NSU 501OSL 1939 WH või tsiviil.
#21

Milleks kahte kraani, või mõtlesid teiseks õlipaagi kraani? Kataloogi järgi on teise augu ees pime, koos ühendustoruga kraanile.
Vasta
#22

(09-02-2013, 16:54 PM)illi123 Kirjutas:  Milleks kahte kraani, või mõtlesid teiseks õlipaagi kraani? Kataloogi järgi on teise augu ees pime, koos ühendustoruga kraanile.

Kataloogi pilt näitab kahte kraani ja nad on erinevad!Kaks kraani on elu reaalsus arvatavasti ise paika loksutanud,selleks et kiiresti bensiini välja laskmata paak eemaldada või kasutades ühte poolt reservina punktist A punkti B liikudes.

Nüüd läheb asi huvitavaks!!Sõbrad saksa NSU foorumist edastasid järgmise info.On seega selline lehekülg AUDI-il olemas kuhu teha meili teel järelpärimine ja saadetakse postiga andmed toodetud mootorratta kohta(värv,varustus,mootori nr. ja mõnel juhul ka esimene omanik).Kunagi olevat asi tasuta olnud,nüüd enam mitte.Cool
Sellelt alljärgnevalt lehelt õpetus kuidas seda teha.
http://www.nsu24.de/html/stammbuch.HTM

Alljärgnevate NSU rataste kohta peaks info kätte saama!Teen esmaspäeval päringu ära,näis mis juhtub.
http://www.nsu24.de/download/stammbuch.pdf
Vasta
#23

(09-02-2013, 17:12 PM)taunts Kirjutas:  
(09-02-2013, 16:54 PM)illi123 Kirjutas:  Milleks kahte kraani, või mõtlesid teiseks õlipaagi kraani? Kataloogi järgi on teise augu ees pime, koos ühendustoruga kraanile.

Kataloogi pilt näitab kahte kraani ja nad on erinevad!Kaks kraani on elu reaalsus arvatavasti ise paika loksutanud,selleks et kiiresti bensiini välja laskmata paak eemaldada või kasutades ühte poolt reservina punktist A punkti B liikudes.


See 2 kraani teema on hilisem lugu, peaks käima suure avaga paagile. Sellel tsiklil vast peaks olema originaalis 1 vanematüübi kraan.
Vasta
#24

(09-02-2013, 18:20 PM)kass Kirjutas:  
(09-02-2013, 17:12 PM)taunts Kirjutas:  
(09-02-2013, 16:54 PM)illi123 Kirjutas:  Milleks kahte kraani, või mõtlesid teiseks õlipaagi kraani? Kataloogi järgi on teise augu ees pime, koos ühendustoruga kraanile.

Kataloogi pilt näitab kahte kraani ja nad on erinevad!Kaks kraani on elu reaalsus arvatavasti ise paika loksutanud,selleks et kiiresti bensiini välja laskmata paak eemaldada või kasutades ühte poolt reservina punktist A punkti B liikudes.


See 2 kraani teema on hilisem lugu, peaks käima suure avaga paagile. Sellel tsiklil vast peaks olema originaalis 1 vanematüübi kraan.

Kuidas kinnitub vanematüübi kraan paagi külge,kas on seal samamoodi väline keere?Kataloogist vaadates tundub seal olevat nagu sisekeerme lugu?Minu teooria on piltide põhjal kataloogist.
Vasta
#25

Kraanil jah väliskeere, on 2 varianti ,toll- ja millimeeterkeere. Tuleks kindlaks teha, siis saaks õige keermega kraani otsida, kui ikka on ühe kraani variant.
Vasta
#26

(09-02-2013, 23:52 PM)illi123 Kirjutas:  Kraanil jah väliskeere, on 2 varianti ,toll- ja millimeeterkeere. Tuleks kindlaks teha, siis saaks õige keermega kraani otsida, kui ikka on ühe kraani variant.
Ma vabandan,kirjutasin ennist natuke võssa vist.Püüan uuesti.Minu ratta paagil on väliskeere,ma ei saa väliskeermega kraani sinna külge kruvida! Kas käivad need kraanid nii uued kui vanad paagi külge vahetüki(stutsi)abil?
Vasta
#27

Vastupidi,hoopis mina ei süvenenud piisavalt. Tundub siiski,et Sul kraan ja paak omavahel sobivad. Ei ole ju mingeid ümber tegemise jälgi.
Minu osl 351 paagi augud on hoopis teise asetusega ,sisekeermetega ja servast tugevduskraega.Ka 1938 a. Kataloog näitab sama. Sinu kataloogi pildilt on näha suurt täiteava,kuigi paagil on väike. Kas ülemineku variant? Muide mis aasta kataloog Sul on?
Vasta
#28

(10-02-2013, 10:25 AM)illi123 Kirjutas:  Vastupidi,hoopis mina ei süvenenud piisavalt. Tundub siiski,et Sul kraan ja paak omavahel sobivad. Ei ole ju mingeid ümber tegemise jälgi.
Minu osl 351 paagi augud on hoopis teise asetusega ,sisekeermetega ja servast tugevduskraega.Ka 1938 a. Kataloog näitab sama. Sinu kataloogi pildilt on näha suurt täiteava,kuigi paagil on väike. Kas ülemineku variant? Muide mis aasta kataloog Sul on?

Kataloogis on osad aastatest (Ausgabe 1,November 1938 ja Ausgabe 1,Mai 1940).
Vasta
#29

Kui kõik siin vabandavad, vabandan siis minagi! Ei vaevunud seda paagi ja kraani pilti tähelepanelikult vahtida ja oli ka see sise/väliskeerme asi juba peast läinud, kuigi alles veidi aega tagasi Ilmar seda teemat uuris seoses oma OSL kraaniga.
Üleminekuvariandist - NSU-l on vähemalt selle OSL-mudelitel (tegelikult ka teistel) üks pidev üleminek, vaikselt kogu aeg muudeti (no muidugi mitte just kogu aeg) midagi ja ju ei tehtud seda siis meetodil - mitu kärbest ühe hoobiga. Näiteks, et uus paak suure avaga ja uued kraanid, malmpeaga mudelil muutus millalgi näiteks bensiinipaak, veidi teisel ajal tulid uue tüübi porilauad, veidi teisel ajal uut tüüpi latern ja spidokas selle sees. Kõige drastilisem muudatus oli muidugi lahtiste klappidega malmpeaga mootori asendamine kinnise alumiiniumpeaga mootoriga ja selle käigus muutus peaaegu kogu tsikkel, mudelinimetus OSL aga käis alates 1934 - 40 kõigi modifikatsioonide kohta. Osade kataloogis pole ka viiteid, mis raaminr-st midagi muutus (1940 aasta malmpea 351 kataloogis küll mõne uuenduse/muudatuse juures vist oli, et sellest raaminr-st).
Sakslased on küll teinud arengu/muutuste loetelusid mudelite kohta aastate läbilõikes ja vähemalt osade mudelid on jagatud seeriateks vastavalt muudatustele.
Vasta
#30

(09-02-2013, 16:24 PM)taunts Kirjutas:  Eelnevalt jäi pooleli bensiinikraani teema mu enda jaoks,kuna liigitasin vidina mitteorginaalseks osaks,sestap võttis otsimine mittevajalike asjade seest aega.
Kahjuks on säilinud ainult üks kraan,teist pole.
[Pilt: 010119405916f98.jpg]

Teisele poole käib selline kraan
http://i46.tinypic.com/34g0kl3.jpg
(pole kahjuks üle, on omale armas!)
Vasta
#31

(10-02-2013, 23:31 PM)kass Kirjutas:  
(09-02-2013, 16:24 PM)taunts Kirjutas:  Eelnevalt jäi pooleli bensiinikraani teema mu enda jaoks,kuna liigitasin vidina mitteorginaalseks osaks,sestap võttis otsimine mittevajalike asjade seest aega.
Kahjuks on säilinud ainult üks kraan,teist pole.
[Pilt: 010119405916f98.jpg]

Teisele poole käib selline kraan
http://i46.tinypic.com/34g0kl3.jpg
(pole kahjuks üle, on omale armas!)

Suurepärane pilt.Tänud
Vasta
#32

Läks aega aga asja sai ja viiesajasest sai 350-nene.Natuke valgustan kuidas asi käib kui keegi tunneb huvi oma kallima ajaloo vastu.
Esiteks tuleb ennast kasutajaks teha sellisel lehel nagu [email]trshop.audi.de[/email]
See on e-pood kus saab mitmeid Audi-le kuuluvate kaubamärkide varuosi, meeneid jne. osta.
Kui soovite mootorratta andmetelehte siis peate avama sellise koha nagu "Dienstleistungen"(teenused) ja sealt edasi "DATENBLATT".Maksab paber 25eur+saatmiskulud.P.S tuleb täita ka formular kuhu ratta raaminumbri kindlasti ära näitate.
Saksamaal saab selle paberiga mootorratta ARK-is registreerida,loodame et Eestis ka.
Lisaks saadetakse meili teel ka info mootorratta tootmiskuupäeva,esimese omaniku ja tehasepoolse varustuse kohta.
Allpool on minule edastatud anmed.

Hallo Herr Tattar,

aus unserem Produktionsstammbuch geht hervor, dass es sich bei Ihrem NSU Motorrad mit der Fahrgestell-Nummer 1 120 394 um ein NSU 351 OSL Motorrad handelt und nicht wie von Ihnen angegeben um ein NSU 501 OSL Motorrad. Das Fahrzeug wurde am 20.05.1939 produziert und an Herr Veit nach Bretten ausgeliefert. Ausgestattet war die NSU 351 OSL mit Bosch-Batterie, Bosch-Zündlicht, Bosch-Horn, Bosch-Magnet, Grätzin-Vergaser, Tiefbettfelgen und hochgelegten Auspuffrohren.

Ja andmeteleht.
[Pilt: 01016830093ad82.jpg]
[Pilt: 0101683007b3078.jpg]
Vasta
#33

On olla au nüüd sellise raamatu omanik nagu "Kräder der Wehrmacht"(WH mootorrattad).Paaripäevane studeerimine raamatu kallal on nüüd minu küsimusele,kas WH või tsiviil vastuse andnud!Smile
Siis lugu järgmine:Kuna Saksamaa valmistus alates 1938 aastast sõjaks siis ei suutnud tööstused piisaval hulgal militaar mootorrattaid valmistada.Kogu Saksa Reichi mootorratta toodang ulatus 38-ndal aastal 200.000 tuhande rattani,PS:kus kõik toodetud mootorrattad mis sõjaväe kasutusse läksid ei olnud militaar vaid osaliselt tsiviilile mõeldud toodang seeriatoomisest.
Seeriatoomisest tulnud tsiviil mootorrattad varustati põhivarustuses 1.Suure profiiliga rehvidega 2.Pagasitaskutega 3.Ja värviti militaarvärvi.

Aastal 1939,09,01 algas Teine Maailmasõda.Selle üldmobilisatsiooni alguses ja enne seda oli sakslastele selge et mootorrattaid sõjaväe jaoks on vähe.
Oli välja töötatud süsteem tsiviil mootorrataste konfiskeerimiseks sõjaväe tarbeks,selleks olid välja koolitatud inimesed kes hindasid konfiskeeritud tsiviil mootorratta olukorda ja seisukorda et omanikud saaks oma ratta eest kahjutasu Reichmarkades.Väidetavalt polnud ka harvad juhused kui omanik mobiliseeriti koos oma rattaga.
Konfiskeeritud tsiviil rattad värviti üle ja nii võitlusse läksid.
Erinevate mootorratta mudelite ja tüüpide poolest läks asi muidugi kirjuks.
Ma loodan et ka kaasfoorumlastel on info mõttes oma sasipundart nüüd äkki lihtsam lahti arutada kui asju vaadata uue nurga pealt.
[Pilt: 0101707701c10c4.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne