Turbatootmine-ja rabatehnika

(18-12-2017, 01:29 AM)mlsluik Kirjutas:  
(17-11-2017, 19:53 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Kas sa näe. Massin ikka veel töös...
Enda fotokogus sama massin ca 10 aastat tagasi lumehanges peesitamas.
Milline on olnud kahetaktilise veduri saatus?

Masin täitsa töös jah. Mul vanamehe viimane suurem projekt mis enne pensionipõlvele siirdumist tegi.

Mis vedurist sai pean täitsa küsima. Oli igavene pull masin jah, seisis ju tegelikult aastai niisama mehaanika kõrval aga kui uuem vedur lõplikult otsa sai siis aeti see vana kahetaktiline käima ja toimetas veel üsna edukalt. Omapärase häälega masin oli.   Mis asjus sealkandis toimetasid?

Nüüd ei tea, kuhu häbenema minna, aga mingil müstilisel põhjusel on see küsimus siiani lugemata ja vastamata jäänud.

Kuupäeva ja aastaarvu jään võlgu hetkel, millal selle veduriga koos juhiga talvel Ulila raba peale kergelt ära uppunud ja seejärel surnud(tegelikult ei olnud nii surnud midagi, vaid ärkas peale CR aju kaitsmepesa kokku panemist ilma vastupanuta) Valtra juurde sõidetud sai. Lumi oli päris paks, andis raudteelt traktori juurde sumbata. 
Ma nimelt üks neist AS Taure palgal Valtra hooldusmeestest, kes seal toimetamas/hooldamas remontimas käis. Nüüd pole ammu-ammu käinud, see nüüd Tartu piirkonnas ka...

Praegu kahju et tol päeval fotokat kaasas polnud, kui veduriga lähem kokkupuude oli...
Vasta

(29-12-2018, 09:30 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  Ma nimelt üks neist AS Taure palgal Valtra hooldusmeestest, kes seal toimetamas/hooldamas remontimas käis. Nüüd pole ammu-ammu käinud, see nüüd Tartu piirkonnas ka...

Ega peale garantiiaja lõppu neid enam väga ei hooldatud ka.. Hetkel neil enamasti 10 000-12 000h ees.  Panen paar pilti ka. Suvel oma lõbuks tegin mõned tiirud ja kogusin nostalgia mõttes mõned punkritäied turvast. Eelmisel lehel sellest pilte ja videosid ka.  Talvel veavad turvast, kaks turbakorvi järel.

[Pilt: 01119465152aacd.jpg]

Üks vanema malli vana surm on ka juurde toodud.

[Pilt: 01119465177c81a.jpg]

[Pilt: 01119465198b34a.jpg]



Ja mul isa ehitatud rabakoll on ka senini elu ja tervise juures. Sügisel jäi küll kraavide tegemine lootusetul hilja peale aga siiski...

[Pilt: 011194651100862.jpg]

[Pilt: 0111946521468d7.jpg]

[Pilt: 01119465233f35d.jpg]

[Pilt: 01119465258d3f7.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Küsiti eelmise lehe postituse kohta, tundub et kaduma läinud. Panen siis uuesti.  Imeilus suvi oli. 


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Pool turbast lendab ju punkrist välja :Big Grin  Kas neil kogujatel mitte ei peaks seal taga selle peenema turba jaoks olema ka mingit kasti kuhu ta selle kogub või mingit toru mis selle vastu maad suunab ?
Vasta

(10-02-2019, 18:47 PM)kuno666 Kirjutas:  Pool turbast lendab ju punkrist välja :Big Grin  Kas neil kogujatel mitte ei peaks seal taga selle peenema turba jaoks olema ka mingit kasti kuhu ta selle kogub või mingit toru mis selle vastu maad suunab ?


Kõik videol olev tegevus on teadlik, nimelt Ulilas on põhirõhk kasvuturba kogumine ja sel juhul saab selle kogujaga põhimõtteliselt 100% sisseimetavast turbast kätte tänu taga olevale tsüklonile. Kuna see suvi vahetuskaubaks koguti ka 10 000tonni kütteturvast (video tehtud justnimelt kütteturba platsi peal ja justnimelt selle omapärase vaatepildi pärast) siis lasti täiesti teadlikult avatud tsükloniga ringi, st et peeneb tolm lendas välja. Muidu oleks esimese 100 meetriga tagant kast tolmu täis ja korralikku turvast ei saaks üldse.   Üldiselt kütteturvast kogutakse jah teiste kogujatega, aga saab ka nii. Kõik ok, vahest tuleb loovalt läheneda. Siis kui mina veel rabas töötasin poisikesena, kogusime kütteturvast peamiselt mehaaniliste kogujatega DT 75 ja bellarusside taga, vahest harva ka pneumo kogujaga ja siis oli samuti tolmu rohkem kui asi väärt, ei olnud see teps mitte lemmik tegevus kuna DT 75 kabiin oli kohe tolmu täis, samuti nagu seda olid õhufiltrid ja radikas, kippus kollektori pealegi liialt turvast kogunema ja see omakorda süttima. Sest vene pneumo koguja pasun oli palju madalamal ja sealt keerutas ikka isuga seda endale peale. Kasvuturbaga pole probleemi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Üks meite kandi mees- Kajak Uno - sattus sinnakanti tööle-elama. Tuntakse teda?
Vasta

[Pilt: 0112031483a3e8f.jpg]
[Pilt: 011203148538866.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

[Pilt: 0112110995ee59f.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Lavasaare turbarabas tegutsevad siis  sellised   moodsad turbakogujad .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

[Pilt: kazahstanets-bolotnyy.jpg]

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(22-08-2019, 19:31 PM)E303 Kirjutas:  Lavasaare turbarabas tegutsevad siis  sellised   moodsad turbakogujad .

Moodsad olid need masinad eelmise sajandi lõpus, kui need kanadast meie maale jõudsid.
Ei olnud kõikse õnnestunum ost. Siin turbaväljadel töötades ilmnesid puudused. Masinad olid kütuse erikulu osas võrreldes nattide ja valtratega janused, töökindlus ja varuosade saadavus nigel ja olid ka väga osavad raba süütama.
Peale soomlaste Vapo poolt Tootsi Turba ülevõtmist konkreetsed masinad enam suurt kasutust ei leidnud. Praeguseks Lavassaare raba neljast masinast üks või kaks töövõimelised(komplekteeriti teisi doonorina kasutades) aga tööd pole masinad ammu teinud.
On proovitud masinatele uusi omanikke leida, aga see pole siani õnnestunud.
Samasugune masin oli ASB Greenworldi rabas. Seda kasutati pisut aktiivsemalt. See masin lõpetas aastat kaks kolm tagasi oma maise teekonna vanarauas.
Vasta

Mõned pildid neist kombainidest. 
Värsked.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                   
Vasta

Massineeris ikka töötab vähemalt üks kombain aga timberstonis seisavad vist seal masina platsil ja enam ei kasutata.
Sellel asb greenworldi omal ei pidanud esimene mootor ka hästi vastu ja veel oli nõrgaks kohaks veljed mis pragusi täis läksid ja tahtsid keevitamist saada. 
Põlema pani ta raba ikka väga kergelt Big Grin
Vasta

(24-08-2019, 17:21 PM)kuno666 Kirjutas:  Massineeris ikka töötab vähemalt üks kombain aga timberstonis seisavad vist seal masina platsil ja enam ei kasutata.
Sellel asb greenworldi omal ei pidanud esimene mootor ka hästi vastu ja veel oli nõrgaks kohaks veljed mis pragusi täis läksid ja tahtsid keevitamist saada. 
Põlema pani ta raba ikka väga kergelt Big Grin

Massineri meestega otse pole kohtunud. Massineri masinad nüüd ju teisel platsil, sinna pole asja olnud...
Timberstoni mehed väitsid et kummalgi firmal on üks töökorras ja teine doonor. Timberston oli sel aastal ühe üle hulga aja ellu äratanud aga lahingusse ei mindud.
Vasta

Pill endiselt elujõus:

[Pilt: 0112427629715c6.jpg]
[Pilt: 01124276318e761.jpg]
[Pilt: 011242763366e80.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne