20-03-2015, 21:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-03-2015, 21:33 PM ja muutjaks oli maitus.)
(20-03-2015, 21:16 PM)Tift Kirjutas:(20-03-2015, 21:04 PM)maitus Kirjutas: Kas mõni kena mees seletaks mulle ära kuidas töötab paisupaagi süsteem?
Paisupaagis on vedeliku tase tavaliselt kindlaks määratud. Vedeliku soojenedes see paisub ja surutakse paisupaaki. Paisupaagi kork on sätitud selliselt, et seal sees asuv klappide süsteem avaneb teatud surve juures..erinevatel masinatel erinevalt, piisab suht pisikesest surves - see klapp laseb õhu paagist välja ja asemele mahutub siis jahutusvedelik.
Kui see vedelik nüüd jahtuma hakkab, siis on selge, et paisupaagist imetakse puuduolev vedelik mootorisse tagasi. Et tavaliselt plastmassist paak lömmi ei läheks siis selleks laseb seesama kork ka puuduoleva õhu paaki sisse. Krt, pole enne eriti loengid pidand...
Aga võiks, sul tuleb see hästi väjla .... Ühesõnaga kõlbab paisupaagiks ükskõik mis auto paisupaak, ja selle kõrgus radika suhtes ei ole ouline? Kas saan õigesti aru, et külma mootoriga ei ole siis jahutussüsteemis mingit rõhku- pigem vaakum hoopis? Õigemini ikka alarõhk . Radika punnil on ju ka rõhuklapp. Loogiline oleks, et suurema rõhu jaoks kui paisupaagi kork. Miks siis keema minnes hakkab aur tulema läbi radika punni, mitte läbi paisupaagi?