoru). Jätsin masina seisma, korrigeesisin selle asendit seibiga ja masinat enam käima ei saa. Mitte kuidagi ei lähe. Ära olen proovinud kõik asjad, mida ise oskan ja mis selle masinaga seni probleemiks on olnud.
  • Kõrgsurvepumbast õhutuskruvi lahti lastes tundus, et käsipump ei pritsi nii palju kütust kui parematel päevadel. Panin kanku kõrgemale ja imesin kütuse otse KSP-le peale jooksma, et igasugused etteandeprobleemid välistada. Kruvi lahti, jookseb ilusti, õhku vahel ei saa nagu seega olla. Mitte midagi ei tee.
  • Seiskamisklapp ei saa peal olla. Kui pihustist toru lahti võtta, siis pritsib perioodiliselt - nii nagu peab. Kui seiskamisklapp peale tõmmata, ei pritsi enam.
  • Kütusefiltri võtsin vahelt, see ei ole umbes ja selles ei saa olla probleem.
  • Mootoril õhufilter puudub sootuks, ka selles ei ole probleem.
  • Pihusteid ei ole veel maha kakkunud, aga mis saab nendega juhtuda ühe seiskamisega?
  • Mingi hetk tuli KSP õhutuskruvist veidi valgeid tükke (vaid hetkeks ja väga vähe), aga praegu jookseb puhas kütus. Veega segi ei tohiks olla. Pealegi ennem ta sama kütuse pealt käis.
  • Õhutamine pole selle mootori juures kunagi probleemiks olnud, kruvi lahti ja annad nii kaua, kuni puhas kütus tuleb. Õhk ei tohiks vahel olla.
  • Summutist tuleb valkjas-sinakat suitsu, ei luba ka mitte. Mitte üks mats. Vaid eetriga plaksutab, nii nagu peab. Oma kütuse pealt ei tee mitte midagi.
Survete-klappide kontrollimisest pole mulle mõtet rääkida - mootor on hõre mis hõre. Aga ennem ta seda rauakolakat ikka läbi häda liigutas. Pärast üht seiskamist järsku enam mitte. Kõrgsurvepumba peale on kirjutatud Simms. Pole ühtegi kõrgsurvepumpa elus ennem näppinud. Kas seal võis lambist mingi klapp kinni jääda või midagi seesugust? Maru kiire on selle asjaga ja nüüd järsku selline üllatus. Olen juba väsinud ja mõistus enam ei tööta. Diislispetse on siin foorumis küll - mis võis siin juhtuda, et pärast seiskamist lambist enam ei käivitu?

Tänud ette!
Vasta

Ma küll SIMMSi higeelu ei tunne, kuid mõned üldised tähelepanekud.

Esmalt vaata, et rõhuklapp oleks kenasti kinni ja selle vedru terve. Eluneb see enamasti tagasivoolustutsis. Võib surra hetkega.

Ning silma seda videot:
https://www.youtube.com/watch?v=0hnXd_v4ddk

Latt võib küll kinni jääda seiskamisasendisse...
Vasta

Täienduseks, et võtsin ühe pihusti maha ja sealt ei tule mitte tuhkagi. Ehk kütust jaotavad torud küll, aga piisavat rõhku ei teki, et kütus pihustuks. Ju homme valges pean uurima hakkama. Rõhuklapp oleks ilmselt lihtne viga.
_____

Võsa - latt vist ei saa kinni olla, kui diislit igast torust siiski välja sülitab ja seiskamisklappi tõmmates sülitamise lõpetab? Lihtsalt pump ei tekita tööks vajalikku rõhku. Ju peangi esmalt selle klapi kuskilt üles otsima. Pumba ülevool on justkui lihtsalt vasktorujupiga maha suunatud, seal mingit klappi ei paistnud mälu järgi. Homme saan lähemalt uurida.
Vasta

Vaatasin neid simmsi pilte ja tekkis paar mõtet.Esteks ,lööb sul torust ilmselt ainult etteande pumba surve.Kas luugile küljepealt ligi saad? Kui saad võta maha ja vaata kas latt liigub,ilmselt on ta siiski kinni.See väike törts mis torudest tuleb on ilmselt tühikäigu törts,aga sellest ei piisa vanale mootorile.Ega seal eriti muud olla saa.
Vasta

Gaasihooba seades tõmbasid gaasi nii maha et nüüd ongi maas, ehk pakun isegi et jäi täeisti nullpunki kinni. Täiesti mehhaaniline pump, keerulist pole midagi. Kaanele saad võibolla ainult uue tihendi teha seda ma pole veel ühtegi tervelt lahti saanud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Etteandepumba "surveks" on praegu ainult kütuse vabavool. See tähendab, et etteandepumba ja filtri jätsin mängust välja ja voolik on kõrgemal asuvast kankust otse KSP peale veetud. Nii välistan igasugused etteandeprobleemid, paak asub ju kõvasti madalamal ja nelja meetri kaugusel.

Hooba sättides ei saanud gaas väga maha minna, kuna hoova liikumist piiravad ju kaks kruvi ja neid mina ei näppinud. Aga kakun siis selle kaane homme maha esimese asjana ja katsun selle lati liikumist ikkagi. Tänud teile kõigile!
Vasta

Minu Sampo 30 kombainil on 3silindriline Valmet peal ja sellel samuti Simms küttepump. 3 aastat tagasi jäi samuti üks hetk pumba latt kinni, võtsin selle pisikese kaane maha ja aitasin ta liikuma tagasi. Peale seda pole rohkem juhtunud. Ei saanudki toona aru, mis ma teistmoodi tegin, et ta just siis kinni jäi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(17-12-2014, 22:20 PM)saarrand Kirjutas:  Minu Sampo 30 kombainil on 3silindriline Valmet peal ja sellel samuti Simms küttepump. 3 aastat tagasi jäi samuti üks hetk pumba latt kinni, võtsin selle pisikese kaane maha ja aitasin ta liikuma tagasi. Peale seda pole rohkem juhtunud. Ei saanudki toona aru, mis ma teistmoodi tegin, et ta just siis kinni jäi.

Kui seltsimees Kristjan tahab proovida kiirelt tööle minna siis võib gaasihoova peale tõmmata ja pumpa kergelt toksida millegiga, tundub brutaalne kuid teinekord polegi rohkem vaja... 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(17-12-2014, 16:45 PM)KristjanT Kirjutas:  Võsa - latt vist ei saa kinni olla, kui diislit igast torust siiski välja sülitab ja seiskamisklappi tõmmates sülitamise lõpetab?
...

Saab ikka - sa ju ei tea, palju sealt tuleb. Arvesta, et enamus KSP regulaatoreid annab käivitamisel maksimaalse etteande hoova tegelikust asendist sõltumata. Kui nüüd latt kiilub kinni mingis väga väikese etteande asendis, on nalja nabani.

Ning on täiesti võimalik, et see pisku, mida täppispaar anda suudab, pole isegi tühikäiguks piisav.

Ning veel üks (ilmselt küll asjatu) meeldetuletus: pump saab tekitada surve ainult siis, kui miski pumbatava vedeliku voolamist piirab. Reeglina on selleks surveklapp KSP pea tagasivoolustutsis. Aga membraanpumba korral võib tagasivool ka puududa ja pumba pea olla "umbne". Sarnaselt mossega Toungue
Vasta

Latt liigub. Ära on murdunud pisike kopsik lati otsast, mille sees on kardetavasti olnud vedru, mis latti nullasendisse surub. See vedru on kadunud. Vaja väga täpne asendus leida, sest gaasihoova vedru jõud peab sellest jälle üle käima.
[Pilt: IMAG0390.jpg]
Ja kopsik on selline:
[Pilt: IMAG0392.jpg]

Ometi, latt jäi ju seisma maksimaalse etteande asendisse. Pihustitest ei tule tilkagi. Kui ma ta ka kuhugi keskele fikseerin, ei tee samuti tuhkagi. Kopsik on kardetavasti ära murdunud siis mootorit peale tõstes. Aga pärast seda ta ometi töötas. Mingi viga peab veel olema. See, kui kaas ja kopsik lahti on, ei tohiks ju mootori käimist mõjutada?
Vasta

Kas KSP pea ära ka õhtutustasid? Kui õhk sisse jäi, siis ei saagi töötada, kuna täppispaarid täidab etteanderõhk. Mida peaks olema 1+ bar. Vabavoolse etteande korral peaks kanister olema siis 10+ meetri kõrgusel... Rolleyes

Too murdunud kaas vedruga peab ilmselt olema peal, et kütus sees püsiks?

Kui kadunud vedru peab latti tagasi lükkama etteande vähendamise poole, siis saab ju katsetamisega jämedalt paika. Iseasi, kaua selleks aega (ja vedrusid) kulub.

EDIT: Vaatasin videot uuesti ja mulle jäi mulje, et kõnealune vedru on vajalik vaid suretuse mahalükkamiseks ehk tühikäiguasendis püsimise tagamiseks.
Vasta

Kogemused näitavad, et töötab ka siis, kui kanku meeter kõrgemal on. Olen korduvalt masinat häda pärast metsast niimoodi ära toonud ja etteandeprobleemide korral diagnoosinud. Pole veel probleeme olnud. Samas ei vaidle vastu, et sellise rõhu tekkimiseks peab kõrguste vahe kordades suurem olema Big Grin


Kopsik ja kaas ei pea peal olema, et kütus sees püsiks. Õhku kuskilt välja ajada pole, kuna kruvi on juba varem maas käinud ja õhumulle sealt enam ei tule. See, kas kaas ja kopsik on peal või mitte, ei paista siin asjasse puutuvat. Kui latt nullasendisse lükata, lõpeb kütuse väljutamine torudest. Muidu annab peale küll, aga survet ei teki. Mingi asi peab veel selle tükiga seotud olema. Samas pole loogiline, et rõhuklapp koos selle kopsikuga nüüd ära lagunes.

EDIT: Võsa, ei ole nii. See vedru lükkab latti nullasendisse, kui seda vedru pole, on latt täisetteande asendis. Ma näpuga proovisin. Samas peab see vedru olema piisavalt nõrk, et gaasihoob latti liigutada jaksaks ja piisavalt tugev, et lati tühikäiguasendisse jaksaks lükata. Suretuse maha lükkamiseks on vedru teisel pool ilmselt. Ja praegu see vedru seda latti maksimaalse etteande asendis hoiabki.
Vasta

(18-12-2014, 12:23 PM)KristjanT Kirjutas:  Kogemused näitavad, et töötab ka siis, kui kanku meeter kõrgemal on.
...
Kopsik ja kaas ei pea peal olema, et kütus sees püsiks.
...

Hea tihe paigaldus ja paarid siis Cool

Mis selle pumba täpne mudel on?

Simms Minimeci on toodetud väga pikalt. Üks juhend fordsoni jaoks on näiteks siin:
http://www.fordson.se/2B_och_3_Br%E4nsle...01-004.pdf

Aga tegelikult on edasiseks vaja leida Sinu mudeli juhend.
Vasta

Pumbale on veel peale kirjutatud PX 00733. Kiire Guugel väga miskit ei andnud. Ju nad laias laastus ikka sarnased pumbad ole. Kõige kummalisem on minu jaoks see, et ainus loogiline võimalus kopsiku vigastamiseks on mootori maha-peale tõstmine. Aga pärast epale tõstmist ta käivitus, korduvalt jätsin ka seisma ja käivitasin uuesti. Aga üks hetk enam ei läinud. Ja samuti töötas siis gaas - pöörded peale ja pöörded maha. Ehk latt pidi normaalselt liikuma. Ilma selle vedruta ta muidugi normaalselt liikuda ei saa. Või ei peagi seal vedru olema ja on seal sees miskit tagrupidi keeranud ning jäi gaas peale asendisse? Ka võimalik. Ilmselt tuleb siis lahkama hakata. Erilist tuju ja tahtmist seda teha muidugi enam pole. Kopamees vaikselt ees juba Wink
Vasta

Foorumi parimate traditsioonide vaimus tuleks nüüd alustada uue teemaga: Belarusi mootori paigaldamine Valmetile. Toungue

Lisaks veel mõned foorumi kirjutamata reeglid:
  • Kasutada on selleks lubatud meislit, kuvaldat ja näpitsaid.
  • Peale minev jõuallikas peaks olema kokku pandud vanametallist pärit tükkidest, nende remondiks võib kasutada ainult eelpool loetletud tööriistu.
  • Professionaalsete mootorimeeste abi on lubatud kasutada vaid juhul, kui ise kokku pandud mootor juba neljandat päeva ringi käimast keeldub.
Protsess lõppeb tiitli: "Tubli Eesti mees" annetamisega. Kaadervärgi töölehakkamine pole seejuures oluline.

A.

PS õrnahingelistele: tegu on iroonilise huumoriga.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(18-12-2014, 12:23 PM)KristjanT Kirjutas:  ... vedru seda latti maksimaalse etteande asendis hoiabki.

Kuniks KSP nukkvõll pöörleb aeglasemalt, kui hoovast tellitud, hoiabki regulaatori vedru ja hoobade süsteem latti maksimaalse etteande asendis. Kui pöörded tõusevad lubatud piirini, hakkab regulaator latti kinni sikutama, pöörates täppispaari kolbi.

Netist leitud pildid väidavad, et kütusekogus väheneb kolbi vastupäeva keerates...
Vasta

Oleneb, kust vaadata. Kui vaadata kolbe alt lati poolt ülespoole, siis kolbide vastupäeva keeramine tõmbabki kütuse maha. Ehk kui KSP-le vaadata külje poolt ja kaas on maas, siis lati vasakule liigutamine tõmbab kütuse maha (pump asub massina vasakul küljel). Kui suretushooba tirida, siis nii juhtubki. Kas see maksimaalses asendis hoidmine ikka sõltub antud pööretest? Minu meelest sellel traktoril on küll käivitamisel vahe sees, kas hoida gaasi peal või mitte. Kui nüüd madalatel pööretel on asend niiehknaa põhjas, ei tohiks ju gaasi andmine käivitumist mõjutada. Samal ajal võib see mulle nii vaid tunduda. Sel juhul ei peakski ma justkui mingisugust vedru sinna otsima. Samal ajal on kopsik nii sügav, et annab põhjuse uskuda, et mingi vedru seal siiski olnud on.

Aga selge see, et veel on kuskil mingi viga. Rõhuklappi pole ma selle pumba peal tuvastanudki. Tuleb see elukas vist mootorilt maha kakkuda ja lauale lahkamisele asetada?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne