T 16M (vana lauda traktori teine elu)
#1

Kõlavat juttu ehk ei tule, pilte saab ikka.
Alustame algusest: Sain selle põku päranduseks (kord mainisin vist siin kusagil) Ühesõnaga meenutab ta peaaegu liikuvat vanarauda, millel on ARK-is paberid. Tulesid vilesid nagunii ei kasuta, pole vaja sinna eurorublasid kulutada. Uus kostüüm on küll päevakorral ja see ilmselt tuleb siis kui püsivad soojad ilmad tekivad. Kindlasti veokast tahab loomingulist lähenemist saada ja hüdro osa on 0. Pump ja jagaja lähevad pealt minema, tuleb uued muretseda 95% oli vesi ja mingi pruun ollus mis välja jooksis.

Pildid siis mis lubatud: [Pilt: large_27735493_939L.jpg]
Lauda otsa ehitus ja traktori tsentrifugaalfiltri puhastus korraga

[Pilt: large_27735495_Ihoj.jpg]
ennäe, kogu saasta alt tuli peale keemiarünnakut nähtavale kütusepump

[Pilt: large_27735489_IdFP.jpg]
eilne starteri remont, mis sai tõesti korda keera võtit ja tuksub

Veel pole maha löödud
Vasta
#2

Panen siis vajalikumad tööd kirja: Lõppülekannete tihendid vahetada, hüdropump uus muretseda koos hüdrojagajaga. Käigukasti süveneda et kas on kahvel lahti, kõver või hammasratas omadega lõpusirgel (tagumist käiku eriti ei pea sees). Elektriasju peale laadimise pole nagu vaja seetõttu ei pühendu neisse asjadesse. Pikem tulevik nõuab ilmselt rehvide vahetust jne.

Veel pole maha löödud
Vasta
#3

Tore! Et vanu põkasid korda tehakse.
Tegu on Sasiitraktoriga kui ma ei eksi? Mis aasta väljalase?

Jõudu ja jäksu!

Tsistern

Omaette nokitseja.
Vasta
#4

(16-02-2013, 03:33 AM)Tsistern Kirjutas:  Tegu on sassitraktoriga kui ma ei eksi?



Tsistern

Big Grin

Kus viga näed laita, seal tule ja laida!
Vasta
#5

Kas see traktor on koguaeg ilma kabiinita olnud?


Vasta
#6

(16-02-2013, 03:33 AM)Tsistern Kirjutas:  Tegu on sassitraktoriga kui ma ei eksi?



Tsistern

Ei ole see minu traktor, mul on korralikum
Vasta
#7

Sügaval nõuka ajal lõigati katus maha ja vedeles tükk aega lauda kõrval ning ära see kadus sealt. Suht risu jah näeb välja ja ma ei leia kusagilt kerenumbrit. Kabiiniga pillidel on ju tagaakna all osas sellel seal kandis pole. Valmimisaasta oli vist 1977 mäletamist mööda.

Veel pole maha löödud
Vasta
#8

No ega kodanik Talupoja traktor ka just polnud miski ilu etalon aga mees tegi asja korda ja nüüd ei riiva see enam kellegi silma.Cool

Seda olen ka ennem kuulnud,et kabiinid kästi maha lõigata aga kas see puudutas vaid mingi Y valemiga erakätes olevaid traktoreid? Mis teoreetiliselt oleks pidanud NL ajal olema välistatud? Samas 80date keskel seoses Gorbatšovi võimule tulekuga hakkas igasugu asju juhtuma, seega mine võta kinni.


Vasta
#9

ega ma eriti rõhku etaloniks pürgimisele ei pane. Tõsi see on nagu Talupoeg võttis asja hingega ja tulemus SUPER. Kevadel tahaks vähemalt uue värvi selga saada ja mõningad õlilekked peatada!!! See rohkem mul nagu kodutranspordivahend. Kõige rohkem hakkab peavalu ilmselt keevitamised valmistama, eks näis kuidas asjad sujuma hakkavad.

Veel pole maha löödud
Vasta
#10

[quote='JaakH' pid='303532' dateline='1361021522']
Sügaval nõuka ajal lõigati katus maha ja vedeles tükk aega lauda kõrval ning ära see kadus sealt. Suht risu jah näeb välja ja ma ei leia kusagilt kerenumbrit. Kabiiniga pillidel on ju tagaakna all osas sellel seal kandis pole. Valmimisaasta oli vist 1977 mäletamist mööda.
[/quote
Raaminumber esiprussil paremal pool. Veokasti toetuskronsteini ära võtmata ei olegi võimalik näha.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#11

(16-02-2013, 16:36 PM)MAZ Kirjutas:  Seda olen ka ennem kuulnud,et kabiinid kästi maha lõigata aga kas see puudutas vaid mingi Y valemiga erakätes olevaid traktoreid? Mis teoreetiliselt oleks pidanud NL ajal olema välistatud? Samas 80date keskel seoses Gorbatšovi võimule tulekuga hakkas igasugu asju juhtuma, seega mine võta kinni.
Mismõttes kästi kabiinid maha lõigata, võib-olla valgustaksid lähemalt? Minu teada vurasid T-16M seeria šassiitraktorid rõõmsalt kuni nõukaaja lõpuni kabiiniga ringi sõita. Laudas töötavatel traktoritel võidi muidugi puhtpraktilistel põhjustel kabiin maha võtta (ei mahtunud muidu lauda uksest sisse), kuid kes tuleks selle peale, et seda otseselt nõuda?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#12

Ksf Sillu. See kabiinide mahalõikamine puudutas eelkõige neid traktoreid,mis kanti kolhoosi/sohvoosi bilansist maha(peamiselt RS07,T-16) ja müüdi erakätesse. Tean ka ühte juhust, kus 80datel kästi mahalõigata kabiin kuna see olevad miski nõue olnud? Initsiaatorid olid siis liiklusmiilitsad ja igasugu ühiskondlikud miilitsad, kelle ülesandeks oli järgida kas see ja teine kodanik ikka täidab ettekirjutusi või ei. Tundub jabur? Aga nii see oli, peale JaakH on seda kinnitanud ka üks teine täiesti sõltumatu allikas, kes sai 1985.a Kambja sohvoosist traktori ja sellel kästi kabiin maha lõigata. Kabiini hoidis ta alles ja vabariigi saabudes keevitas peale tagasi. Miks selline jabur nõue tuli ja kus see mustvalgel kirjas on mina ei ole suutnud seda siiani ära mõistatada.
Puudutas see eraisikuid siiski aga samas see võis olla nii lühikest aega,et seda paljud ei märganudki, sest kust sa tollel ajal endale ikka mahakantud masinat väga said, võimalused olid teistsugused.


Vasta
#13

Minu 16-nel oli see kabiini maha võtmine vajalik selleks, et ei oleks muidu laudas saanud ringi manööverdada.

Veel pole maha löödud
Vasta
#14

No kabiinide mahavõtmine eratraktoritel oli naljaasi võrreldes 80 alguses Andropovi valitsemisajal toimunud kampaaniaga. Kus lihtsalt miilitsad ja rahvamalevlased käisid kõik majapidamised läbi ning leitud traktorid mis olid kolhoosidest saadud või iseehitatud võeti ära ning saadeti vanarauda. Samal ajal hakkas miilits kontrollima ka neid inimesi kes tööajal poes ostlemas käisid.Põhimõtte oli selles et liiga palju tööaega läks kaduma sest inimesed hiilisid töölt ära et poes käia või niisama oma asju ajada.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#15

Tegelikult peaks käesoleval ajal kõne alla tulema inimestele nendelt nõukogude võimu poolt röövitud vara tagastamine või (üldjuhul ilmselt) kompenseerimine. Tõsi, ma küll ei ole kuulnud, et selline traktorite äravõtmine väga massiline oleks olnud, liiatigi veel 80ndatel aastatel - oli ju näiteks traktorite iseehitamine ka nõukogude ajal täiesti legaalne tegevus. Tõsi, selleks kehtisid üsna ranged ja vähemalt tänapäeva vaatevinklist kohati jaburadki nõuded ning oli ette nähtud vastav asjaajamise käik liikuri arvelesaamiseks, neljarattalistele liikuritele kehtis ka perioodilise tehnoülevaatuse nõue jne.
(16-02-2013, 22:03 PM)E303 Kirjutas:  No kabiinide mahavõtmine eratraktoritel oli naljaasi võrreldes 80 alguses Andropovi valitsemisajal toimunud kampaaniaga. Kus lihtsalt miilitsad ja rahvamalevlased käisid kõik majapidamised läbi ning leitud traktorid mis olid kolhoosidest saadud või iseehitatud võeti ära ning saadeti vanarauda. Samal ajal hakkas miilits kontrollima ka neid inimesi kes tööajal poes ostlemas käisid.Põhimõtte oli selles et liiga palju tööaega läks kaduma sest inimesed hiilisid töölt ära et poes käia või niisama oma asju ajada.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#16

Neid isetehtud traktoreid konfiskeeriti ära aga palju seda ei oska keegi öelda. Andropovi aeg oli lühike ja kuna mees ise oli KGB tihedamalt seotud, tahtis ta saavutada totaalset kontrolli. Põhjus oli selles,et süsteem logises siis, mitte ainult töölt ei mindud varem kõrvale ja tegeletud kõrvaliste asjadega nagu viinavõtmine. Vaid lisaks läksid paljud põllumajandus masinate ja autoosad inimeste kätte,kes tegid vaheltkasu. Venemaal oli ka tollel ajal organiseeritud kuritegevus aga see hakkas vähem silma ja oli rohkem põrandaall.
Olen aru saanud,et Andropov soovis kaotada liigseid vahelülisid ja panna igasugu hangeldajate ja süsteemis parasiteerijatele piir ette ja nendes tekitada hirmu,et nad võetakse vahele nii kui nii. Samas kaasnesid sellega muud jaburused,mis viisid selleni,et viha NL võimu vastu kinnistus inimestes,sest militsionäärid sekkusid juba otseselt sinu eraelusse ja seda suuresti asjatult. Kogu aeg ja energia läks valede inimeste peale ära ja tegelikud kurjategijad naersid ainult pihku sellepeale.
SORVO ja militsionäärid said sinu traktorist teada vaid siis,kui sinu naaber või mõni innukas "patrioot idioot" kodanik käis seda neile ettekandmas. Ehk vana tõde: naaber teab sinust kõike!
Kadedaid inimesi oli siis ja on ka praegu, tragöödia seisneb selles,et nende tõttu kannatasid paljud ilmaasjata.

PS! Ei pretendeeri selle postitusega absoluutsele tõele vaid toon välja ühe võimaliku seletuse.


Vasta
#17

Hehee nüüd lugesin oma postitust ja sain veast aru!Ikka sassiitraktoriga!

Vabandan!

Tsitern.

Omaette nokitseja.
Vasta
#18

Kui Sa ise juba tähte närima hakkasid, siis seegi variant pole päris õige. Šassii- ikka, ehkki asjaolu, et tegu just šassiitraktoriga, peaks pildiltki näha olema.
(17-02-2013, 02:16 AM)Tsistern Kirjutas:  Hehee nüüd lugesin oma postitust ja sain veast aru!Ikka sassiitraktoriga!

Vabandan!

Tsitern.

PS. Algne parandatud postitus on esimesest variandist veelgi "parem" ja suurt algustähte pole antud juhul küll vaja kasutada, kui tegu just ühtlasi lause esimese sõnaga ei ole.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#19

Selle aasta edasi minekud: Toitesüsteem sai korda, lekkeid pole enam. Samuti oh mind lolli, alguses kui selle põku sain kiskusin tsentrifugaal õil filtri maha ja pesin oma arust puhtaks. Täna aga hakkas hinge kriipima hoopis teist sugune asi et midagi tegin tookord valesti või ei teinud üldse. Ja tulemuseks oli see et jätsin filtri enese puhastamata vaid puhastasin korpuse seest. Ime et sealt õli üldse läbi läks. Kamaz-i õli nüüd müttab õlitussüsteemis ringi, eks varsti vahetan selle uuesti ära. Homme kui sellist ilma on vaatan mis nende tõukurvarraste tihenditega saab ette võetud. Pilte ka: [Pilt: large_27771877_U1eZ.jpg]
[Pilt: large_27771895_bFC4.jpg]
ja nüüd see sõnnikukiht [Pilt: large_27771913_51kJ.jpg]
mingi probleem on siin olnud [Pilt: large_27771931_Ji0g.jpg]

Veel pole maha löödud
Vasta
#20

Tegin siis täna tutvust hüdrosüsteemiga ja avastasin et kastitõstesilindrid ei liigu. Pika jantimise peale hakkas üks liigutama end veidi. sai toodud uus pump läks veidi paremaks kuid sama seis, ilmselt silindrid on otsasaanud. Hüdroõli sai uus sisse.

Veel pole maha löödud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne