Kauba- ja veorattad Eestis
#1

Tere,

Olen siis pisukesi intenetti lugenud ja olen komistanud selliste teemade otsa

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=12581
http://jalgrattad.wordpress.com/2008/06/...aubaratas/

Nüüd tunnekski huvi ehk on kellelgi toonaste kaubavedude kohta mönda huvitavat fotot pukletti, või allikaid säilinud. Ja üldisemalt kui levinud oli tollel ajal kauba laiali vedamine jalgratastel. Olid kolmerattalised, lisaks kaherattalised millel oli kaks raamitoru, väike esiratas ja korv. Kujutan ette, et nõukogude aeg pani sellisele asjale suht ranged piirid ette, mida sa ikka vead kui eraettevõtlus keelatud on.
Kui juba Laanberg jõudis oma tootmisega kaugelt üle 40 rattani, siis oleks huvitav kas on säilinud ka konkurentide toodangut? Ja Kas mõni eesti tootja meisterdas ka neid kaherattalisi variante.


Lisaks on kodumaised Guliibinid kindlasti teinud teisigi põnevaid projekte peale Riga piimaveduki (http://jalgrattad.wordpress.com/2008/06/...imatanker/). Ehk on kellelgi kätte juhtunud mõni kena pilti või informatsiooni sarnaste kohta.
Vasta
#2

http://eag.vanatehnika.ee/Rattad/jrkauba...berg39.jpg

http://eag.vanatehnika.ee/Rattad/jrkaubaedda38.jpg

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#3

(01-03-2013, 13:27 PM)pvr Kirjutas:  Kui juba Laanberg jõudis oma tootmisega kaugelt üle 40 rattani, siis oleks huvitav kas on säilinud ka konkurentide toodangut? Ja Kas mõni eesti tootja meisterdas ka neid kaherattalisi variante.

Säilinud on üks kolmerattaline komplektne Saare tehase kaubaveojalgratas, embleemidki peal. Edda töid mina näinud ei ole - võibolla keegi on?

Kaherattalised - eest väikese ratta ja suure pakiraamiga isendid - olid reeglina import (Husqvarna, Wanderer, NSU...). Minul on olemas ühe sellise Husqvarna jäänused (1939), olulised detailid õnneks nüüd juba kõik olemas, seega on restaureerimine kättevõtmise asi, kuigi hetkel pole jõudnud esimese faasinigi (komplekteerimine).

Peale enda Husqvarna on Eestis kindlalt veel üks täpselt samasugune praktiliselt komplektne Husqvarna olemas. Tänaseks taevastele maadele siirunud Tomsoni Atsol oli kaks sarnase välimusega Wandereri (ühel neist oli abimootorgi peal), nende saatusest mul andmed puuduvad.

Rohkem nagu ei tule ette - usun, et eks kellelgi veel midagi on kindlasti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Jätkan oma lollide küsimustega pommitamist. Esiteks küsiks, kas oleks võimalik säilinud Saare rattast mõnda pilti näha, või isegi oma silmaga kaeda?

Küsiks raamide konstruktsiooni kohta, osad raami liited näivad kasutavat tavalisi raamimuhve, aga enamilk ristumiskohti on üldse ilma muhvita. Kas need on kokku joodetud või keevitatud? Kas on kasutatud paksema seinalisi torusid või standart rattatorusid, ja kui nii siis plaju oli tollel ajal standartne rattatoru seinapaksus?

Üks loll jõuab rohkem küsida kui tuhat tarka vastata, olen vaikselt lapanud fotoarhiivi, ja saatnud küsimused ERM'i ja põllumajandus muuseumi (neis juhtuvad tuttavad töötama) et ehk on neil säilinud midagi veorattaid puudutavat. Aga midagi väga põnevat pole saanud. On kellegi mõnda ideed kust võiks veel uurida, maanteemuuseumist?

Parimat
Vasta
#5

Lisasin mõned reklaamid, Ostapi postituse faililingid ei toimi enam:
http://eag.vanatehnika.ee/ewrattad.html

Müüdi muidugi ka välismaiseid kaubaveorattaid, aga see on ainus spetsiaalne reklaam, mis seni ette sattunud:
   

Ungerson esindas marke Vega, Urania, Elfa, Meister.
Vasta
#6

Võhma Eksporttapamaja kauba kojutoimetaja kaubaveojalgrattaga
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=413911
[Pilt: watermark.php?id=413911]
Vasta
#7

Pole küll kodumaine aga ehk pakub huvi esisilla ehitus. Hurgada turult.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne