M412, M2140 pidurisilindrite mõõdud
#1

Ehk oskab keegi viidata allikale, kust saaks teada silindrite läbimõõdud:
Peasilinder
Tagumise ratta silinder
esiratta silinder trummelpiduri korral
esiratta silinder ketaspiduri korral
Vasta
#2

(06-03-2013, 16:51 PM)altraditional Kirjutas:  Ehk oskab keegi viidata allikale, kust saaks teada silindrite läbimõõdud:
Peasilinder
Tagumise ratta silinder
esiratta silinder trummelpiduri korral
esiratta silinder ketaspiduri korral

Usaldusväärsed allikad on tehaseraamatud, nimetatud Moksvitsi mudelite teavet sisaldavad spravotshnikud ja TALUPOEG TALUJA. Big Grin
Minu mäletamist mööda oli pidurisilindri mansettide mõõt 22 ja seda ka peasilindril, kuid võin ka eksida. Ketaspiduriga variandi mansettide mõõtu ei mäleta, sest neid ma lahanud pole. Üldiselt oli venelastel kombeks teha ühe auto mansetid kõik ühte mõõtu. Pobil oli igal pool mõõduks 32, kuid ega pobil ees ketsapidureid polnud kah. Smile

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#3

Ei saa hetkel raamatutele ligi ja netist ei viitsi vaadata.Trummlitega pidutisüsteem on identne mudelitel 403/408/412.Seal oli mäletamistmööda mansetimööt 22mm.Tagapiduril üks kahe kolviga silinder ja esirattal kaks ühekolviga silindrit per ratas.Mingil ajal paigaldati mudelitele 408 ja 412 pidurivõimendi.Aga mäletamist mööda jäi manseti läbimööt samaks.Kui nüüd ei eksi,siis vist see 22 mm mansett istus ka mudelite 400/401/402/407 tattasilindri kolvidele,kuigi silindrid ise erinevad.Aga pead selle väite eest anda küll ei julge.Veidi hiljem sai selle ka Izevski kloon.412 siis.Samas see võimendi ja peapump totaalselt erinev mudelitel 2138 ja 2140 kasutatutest.
Mudelitel 2138 ja 2140(nende modifikatsioonid kaasaarvatud) ja hilisematel IZ-mossedel oli ees juba ketaspidurid.Kusjuures ees kasutati väga kallist ja keerulist pidurisüsteemi-mitte odavatele autodele kohast ja üldlevinud ujuvat supordit jaid hoopis keerulisemat,Reanault-ilt pärinevat.Vist mingil Volga modifikatsioonil kasutati ka seda,kui uskuda Za Ruljommi.Aga seda toonast numbrit usun rohkem kui Wikipeediat.Siis muutus tagapiduri (trummel endiselt)silinder läbimõõdult väiksemaks.Vist oli see 20 mm.Või oli äkki 18.No vot,enam ei mäleta.Aga vist ikka 20.Samas võis ee muutus tulla ka siis,kui tagapidurite juures hakati kasutama rõhuregulaatorit.Viimased 408/412 seda juba omasid.Aga esipidurite-ketaspidurite mansetid on hoopis teistsugused,ristlõige hoopis teine ja läbimõõt ka hoopis suurem.Aga läbimõõtu nüüd küll ei mäleta.Lihtsalt polnud nendega erinevalt Lada piduritest kunagi probleeme.Samas oli 2140 värdmudel.nn"põllumajanduslik" variant.Trummlitega.Mida seal kasutati ei tea.Aga arvatavalt vähemasti ees 22 ja taga 20.
Lugupidamisega,
Flanagan
Vasta
#4

Kas mitte ketasesipidurid polnud topeltsilindritega ja silindrid erineva mõõduga? Ise sõitnud pole aga ju siis kuskilt ajakirjast meeles. Ohutuse mõttes, et kui üks ring üles ütleb on teine tagavaraks.
Sellelt lehelt leidsin kinnitust oma aimdusele Тормоза М-2140: http://www.bvl.com.ua/?id=site&content=2...ubrazd=246
Tsitaat:На новом, только что с конвейера, "Москвиче-2140", тормоза не могли не радовать......Мощный четырёхпоршневой суппорт с большими колодками ("Гирлинг") внушал уважание (ведь недаром он применялся на ГАЗ-3102). Главный цилиндр (также лицензия фирмы "Гирлинг и также применённый на ГАЗ-3102) тоже выглядел солидно. Да и раздельная система, обеспечивающая эффективность торможения не менее 60% в случае выхода из строя одного контура, была хороша.
Ja siin pildil näha erinevad mõõdud ühe sadule silindritel: http://www.3dcar.kg/b/uprav/269.html

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Moskvitši pidurisilindrite läbimõõt oli 22mm. Seda alates M-401. 400 kohta ei julge sõna võtta, seda teevad targemad.
Alguses oli kasutusel taldrikmansetid. Alates mudelist M-408, kui tulid kasutusele isereguleeruvad pidurid, hakati kasutama rõngasmansette.
Samuti oli piduri peasilindri läbimõõt 22mm. ning kasutati taldrikmansetti. (sama silinder leidis kasutamist kombaini Niva ja Kolos piduri ja siduri peasilindrina).

Kui oli kasutusel pidurite hüdrovaakumvõimendi, (asus eraldi paremal küljel kapoti all) siis seal oli sees kahte mõõtu mansetid. Üks oli vist 19mm ja teine mingi 12mm tuuri. Kui need lekkima hakkasid oli finito, neid kusagilt võtta polnud.

Kui kasutusele tuli vaakumvõimendi, mis oli kokku ehitatud piduri peasilindriga, siis seal sees leidis kasutust 22mm mansett.

2140 tüüpi Moskvitšid olid varustatud ees ketaspiduritega, kus kasutati nelja kolbi, kaks jämedamat ja kaks peenemat. Mõõte pole kunagi vaja läinud uurida, kuna asi oli väga töökindel. Taga oli neil kasutusel samuti 22mm rõngasmansett.
Uuemad 2140 Mossed hakkasid tulema aga tagumiste piduritega kus oli kasutusel Žiguli pidurimansett. Mõõt oli kas 19 või 20 enam täpselt ei mäleta.
Vasta
#6

Väikseks vahemärkuseks lisan, et tõupuhtal M400/401'l siiski ees 27mm ja taga 25mm kaussmansetid. Peapumbas kasutatakse 26mm mansette.
Vasta
#7

Loe ja imestaBig Grin
Tegelikult on 412 töösilindrite läbimõõt 25mm ja 2140 tagumitel 22mm ja ka piduritorude stutsid olid erineva suurusega, 412 suurem ja 2140 väiksem. Mõõte ei oska kohe välja tuua aga 2140 stutsi ots sama keermega mis VAZ-i omadel.
Parandused oodatud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#8

Ei paranda, sest raamatut pole käepärast ja mälu petlik, kuid ikkagi räägin:

Mälu järgi 412-l oli piduritoru 6mm läbimõõduga, ning 2140-l 5mm läbimõõduga. Sellest ka stutside, peasilindrite avade erinevus...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#9

(07-03-2013, 15:55 PM)Daff Kirjutas:  Moskvitši pidurisilindrite läbimõõt oli 22mm. Seda alates M-401. 400 kohta ei julge sõna võtta, seda teevad targemad.
Alguses oli kasutusel taldrikmansetid. Alates mudelist M-408, kui tulid kasutusele isereguleeruvad pidurid, hakati kasutama rõngasmansette.
Samuti oli piduri peasilindri läbimõõt 22mm. ning kasutati taldrikmansetti. (sama silinder leidis kasutamist kombaini Niva ja Kolos piduri ja siduri peasilindrina).

Kui oli kasutusel pidurite hüdrovaakumvõimendi, (asus eraldi paremal küljel kapoti all) siis seal oli sees kahte mõõtu mansetid. Üks oli vist 19mm ja teine mingi 12mm tuuri. Kui need lekkima hakkasid oli finito, neid kusagilt võtta polnud.

Kui kasutusele tuli vaakumvõimendi, mis oli kokku ehitatud piduri peasilindriga, siis seal sees leidis kasutust 22mm mansett.

Isereguleeruvad pidurid tulid siiski mudeliga M-403.Kui veidigi viitsida lugeda,siis leiab infot igalt poolt,et mudelite 403 ja 408/412 esimesd ilma võimendita pidurisüsteemid olid identsed.Olen neid autosid omanud ja seepärast tean seda ka praktikas.Mudelitel 402 ja 407 olid omakorda
identsed pidurisüsteemid.
Lugupidamisega,
Flanagan

2140 tüüpi Moskvitšid olid varustatud ees ketaspiduritega, kus kasutati nelja kolbi, kaks jämedamat ja kaks peenemat. Mõõte pole kunagi vaja läinud uurida, kuna asi oli väga töökindel. Taga oli neil kasutusel samuti 22mm rõngasmansett.
Uuemad 2140 Mossed hakkasid tulema aga tagumiste piduritega kus oli kasutusel Žiguli pidurimansett. Mõõt oli kas 19 või 20 enam täpselt ei mäleta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne