Juhiluba metsa
#1

Tere

Kas keegi teab kas metsaveotraktori peal töötades peab olema, vastava kategooria juhiluba, või kehtib seadus ainult tee peal sõites.
Vasta
#2

Tööseaduse järgi peab olema. Muidugi on võimalikud ka variandid. Kui sind näidatakse metsas mitte traktoristina vaid mingi muu töö tegijana.
Vasta
#3

MetsaVana luba peab olema. Nende linna omadega jääb (töö)elu kangeste lühikeseks.

loll on loll olla.
Vasta
#4

Mula oskate ajada... Big Grin
Ju siis keegi ei tea, aga vaja on ju...
...muliseda. Eksole Big Grin
Olgu. Ega ma ka ei tea(dnud).

R - juhitava esisillaga ratastraktor.
T - liigendraamiga ratastraktor või muu ratastraktor või liikurmasin, mis ei kuulu R-kategooriasse.
http://www.slideshare.net/pillej/juhtimi...ategooriad

Metsatöö - oleneb millist tüüpi masinaga teha, selle järgi ka kategooria.
Kui mürad russitüüpi talutehnikaga, siis R.
Kui päris-päris väljavedajamasinaga, millel liigendraam ja mida moodsas keeles forwarderiks nimetatakse, siis tarvis T-katti.
Lihtne ja loogiline.

Nüüd see, mis ei ole loogiline. Ehk kas on tarvis või mitte.
Seaduse järgi on. Kindlasti. Sest kui kellegi ää lömastad, siis kes vastutab?
Tegelikkuses aga sõltub asi rohkem tööandjast. Et kui suure vastutusekoorma on ta võimeline kanda võtma.
Point?
On point! Wink

Ja veel...
Isiklikult minu käest on tööandjatest lubade olemasolu küsitud vaid ühel korral. AS Mets ja Puu'sse tööle asudes. Muidu aga on sellele vilistatud stiilis "Peaasi, et operaator härrale pappi teeniks".
Nii ongi. See on reaalsus.
Vasta
#5

Uues seaduses pole meil muide Rrrä olemaski...
Sa kaua kaugel olnd..
Koduvabariigis käivad tänapäe oopis maksuametnikud metsas, neid ei huvita kategooriad...

loll on loll olla.
Vasta
#6

Öhöhh. Päris põnevad ajad seal kodumail siis.
Võin eksida aastaga, a kui õigesti mäletan, siis 2015.-st alates tahab RMK ametnik näha ka kutsetunnistusi. Vedaja oma ja lõikuri oma.
Perspektiivi ihkavad kutid käivad hoolega Luua kursustel raha ära andmas.
Mul neid vaja pole, sest isikliku elu üritan kõigest väest sättida teisele e. noestonianforestanymore suunale. Ja kui üldse, siis mitte mingil juhul RMK. Bürokraatia ruineerib.
Vasta
#7

Möödund suvel sai antud teemaga lähedalt kokkupuututud kuna oli tarvis tööjuures vahel traktoril, vahel teerullil töötada.
Põhimõte oli see et kui olid teepealt/liiklusest väljas siis võid sõita millega iganes, aga tööd ei tohi teha! Töötamiseks peab luba omama.
Samas tööjuures oli kinnine territoorium, kus võõrastel viibimine oli keelatud nii et suvaline ment ei oleks saanud nii või naa ülbama tulla. Ainult tööinspektsioon, aga sellega probleemi ei olnud.

Nii et kui on eramets siis silt metsateele ette, et eravaldus, võõrastel viibimine keelatud vms. ja keegi ei tohi tulla sulle midagi tegema. Samas kui töö riigimetsas vms. veits jamam. Katsu sa samale politseinikule 3 päeva järjest palgikoormaga seletada, et proovid oma lõbuks traktorit, mitte ei tee tööd.
Vasta
#8

Janka, minu arusaam on selline, et R- ja T-kategooriaga ei ole metsas sul mitte midagi teha. Õiged metsaveotraktorid minu arusaama mööda ju liiklusregistris ei ole ja liikluses ei osale (erandiks ehk tõesti metsaveoks kohandatud põllumajandustraktorid). Vaja on koolitustunnistust, seda tööinspektsioonile ette näitamiseks. Ma ei ütle, et see on absoluutne tõde, aga see on minu arusaam sellest. Ja sama asi tegelikult ka varem siin kõlas.
Vasta
#9

Lööge tööseadus lahti ja lugege seda. Seal on mustvalgelt kirjas mis paber peab olema traktoristil kui ta palgalist tööd teeb.
Vasta
#10

(27-03-2013, 22:19 PM)KristjanT Kirjutas:  Janka, minu arusaam on selline, et R- ja T-kategooriaga ei ole metsas sul mitte midagi teha. Õiged metsaveotraktorid minu arusaama mööda ju liiklusregistris ei ole ja liikluses ei osale (erandiks ehk tõesti metsaveoks kohandatud põllumajandustraktorid). Vaja on koolitustunnistust, seda tööinspektsioonile ette näitamiseks. Ma ei ütle, et see on absoluutne tõde, aga see on minu arusaam sellest. Ja sama asi tegelikult ka varem siin kõlas.

Pole kursis viimase aja nõuete ja säädustega. Ja samas ei viitsi end kurssi viia ka, sest nagu eespool juba kirjutasin, siis teen pikemaks ajaks, aga vbl. et ka igaveseks vaherahu eesti metsade ja neis kasutatavate masinatega. Seega - nii tüdinud, et ei viitsi peamurdmisegagi vaeva näha.
Võin vaid öelda seda, et metsamasinad saab laadida põllumajandusmasinate registrisse. See oli varemalt vägagi vajalik toiming, sest esiteks oli neid masinaid niimoodi tükk maad lihtsam liisingusse saada ja teiseks oli reg. numbrimärk vajalik masina piiritaha toimetamiseks. Näiteks kui tahtsid Lätti, Saksasse, Rootsi või kuhu-iganes selle masinaga tööle suunduda.
Toimetati ka ilma numbrimärgita masinaid piiri taha, aga eks ta üks suur rist ja viletsus oli, sest paberimajandus on igal pool hiiglama kõrge au sees. Raha rääkis, aga milleks liigseid kulutusi teha, kui ausal teel sai kordades odavamalt. Eriti keerulised olid asjalood ajal, mil schengeni leppest ei teatud meite maal veel midagi ja Baltikumi piiridel rohelised onud-tädid bürokraatiat viljelesid.
Lubade vajaduse võib nüüd küll igaüks ise välja järeldada.
Sedasi olid asjalood alates ajast, mil metsas tööle asusin ehk aastanumbriks kirjutati ümmargune 1990. Viimaste uutustega pole kursis, kuid viimane masin, millega tööd tegin, kanti põllukate registrisse mu mälu järgi kas 2005. (Rootsi torm) või 2006. (Tšehhi ja Saksa torm) aastal ja tehti seda just liisingu vormistamise ja välismaale tööleviimise lihtsustamiseks.
Vasta
#11

Mis asi see põllumajandusmasinate register on? Mingi taluliidu juures olev asi toetuste saamiseks? Kunagi 15 aastat tagasi oli Põllumajandustehnika Inspektsioon olemas. Siis liideti see ARK-ga ja nüüd on (peaks olema) kõik teeliikluses osalevad sõidukid Maanteeameti Liiklusregistris arvel, traktorid kaasaarvatud. Metsatraktor, kui see teeliikluses ei osale , ei pea selles registris olema. Selgita seda põllumajandusmasinate registri asja palun.
Vasta
#12

Eks pidasingi silmas põllukate inspektsiooni. Sõnastus on nagu on.
Vasta
#13

Ühtses registris on need kõik. Lahtrid on erinevad, kuid kapid samad.Rolleyes

Uue seaduse järgi peavad ka maastikusõidukid registreeritud olema... Huvitav, kuidas see käima hakkab.Rolleyes

Metsas ei küsi luba liiklusinspektor, vaid tuleb töökaitseinspektor ja küsib väljaõppe kohta. Kui pole, siis pahandab tööandja peale, kes lubas väljaõppeta mehe pulkade taha. Aga nagu eespool kirjutati, siis praegu ei küsi keegi midagi - anna vaid minna.

Kurvaks läheb asi siis, kui mehe oskamatuse tõttu mõni kõrvaline tegelane viga või otsa peaks saama. Siis võivad ka ruudulised kardinad paista...

Kuigi, ega väljaõpegi veel mingi tagatis pole. Alles aastapäevad tagasi lasi üks õppinud ja kogenud mees end Saaremaal harveri käppadel surnuks pigistada. Ei olnud rumal, ei olnud teadmisteta. Aga oli hooletu ja tulemuseks lesk ja orvud.Sad
Vasta
#14

Ausalt öeldes mul on poogen mis seal euroametniku arvates olema peab,ega tema seda tööd naguinii ära ei tee. Nii e ajan oma asja edasi.
Vasta
#15

(28-03-2013, 23:22 PM)v6sa Kirjutas:  Kuigi, ega väljaõpegi veel mingi tagatis pole. Alles aastapäevad tagasi lasi üks õppinud ja kogenud mees end Saaremaal harveri käppadel surnuks pigistada...

Nonii ongi. Igal pool, mitte ainult metsanduses.
Näiteks autojuhid oleme me kõik kõvad. Vanematel meestel aastatepikkune koolgi seljataga. Lisaks teooria-, kooli- ja riiklik eksam. Endalgi kolme aasta pikkune protsess keskkooli kõrvalt läbitud ennem kui A-B-C kati eksamile üldse lasti. Aga sõita näe, mõistavad vähesed. Kaine peaga ei istu mõni mees rooligi, justkui kardaks või sedamoodu, kuigi teab väga hästi, et nii ei tohi.
Paber ei vormi ealeski kellestki spetsialisti.

Muide, selle möödunudkevadise juhtumi kohta ulatusid minu kõrvu vaid sellised kõlakad, et väga suuri kogemusi tol sellil polnud. Olla oln'd tegemist masina omanikuga, kes päris töömeest asendama läinud..
A tegemist ikkagi kõlakaga nii et kel täpsemad tagamaad teada, siis ärgu mind hurjutagu, eksole.
Sellevõrra ei kahane kohe kindlasti mitte juhtumi tõsidus ja lähedaste kurbus. Seda uudist raadiost kuuldes võttis jalad nõrgaks küll nii, et värskelt siit frangiriigist kojunaasnuna töökojas masina kallal nokitsedes toetasin tagumiku tükiks ajaks taburetile ja tegin paar prisket pläru.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne