22-01-2013, 04:06 AM
[quote='xyzwt' pid='300694' dateline='1358789677']
Minul on kodukasutuseks selline treipink:
http://www.jula.se/metallsvarv-b20-il-253051
Ehk 550W mootor, 100mm pea, max treitav pikkus 500mm, käigukastis 2x3= 6 käiku: 175-2000 pööret, kaal 110 kg.
Kui aga tahta "midagi võimsamat", siis võiks vaadata mingit 20+ aasta vanust cnc-juhtimisega treipinki: selliseid pakutakse aegajalt 2000+ eurost alates Saksa Ebays.
Eks nad ole parajad mitmetonnised(mõni neist kaalub väem kui sinu pink) kolakad, tahavad 25-63 amprist tööstusvoolu(kuna mootoreid on palju ja lisasedmeid), kuid eeliseks on arvuti abil juhtimine (cnc-computer numeric control), ning kümnete treiterade(tööriistade täpsustan) automaatse vahetamise võimekus revolverpea(magasini abil vähem kui sekundi jooksul(natuke ikka võtab aega ja) ja kui suurem tööriista kapp masinal seal ootel 100 ja peale hooldatud ja valmis sisse tulema tööriista(ja umbes 700, 800 teranurka.... puure jne jne)puuduseks on jällegi "ootamatu pingialune õliloik", mille parandamine võib üsna kalliks minna.
See masin nõuab hoolt
Veel üks võimalus seisneb selles, et õppida vajaminevaid detaile "kirja panaema" CAD'i jooniste abil:
nii viid(saadad-emaili) vajaminema detaili joonise mõnda treiteenust osutavasse ettevõttese, maksad "veidi" raha, ning saad tellitud töö kätte kui seda on võimalik teha ja sa selle ka kinni suudad maksta.
Igatahes mina olen kirja alguses mainitud treipingiga treinud duralumiiniumist detaile:
Duralumiiniumi jaoks on eraldi terad, terahoidjad, sööt, kiirus-nagu või sisse kuum nuga
110 mm läbimõõduga, nö "avatud kilukarbi kujuliseks-silinder" (väline läbimõõt 110mm, sisemine ava 70-90 mm, kõrgus 20-70 mm).
Toorikust närib
Loe natuke ülevalt.
Reaalne täpsus tuleb kergesti(sinu jutust tuleb välja, et ei tule)
Treimise elliptilise laperguse(kanamuna ehk ellips) kohta oskan öelda vaid niipalju, et välja treitud ja 10 korda üle/siledamaks treitud(pinna karedus maakeeles on tähtis) "kilukarp kilukarbis" pöörleb ilusti ilma poomiste(täpne, ümmargune,sile) ja loginateta (kuid cnc-s treitud vastav analoog pöörleb oluliselt kergemalt....
Selliste? treipinkide puuuduseks on mootorit käigukastiga ühendava rihma "välja venimine" (vähegi raskema lõike juures hakkab rihm libisema) - mina kompenseerisin seda rihma pingutava laagri lisamise abil.
Vaheta rihm, puhasta ja veendu profiili sobivuses ja üle ära koorma.
Vana cnc pink, mille all on õliloik.Kui selgub, et selle põhjuseks on pea 20 000 euri maksev laagrivahetus siis kaob sul selle vana pingi ostmise mõte igaveseks.
Miks väiksem lääne pink,sellepärast, et sinna on võimalik istudada lisasid
Minul on kodukasutuseks selline treipink:
http://www.jula.se/metallsvarv-b20-il-253051
Ehk 550W mootor, 100mm pea, max treitav pikkus 500mm, käigukastis 2x3= 6 käiku: 175-2000 pööret, kaal 110 kg.
Kui aga tahta "midagi võimsamat", siis võiks vaadata mingit 20+ aasta vanust cnc-juhtimisega treipinki: selliseid pakutakse aegajalt 2000+ eurost alates Saksa Ebays.
Eks nad ole parajad mitmetonnised(mõni neist kaalub väem kui sinu pink) kolakad, tahavad 25-63 amprist tööstusvoolu(kuna mootoreid on palju ja lisasedmeid), kuid eeliseks on arvuti abil juhtimine (cnc-computer numeric control), ning kümnete treiterade(tööriistade täpsustan) automaatse vahetamise võimekus revolverpea(magasini abil vähem kui sekundi jooksul(natuke ikka võtab aega ja) ja kui suurem tööriista kapp masinal seal ootel 100 ja peale hooldatud ja valmis sisse tulema tööriista(ja umbes 700, 800 teranurka.... puure jne jne)puuduseks on jällegi "ootamatu pingialune õliloik", mille parandamine võib üsna kalliks minna.
See masin nõuab hoolt
Veel üks võimalus seisneb selles, et õppida vajaminevaid detaile "kirja panaema" CAD'i jooniste abil:
nii viid(saadad-emaili) vajaminema detaili joonise mõnda treiteenust osutavasse ettevõttese, maksad "veidi" raha, ning saad tellitud töö kätte kui seda on võimalik teha ja sa selle ka kinni suudad maksta.
Igatahes mina olen kirja alguses mainitud treipingiga treinud duralumiiniumist detaile:
Duralumiiniumi jaoks on eraldi terad, terahoidjad, sööt, kiirus-nagu või sisse kuum nuga
110 mm läbimõõduga, nö "avatud kilukarbi kujuliseks-silinder" (väline läbimõõt 110mm, sisemine ava 70-90 mm, kõrgus 20-70 mm).
Toorikust närib
Loe natuke ülevalt.
Reaalne täpsus tuleb kergesti(sinu jutust tuleb välja, et ei tule)
Treimise elliptilise laperguse(kanamuna ehk ellips) kohta oskan öelda vaid niipalju, et välja treitud ja 10 korda üle/siledamaks treitud(pinna karedus maakeeles on tähtis) "kilukarp kilukarbis" pöörleb ilusti ilma poomiste(täpne, ümmargune,sile) ja loginateta (kuid cnc-s treitud vastav analoog pöörleb oluliselt kergemalt....
Selliste? treipinkide puuuduseks on mootorit käigukastiga ühendava rihma "välja venimine" (vähegi raskema lõike juures hakkab rihm libisema) - mina kompenseerisin seda rihma pingutava laagri lisamise abil.
Vaheta rihm, puhasta ja veendu profiili sobivuses ja üle ära koorma.
Vana cnc pink, mille all on õliloik.Kui selgub, et selle põhjuseks on pea 20 000 euri maksev laagrivahetus siis kaob sul selle vana pingi ostmise mõte igaveseks.
Miks väiksem lääne pink,sellepärast, et sinna on võimalik istudada lisasid