NSU 501OSL 1939 WH või tsiviil.
#1

Tervitus.
Tasapisi nokitsedes on tekkinud küsimusi ühe mootoriga olendi ülesehitamisel aastast 1939.
Esialgu arvasin et tegu on tsiviilrattaga aga raam paljastas oma ajalookihtide alt halli värvi,puuduvad ka kroomitud detailid,seega sellega oleks asi selge,nagu sogavesi ikkagi.
Kas on keegi kokku puutunud NSU WH rattal olevate kirjetega.Lisan kohe et kullikesi pole ei mootoril ega ka raamil! Bensupaak on väikese korgiga ja leistangi käepidemed väljast sissepoole.
Hetkel on õlipaagil näha kuldsete tähtetega saksakeelne õpetuskiri,kuhumaani seda õlikest ikka valada.
Kas selliseid kuldtähti maaliti veel mõne detaili peale nt.esituli või bensiinipaak?
Raamil on raaminumbri ees tähed GF,mis on millegipärast numbreid vaadates pahupidi?
Pildid on kahe viimase asja kohta.
Kui keegi asjakohast infot valdab andke julgelt teada !

[Pilt: 010114258997720.jpg][Pilt: 010114259562edf.jpg] [Pilt: 0101142603d72ab.jpg][Pilt: 010114260922050.jpg]
[Pilt: 0101169235f98ae.jpg]
Vasta
#2

Tere, Tauno!
Kuna 351/501 OSL detailikataloogis alumiiniumpeaga mudelite kohta puuduvad viited 501 OSL WH mudeli kohta, siis olen jätkuvalt arvamusel, et 501 OSL WH-mudelit ei olnud olemas. Ja kui lisaks puuduva relvaameti kontrolltemplid/kanad, siis hall värvikiht võiks viidata ainult sellele, et tsiviilratast kasutas sõjavägi. Kuhu kroomitud detailid said, ei tea. Samas oli ju ka WH OSL mudelitel kroomdetaile (matt/piimjaskroom).
"Kuldseid kirju" minu teada ei kasutatud ei esilaternal, pensupaagil ega ka mujal peale õlipaagi, kas ka WH õlipaagil, ei tea - juskui mitte?
Mina üldiselt asjakohast infot ka ei valda, kõige rohkem on seda WH mudeli asja uurinud Tony Laan, küll siis aga just 251 mudeli kohta. Seda GF paiknemist (mis pidi numbri ees) võib mõnel raamil järgi vaadata.
Vasta
#3

Läksin eile nii õhinasse, et ei pannud tähele, et oli viidatud emailile või PS-i kasti kirjutamisele, või tuli see jutt peale minu poolt teema lugemist...
Aga kirjutan siia veel mõne rea mitte millestki.
Tahtsin ka mõne raami pealt seda tähekombinatsiooni GF vaadata, aga pole eriti kusagilt vaadata ka, üks 250 ccm raam paistab eemalt aga ligi ei pääse, nt 35 aasta 351 OSL raamil neid tähti pole aga võõrad need mulle ei ole, kuigi ei tea, mida tähendavad. Raaminr-ga vb seotud ei olegi.
Ja kui näiteks õlipaagil on musta värvi peal kuldsed kirjad ja seal peal sõjahall värv, siis ei tohiks ju kahtlust olla, et tehasest tulles oli see "väga tsiviil" õlipaak.
Mingid kroomosad peaksid ju ikkagi tsiklil alles olema, olen ju seda tsiklit näinud küll aga ei mäleta enam midagi, vaatan huvi pärast millalgi sellest tehtud pildid üle, niipalju kui neid meil on. Mõne kroomitud detaili pealt on teimekord kroom nii ilusasti kadunud nagu seda poleks olnudki. Üks näide mul selle kohta on NSU OSL mudeli Berg-Unioni firma kodarad paaril rattal, kroomi jäänused on ainult kodara otstes, mujalt on ilusasti kadunud ja alt pole ussitanud ka eriti. Kui Su tsiklil on originaalrattad, siis tsiviili kodarad peaksid ikkagi kroomitud olema, midagi peaks olema kroomist ikkagi säilinud.
Ja arvan jätkuvalt, et see ikkagi rahutuuri tsikkel, mitte sõjasõidu oma.
Vasta
#4

Läks juba avalikustamiseks, siis loodan, et teemaalgataja ei pahanda. Pole ju Ensudest ammu kirjutatud.
GF peaks olema Georg Fiscer Ltd., kes võis olla NSUga koostöös raami valmistaja. Peaks toimima tänapäevalgi, näit. Veevärgi sõlmühendused, remontmuhvid.Kvaliteettoodang. Olen näinud kasutusel +GF+ ja GF+ Seda ei tea ,mis vahe on, võibolla on siiski erinevad asjad ja lihtsalt kokkulangevus.
Vasta
#5

(04-02-2013, 19:21 PM)illi123 Kirjutas:  GF peaks olema Georg Fiscer Ltd., kes võiks olla raami valmistaja. Peaks toimima tänapäevalgi, näit. Veevärgi sõlmühendused, remontmuhvid...

Seda juttu rääkis Ilmar mulle tänagi enne seda postitamist. Ma mõtlesin, et teeb jälle nalja nagu tavaliselt, ta on meil siin selline huumorivend...
Raamid vaevalt väljaspool NSU tehast tehtud on, muidu ei olekski neil seal tehases midagi teha olnud, veljed väljast, kodarad väljast, alumiiniumivalu väljast, elektriseadmed....jne. Aga vb tõesti raamivalumuhvid (malm ja teras) ka väljast? Aga teistel raamimuhvidel vist neid tähti pole? Ja nagu mainisin, ka näiteks vanemal malmpeaga raamil (1935) mis mul praegu selja taga on neid tähti pole.
Aga tsiviili ja militaari need tähed ei tohiks küll viidata, samuti pole raaminumbri osa.

Poolakate NSU lehel, mis keskendub peamiselt 251 OSL-ile on igasugu märke ja embleeme lahti seletatud NSU toodanguga seoses, ei mäleta kas seda GF-i seal ka mainiti.
Vasta
#6

Tänan Teid härrad et sellest müsteeriumi lahtiarutamisest osa võtate!Tegin täna veidike veel pilte ajalookihi alt kooruvast!Lisan niipalju esialgu et leistangil oli vasaku käepideme kummi all kollane värv,ka mingi WH toonidest,paremal on ka veidi näha sama kollast aga seal on mingisugune keevitustöö kunagi tehtud et paigaldada BMW gaasirutska.
Paak tundub olema üleni tsingitud,muud huvitavat nagu ei oskagi hetkel lisada.
Piltidel suuremalt jaolt näha vanad värvikihid.

http://fotoalbum.ee/photos/potu10/sets/1347383
Vasta
#7

Jälgime asja arengut huviga!
Pakun, et kollane lenks on teisest ooperist. Ja sõjahalli all tundub ikkagi must tsiviilvärv olevat?
Imelik on, et kroomi tõesti kusagilt ei paista, lootsin just kodaratele. Värvitud paagi ja velgedega veel lepiks. Esihargi ülemised liigendid, vedru, esihargi pöördepiirajad "kihvad", lenksutõugete leevendi reguleerimise suur käsimutter (ilusad terminid, kas pooleToungue) ja selle alune esihargi traaversi pikk mutter - kõik peaks olema tsiviilrattal kroomitud.
Tsingitud paak on ka mulle uudisasjaks.
Mis kuu toodanguga tegu on, sadula all raamimuhvil need 3 numbrit?
Ootame huviga asja arengut, tegelikult võiks see vist lausa projekteerimise kallakuga teema olla, kuigi vahet pole.
Vasta
#8

Tere.
Minu jaoks on sakslaste värvimine paras müstika. BMW R-12 WH sõja raamil oli vasakpoolse kummipadja all must värv ja valge triip???? Mujal, mitte midagi.

Toomas.
Vasta
#9

Bmw (enne sõjased) paagid olid minu teada tsingitud .NSU tsink paaki pole enne näinud? Olen aga näinud OSL i paak ja raam ,oli ta nüüd 501 või351,? ,tehase must üleni ja sinise triibuga.
P.S.Kass on ise naljamees.
Vasta
#10

(05-02-2013, 22:25 PM)illi123 Kirjutas:  Bmw (enne sõjased) paagid olid minu teada tsingitud .NSU tsink paaki pole enne näinud? Olen aga näinud OSL i paak ja raam ,oli ta nüüd 501 või351,? ,tehase must üleni ja sinise triibuga.
P.S.Kass on ise naljamees.

Mina olen vähe näinud ja veel vähem aru saanud! Teoorias oli olemas malmpeaga mudel 351 OST, millel olid iäielikukt mustaks värvitud veljed ja paak, erinevalt OSL-de kroomitutest. Igasuguseid värvitud variante on tehtud muidugi igasugu "restoreerimiste" käigus...
Ja väidan jätkuvalt, et just Ilmar on naljamees, mitte mina, vana psühhopaat!
Vaatasin ka poola NSU lehte, ei leidnud sealt enam mingeid salamärkide lahti seletamisi, kas ajan midagi segi või on sealt ära koristatud, leht ise on ümber tehtud küll.
Vasta
#11

Tere Härrased!
Kraapisin siit ja sealt veel,pildid fotoalbumis.
Sadulaalusest numbrist ma ise ei teadnud midagi aga olemas ta oli.
http://fotoalbum.ee/photos/potu10/sets/1347383
Vasta
#12

Piltide lisamine ja teema arendamine on igati kiiduväärt!
Aga asi on tõesti imelik... Raam on valmistatud mais 1939. Üldiselt sel ajal tõmmati muidugi Saksamaal kroomi kasutamisega juba tugevalt tagasi, seesama DKW NZ mudeli näide, millel väidetavalt paagi põsed olid algselt mõeldud kroomituina jne. (ma rohkem küll ei tea). Kuid pole nendest vähema kroomiga isenditest kusagil kuulda olnud NSU kontekstis peale viidatud 351 OST mudelile. Kuid omal on 35 aasta 351 OSL-i natuke, paak on olnud kroomitud, OST raaminumbrite vaäemikku raam ei sobi kuid kaasas olnud rattad olid olnud värvitud velgedega, igatahes kroomi poegagi peal polnud ega ka koledaid kroomkatte aluseid rooste kuumaastikke mitte. Vb küll eri isendite alt need tükid, kes teab, kuidas teda ajajooksul komplekteeritud oli, pealegi mina sain ta lahtivõetuna tükkideks.
Olen millalgi fantaseerinud, et vb koduturu jaoks tehti vähem edevaid ja ekspordiks ikka vanaviisi läikivaid. Paagi viimistluskate igatahes on omapärane küll. Vb oskaksid sakslased midagi kosta selle ratta kohta, näiteks NSU foorumis?
Igatahes mootori juures juba hakkasid silma kroomdetailid, osa asju oli küll ka WH NSU-del kroomitud aga justkui paistis kroomitud olevat ka tõukurivarraste ümbristoru, mis WH mudelitel peaks olema värvi all justkui?
Aga ega seda täit tõde NSU mudelite kohta pole vast veel eriti kokku kirjutatud, pole küll saksa keelseid raamatuid erit uurinud, keelt ka ei mõista.
Näiteks hiljuti oli vene foorumis pilte sõjaaja, vist 1942 NSU Quickist, suure paagiavaga ja armee jaoks valmistatud/kohandatud, sellist asja polnud ka enne kuulnud ega näinud. No paljukest ma muidugi üldse...
Vasta
#13

Väike vahepala,eile leidsin!

http://www.youtube.com/watch?v=Fpz3QLCl1JI

PS;esilaterna peal olevat etiketti ja õlipaagi peal olevat kirjet(väga uduselt) näitaks ka nagu üks NSU 351 OSL ja 501 OSL-i Ersatzteileliste kataloogidest.Minul on kataloogist koopia,mis on väga halva kvaliteediga.Kataloogis on osad aastatest (Ausgabe 1,November 1938 ja Ausgabe 1,Mai 1940).
Vasta
#14

Ega eriti vist rohkem alum. peaga 351/501 osade katalooge polegi, toodeti neid mudeleid ju tegelikult üsna lühikest aega, kuigi teha jõuti üks jagu. Mul on kataloog, mis on lihtsalt halva kvaliteediga. Saadan Sulle millalgi virtuaalse kataloogi, pole ka eriti kontrastne ja vist ei ole 40-nda aasta osa juures.
Etkikettidest sõjarattal - saad vaadata 351 OSL WH mudelile käivat 2 etiketti kataloogist, käivad neetidega, peaksid olema needid või nende augud...
Värvitud paagist - kirjutasin, nagu oleks minu terav mõte, et siseturu toodangu paagid olid 30-ndate lõpust värvitud, vist ikka ei ole minu mõte, vaid loetud ühe irdpaberilehelt, vaatan üle ja tõlgin virtuaalse abimehega, näis, mis naljakat see ära tõlgib.
Sinu NSU-l on tagaotsa seisuhark "tugedega", minu arvates (sama kataloogi alusel) olid sellised ainult WH mudelitel. Samas oli mul oli 38 aasta 351 OSL, mis tänaseks on sõber Ilmari oma, sellel oli ka WH seisujalg küljes, kuigi tsikkel oli "väga tsiviil", kroompaagi, ülasumpside jms, ja jällegi, all olid hoopis TS mudeli rattad, eks Sinu tsiklitki ole komplekteeritud vastavalt vajadusele ja võimalustele.
Vasta
#15

Leitud on ka lõpuks kadunud kroom või kroomi et kuidas võtta!
Allpool on lisatud ka juurde pildid konkreetsete detailidega.Huvitav on paagi lugu,kuna välispind tundub olevat tsingitud ja mingit muud värvi peale rohelise kattevärvi ei paistnud esialgu olevat!SIIS nüüd on näha sinine triip mis on tsingi peal ümber suure "põse" olnud.Sinine triip on ka ühel ketikaitsme poolel,vaadake fotoalbumist.Paagil on kroomi põlve kummipadjade kinnitumise plaatide all. WH halli näha bensupaagi täiteava krae ümber mis õnneks kinnitab paagi kuulumist ikka samale masinale.PS.Paagi kraan on ka natuke eriline,lähipäevil tulevad ka pildid.
Kroomi on veel paagi korgil,tõukurivarraste torul,ühel detailil esihargi juures.
Esilaterna võru originaal puudus aga lambi korpus on värvi järgi võttes õige.Puuduvad ka needi augud lambil selle väikese sildi jaoks.
[Pilt: 010118328759801.jpg]
[Pilt: 0101183291ea04d.jpg]
[Pilt: 0101164823d2bbe.jpg]
[Pilt: 01011829674340b.jpg]
[Pilt: 01011830671cadd.jpg]
[Pilt: 01011831293f98e.jpg]
Vasta
#16

Sellega peaks nüüd olema see WH ja tsiviilmudeli vaheline hagi lahendatud. Protsessi kajastamine võiks aga jätkuda! Cool
Vasta
#17

Kas see tsink paagil ei ole mitte lihtsalt üks väsinud/oksüdeerunud/... kroom?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

Sai tehtud ka Saksamaa foorumisse postitus,vaatame mis tuleb!Nagu ma sealt aru olen saanud,teisi postitusi sirvides on neil mingi info rataste kohta
mis saadeti tehase poolt Reichskriegsministerium-ile.
Vasta
#19

Mingi info tsiklite kohta on vist olemas Audi arhiivis, võib saada midagi, kui sinna mingile mehele päring saata, foorumis justkui see mees ise ei toimeta, vb on ka kellelgi teisel andmeid, mõned tõsisemad saksa NSU spetsialistid ja raamatute kirjutajad seal foorumis vaikselt ikka toimetavad.
Küsiksin veel, et mis annab Sulle veel alust kahtlustada, et selle 501 OSL näõl ontegu "Militarausffürung"-is tsikliga? Rolleyes Hall värv mustal näitab ainult seda, et tegu on rekvireeritud tsiviiltsikliga mis on WH tooni üle võõbatud. Aga sakslaste juttu on muidugi huvitav kuulda saada, ehk mainivad ka 501 mudeli seose WH-teemaga ka ära, siis peaks asi lõpuks ka selle koha pealt selge olema.

(07-02-2013, 09:34 AM)taunts Kirjutas:  Väike vahepala,eile leidsin!

http://www.youtube.com/watch?v=Fpz3QLCl1JI

Vaatasin lõpuks ka selle video ära. Paistab, et ka seal on toimunud muutumine tsiviiltsiklist ESES vüürungisse, või on hakatud WH mudelit millalgi algselt kroomitama ja pärast sõjaratas tehtud. Nii need segadused tekivad, ka sellel 601 OSL-il seal on vale lenks ja tsiviilmudeli sumpsid, muidu küll "ilus ratas".
Vasta
#20

Eelnevalt jäi pooleli bensiinikraani teema mu enda jaoks,kuna liigitasin vidina mitteorginaalseks osaks,sestap võttis otsimine mittevajalike asjade seest aega.
Kahjuks on säilinud ainult üks kraan,teist pole.
[Pilt: 010119405916f98.jpg]
[Pilt: 0101194069a803e.jpg]
[Pilt: 01011940879325e.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne