Jawa 638 käigukahvlite vastupidavus
#1

Ehk siis selline küsimus ülaltoodud rattaga kursis olevatele isikutele, et kuidas oleks kogemused käigukahvlite vastupidavusest lähtudes? Kas see ongi Jawa 638 puhul kirjutamata reegel, et mingi hetk käigukahvlid lihtsalt väsivad ära, või on mõnel mehel õnnestunud ka nii sõita, et kahvlite probleem on olnud täiesti võõras mure? Kui palju antud probleemi aitaks leevendada nende uute valatud kahvlite kasutamine?

Plaaniks pikemat reisi mingitesse välisriikidesse, kuid just need nõrgad käiguvahetuskahvlid teevad olemise kõhedaks. 7000 km tagasi võtsin mootori lahti, siis olid nad ok ning ei hakanud neid valatud kahvleid ostma - nüüd muidugi ei jõua ennast ära kiruda, et tookord kohe tugevamaid sisse ei pannud. Ei taha ju riskida, et mingil x kaugusel kodust käigukahvel üles ütleb, see viitab mootori jubinateks lammutamist, mida kuskil põlluserval ikka küll naljalt ei tee.
Vasta
#2

Kui on tegemist väga rahuliku sõitjaga, siis pole vast väga hullu. Üks tuttav sõitis 15K läbi ja ei olnud midagi viga. Vahetatud oli vahe- ja raamlaagrid, kolvirõngad. Sõitjaks keskealine mees. Siis müüs ratta edasi.
Vasta
#3

ma sõitsin 10 km ja mul läks käigukahvel :mad:
Vasta
#4

mul on jäänud mulje, et kui mootor on õieti kokku pandud ja hammasrataste hambumus põhjani, siis peavad need kahvlid väga hästi vastu.
Vasta
#5

Kuid kas ikka on valatud kahvlid paremad? Kindel on see, et sama materjali korral on valatud tooted kehvemad (väiksem tugevus ja kõvadus -väiksem kulumiskindlus, valutühikud jne) kui stantsitud, eriti veel siis kui tegemist olnud külmstantsimisega
Vasta
#6

Kuskil reisil ei tahaks ikka nende kahvlitega riskida, ühel tuttaval läks kuskil venemaa avarustes vanal Jawal kahvel. Õnneks oli ta oma rattal mingi süsteemi aretanud, et kahvli vahetamiseks ei pidanud mootorit pooleks võtma (ise ei ole täpselt näinud, kuidas see realiseeritud oli), lisaks puuduvad ju vanal Jawal käigukastis nõellaagrid, mis kuskil põllu nurgal mootorit lammutades meeleldi laiali kukuvad!
Vasta
#7

No ikka ei ole nii, et valatud paremad, valatud ikka üldiselt kehvemad on! Praegult juba 8-s aasta mehaanikat ühes eestimaises kõrgkkoolis läheb, ning sealt just selline loogika välja on koorunud
Vasta
#8

tegelikult on nii et oleneb ikkagi palju mootorist...mul siin yx tuttav (ytleme nii, et tegu ei ole võhikuga siklite alal) rääkis mulle sellise loo, et oli tal olnud kunagi nooruses 638. ykskord ytles 1-2 käigu kahvel ylesse...pani uue. läks järgmine päev tööle (Rõngust Tartsse) õhtul tagasi tulles jälle kahvel juppideks. nii ta siis vahetas nädalaega igal õhtul 1-2 käigu kahvlit kuni kopa ette viskas ja siis sikli maha myys.

Overkill is just about enough...
Vasta
#9

siin Xim -i temale kaasaa rääkides olin ise terve eelmise suve neljanda/kolmada käigu kahvliga tõsiselt hädas.. siiamaani on mootor laiali ja pole raatsinud osta uusi jubbe veel sisse ... kuid yx teadja vend rääkis et niikui seal sidestusnuutidel otsad läikima on kulunud on kellad-enam ei hakkagi sees seismaSad täielik traagika, minu mõistus enam asja ei võta aha iga 40 km tagant kahvlit vajetada mulle ka ei meeldi. miskist krdi raketiterasest panen varsti kafflid sisse -peab nasa poole pöörduma.Sad

Ostan Mini juppe!
Vasta
#10

Kuule Qubik, kas sul läksid ka need paljukiidetud valatud kahvlid läbi? Kas oli tunda mingit vahet kah, et nood uuemad valatud peavad kauem vastu?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne