Kummaline küsimus, 80-ndate bussid TLN
#21
Siin neid igat marki ja värvi, vastavalt soovile.

http://www.automoto.ee/galerii/view_albu...ame=ikarus
Vasta
#22
(24-01-2013, 23:17 PM)zazik Kirjutas:
(24-01-2013, 19:16 PM)nunu Kirjutas: 160 ja 180 seeria olid ainult punavalged

160 asemel oli küll 556.
Aga kas olid ainult punavalged? Mäletan mingeid pilte kus neid 556/180-d ka sinivalgena näha võis.

Ise kahjuks enne 260/280 Ikarusi ei mäleta, ei tea kas 556/180 üldse oma silmaga näha õnnestub.
Minu viga, ei tea jah, kus kohast ma selle 160 võtsin!? Sad
Sinise triibuga pilte netis tõepoolest küll ja küll, aga Tallinnas sellest ajast mäletan ainult punast triipu...
Kuigi, kuigi, ega see mäletamine midagi loe. Asi ikka päris kirju, näiteks siin TAKi kodulehel pilt ,kus Vabaduse väljakul number 40 liini sõitev Ikarus 280 hoopis sinivalge. See pilt on muidugi juba palju hilisemast ajast kah.
Vasta
#23
http://www.tak.ee/index.php?page=349&
http://www.tak.ee/index.php?page=159&
http://www.tak.ee/index.php?page=155&
Siit tuleb justkui välja, et '76 aastal sündinud neiu 620-e kohta visuaalset mälupilti omada ei tohiks.

Neist liinidest, mis jätsid punavalge 556 vahele ja võtsid eriporivärvilise 620 asemele kohe rebukollase 260 meenuvad mulle näiteks 32, 36 ja 38.
Vasta
#24
Heh, ikkagi oli see Ikarus 620, mida mäletan liinil nr 10 ja varasemalt ka teistel liinidel sõitmas! Iluvõre tundub võõravõitu, aga ehk oli see nii hirmutav, et laps üritas ta oma mälestustest minema pühkida Big Grin
Vasta
#25
620 Ikarused sõitsid veel kaheksakümnendate alguses mõnikord äärelinna otsi, kus sõitjaid vähe, asendusbussidena, õhtuti/öösi. Liinid 34 ja 25 näiteks. Kihutasid kui kuradid.
Vasta
#26
Miski u 1985-damal liikus 14 liinil puna-valge 260. Hirmus rääbakas. Sihuke kõikse vanemat tüüpi: väikseste kolmest osast õhuakendega, valgete käsipuudega salongis jne. Masinat roolis nooremapoolne kiirusehuviline seltsimees. Lootus, et koolist koju minnes vurab peatuses ette just see buss, andis elule mõtte. Elumõtte, mida päeval üritati võtta kuupjuurte, ebareeglipäraste, võrkmike, kiidekate ja muu sellisega. Kui õnn Selle bussi näol naeratas, võis õhtuse Knight Rideri vahele jätta. Numbritega spekuleerima ei hakka, a kiirus, mis Pärnu maantee küürult alla tulles saavutati, tekitas tõsise ohutunde. Vanemate reisijate pahameele-noodid näisid noore autosportlase innukust tõstvat. Big Grin
Vasta
#27
Viimane puna-valge Ikarus 180 sõitis 1982. aastal 20. liinil. Ikarus 556d olid selleks ajaks juba lõpetanud. Ikarus 620 80daid ei näinud. Viimane töötas 1977 a. paiku 17. liinil.
Vasta
#28
Aga mingi aeg 90 alguses toodi meile ju sisse ka kuskilt mujalt kasutatud ikaaruseid mis olid seestpoolt tähistatud saksakeelsete siltidega ja juhi koht erines oma armatuuripoolest tunduvalt varemnähtutest.
Per rendere omaggio alle auto che hanno segnato la storia dei rally degli anni 70-80 e hanno contribuito con la loro spettacolarità a far crescere l'interesse verso questa grandissima disciplina motoristica!!
Vasta
#29
Eberswaldest toodud 280T-d olid. Võib-olla ka TAK-il oli midagi sealt maalt.
Vasta
#30
Toodi ka mingi väike kogus 283-sid, mis olid pikemad ja muidu veidi teistmoodi (lõõtsal topeltrattad).

Millegipärast tundub, et kogu antud teema on nagu vanade ikaruse teemade taaselustamine.
Kahjuks vanades teemades pole enam pilte, muidu oli väga hariv lugemine.
Vasta
#31
TAKis oli tõesti 23 Ikarust Saksast. Algne värving eristas neid tänavapildist kahtlemata + originaalsed reklaamid ala BUDERUS jt. Ikarus 283 oli originaalis aga hoopis valged, värvingu osas mõeldud Leningradile. TAP vahetas need uute Ik 256 te vastu, sest meil oli linnabusside puudus.
Vasta
#32
(25-01-2013, 19:26 PM)Regardman Kirjutas: Viimane puna-valge Ikarus 180 sõitis 1982. aastal 20. liinil. Ikarus 556d olid selleks ajaks juba lõpetanud. Ikarus 620 80daid ei näinud. Viimane töötas 1977 a. paiku 17. liinil.
Kuigi Sinu teadmised Tallinna ja üldse ühistranspordist on fenomenaalsed, julgeks seekord antud väiteks tugevalt kahelda. Kuna ma olin kõva bussisõitja, sest elades Rahumäel käisin Õismäel koolis ja Kosmose juures trennis aga ka tihti Pirital, siis sai selleaegne Tallinn pidevalt "läbi sõidetud". Ma julgeks ka panustada 180'ne lõpplikku kadumisse pigem 1983, sest sarnaselt teiste selle aja poistega ootasin ka mina pigem "vana rallibussi", kui uut ja koledamat akvaariumi. TAK ise ka väidab, et 180 kadus 1983 lõpul ja täpselt selle ajaga on mul väga konkreetne perekondlik mälupilt meeles. Ning üks viimaseid liine, kus 180 sõitis, oli KAS 16 või 28, sest emb-kumb oli minu koolibuss. Tavaline sõit käis nii: Rahumäelt kas 23-Nõmme-33-Bussikoondis-16või28 Sinilinne (9.KK). "Lihtsam" variant, kui tuli enne 36, siis Kino Kaja - läbi metsatuka 200 meetrit - 28 ja kooli juurde. Kolmas tavaline oli 23 või 36 lõpp-peatusesse Kadakas, sealt jala kooli üle lagedate tühermaade u. 1,3 km. Ja siis veel lõputu variatsioonide hulk läbi Mustamäe 10 bussiga, otse Õikalt 27 Nõmmele, siis rongiga Baltasse ja sealt trolliga, 23 Taksoparki ja sealt trolli või bussiga jne. Ja nii seikles täiesti ihuüksinda suure ranitsaga 8-aastane tatikas ilma mingite probleemideta...

Viimane 620 oli mingi tehniline abi aga liini ei sõitnud need tõesti juba enne Olümpiamänge ja kooliajast ma neid ei mäleta. Kooli sai mindud 01.09.77. Aga siis olid veel ühed toredad Ikarused: minu maja ees seisis aastaid (kümneid) ühistransporditöötajate ratastel "kohvik-klubi", sest selle juht elas Vaigu uulitsas ja sinna ei mahtunud Ikarus kuidagi ära. Mäletamisel oli viimane valge/roheline ja ehitatud tolle kahe ukseauguga maaliinibussi peale. Põhjusmõtteliselt võiks Kuusalu Autobaas sobiliku tooriku olemasolul ka sellise taastada. Too isend, mi Viljandis oli ja Soomaal baariteenust osutas - äkki oli sama aga min uarust mitte, sest Tallinna omal olid mõlemad uksed olemas ja kasutuses.
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#33
180-t sai 1982 või 83 kindlasti 5.liinil nähtud. Sõita aga ei saanud.
Vasta
#34
(24-01-2013, 13:33 PM)pppp Kirjutas:
(23-01-2013, 20:05 PM)Regardman Kirjutas: Kindlasti oli! Ka TARKis värviti neid erimoodi, isegi samamoodi puna-valgeks.

Viimastest mõni fotojäädvustus ka eksisteerib?
Siin on valge-punane: http://pbrd.co/UsVmIU
Foto detsembrist 1979, buss 2078 oli üks esimestest kollastest, hakkas sõitma 11. liinil okt. 1973, number vana süsteemi järgi 3331.
Siin on puna-valge: http://pbrd.co/Y73qyB
Foto juulist 1985, buss 2827 hakkas 40. liinil sõitma veebruaris 1978 nr. 2425 all.

(24-01-2013, 17:58 PM)PlyVal64 Kirjutas: Sündinud 1970 ja busse oli tõesti IGAT värvi. Mina mäletan veel ka 180'le eelnenud Ikarus 620'et liinidelt 18 ja 36. Need olid tõesti suisa pruunikad. Nii olid ka 180'ed mõned erkpunase triibuga, teised kergelt rebase värvi; kollased ka heledamad ja tumedamad. Oli Ungari samasugune sotsmaa ja "kollane on kollane", värviti täpselt sellega, mis laost välja kirjutati. Kindlasti oli üks värv "kahvatukollane" ja teine selline rõõmameelne, kergelt oranžikamaks kippuv kollane. Põhimõtteliselt poe kanamuna ja vanaema kanamuna keedukollase värvid.
80'te teise poole bussid olid aga küll enamjaolt täpselt ühesugused nii väljast kui seest.
Kollaseid Ikarus-260 oli täpselt kahte eri tooni (vt. eespool pilti bussidest 2309 ja 2310), seda oranžimat ainult üks partii. Kõik teised olid täpselt sama tooni, olgu 1973. või 1990. aasta buss.
180-d tulid tehasest kõik täiesti sama värvi. TAKis värviti neist üle vast mõni üksik, siis ka enam-vähem originaali toonis. Küll aga käis enamik neist kapremondis ART-s ja sealt tulid nad üsna erinevates toonides, üks isegi sinise triibuga.

(24-01-2013, 18:37 PM)Väravamehaanik Kirjutas: 70-ndate keskel, kui mul oli mälukaart lahtiselt taskus ja ajuga ühendamata, tuleb ähmaselt meelde, et number 10 liinil sõitis pruun või mingi punase eriväljaandes Ikarus 620 ja üle öö vahetus see kollase Ikarus 260 vastu. Tundub, et punase triibuga Ikaruse periood jäi sellel liinil vahele. Mina muidugi sõitsin ainult hommikul lasteaeda ja õhtul tagasi ja "vaikse tunni" ajal busse vahtimas ei käinud.
10. liinil sõitis küll punase triibuga 556, viimasest 1972. aasta partiist. Selle number oli 5654, uues süsteemis 2447. Üks juhte oli sellel Heimar Nõlvak, kes veel mullu 1001 peal sõitis. Sügisel 1975 said juhid uue kollase bussi 2500, see oli algusest peale 36. liinil ja 2447 vist ka selleks ajaks juba mõnda aega 36.

(24-01-2013, 23:17 PM)zazik Kirjutas:
(24-01-2013, 19:16 PM)nunu Kirjutas: 160 ja 180 seeria olid ainult punavalged

160 asemel oli küll 556.
Aga kas olid ainult punavalged? Mäletan mingeid pilte kus neid 556/180-d ka sinivalgena näha võis.
Sinivalgeid oli täpselt kolm bussi pärast kapremonti: lõõts 2449 (end. 5468, esimene lõõts Tallinnas), lühikesed 2435 (end. 5503) ja 2069 (end. 3623). Viimast võib näha siin: http://pbrd.co/Y758Ad

(25-01-2013, 02:05 AM)Maamees Kirjutas: Number 10 liini oksendamiseni lihvinud, kuid ajastu hoopis teine, alates 1982 kuni....... Siis olid kollased elukad juba, kuigi ma pole päris kindel......kas 1982 mitte ei sõitnud ka veel vanad puna-valged?
1982 oli puna-valgeid veel ainult lõõtsasid. Need sõitsid viimati 17., 20. ja 28. liinil, 10. liinile ei sattunud. Kõige viimane neist, 2426, lõpetas sõitmise novembris 1983 20. liinil.

(25-01-2013, 11:36 AM)karlarnold Kirjutas: Neist liinidest, mis jätsid punavalge 556 vahele ja võtsid eriporivärvilise 620 asemele kohe rebukollase 260 meenuvad mulle näiteks 32, 36 ja 38.
Njah, see küll tegelikkusega kuigivõrd kokku ei lähe. 32. liinil on pea kogu aeg sõitnud kolonni kõige vanemad bussid, nii ka enamik 556-test, mis 5. ja 33. liinilt maha võeti, jätkasid 32. liini brigaadis.
36. liinil oli enne kollaste tulekut, aastail 1970-1974, üldse suurem osa busse 556-d. Tollases 5. kolonnis neid palju polnud, kokku 16, aga need kõik, v.a. 5654, sõitsid neil aastail just 36. liinil.
38. liini kohta ei oska midagi öelda, seda teenindas 28. brigaad, kuhu 70-ndate algul kuulusid umbes pooled 6. kolonni 556-test (kokku oli neid seal 8). Küllap nad siis ka 38-le sattusid.

(25-01-2013, 14:37 PM)hydrofoil Kirjutas: 620 Ikarused sõitsid veel kaheksakümnendate alguses mõnikord äärelinna otsi, kus sõitjaid vähe, asendusbussidena, õhtuti/öösi. Liinid 34 ja 25 näiteks. Kihutasid kui kuradid.
80ndate algul olid nad ammu juba kadunud. 620-d lõpetasid oma liinisõidud 1977 sügisel, liinidel 2, 10, 17, 23, 31, 32.
Vasta
#35
(26-01-2013, 13:07 PM)PlyVal64 Kirjutas: Aga siis olid veel ühed toredad Ikarused: minu maja ees seisis aastaid (kümneid) ühistransporditöötajate ratastel "kohvik-klubi", sest selle juht elas Vaigu uulitsas ja sinna ei mahtunud Ikarus kuidagi ära. Mäletamisel oli viimane valge/roheline ja ehitatud tolle kahe ukseauguga maaliinibussi peale. Põhjusmõtteliselt võiks Kuusalu Autobaas sobiliku tooriku olemasolul ka sellise taastada. Too isend, mi Viljandis oli ja Soomaal baariteenust osutas - äkki oli sama aga min uarust mitte, sest Tallinna omal olid mõlemad uksed olemas ja kasutuses.

Priidule meeldetuletusrõõmu. Ei olnud nagu jah sama buss, mis Viljandis oli.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#36
Viljandi "Baar" oli see http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_0009
Endine Pärnu bussipargi buss, ehitusaastaga 1982a. Viljandist kadus 2006a.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#37
(26-01-2013, 23:40 PM)6628 Kirjutas:
(24-01-2013, 13:33 PM)pppp Kirjutas:
(23-01-2013, 20:05 PM)Regardman Kirjutas: Kindlasti oli! Ka TARKis värviti neid erimoodi, isegi samamoodi puna-valgeks.

Viimastest mõni fotojäädvustus ka eksisteerib?
Siin on valge-punane: http://pbrd.co/UsVmIU
Foto detsembrist 1979, buss 2078 oli üks esimestest kollastest, hakkas sõitma 11. liinil okt. 1973, number vana süsteemi järgi 3331.
Siin on puna-valge: http://pbrd.co/Y73qyB
Foto juulist 1985, buss 2827 hakkas 40. liinil sõitma veebruaris 1978 nr. 2425 all.

(24-01-2013, 17:58 PM)PlyVal64 Kirjutas: Sündinud 1970 ja busse oli tõesti IGAT värvi. Mina mäletan veel ka 180'le eelnenud Ikarus 620'et liinidelt 18 ja 36. Need olid tõesti suisa pruunikad. Nii olid ka 180'ed mõned erkpunase triibuga, teised kergelt rebase värvi; kollased ka heledamad ja tumedamad. Oli Ungari samasugune sotsmaa ja "kollane on kollane", värviti täpselt sellega, mis laost välja kirjutati. Kindlasti oli üks värv "kahvatukollane" ja teine selline rõõmameelne, kergelt oranžikamaks kippuv kollane. Põhimõtteliselt poe kanamuna ja vanaema kanamuna keedukollase värvid.
80'te teise poole bussid olid aga küll enamjaolt täpselt ühesugused nii väljast kui seest.
Kollaseid Ikarus-260 oli täpselt kahte eri tooni (vt. eespool pilti bussidest 2309 ja 2310), seda oranžimat ainult üks partii. Kõik teised olid täpselt sama tooni, olgu 1973. või 1990. aasta buss.
180-d tulid tehasest kõik täiesti sama värvi. TAKis värviti neist üle vast mõni üksik, siis ka enam-vähem originaali toonis. Küll aga käis enamik neist kapremondis ART-s ja sealt tulid nad üsna erinevates toonides, üks isegi sinise triibuga.

(24-01-2013, 18:37 PM)Väravamehaanik Kirjutas: 70-ndate keskel, kui mul oli mälukaart lahtiselt taskus ja ajuga ühendamata, tuleb ähmaselt meelde, et number 10 liinil sõitis pruun või mingi punase eriväljaandes Ikarus 620 ja üle öö vahetus see  kollase Ikarus 260 vastu. Tundub, et punase triibuga Ikaruse periood jäi sellel liinil vahele. Mina muidugi sõitsin ainult hommikul lasteaeda ja õhtul tagasi ja "vaikse tunni" ajal busse vahtimas ei käinud.
10. liinil sõitis küll punase triibuga 556, viimasest 1972. aasta partiist. Selle number oli 5654, uues süsteemis 2447. Üks juhte oli sellel Heimar Nõlvak, kes veel mullu 1001 peal sõitis. Sügisel 1975 said juhid uue kollase bussi 2500, see oli algusest peale 36. liinil ja 2447 vist ka selleks ajaks juba mõnda aega 36.

(24-01-2013, 23:17 PM)zazik Kirjutas:
(24-01-2013, 19:16 PM)nunu Kirjutas: 160 ja 180 seeria olid ainult punavalged

160 asemel oli küll 556.
Aga kas olid ainult punavalged? Mäletan mingeid pilte kus neid 556/180-d ka sinivalgena näha võis.
Sinivalgeid oli täpselt kolm bussi pärast kapremonti: lõõts 2449 (end. 5468, esimene lõõts Tallinnas), lühikesed 2435 (end. 5503) ja 2069 (end. 3623). Viimast võib näha siin: http://pbrd.co/Y758Ad

(25-01-2013, 02:05 AM)Maamees Kirjutas: Number 10 liini oksendamiseni lihvinud, kuid ajastu hoopis teine, alates 1982 kuni....... Siis olid kollased elukad juba, kuigi ma pole päris kindel......kas 1982 mitte ei sõitnud ka veel vanad puna-valged?
1982 oli puna-valgeid veel ainult lõõtsasid. Need sõitsid viimati 17., 20. ja 28. liinil, 10. liinile ei sattunud. Kõige viimane neist, 2426, lõpetas sõitmise novembris 1983 20. liinil.

(25-01-2013, 11:36 AM)karlarnold Kirjutas: Neist liinidest, mis jätsid punavalge 556 vahele ja võtsid eriporivärvilise 620 asemele kohe rebukollase 260 meenuvad mulle näiteks 32, 36 ja 38.
Njah, see küll tegelikkusega kuigivõrd kokku ei lähe. 32. liinil on pea kogu aeg sõitnud kolonni kõige vanemad bussid, nii ka enamik 556-test, mis 5. ja 33. liinilt maha võeti, jätkasid 32. liini brigaadis.
36. liinil oli enne kollaste tulekut, aastail 1970-1974, üldse suurem osa busse 556-d. Tollases 5. kolonnis neid palju polnud, kokku 16, aga need kõik, v.a. 5654, sõitsid neil aastail just 36. liinil.
38. liini kohta ei oska midagi öelda, seda teenindas 28. brigaad, kuhu 70-ndate algul kuulusid umbes pooled 6. kolonni 556-test (kokku oli neid seal 8). Küllap nad siis ka 38-le sattusid.

(25-01-2013, 14:37 PM)hydrofoil Kirjutas: 620 Ikarused sõitsid veel kaheksakümnendate alguses mõnikord äärelinna otsi, kus sõitjaid vähe, asendusbussidena, õhtuti/öösi. Liinid 34 ja 25 näiteks. Kihutasid kui kuradid.
80ndate algul olid nad ammu juba kadunud. 620-d lõpetasid oma liinisõidud 1977 sügisel, liinidel 2, 10, 17, 23, 31, 32.

1983 sõitsid 180 seerija bussid veel 46 liinil ja isegi äkki 1984 veel
Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne