AC keevitusgeneraator DCks
#1

Ostsin UKst 13hp honda mootoriga MMA keevitusgeneraatori. Müüja väitis mu küsimise peale, et on DC. Tegelt on AC , tagasi anda pole ka mõtet, sest häviksin päris kopsaka transpordikuluga. AC on minu jaoks kasutu(vees lubatakse keevitada ainult DCga). Elektriseadmete alal olen võhik . Kas on võimalik seda ehitada lihtsate vahenditega DC-ks ilma generaatori osa vahetamata või kallist inverter keevitust vahele panemata? Keevitus voolu näitajad AC ja DC puhul on (peaksid olema) sarnased põhinäitajate poolest, max väljund 200A, 90-110V. Seal on lisaks veel väljavõte tavalisele 230v vahelduvvoolule.
Huvilisele saadaval...
Vasta
#2

    200 ampri alaldamine pole küll probleem. Generaatori keevitusväljundi vahele neli radiaatoriga jõudioodi(nt B200) silda ja kaablitega edasi ongi alalisvool. Hea, kui dioodidest tuul ka üle käib- kas mootorijahutusest või eraldi 230`st mingit lauaventilaatorit toita. Osta.ee oksjonil pakutakse tihti NL aegseid(muuseas tihti Tallinnas valmistatud) 200A kannatavaid dioode tükihinnaga u 5.-€.
Omal kogemus: sain ksf jurka`lt keevitustrafo. Metallikokkuostu al. konteinerist vahetasin sama kaalu oma al.pottide vastu neli radiaatoriga 160A dioodi. Paistab, et vene asjal on tugevusvaru- kindlasti olen keevitanud üle 160 A vooluga ja pole neist ükski "sinist suitsu" teinud. Pildil küll türistorid- vahetasin ka need välja ülearuse Al vastu Kuusakoskist, pole neile veel kohta leidnud. Teile vajalikud jõudioodid samasuured ja sama väljanägemisega.
Vasta
#3

        Paar küsimust veel...
Mitteelektri inimesena, kui need dioodid peaksid ülekoormuse tõttu riknema, siis kas tulemuseks on vahelduvvool või lihtsalt voolu puudumine. Kui on oht saada vahelduvvoolu, pole mõtet proovida.
Kust veel neid dioode saada võiks, kuusakoskis neid vist igapäev konteinerist ei leia. Oleksin huvitatud 4 ostmisest.
Kuidas see ühendamine käib?. Kas 2tk + ja 2tk - (järjest või paralleelselt)?
Esipaneeli pildilt on näha, et voolutugevuse reguleerimine käib erineva võimsusega väljavõtetest. Ma teeks väljavõtte alaldisse kõige võimsamast ühendusest ja paneks reostaadi vahele. Kust saada sellist reostaati(100V 200A)?
Samuti ühendaksin ahelasse lisa lüliti. Mul on olemas pildil näha olev lüliti, mis on 100A ja 500V. Kas selline lüliti sobiks sellesse ahelasse(200a 100v)? Lüliti on vaja selleks, et allveekeevitamise juures elektroodi vahetamise ajaks vool katkestada. Lüliti peab taluma pidevat sisse välja lülitamist tööajal. Kui ei sobi, siis millised oleksid alternatiivid?
Vasta
#4

mul oli vahepeal paarsada tükki neid 160A , olid küll ilma radiaatoriteta aga müüsin kõik kellegile maha, ma võin uurida et äkki on ostjal midagi pakkuda
Vasta
#5

Koormuse all hõõguv reostaat vast hea mõte pole, selle takistus muutub kuumenedes (barreteriefekt).Vast pöörete+ väljavõtetega ikka reguleerida voolu. Dioodsillas poldiga ühendad kaks pehmet saba kokku- peaks pluss olema. Siis teisel paaril kaks radiaatori kokku- miinuspoolus. Siis kruvid ühe vaba radiaatori teise paari sabaga ja veel vooluallika ühe väljundiga kokku. Vimane vaba radiaator teise saba ja vooluallika teise otsaga eraldi kokku ja ongi sildalaldiga DC keevitusagregaat koostatud. Kui diood paugu teeb, katkeb ühendus nagu kaitsme läbipõlemisel. Antud lüliti kõlbab küll, sest kui selle pööramisel keevitust ei toimu, ampreid pole. Las ikka mõni selle töö mees teeb asja valmis, muidu võidki vee alla jääda...
Vasta
#6

Ühendamine käib nii, et 2 dioodi järjestiku, teised 2 ka järjestiku ja siis need 2 järjestiku ühendatud ahelat omavahel paralleelselt
http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:Full-w...ifier4.png
Kui diood rikneb ja läheb lühisesse, siis ta laseb vahelduvvoolu läbi, kui tekib katkestus, siis ei lase voolu üldse läbi. Dioodsilla puhul siis 2 või enama dioodi riknemise tulemusena võivad sellised asjad toimuda. Kui tõenäoline on jõudioodi lühisesse minek, ei oska öelda, välistada ei saa.
Olemasolev pakettlüliti 100 A ... ilmselt on 2 ühendatavat kontaktipaari (vastastiku asuvad klemmid). Kui need 2 paari ühendada paralleelselt, siis teoreetiliselt peaks see lüliti mõnda aega oma ülesannet täitma, eriti arvestades seda, et lülitatakse ahelat koormusvoolu puudumise ajal, st keevitamsvabal hetkel. Üldiselt nõuka aegsed pakettlülitid eriti töökindlad ei olnud aga lääne toodang muidugi on parem. Kõige lihtsam alternatiiv oleks lihtsalt kokku - lahti käiv vinnaklüliti/lahklüliti.
Reostaadi mõte eriti hea ei ole, ilmselt on selle soov tingitud keevitamisprotsessi olemusest, lihtsam ja parem oleks ikkagi keevitusvoolu suurust reguleerida vastava väljavõtte valimisega generaatori paneelilt. Aga ilmselt seda on tülikas teha konkreetse keevitamise juures.
Nõuka aegsetel keevitusalalditel oli olemas vähemalt 1 tüüp voolureguleerimise reostaate - suured kastid mitme vinnaklülitiga esipaneelil mille abil sai keevitusahelasse juurde ja ära lülitada kastisees olevaid takisteid. Marki ei oska praegu peast öelda.
Teine võimalus on teha reostaat ise, seda praktiseeriti laialt keevitusaparaatide ise/koduehitamise etapil nõuka ajal. Vaja oleks mingeis suurt voolu kannatavaid takistuselemente, lihtsam neist takistustraadist "vedrud", mida siis vastavalt vajadusele lülitatakse juurde, ära, paralleelselt, järjestiku või lihtsalt ühe pika vedru pealt tehakse väljavõtteid. Sobilik oleks mingi elektriahju kütteelement, ka trollipargist leiti midagi jne.
Nõuka aja keevitusseadmetele pakuti ka vastavat "kasti" mis alandas keevitussedame tühijooksupinge ohutu tasemeni, kas äkki mingi 12 V, täpsemalt ei tea kuidas see asi töötas, kas oli vahelduvvoolu trahvodele ainult, kasutati ohtlikes kohtades keevitamiseks, metallanumad jms. Oli ka omal millalgi selline olemas aga ei veavunud uurima mis ja kuidas, vb praegugi on alles.
Iseenesest on ka dioode ja radiaatoreid kusagil, vb lumevangis ja kole masendus on kallal ning ei ole isu midagi uurida ega teha.
Kusagilt nõuka lõpuaja keevitaja käsiraamatust vb leiaks selle reostaadi ja pingealandaja margid ja andmed, kuigi töö jurres on 2 sellist reostaati vist ka veel alles, üks on kindlalt juba ära visatud.
Vasta
#7

On pakkuda 6 dioodi markeeringuga B200, kahjuks ilma radiaatorita.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#8

Tänud info eest..
Läheb peedist pesumasinale trumli tegemiseks kätte...
Voolu tugevus peab olema hõlpsasti reguleeritav ja alalisvoolu sattumise ahelasse tõenäosus peab olema 0. Kompaktset ja lihtsat lahendust siit ei tule.
Panen müüki ja vaatan, mis saab.
Vasta
#9

kass kirjutas...Nõuka aegsetel keevitusalalditel oli olemas vähemalt 1 tüüp voolureguleerimise reostaate - suured kastid mitme vinnaklülitiga esipaneelil mille abil sai keevitusahelasse juurde ja ära lülitada kastisees olevaid takisteid.
Kui me nüüd vaatame selle keevituse esipaneeli, siis näemegi erinevaid väljavõtteid koormustakistitelt, pluss üks põhi väljavõte (eraldi), mis on koostatud jämedast traadist seal kasti sees. Generaator annab alati ja pidevalt maksimaalset voolu välja ja seda piiratakse vastavalt nende takistitega, ja see ülejäänud energia muutub SOOJUSEKS.
Pildilt loen välja nime MARKON AC Generators...Lihtne reegel, kes ei jaga alalis-vahelduvvoolu lääne tähistest... Dioodid teevad alalisvoolu...ja kui on tähises sees DC (seostub eestikeelse sõnaga DIOOD) siis on tegu alalisvooluga... AC järelikult vahelduvvool. Jutu põhjal järeldan et müüja müüs kaupa millest ise ei teadnud , või nägi ostjas võhikut. Big Grin Parimat Margus.

http://www.usinenouvelle.com/industry/ne...98246.html

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#10

Müüja müüs kaupa, millest ise ei teadnud.
Minu esimene küsimus oligi AC-DC kohta. Müüja väitis, et on DC. Müügikeskonna reeglite ja müüja nõusoleku järgi saaksin asja iga hetk tagastada ja raha tagasi. Maksin transpordi eest eraldi ja häviksin sellega(mis edasi-tagasi puhul teeb generaatori hinna).

DC- direct current
AC- alternating current
ACDC- väljamaa rokkmuusikat viljelev ansambel...
aa, kus need dioodid siin on?
Vasta
#11

(03-03-2013, 19:29 PM)veiks Kirjutas:  Müüja müüs kaupa, millest ise ei teadnud.
Minu esimene küsimus oligi AC-DC kohta. Müüja väitis, et on DC. Müügikeskonna reeglite ja müüja nõusoleku järgi saaksin asja iga hetk tagastada ja raha tagasi. Maksin transpordi eest eraldi ja häviksin sellega(mis edasi-tagasi puhul teeb generaatori hinna).

DC- direct current
AC- alternating current
ACDC- väljamaa rokkmuusikat viljelev ansambel...
aa, kus need dioodid siin on?
Big Grin Dioodid on aparaadi sees, või eraldi väljas... Pöördusin lihtsalt kõigi lugejate poole, kes ei ole kursis vahelduv-alalisvoolu tähistega Big Grin puust ja punaseks eesti keeles ....algab sõna DIOOD D tähega Big Grin ja siit DC alalis ja AC vahelduvvool. Kõik ei ole siin foorumis ju noored-targad ja ilusad, kellel välismaa keeled suus nigu ööbiku viled ... on palju vanemat generatsiooni, kellel ei jookse see RAHVATARKUS mööda külge maha Big Grin Selleks ongi selle keskkonna nimi FOORUM. Parimat. Margus

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#12

Rahu, ainult rahu..
Proovisin ka nalja visata.
Vasta
#13

Ostsin Soovist 2 vidinat, mida müüja nimetas vene 350A keevitusgeneraatori alaldiks. Kes teemat valdavad, võiks oma hinnangu anda nende kohta. Huvi puudumise tõttu AC keevitusgeneraatori vastu, tuleb ümberehitus ära teha.
Kui need alaldid on selleks otstarbeks, võiks keegi nõu anda, kuidas ühendada. Parem, kui saaks kuskil Tlnas või lähiümbruses kokku..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#14

(01-04-2013, 18:34 PM)veiks Kirjutas:  Kui need alaldid on selleks otstarbeks, võiks keegi nõu anda, kuidas ühendada. Parem, kui saaks kuskil Tlnas või lähiümbruses kokku..

http://otdelka-profi.narod.ru/svarka/5/s...miteli.htm
Uuri vene saite, skeeme leidub.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#15

Tänud lingi eest. Ma kirillitsat eriti ei mõika ja elektri alal olen nii loll, et ei saa skeemidest päris täpselt aru. Ikka vaja kedagi targemat, kes näitaks ära, mis juhe kuhu panna.
Vasta
#16

http://www.runiokr.info/order.php?id=141666&submit=%CE%F4%EE%F0%EC%E8%F2%FC+%E7%E0%EA%E0%E7

Selle kohta on tehtud lausa uurimistöö. 530 rubla ja 3 päeva pärast saadetakse Sulle selle koopia.
Need alaldiplokid peaksid olema 3-faasilise trafo pinge alaldamiseks, Sinul oleks vaja alaldada 1-faasiline vahelduvpinge. Ei ole selliste plokkidega kokku puutunud, ei tea, kas ja kuidas neid dioode on võimalik seal plokkide radiaatorite küljest ümber ühendada. Dioodid on seal ilmselt radikate külge ühendatud rööbiti ja radikad järjestiku. Midagi on kindlasti võimalik teha aga 3-faasilise sildaladi puhul see 360 A tuleb 3 dioodipaari summaarse voolutugevuse kogumina, st iga dioodipaar annab 120 amprit. 1-faasilisel peavad sildaldis kõik 4 dioodi kannatama 360A, et saada alaldatavat voolu 360A.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne