Klass "Moodne klassik" ja olevik-tulevik
#1
Põhjusmõtteliselt võiks selle "kas sirjega saab" teemad lukku panna ja keskenduda ühiselt natuke tulevikule.

Nii, mehed-kotkad!!! Nüüd tahaks vanade kalade käest nõu küsida ja seda klassi suhtes "Moodne". Teatud mahus ei pääse ka tulevikus vähemalt talvised vanatehnikasõidud teatud põnevamatest moodsatest klassikutest, kes muu autospordi jaoks on selgelt aeglased või väärtuslikud lihtsalt lõhkuda aga reaalsete vanakeste suhtes jälle kuratlikult kiired. Eriti puudutab see 4X4 mudeleid, sest lisaks bemmile ja seelikule lähevad sinna alla justnimelt niivad ja audi-quttro kandilised kupeed, B2 ja C3 isendid, alfad, kandilised leon-arbuusid ja veel mõned analoogid, kasvõi nelivedu sirje ja selle suur vend "kompressor", tojoota tertsel etc. Tüüpilist räige papi eest rahvasporti Evode ja STi'de vastu on nendega mõtetu teha, jääradadel võib ju neid lõhkuda ja mikro-daihatsuga seda ka tehakse edukalt kuid nii need omamoodi väärtuslikud ja tavamudelist kordades haruldasemad autod otsa saavadki. Hetkel auto24 saada kolm analoogset isendit, kelledest see Audi B2 on küll tulevikku vaadates kompu ja säilitamist väärt. Ja kahju oleks ka valgest samasugusest, kui see lihtsalt "põllurallikana" ära lõhutakse. Näiteks Leone ei leia hetkel ühtegi, selle kupee-versioonist rääkimata.
Ahjah, mõlema Audiga lubaks Talverallile peale, sest kohe tõmban regamisele julmalt joone alla! Aitab küll.

Hetkel olen sellise märke juurde pannud 10 jõuvankri jaoks aga kas ma teeks "liiga", kui lisaks siia mõlemad Nivad? Arvan et mitte, sest vähemalt üks neist on ka see "kaasaegsema" välimusega ja 5 kiiret 4X4 omavahel mõõtu võtmas on juba põnev neile endile. See "paganama" Niva on kuratlikult keeruline masin: ta on omast ajast niipalju ees ja siiani rasketes oludes megakiire ja tohutu läbivusega, et mitte kuidagi ei sa teda teiste 70'te keskpaiga disainidega võrrelda. Kõigist teistest, peale Range-Roveri, sel ajahetkel toodetud maailma maasturitest on ta palju kiirem, mugavam ja isegi ilusam, mõnest üksikust selle ajahetke 4WD sõiduautolaadsest jälle kordi parema läbivusega. G-wagen on roppraske ja ebamugav traktor ning näiteks Eagle maastikusuutmatu, kumbki eraldi Nivaga võrrelduna. Kuid ega ilmaasjata Dakari esimesel poolel Nivad ei prevalveerinud...
Sisimas tahaks sinna pista ka Parmhoti Fiat-"tatitopsi" aga... see oleks ikka Tema suhtes räigelt ebaõiglane. Saab 900 puhul loen reaalseks ja õigeks uunikumiks kuni H-mootorini k.a. isendid, uuemad ja käsipidur juba tagarattasse on "moodne", kuigi kere on ju sama. Siit ka küsimus, et kas oleks "vaja" keegi-miski plastmassist veel siia tõsta ja milline võiks olla reaalsete vanakeste suhtes õiglane "karistus" ehk karistuspunktide arv händikäpina stardis???

M-4X4 98 Kaido Ploompuu BMW 325 iX 1984
M-4X4 138 Maritn Vaht BMW 325 iX 1987
M-4X4 165 Herki Reismann Toyota Celica ST165 1988
M-4X4 33 Marek Põder VAZ 2121 NIVA 1977
M-4X4 31 Veiko Kuusk VAZ 2121 NIVA 1995
M-FWD 116 Meelis Jaguson Audi 90 B2 1985
M-FWD 120 Aavo Teek Saab 900 1988
M-FWD 122 Ken Raima Vaz 2108 1989
M-RWD 123 Andri Valk Alfa-Romeo 75 1990
M-RWD 2 Hugo-Henrik Tikas BMW 524 1984
M-RWD 157 Villu Koppel Ford Sierra XR4 1984
M-RWD 117 Sven Laansoo Volvo 343 1987
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#2
Nojah, miski peaks ikka püha olema olgu siis selleks sõiduvahendi väljalaske aasta või muu kriteerium. Praegune 1984 kaasa arvatud on ok, eranditult peaks kõik uuema aastakäigu sõidukid väikse miinuse stardis saama nii- motivatsiooni mõttes.
Miinus 10 punktiga on ikka julgem rajale tuisata penskareid jälitama.
IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#3
Miinus punkti möte on suht loogiline uuema aasta arvuga masinate puhul. Aga vaatasin seda nimekirja ja iseenesest alfa 75, bemmi e28 ja saab 900 vöiks mingil määral lugeda uunikuteks. Vöi siis moodne klassik. Saab eriti seda tiitlit ei püüa samas, 70-date löpust vist seda raiutud.
Turist.
Vasta
#4
Kas selline variant ei võiks olla õiglane, et kõik osalejad saavad kohe stardis händikäpi-karistuspunkte?
Näiteks sellise valemiga:

H-Homologeeringu (tootmise alguse) aasta
T-Antud isendi tootmisaasta

(H+T)/2-1900= Karistuspuntide arv.

Ja kui antud summale lisada karistuspunkte uuema mootori (ja muu mitteajastukohase tehnika) eest ning samas võtta maha näiteks replica-like disaini eest? 4wd eest lisakaristuspunktide määramine oleks vist overkill.

Ja karistuspunkte võiks omakorda maha võtta ka masinatel, mis on väga haruldased (nii maailma- kui Eesti mastaabis) ning natuke ka sellistel, mis pole küll üliharuldased, kuid milletaolised (sama mark ja mudel) pole varem Talverallil osalenud. Vaevalt see küll oleks otseseks mõjuriks kellelegi oma harulduse rajale toomiseks, kuid äkki toimib mingil määral siiski suunanäitajana.

Lihtsalt mõned minu mõtted teistele närimiseks.
Vasta
#5
Eks eelkõige tuleb vastata küsimusele, et mida me tulevikus rohkem teha tahame- kas fanni või sporti? Fan soosib erandeid, sport eeldab konkreetseid reegleid. Kindlasti on meie seas mõlema poole austajaid. Samas aega mõelda peaaegu aasta.
Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#6
Sellega seoses, ma väga norida ei tahaks, aga 2013 läheb ajalukku kui aasta, mil Uunikute Talverallil osalenud masinatel oli nii xenonit kui ledi Cool
... mis on tglt masendav...
Vasta
#7
(26-02-2013, 17:54 PM)wax Kirjutas: Sellega seoses, ma väga norida ei tahaks, aga 2013 läheb ajalukku kui aasta, mil Uunikute Talverallil osalenud masinatel oli nii xenonit kui ledi Cool
... mis on tglt masendav...


väga hea ääremärkus- see on tõepoolest masendav ning LEDi ja Xsenoni võiks tulevikus lausa ära keelata.
Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#8
(26-02-2013, 18:03 PM)idalimusiin Kirjutas: väga hea ääremärkus- see on tõepoolest masendav ning LEDi ja Xsenoni võiks tulevikus lausa ära keelata.

Miks keelata.
Premeerida näiteks -100 punktiga pigemToungue
Vasta
#9
[/quote]

Miks keelata.
Premeerida näiteks -100 punktiga pigemToungue
[/quote]

Keelata sellepärast, et kui kõike lubada ja taandada see ainult trahvipunktidele siis jõuame lõpuks absurdini, kus tulla võib ka näiteks otse poest uue autoga ja saad näiteks -10000 miinuspunkti.
Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#10

Miks keelata.
Premeerida näiteks -100 punktiga pigemToungue
[/quote]

Keelata sellepärast, et kui kõike lubada ja taandada see ainult trahvipunktidele siis jõuame lõpuks absurdini, kus tulla võib ka näiteks otse poest uue autoga ja saad näiteks -10000 miinuspunkti.
[/quote]

Kuda selle vabaduse ja keelamisega nüüd oligi. Keelud pidid ju pahad olema...

Võistluse mõttes tähendab ziljon miinuspunkti viimast kohta. Miinustest enam peaks lugema sootsiumi meelepaha. Mis omakorda tähendab, et igaüks ka seisukoha võtab. Mitte Korraldaja (Talveralli kontekstis Priidu) selja taha ei poe.

Pealegi oleks ju maru, kui keegi tuleks uhiuue Zondaga näiteks startiBig Grin
Vasta
#11
Mina pole ka radikaalse keelamise poolt. Küll aga võiks igaühel olla oidu, et Ledide-xenonite ja daatsialooganitega sellele üritusele lihtsalt ei tulda.

Põhimõtteliselt võiks pääkorraldajal olla stardis ka tabel, kuhu enne starti mingid plussid-miinused kirja läheks.

Ahjaa, tegelikult võiks selle aruteluga näiteks kevadeks ühelepoole saada. Ehk 2014 "reeglid" paika. Siis on ehk huvilistel rohkem aega ja motivatsiooni järgmiseks talveks põnevaid asju soetada/ettevalmistada. Eriti mis puudutab moodsamat tehnikat (foorumis palju kõneainet tekitanud Celica oli ju lõppkokkuvõttes sigalahe).
Vasta
#12
(26-02-2013, 17:54 PM)wax Kirjutas: Sellega seoses, ma väga norida ei tahaks, aga 2013 läheb ajalukku kui aasta, mil Uunikute Talverallil osalenud masinatel oli nii xenonit kui ledi Cool
... mis on tglt masendav...

Ka minu tsiklil on enamus pargid-pidurid-suunad ledid aga seda ainult põhjusel, et jätkuks särtsu erinevatele elektrilistele soendustele. Pioneeri ausõna, et kohe kui suudan paigaldada lisageneraatori kaovad need ledid ära.

Vasta
#13
DKWd näha rajal oli mulle esmakordne nähtus omaette, kiitused ütleks ka vanadele datsunitele ja wartburgile jne. Küll aga siiski tundus mõttetu ntx MB Sklass ja mõned muud moodsamad asjad. Samuti ütleks ma et mille jaoks oli vaja neid T3 Carvallesid. Kas mitte viimased polnud 4 vedused. Sellisega on talvel liiga lihtne liigelda. Olen proovinud, samuti mõnda muud 4vedust moodsat masinat testinud eestimaa talves.
Ma arvan et kunsttükk on selle pardipojaga(2CV, KIITUSED kobedale naiskonnale!!!) tervelt kohale jõuda ralliraames, küll aga ntx mõne japsi 80date lõpu 4 vedusega ( ala subarud jne) on see lihtsalt teostatav. Seega miinuspunktid alguses võiks motiveerida minema kasvõi margi piires vanema auto suunda. Ma ise olen juba aastaid Talveralli teemasid jälginud ja lugenud, alati oli ees märku: auto kuni 82 a. Ma pole selletõttu oma 1986a kandlist Opel senatoritki rajale toonud, piinlik teiste ees et tulen uuema autoga kui algideel oli. Ekstra selleks sai ju muretsetud esimene Rekord E1 mis mahtus raamidesse, samuti ka siis nüüd selle aastane rekord mis samuti mahtus raamidesse. Selle kõrval tunduski nagu e30 ja muude asjade nägemine rajal nagu kvaliteedilangusena, et lipp on alla lastud.
Uuematele miinuspunkte ja vanematele ja stiilsematele pigem pluspunkte kohe alguses. Ala Nõmmiku Siks ja muud sarnased. Lehmakleebistega mokitsale tuleks stiilipuudumise eest hoopis miinuseid jagada.

BTW: Kui rajale tuleks RWD Opel Ascona mis üritab suuremalt jaolt järgida Rothmansi värviskeeme ja keretuuningut siis oleks ju tervitatav kui midagi sellist peetakse ka äramärkimist väärivaks, nagu ntx pluspunktid. Autol ju vanust alla lubatud 1982 a. kas elle poole me mitte ei pürginudki?
http://www.motoristiklubi.eu : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#14
Rwd ascona oli olemas,aga kleepse oli puuduBig Grin
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#15
RWD Ascona tuleb kunagi kuid I 400 originaal Irmscheri värvides. Kuid projekt on ikka kallis enamus olemas kuid laiendid kallid jne..

Pildid tulevikust foorumis olemas kuskil

hundu77
Vasta
#16
Ryblik, isegi Eesti oludes poleks mitte mingi probleem jõuvankri vanus reealse tootmisaasta järgi näiteks 1975 peale tõmmata, kõik nelivedu "ära keelata", paarile vanale bussile ja krusale (samamoodi tootmisaasta põhiselt) erand omaette klassina teha ja jõuvankreid oleks ikka rajal 100! Juhul, kui on TAHTMIST! Aga seda viimast pole väga palju näha...

Ehe näide selle aastast trass ja olud: teed olid siledad, soola-kloriidi põhimõtteliselt polnud ja kuna lisakatse on vahepeala, siis seda võid ka 5 km/h sõita. Mingit küsimust poleks kõik Musta Numbriga masinad ja muud analoogid rajale tuua. Erinevate kiirustega klassid rahvusvahelise tava põhjal ja kõik sujub.
Muuseas, mul tekkis selline ketserlik mõte, et kas meie Eesti mustanumbri fundementaalsed pussud hakkavad Sirgi peale karjuma, sest auto ju ei vastanud sertifikaadil näha olevale??? Kujutad ette, olid peal kleepsud ja puha... see on ju enamuse jaoks suisa rüvetamine.
Teine asi: värske Klubi Unic juht sõidab neliveduse Toyota Celica ST165'ga!!! Ei sõidagi nooremapoolne mees kompressormersuga... kindlasti hakkab ka selline fakt fundamentalistidele närvi pihta. Aga AEG on edasi läinud!!!

Aga näiteks minu jaoks olid ühed selle ralli vaat et tippautod hoopis need kaks:
[Pilt: picture-886.jpg]
[Pilt: picture-965.jpg]

Bemmi kohta ei tea rääkida aga Celica on romust üles ehitatud vaid ja ainult vanatehnikasõiduks ja erinevalt mõnest masinast sõitis selle ka edukalt läbi. Pluss nad näevad sigavinged ja väga ajastutruud välja. Ning Celica veljed seal all (jälle spetsiaalselt selleks ostetud) maksavad rohkem, kui suvaline laadaromu kuldsestbörsist mõnesaja eurorublaga osta. Ning päris kindlasti saanuks sama raha eest väga vinge 40 aastat vana ja veel vanema heas korras auto... osta Soomest/Rootsist! Aga praegu on vähemalt üks ST165 rikkumata kujul päästetud.
Ma olen nõus: päris vanatehnika see ei ole aga Uunikum tähendab unikaalset masinat ja unikaalsust on neil sadatuhat korda rohkem, kui mistahes laadal, mossel, taunusel, oopelil jne. Aga tahtmine on kaugele näha! Samas ei saa peaaegu kellegi kohta ühtegi paha sõna öelda: masinapark oli küll kergelt väsinud ilmega (eks nii mõnigi on juba paar aastat ringi rallinud suvel ja talvel) aga peaaegu kõik olid püüdnud! Ja eridisainita masinate puhul saab ka aru: enamus neist olid väga heas originaalkorras, suhteliselt värskelt värvitud ja lihtsalt ilusad.
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#17
eks ta ole, ma olen ka aastaid (krt, läheb juba sassi, kas oli 9 või 10. kord ) rallil osalenud ja siuliselt pole ükski neist masinaid millel olen osalenud mingi uunikumid, vaid pigem nn moodasad klassikud, aga see selleks.
Olen oma autoparki valinud just sellest lähtudest, et poleks vaja julmalt kulutada (rikast vanaema ei oma ja ka ärivaistu mitte), aga just selleks, et oleks huvitav tehniline lahendus ehk lahendus mida ei ole võimalik kogeda tänapäeval ja uskuge mind on ka eestimaal võimalik leida selliseid masinaid ilma suurema vaevata ja rahata, seega ma ei saa väga aru miks mõned inimesed üritavad, veri ninast väljas, mingeid uuemakooli ja igavaid liikureid läbi pressida (ok, see bemm, ja celica on lahedad ja omanikud on vaeva näinud, aga kui selliseid tuleb juba 5 või 6 tk või rohkem, samas kui on ikka 28 ajastutruuks kleebitud zigulli mosset, siis on ka jama, ning siis hakkab ulg, et aga keegi juba sai tabroo)

PS ma saan muidugi aru et mu masinad pole olnud just tehniliselt ja visuaalselt perfektsed, aga ikkagi eeldasin et olid teistel huvitavad vaadata
kui üksikud 80nendate kespaiga/teisepoole klassikud jäävad üksik korras 0 masinatena osalema, siis on ok, aga massidesse seda küll ei tahaks
Vasta
#18
Moodsad klassikud on oodatud sinna rallima http://balticrally.superlative-adventure.com/ 20aastat ja vanemad.
Aga vaadates neid seal pilttidel,isegi meie mõistes need suht tavalised.
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#19
(24-01-2013, 14:59 PM)PlyVal64 Kirjutas: Saab 900 puhul loen reaalseks ja õigeks uunikumiks kuni H-mootorini k.a. isendid, uuemad ja käsipidur juba tagarattasse on "moodne", kuigi kere on ju sama.
Äkki siiski mõtlesid B mootorit? Neid vist päris alguseaastatel oli 900 küljes. Alates 81 tuli H. Ka Saab 90 kvalifitseerub siis moodsaks ja hilisemate aastate 99-d ('82-'84), mis kah H-ga olid. Ka meie tiim on siin nimekirjas H mootori ja tagakässariga..Smile

Pikaajalise Saabiomanikuna ei saanud neid fakte torkimata jätta..Smile
Vasta
#20
(27-02-2013, 00:09 AM)supp Kirjutas: ok, see bemm, ja celica on lahedad ja omanikud on vaeva näinud
(27-02-2013, 00:22 AM)aksel73 Kirjutas: Moodsad klassikud on oodatud sinna rallima http://balticrally.superlative-adventure.com/ 20aastat ja vanemad.
Aga vaadates neid seal piltidel, isegi meie mõistes need suht tavalised.

Ma nüüd ei tea täpselt öiroliidu lolle seaduseid ja ka antud väga vahva ja absoluutselt kaalumist väärt ralli tingimusi aga fakt on see, et näiteks Ari Vataneni Dakari võiduauto, 1.gen Citroen ZX on isegi muuseumi jaoks totaalselt ära rikutud ja legendaarsest kollasest Camel-kirjadega autost on frantsuusid rõveda kaltsupea"keelse" jäleduse teinud! Sest alko- ja tubakareklaam on keelatud!
[Pilt: dscf0028.jpg]

Ma üldse ei imestaks, kui ka need kaks autot keelataks osalemast, kui õlle- ja tubakareklaam peal on! Pluss see ,et kui keegi tahaks Eestis sedasorti autoga "rahva"sporti teha, siis ka seal on see keelatud! Ka see on üks Talveralli põhimõtetest: Toetame ennast ise, sponsoreid ei ole! Ehk kaob ära igasugune jama - kleebi/värvi auto nii ajastutruuks kui tahes! Rothmans, JPB, Lucky Strike, Martini, Saksa õlled jne - see oli ja on ajalugu.

Moodne 4WD "vajaks" aga veel paari legendaarset ja autentseks kleebitud autot juurde lisaks e30'le ja ST165'le, ehk siis Delta Integrale, Delecouri Monte 1992 Sirje Cossu, muidugi Audi Quattro, mis on Tšehhis siiani 6000 eur eest saada!!! ja kõige esimese WRC-tähistusega masina Escort RS2000 4X4 versioon ning tänase päeva mõistes "eelajalooline" nimekiri oleks olemas. Loota, et keegi oleks nii "munadega mees", et tuleks välja Carrera 4'ga vms masinaga ja julgeks selle veel ka võimalikult autentseks kleepida - Eesti oludes suhteliselt lootusetu Wink Isegi niisama iidvana "agraarporsset" elik 924 pole keegi suutnud rajale tuua...

No ja Eesti Ladaklubile ka kergekujuline kont hambusse: MIKS pole keegi siiani tahtnud muidu kõige koledamat ja mõttetumat nõukaautot laada 2108 sputnik normaalselt replicaks ehitada nimetuse all Lada-Poch??? Siia juurde ka Niva-Poch! Ainuüksi need nimed, KES on selle autoga Dakari ja muid suuri maratonrallisid sõitnud (ja ka võitnud!), peaks igal autospordifännil suhteliselt kestva erektsiooni tekitama: Jacky Ickx, Patrick Tambay, Hubert Auriol, Salvador Servia, Didier Auriol aga ka meile "pisut" tuttavam mees Eugenius Tumaljavitšius! Sputniku Nivaga ristamine lihtsalt vinge väljanägemise jaoks ei tohiks ju probleem olla isegi ARK tarbeks... ja viilitud katel või suisa mingi V6 seal vahel oleks väga tegija.
[Pilt: 1990_01_Dakar_017B.jpg]

Jah ma tean, see kõik vajab kõigepealt raha, siis aega, siis korralikku töökoda jne aga need on lihtsalt ideed, MIDA võiks kaaluda. Üks asi on reaalne vana auto ja vana tehnika (vanatehnika") aga teine pool moodsam, mitte nii vana aga kohati kordades STIILSEM!
No ja on prantslased isegi null-viiest sellise masina ehitanud, see küll oli suht ebaõnnestunud:
[Pilt: 1987aAB369LACROIXSOALHATAB1stagea.jpg]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne